Khamis, 10 Januari 2013

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Pegawai Khas TKM1 Pulau Pinang, Dato Mansor Othman ditahan kerana rasuah.. Benar atau Fitnah?.. ini jawapannya..

Posted: 10 Jan 2013 06:47 AM PST


Ahad lalu The Sunday Star telah melaporkan seorang pembantu yang berusia 56 tahun kepada Datuk Dr Mansor Othman, Timbalan Ketua Pulau Pinang Menteri I (TKM I), adalah antara tiga lelaki yang ditahan oleh pegawai anti-rasuah dalam cubaan rasuah RM30,000.

Lelaki tidak dinamakan disyaki telah menawarkan wang sebagai dorongan kepada seorang wanita untuk menggugurkan aduan gangguan seksual yang dibuat terhadap pegawai atas.

Menurut laporan akhbar itu, wanita tersebut melaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang menunggu transaksi itu berlaku di sebuah restoran di Seberang Jaya pada 3 Januari sebelum menangkap tiga lelaki tersebut dengan memetik sumber yang tidak dinamakan tetapi dekat dengan penyiasatan kes tersebut.

The Sunday Star turut melaporkan pembantu tersebut memegang jawatan di pejabat PKR Permatang Pauh yang diketuai oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Berikutan dengan laporan tersebut beberapa orang Blogger Pro UMNO mengolahnya semula dengan jalan cerita yang lebih menarik agar ianya lebih sensasi.

Antara yang mula menyiarkan laporan tentang kejadian tersebut ialah seorang Blogger dari UMB yang pernah dianugerahkan dengan 'Best Political Blog Report' dalam perhimpunan Agung UMNO pada tahun 2011.

Blog tersebut ialah Pisau.Net, selain blog tersebut Blog Minda Intelek Melayu (MiM) serta Forum Kelab Menyokong UMNO (Mykmu.Net) juga turut menerima anugerah tersebut.

Berikut adalah apa yang dilaporkan oleh Pisau.Net yang Adminnya juga merupakan seorang Exco PERKASA dan kini diburu oleh DAP untuk diserahkan writ saman kerana fitnah.


Tulis Pisau..Ahli PKR memang tak dapat lari daripada perangai tibai bini orang dan rasuah tak ubah dengan Ahli Parlimen Permatang Pauh.

Melaun 3 ekor ni dihantar oleh Anwar untuk rasuah RM30ribu selesaikan kes Roslan Yahya Pegawai Daerah Seberang Perai Tengah dan juga orang kuat PKR yang buat ganguan seksual terhadap bini orang

Apakah benar dakwaan Pisau.Net yang juga merupakan pengundi bagi DUN Seberang Jaya dan Parlimen Permatang Pauh itu?

Aku tak mahu komen panjang-panjang.. korang bacalah kenyataan Media yang di e-mailkan kepada aku di bawah ini oleh yang dituduh memberi rasuah itu.. faham betul-betul siapakah sebenarnya yang ditahan kerana memberi rasuah itu..

Kenyataan Akhbar 
10 Januari 2013

Perkara: Membalas Laporan Penangkapan Pembantu Khas Timbalan Ketua Menteri (I) Pulau Pinang oleh Pegawai SPRM

Saya adalah pembantu khas Timbalan Ketua Menteri (I) Pulau Pinang. Saya merujuk kepada laporan-laporan media baru ini yang merujuk kepada penahanan saya oleh SPRM atas satu dakwaan korupsi bagi kononnya menutup aduan gangguan seksual terhadap seorang pegawai tinggi.

Saya amat terkejut kesemua laporan media tersebut adalah lebih memfokus terhadap saya sebagai pembantu khas Timbalan Ketua Menteri (I) Pulau Pinang.

Saya dengan ini ingin menegaskan seperti berikut:-

1) Saya tidak terlibat dalam apa-apa transaksi untuk menutup mana-mana aduan gangguan seksual dan tidak memberi mahupun menerima apa-apa wang atau ganjaran bagi tujuan menutup aduan gangguan seksual tersebut;

2) Pihak SPRM telah menangkap saya dan telah ditahan semalaman dalam lokap SPRM sebelum disoal siasat. Pada setiap masa siasatan, saya dirujuk dan disoal sebagai seorang saksi sahaja dan bukannya sebagai suspek atau pesalah;

3) Siasatan berkenaan dakwaan korupsi untuk menutup aduan gangguan seksual tersebut adalah melibatkan Bekas Pegawai Daerah Seberang Perai Tengah dan tidak melibatkan mana-mana pimpinan parti dari Pakatan Rakyat mahupun melibatkan Timbalan Ketua Menteri (I).

4)Memandangkan terdapat niat jahat serta kecenderungan berbaur politik dalam laporan-laporan akibat penangkapan saya yang telah menjatuhkan imej saya serta imej pimpinan parti saya, maka saya telah mendapatkan nasihat guaman dan tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang meneruskan fitnah terhadap saya tanpa sebarang justifikasi.

Sekian penjelasan saya.

Zainal Abidin bin Saad
Pembantu Khas Timbalan Ketua Menteri (I) Pulau Pinang 

Jadi.. jelas Pisau.Net telah menyebarkan fitnah sekali lagi...

Bagi yang tertanya-tanya kenapa aku tidak menjawab atau memberikan penjelasan tentang kejadian sebenar ini.. Aku diam kerana aku mahu tahu apa yang sebenarnya berlaku dari kedua-dua individu yang ditahan itu

Dan atas permintaan pihak terbabit juga aku buat tak tahu saja akan kes ini walaupun aku dah tahu dari awal lagi... biarpun ada beberapa pencacai UMNO cabar aku supaya dedahkan apa sebenarnya berlaku kalau berani...

Adakah selepas ini Encik Pisau Suka Hiris akan diburu PKR pula??.. entahlah.. hanya Allah yang maha mengetahuinya...

Perkasa, Pekida, Pemuda UMNO ugut akan halang HKR #KL112 .. SMS sebagai bukti..

Posted: 10 Jan 2013 02:41 AM PST


Samseng Umno menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) ugutan kepada semua ahli Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), ekoran takut dengan gelombang Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR), Sabtu ini.

Perkara itu didedahkan Penyelaras SAMM Wilayah Persekutuan, Shariful Azmir Mustafa. Menurutnya, SMS itu diterima tiga hari lalu oleh pimpinan tertinggi SAMM seluruh negara.

"Beberapa hari lalu, aktivis dan ahli SAMM diganggu dengan SMS berbaur ancaman dan ugutan daripada pihak yang menamakan diri mereka Perkasa, Pekida dan Pemuda Umno untuk halang dan timbulkan provokasi agar perhimpunan bertukar menjadi pertumpahan darah," jelasnya kepada pemberita.

SMS yang diterima itu, antaranya berbunyi "Kami akan halang himpunan haram dari malam lagi. Kami Perkasa, Pekida, Pemuda Umno dan 80 NGO lagi akan tunggu di d/merdeka dari malam lagi. Jangan jadi pengkhianat negara".


"Ternyata regim usang ini sedang menghayati zaman akhir pemerintahan mereka dengan melakukan provokasi, sabotaj dan menggunakan samseng upahan untuk menakut-nakutkan rakyat," katanya selepas menyerahkan sejambak bunga kepada Timbalan Ketua Balai IPD Dang Wangi, M Nazir, di Ibu Pejabat Balai Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, semalam.

Menurut Shariful Azmir, SAMM tidak melaporkan perkara tersebut kepada polis kerana menyifatkan tindakan bacul samseng Umno itu sebagai isu remeh.

"Kita tidak akan lapor polis kerana mahu fokus kepada HKR di Stadium Merdeka 12 Januari ini.

"Tidak perlu kami layan provokasi kerana kami sudah terbiasa dengan sikap samseng Umno," katanya.

Penyerahan bunga tersebut sebagai tanda mengalu-alukan kedatangan polis ke HKR secara aman menjaga keselamatan rakyat.

Bagaimanapun, M Nazir yang berlagak sombong menolak untuk menerima risalah dan brosur mengenai pesanan kepada pihaknya supaya tidak menzalimi rakyat, sebaliknya menyatakan tugas mereka menjaga 'keselamatan' rakyat.


http://www.keadilandaily.com/?p=42750

Banner provokasi HKR oleh UMNO yang menyamar PKR pula dikesan..

Posted: 09 Jan 2013 11:13 PM PST

Jika semalam satu kain rentang misteri telah dikesan dipasang di satu jejantas berhampiran stesen LRT Abdullah Hukum, Kuala Lumpur.

Hari ini pula satu lagi kain rentang juga dikesan, tetapi ianya lebih kepada satu provokasi untuk mengelirukan peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat yang akan hadir.

Jika Lidah Rasmi UMNO ayau Utusan Malaysia cuba mengelirukan peserta himpunan dengan melaporkan tempat perhimpunan sebagai Stadium Nasional Bukit Jalil bukannya Stadium Merdeka.

Baca laporan berkaitan tentang laporan Utusan itu di ( SINI )

Kain rentang ini pula yang juga menamakan himpunan kebangkitan rakyat sebagai Himpunan Shamsidar seperti Utusan Malaysia meletakkan tarikh 15 Januari sebagai tarikh perhimpunan akan diadakan.

Dan untuk lebih menyakinkan lagibendera atau lambang PKR telah diletakkan pada kain rentang tersebut.. sila lihat di bawah..


Berikut adalah laporan dari Batu vs Kayu yang menyiarkan gambar di atas dalam Blognya..

Tujuan banner itu dipasang dilihat cukup berniat jahat dengan tujuan mahu memburuk burukan imej penganjur perhimpunan dengan provokasi yang cukup meloyakan.

Perangai hasad dengki serta tengin grombolan ini tehadap kempen #HKR menampakan kurang akai sertai bingai tahap 4... .. logik la sikit kalau nak buat provok !! apa kene mengena himpunan ini dengan Shamsidar dan tukar bendera? betui tak ....

Kesian dengan puak puak yang kekeringan isu serta bankrap idea untuk berlawan dengan kebangkitan rakyat....

Untuk makluman Himpunan Kebangkitan Rakyat ini adalah jalinan kerjasama antara NGO dengan Pakatan Rakyat. Tujuan kerjasama ini cukup jelas.

Yang terlibat dalam #HKR adalah NGO-NGO yang partisan – yang berpihak.

NGO yang berpihak kepada rakyat dan kebenaran. NGO yang berpihak ini mengajukan 'regime change – ubah kerajaan' sebagai induk dasar perjuangan mereka. Bukan nya nak CHANGE bendera atau nak berhimpun kerana Shamsidar.

Pakai akai la wahai puak puak tenginnnn aka binggaiii... Antara Ngo yang terlibat nanti ialah sperti ANAK, SAMM, UBU, Himpunanan Hijau, Royalti, GMI, SMM, ABU, Mufakat atau NGO anti-PPSMI – semua ngo ini adalah pendukung tegar HKR ~ Batu vs Kayu

Lagi gambar berkaitan sila lihat di sini ( Batu vs Kayu )

Tengok ni! Utusan nak memperbodohkan siapa agaknya pasal HKR nih?

Posted: 09 Jan 2013 06:51 PM PST

Semalam Tuan Haji Mat Sabu telah mengumumkan Himpunanan Kebangkitan Rakyat telah dibenarkan diadakan di Stadium Merdeka oleh pihak pengurusan Stadium tersebut iaitu Merdeka Heritage Trust.

Antara syarat yang telah disahkan ialah pihak penganjur perlu membayar sewa sebanyak RM75,000 bagi menggunakan Stadium Merdeka.

Dan syarat yang belum disahkan oleh penganjur himpunan itu ialah hanya 30,000 peserta yang dibenarkan hadir atau masuk ke dalam Stadium, ini bersamaan dengan kapasiti Stadium.

Laporan berkaitan sila baca di ( SINI )

Bagaimanapun kerana kecewa dengan keputusan yang dibuat oleh badan pengurusan Stadium tersebut, Lidah Rasmi UMNO atau Utusan Malaysia berusaha pula untuk mengelirukan peserta himpunan setelah berusah memburuk-burukkan perhimpunan.

Seperti apa yang terpapar di bawah Utusan Malaysia melaporkan Himpunan dibenar di Stadium Nasional Bukit Jalil bukannya Stadium Merdeka.


Bagaimanapun ada sumber mendakwa himpunan yang akan diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil dengan nama Himpunan Shamsidar itu diadakan khusus buat penyokong-penyokong UMNO.

Dan PERKASA dilaporkan tidak terlibat kerana mereka akan mengadakan satu perhimpunan di Tasik Pedu bagi membantah kerja-kerja pembalakkan yang dilakukan oleh kerajaan Negeri Kedah.

Penyokong Pakatan Rakyat, dan rakyat Malaysia semua sila ke Stadium Merdeka Kuala Lumpur pada 12 Januari 2013, Sabtu ini. Kita sertai Himpunan Kebangkitan Rakyat. Bapak segala Himpunan, Bapak segala Bantahan.

Kalau nak tahu sebab mengapa UMNO menggunakan nama Himpunan Shamsidar itu sila baca di ( SINI )

Tiada ulasan: