Jumaat, 25 Januari 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Teragedi Kugan berulang lagi - komplot memalsukan post mortem

Posted: 24 Jan 2013 11:13 PM PST

Walaupun ada beberapa saksi berkata, 20 ke 30 orang memukulnya ketika dia tertiarap dengan tangannya digari ke belakang.

Polis memijak tengkuk mangsa dan menyapu muka mangsa dengan serbuk kunyit.

Tetapi doktor yang buat bedah siasat kata mendiang mati akibat saluran jantungnya tersumbat dan diklasifikasikan sebagai kematian mengejut. 

Demikian Pathologist Dr Mohd Azaini Ibrahim daripada Hospital Serdang Hospital membuat post mortem ke atas mayat  Sugumaran, bahawa dia telah mati akibat serangan jantung! 

"Tidak ada kecederaan lain yang boleh menyebabkan kematiannya" jelas Abdul Rashid, OCPD Kajang. 

Inilah silap mata terbaru PDRM yang mengalahkan pakar silap mata dunia, David Copperfield. 


Hospital Serdang mempunyai sejarah memalsukan penemuan post-mortem dalam memihak kepada pihak berkuasa polis. 

Dalam kes A. Kugan, polis kata dia jatuh dan terus mati selepas diberi minum segelas air  bukan akibat penderaan sewaktu disoalsiasat polis sebagaimana dakwaan orang ramai.

Hospital Serdang mendakwa bahawa Kugan mati kerana air dalam paru-paru sedangkan dia telah dipukul hingga mati dalam tahanan polis.Ha! ha! Silap mata betul!

Akibatnya, Pathologist Hospital Serdang tersebut, Prof Dr Abdul Karim Tajuddin, telah didapati bersalah oleh Majlis Perubatan Malaysia (MMC) salah laku profesional untuk memalsukan penemuan post-mortem Kugan. Baca lagi

Menurut peguam Surendren dan Latheefa, hospital itu sekali lagi melanggar etika perubatan dengan menafikan keluarga Sugumaran untuk melihat mayat mangsa sehingga mereka telah dipujuk untuk berbuat demikian oleh peguam dan aktivis, empat jam kemudian. 

Surendren dan Latheefa menganggap polis cuba untuk melepaskan diri mereka dengan mengeluarkan kenyataan palsu dan itu adalah penyelewengan perjalanan keadilan yang serius, kata mereka.

Tiada ulasan: