Sabtu, 5 Januari 2013

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


PANAS!! Buku "The Black Rose" kini disebar!! ..

Posted: 05 Jan 2013 12:34 AM PST


The Black Rose - satu siri buku yang dijanjikan oleh ahli perniagaan permaidani, Deepak Jaikishan, yang mengisahkan persengketaan beliau dengan keluarga Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, akhirnya muncul di ruang siber.

Siri pertama - Black Rose 1.0 - telah diedarkan kepada media malam ini dalam bentuk e-buku setebal 26 halaman dengan pengarangnya dinyatakan sebagai 'Spirit of Altantuya'.

Buku ini tidak menyebut mana-mana personaliti tertentu dengan nama, tetapi jalan ceritanya hampir dengan kisah hidup Deepak sendiri.

Buku ini mengandungi watak-watak yang dipaparkan menggunakan nama samaran tetapi jalan ceritanya mirip kepada kisah Depak.

Antara mereka termasuk Kapeed, Bijan, Black Rose, Popiah, Lala, Jim dan beberapa personaliti lain yang dikaitkannya atau dirujuk olehnya sewaktu 'berperang' dengan keluarga Najib.

Dari cerita Deepak mengenai hubungannya dengan keluarga Najib sehingga penglibatannya untuk menterbalikkan akuan bersumpah (SD) penyiasat persendirian, P Balasubramaniam yang mengaitkan perdana menteri dengan Altantuya Shaariibuu, buku ini dilihat mencerminkan cerita tersebut, tetapi dikisahkan dalam bentuk ceritera.

Laporan di atas datangnya dari Malaysiakini.

Berikut adalah sebahagian dari apa yang terkandung dalam buku 'The Black Rose' itu... sila klik pada image untuk paparan yang lebih jelas..


Sepenuhnya sila lihat di ( SINI ) atau Downloads dari ( SINI )

-

DAP sebar video mencemarkan imej Rosmah dan Najib.. laporan Polis dibuat! (Video Inside)

Posted: 04 Jan 2013 07:32 PM PST


Satu laporan Polis telah dibuat terhadap DAP oleh Parti Progresif Rakyat (PPP) dan dua lagi NGO kerana menurut mereka DAP menyiar dan menyebarkan satu video yang mencemarkan imej pemimpin Negara.

NGO tersebut Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIM) dan Lembaga Pembangunan Pengguna Malaysia (LPPM) mendakwa video yang dihasilkan oleh DAP itu menampilkan beberapa animasi kartun yang menyerupai pemimpin Malaysia.

Prihatinnya mereka ya.. tetapi yang menghairankan ialah bila Usahawan Kontroversi Deepak Jaikishan mendakwa Rosmah dan Najib adalah dalang utama dalam tindakan penyiasat persendirian P Balasubramaniam yang menarik balik pengakuan berkanun (SD) pertamanya yang mengaikan Najib dan Rosmah dalam kes pembunuhan Altantuya pada tahun 2008 kenapa mereka diam sahaja?

Yang mana agaknya lebih mencemarkan Najib dan Rosmah, digambarkan sebagai kartun atau dituduh terlibat dalam kes yang melibatkan pembunuhan?

Ini laporan berkaitan..

KUALA LUMPUR, Jan 4 — The People's Progressive Party (PPP) and two non-governmental organisations (NGOs) today lodged a police report against DAP for releasing a video clip which tarnishes the image of the country leaders.

The NGOs — Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIM) and the Malaysian Consumers Development Board (LPPM) — and PPP alleged that the video clip produced by the opposition parties featured several cartoon animations that resembled Malaysian leaders.

IRIM president Amir Amsaa Alla Pitchay said the video clip, which was uploaded by DAP on YouTube, insulted the leaders through comic characters doing the Gangnam Style dance.

"This is an insolent act which the people cannot accept and also an act which reflects their (opposition) arrogance," he told reporters after lodging a report at the Dang Wangi Police Headquarters here.

He said action should be taken against those responsible for producing the video clip. — Bernama

Ini video yang dimaksudkan...



Apa yang PPP dan dua NGO di atas lakukan menjelaskan lagi sememangnya ada individu yang lebih berpengaruh dari Najib sendiri di belakang Deepak..

Siapa individu tersebut.. jawapannya sila lihat di ( SINI )

Tiada ulasan: