Selasa, 8 Januari 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


hanya orang gila ajer percaya penafian geng geng lancau UMNO ini....pencuri mana nak mengaku yang dia pencuri.....!!!!!

Posted: 08 Jan 2013 07:30 AM PST

Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini akhirnya tampil mempertahankan penglibatan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) dalam perjanjian urusan tanah selepas beberapa minggu mendiamkan diri.

Zahid berkata, rancangan pemilikan tanah daripada Awan Megah Sdn Bhd pada harga RM130 juta dan pemilikan 80 peratus saham Astacanggih Sdn Bhd oleh Boustead Holdings Bhd adalah keputusan korporat dibuat firma tersebut, tanpa arahan daripada kementeriannya atau Kabinet. LTAT memiliki pegangan saham 60 peratus dalam Boustead.

"Transaksi itu transaksi korporat ... Astacanggih Sdn Bhd telah dibeli pada harga RM30 juta ... Tanah Awan Megah Sdn Bhd RM130 juta juga dibeli Boustead," katanya.

"Tiada arahan dari saya, mahupun arahan Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak) kepada saya," tegas Zahid (gambar).

Beliau juga turut menafikan Boustead memiliki tanah itu melalui dana daripada LTAT sebaliknya menegaskan Boustead mempunyai simpanan kewangan yang besar.

Zahid turut menegaskan dakwaan Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli bahawa perjanjian komersial itu tidak masuk akal adalah tidak benar kerana nilai sebenar tanah di Bukit Raja bernilai dua kali ganda daripada apa yang dibayar Boustead.

"Harga pasaran sekitar RM350 juta," kata Zahid, dan menambah nilaian itu adalah nilai yang diberikan oleh jurunilai swasta.

"Ketika transaksi itu diumumkan, harga saham Boustead daripada RM4.98 sen seunit meningkat kepada RM 5.96 sen seunit ... Ini, maknanya ada keyakinan pelabur," tegas Zahid.

Sehubungan itu, beliau menegaskan akan mengambil tindakan mahkamah terhadap Rafizi kerana telah mencemarkan nama baiknya.

Rafizi sebelum ini telah menuduh Zahid menyalahgunakan kuasa membelanjakan dana awam untuk membeli Astacanggih, yang merupakan pemilik usahawan karpet Deepak Jaikishan.

Beliau mendakwa urusniaga itu adalah "rasuah" untuk menutup mulut Deepak daripada terus melakukan pendedahan penyelewengan ahli politik.

"Kalau dia seorang auditor bertauliah, Rafizi harus melakukan semakan, dia menuduh saya salah guna kuasa, sedangkan saya tidak pernah memberi arahan kepada LTAT, jauh sekali kepada Boustead," tegas Zahid.

Sebelum ini Boustead Holdings Bhd, yang dimiliki LTAT merancang untuk membeli tanah di Bukit Raja dari Awan Megah RM130 juta, dan juga 80 peratus kepentingan dalam Astacanggih Sdn Bhd, syarikat pembangunan hartanah yang dimiliki oleh ahli perniagaan Deepak Jaikishan.

Kedua-dua Boustead dan Awan Megah mempertahankan perjanjian itu, dengan mendakwa bahawa ianya satu langkah korporat berdasarkan pertimbangan komersial.

Dalam pendedahannya, Rafizi mendakwa perjanjian komersial itu tidak masuk akal kerana Awan Megah tidak mempunyai rekod dalam pembinaan dan mempunyai rekod kewangan dahsyat, dengan hanya RM6,180 dalam aset.

Beliau merujuk kepada penyata kewangan terkini yang difailkan oleh Awan Megah kepada Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) menunjukkan bahawa aktiviti terakhir adalah pada 31 Disember 1993, 12 tahun sebelum anugerah perjanjian Puspahanas.

 

 

penyapu sial

 

 

lawak kaki kencing bekas menteri agama kaki joget dengan amoii....tak ada arahan orang atas kunun...pirahhhh...

bodoh piang mana yg percaya cakap anjing ini...cakap depan tv dan suratkahabar kamu boleh la...cuba naik mahkamah kalau ingin pertahankan fakta bodoh kamu....

lagi satu pasal harga saham naik....itu bukan keyakinan orang ramai...itu adalah pencuri dan perompak yang memanipulasi harga saham....kalau x caya...tengok ...harga dia cepat ajer naik...cepat pula turut dan akhirnya lingkup....

Tiada ulasan: