Jumaat, 15 Februari 2013

Pahang Daily Online

Pahang Daily Online


Panas: Video Fadzilah Kamsah Kutuk PAS Tersebar !!

Posted: 15 Feb 2013 06:22 AM PST

DI PERCAYAI RAKAMAN INI TELAH DI AMBIL SECARA CURI GUNA SPY CAMERA

[Ramai yang tidak percaya dan keliru dengan kenyataan yang dibuat oleh Dato' Dr.Fadzillah Kamsah ini terutamanya peminat beliau yang berada dalam Pakatan Rakyat. Ada yang kata tidak mungkin dia tergamak mengeluarkan kenyataan yang "bodoh" itu semata-mata diprovokasi oleh orang yang tukang tanya dalam video ini. Apapun, beliau harus sedar bahawa kenyataan itu melambangkan keperibadian beliau. Pasti ramai yang marah dan kecewa dengan kenyataan kontroversi beliau yang termakan dengan soalan yang dibuat oleh pihak yang bertanya. Namun, jelas dari penjelasan beliau itu melambangkan yang dia memang tidak serasi dengan perjuangn Islam yang dibawa oleh Parti Islam SeMalaysia (PAS). Malah tindakan dia  mengiayakan apa sahaja yang diperkatakan jelas menunjukkan yang pakar motivasi ini tidak mempunyai sirah perjuangan Islam yang sebenar. Maka itu, apakah wajar peminat beliau terus menyokongnya lagi. Nampak benar beliau telah memberi penjelasan yang berpihak kepada UMNO BN. Malah, mengutuk tindakan PAS mendoakan orang yang dizalimi dengan mengatakan  umat Islam sudah hidup seles di negara ini tidak seperti di Palestin. Contoh-contoh yang dibawa itu amatlah meragukan. Apapun, ini sekadar pandangan ikhlas kami dan anda boleh memberi pandangan sendiri sebenarnya]. 

Sidang Media: Mahasiswa Dan PAS Kawasan Pekan !!

Posted: 15 Feb 2013 06:03 AM PST

Panas: Mahasiswa GM13 Di Serang Samseng Di Pekan Gara-Gara Teruskan Kempen Tolak Perdana Menteri!

Posted: 15 Feb 2013 05:45 AM PST

PEKAN, 15 Feb - Setelah dimaki hamun, diusir dan diancam dengan parang Gerakan Mahasiswa PRU-13 (GM13) hari ini menghadapi satu lagi saat getir apabila dikepung dan diganggu oleh samseng UMNO dalam kawasan parlimen Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ini. Sekitar pukul tiga petang tadi kumpulan Pemuda UMNO Pekan itu telah mengepung mahasiswa dan mendesak mereka untuk keluar dari daerah Pekan serta-merta. Menurut sumber yang menghubungi Harakahdaily, kekecohan juga tercetus apabila ada ahli PAS yang cuba menasihati kumpulan Pemuda UMNO itu supaya bertenang kerana kejadian berlaku betul-betul di bawah Pejabat PAS Kawasan Pekan, di bandar ini. Dalam suasana tegang dan kekecohan tersebut ada ahli GM13 dikasari dan ditampar serta ada mahasiswi ditarik tudung walaupun mereka tidak melawan. Beberapa ahli PAS yang kebetulan berada disitu membantu mengiring mahasiswa untuk kembali ke penginapan mereka di Kampung Rompin Lama dan diiringi sebuah kereta peronda Polis. Bagaimanapun, kumpulan samseng itu terus mengekori mahasiswa ke penginapan mereka dan menunggu seta mendesak supaya mahasiswa mesti keluar dari Pekan pada petang ini juga. GM13 datang ke Pekan Ahad lalu dalam usaha melakukan ziarah, mengedar risalah, kerja gotong-royong dan bersukan dengan pemuda tempatan. Mereka memulakan aktiviti di Dewan Undangan Negeri Pulau Manis di mana diherdik dan diusir oleh ADUN di situ sendiri. Hari kedua di DUN Chini, mereka bukan saja disekat bahkan dua kali diugut dengan parang oleh samseng UMNO. Semalam mereka berada di DUN Bebar juga ditunggu dan diringi  oleh samseng terbabit. 



Hari ini mahasiswa berkenaan di DUN Peramu Jaya iaitu melibatkan kawasan bandar Pekan dan sekitarnya. Aktiviti pada sebelah pagi tidak diganggu sehinggalah mereka dikepung pada sebelah petangnya di Markas PAS Darul Husna. Sementara itu, rata-rata berpendapat kejadian ini tidak sepatutnya terjadi dalam sebuah negara demokrasi dan berlaku pula di parlimen Perdana Menteri yang telah mengumumkan transformasi demokrasi. Bagi mereka, cara berpolitik samseng sepatutnya sudah berlalu kerana hanya diamalkan pada zaman kuno. Mereka kesal, kefahaman ini tidak diterapkan oleh Najib kepada warga parlimennya sendiri. Banyak juga pihak kesal dengan UMNO yang mengupah samseng sedangkan aktiviti mahasiswa yang 100 peratus berbangsa Melayu dan beragama Islam itu tidak menyalahi undang-undang selepas pindaan Akta Universiti dan Kolej Universiti di parlimen baru-baru ini. sumber

[Apa yang berlaku kepada para Mahasiswa ini jelas sekali merupakan satu pencabulan hak-hak asasi manusia dalam sebuah  negara demokrasi seperti Malaysi ini sebenarnya. Apapun adalah lebih baik para mahasiswa ini meninggalkan Pekan dengan segera keran dikhuatiri lebih banyak  insiden yang tidak diingini akan berlaku nanti. Mereka boleh berjuang menggunakan media baru, manakala segala risalah yang berkaitan boleh diedarkan oleh orang politik di Pekan. Ramai yang kecewa maahasiswa ini tidak dilindungi sepenuhnya oleh pemimpin PKR Pahang, sedangkan difahamkan mahasiswa akan bertnding di parlimen itu atas ehsan kerusi dari Parti Keadilan Rakyat (PKR). Mahasiswa perlu dilindungi sepanjang masa, bukan ketika berlagu adengan sebegini  barulah mereka datang untuk membantu. Tidak wajar hanya berharapkan orang-orang PAS untuk menjaga mahasiswa terbabit, sedangkan sudah banyak bantuan dan kerjasama yang diberikan. Pakatan Rakyat perlu bersatu jika mahu membawa agenda perubahan buat seluruh rakyat Malaysia. Itulah yang terbaik buat masa ini, bukannya selepas berlaku kekecohan baru semua pihak tiba membantu].

Tiada ulasan: