Jumaat, 18 Januari 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


keling kutty bapak syaitan yang di kenali dengan muka poyo mengaku bapak kepada segala pendatang haram dan pengundi hantu....mengaku beri kewarganegaraan kepada pendatang di Sabah, kununnya ikut undang-undang....kepala butoh lu....dasar diktator.....!!!

Posted: 17 Jan 2013 02:29 PM PST

muka poyo penghianat bangsa dan negara...tak tau malu mengaku kesalahan sendiri tapi belit sampai ke lubang taik....!!!

bapak syaitan yang di kenali Mahathir Mohamad mempertahankan pemberian status warganegara kepada warga asing di Sabah dan menegaskan ia dilakukan kerana mereka berhak dan dilaksanakan mengikut lunas undang-undang, kata bekas perdana menteri itu semasa disoal wartawan pada sidang media di Wisma Karangkraf.

Syaitan ini  berkata selagi seseorang individu tersebut memenuhi syarat seperti fasih bertutur dalam bahasa Melayu dan menetap di Malaysia mereka berhak untuk mendapat status sebagai rakyat Malaysia.

“Semasa saya jadi perdana menteri, memanglah saya berkuasa menentukan pelaksanaan dasar kerajaan."

“Kerajaan menerima warga asing jadi warganegara jika memenuhi syarat tertentu, malahan mereka yang berada disana bukan satu dua hari tetapi sudah 20-30 tahun dan mereka bercakap bahasa Melayu berhak jadi rakyat Malaysia,” kata Mahathir semasa memberi maklum balas terhadap kenyataan saksi inkuiri Suruhanjaya Di Raja (RCI) berkenaan pendatang haram yang mengatakan pentadbirannya terlibat dalam pemberikan kad pengenalan di Sabah pada 1993-1994.

keling kutty  walaubagaimanapun mengakui terdapat pihak yang tidak senang dengan langkah pemberian kewarganegaraan tersebut tetapi menyatakan langkah tersebut dilakukan mengikut undang-undang.

“Jadi, masalahnya ialah apabila ada orang tidak senang bila ada yang jadi rakyat Malaysia walaupun individu tersebut sudah lama menetap di Malaysia, itu yang timbul masalah.

“Saya akui saya bagi (kewarganegaraan), di zaman pentadbiran saya ada diberikan,” tambah Mahathir.

Beliau juga memberitahu bahawa tidak menyedari sepertimana yang didedahkan oleh seorang saksi Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) semalam yang mendakwa Tan Sri Megat Junid Megat Ayub memberi arahan kepadanya untuk mengeluarkan resit membenarkan pendatang haram di Sabah mengundi dalam pilihan raya negeri pada tahun 1994.

“Saya tidak tahu sama ada tidak sengaja atau dirancang, tapi setahu saya apa yang dilakukannya adalah mengikut undang-undang.

“Tidak bermakna ia berlaku sebelum pilihan raya, ia melanggar undang-undang,” tegas beliau.

Dalam pada itu juga,syaitan ini menyatakan walaupun warga asing ini diberikan kerakyatan sebagai warganegara ia tidak menjadi kesalahan kerana mereka juga perlu mematuhi semua undang-undang negara serta menambah pentadbirannya tidak pernah memaksa mereka untuk mengundi kerajaan Barisan Nasional semasa pilihan raya.

“Ia bukan masalah besar, lagipun mereka yang dapat warganegara ini masih lagi perlu mengikut undang-undang negara.

“Tidak, tidak benar. Mereka boleh mengundi sesiapa sahaja, itu adalah hak mereka dan kerajaan tidak pernah paksa mereka untuk mengundi,” terang beliau lagi.

Semalam, keterangan saksi   yang berani  setelah menjadi janda... bekas timbalan pengarah JPN Mohd Nasir Sugip mendedahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah mengarahkan JPN menukar nama 16,000 pendatang haram di Sabah dan untuk memberikan mereka kad pengenalan (IC).

Bekas pegawai JPN, Kee Dzulkifly Kee Abd Jalil turut mendedahkan kira-kira 100,000 kad pengenalan biru diberi kepada pendatang Sabah pada tahun 1993.

Malahan, bekas pengarah JPN Sabah Ramli Kamarudin juga menuduh arwah Megat Junid memberi arahan kepadanya untuk mengeluarkan resit membenarkan pendatang haram di Sabah mengundi dalam pilihan raya negeri pada tahun 1994.

Mahathir merupakan perdana menteri paling lama berkhidmat dari 1981-2003, telah dituduh menerajui “Projek IC”, di mana kewarganegaraan didakwa diberikan kepada pendatang sebagai ganti kepada undi mereka.

Akan tetapi bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Harris Salleh, yang mentadbir negeri dari 1976 ke1985, menafikan kewujudan “Projek IC” tersebut.

Pilihan raya negeri Sabah 1994 menyaksikan Parti Bersatu Sabah (PBS) menang 25 daripada 48 kerusi dewan undangan negeri.

Akan tetapi tidak lama selepas itu beberapa ahli dewan undangan negeri PBS menyertai Barisan Nasional (BN) menyebabkan kerajaan PBS jatuh.

 

 

penyapu sial

 

 

Kalau mengikut undang2, pasai apa kena prosess IC kat rumah kediaman timbalan kamu?...lagi satu bagi IC dekat pilihanraya tak salah kata kamu...dan kamu kata tak memaksa mereka mengundi barisan najis kamu...kepala hotak kamu...kamu ingat kami semua bodoh sangat macam lembu lembu UMNO yang lain....kalau tak mengundi kamu tarik kembali ic itu bukan...!!!

mana pecacai pecacai alam cyber kamu ....tolong bagi fatwa isu ini...bila pakatan rakyat bangkitkan isu ic palsu di selangor kamu pecacai pecacai yang berada di JPN dan SPR muka pukimak kata itu fitnah...sekarang apa sudah jadi...dulu kamu semua kata tiada pemberian IC kepada pendatang asing...aaaa...sekarang keling tua pukimak dah bukak pekung di dada yang membusuk sampai ke usus...

pandai pulak kata ikut undang undang dan kaitkan pemberian ic zaman tunku ...nak salahkan dia pulak...ada yang terpaksa diam dengan isu ini kerana kamu guna undang undang diktator untuk tutup mulut mereka yang cuba buka isu ini....jangan lupa itu mika mika semua dari jenia bangsa penghianat negara bila dah bersalah boleh tuduh menuduh satu sama lain sampai melibatkan orang yang mampos....kamu semua sama sahaja....!!!!

kamu guna ISA , operasi lalang dan media massa untuk tutup mulut penentang pada zaman kamu memerintah...

jelas sudah keling kutty ini bapak segala syaitan di negara ini...dasar penghianat bangsa yang merosakkan negara ,jenayahnya cukup berat selepas pembunuhan kejam di memali tajaan syaitan ini .

kita kena hapuskan UMNO beserta dengan syaitan syaitan sebegini dari persada negara...tolak UMNO-BN di PRU 13 nanti....!!!!

Tiada ulasan: