Selasa, 8 Januari 2013

Addin

Addin


Deepak Sahabat Rosmah Bikin Panas Lagi..

Posted: 08 Jan 2013 08:55 AM PST

KUALA LUMPUR, 8 Jan - Ahli perniagaan Deepak Jaikishan menawarkan diri untuk membeli semula Astacanggih Sdn Bhd dari Boustead Holding Berhad, pembelian yang dikaitkan dengan pertukaran tanah kepada projek kontroversi Pusat Pengajian Pertahanan Nasional (Puspahanas).

Ahli perniagaan kontroversi itu enggan memberi sebarang komen terhadap penjualan syarikat tersebut tetapi mengatakan beliau mahu membeli kembali Astacanggih. "Saya mahu membeli kembali saham dari Boustead," kata Deepak kepada wartawan di sini hari ini.

Dalam penyataan Bursa Malaysia yang difailkan pada 27 Disember, Boustead dikatakan memiliki Bakti Wira Developement Sdn Bhd membeli 80 peratus saham dalam Astacanggih bernilai RM30 juta.

Boustead juga berkata saham tersebut dibeli dari Prestige Dimension Sdn Bhd dan pemegang saham minoriti Astacanggih pada 20 Disember.

Bakti Wira Development dan Astacanggih juga menandatangani perjanjian dengan Awan Megah (M) Sdn Bhd pada 27 Disember untuk memiliki tanah milik kekal seluas 80.94 hektar di Klang, Selangor untuk RM130 juta.

Awan Megah adalah pemaju Puspahanas yang lambat menyiapkan projek, dimana projek ini dianugerahkan kepada syarikat Senator Datuk Raja Ropiaah Abdullah pada 2005 dan sepatutnya siap pada tahun 2011.

Walaupun projek Puspahanas yang bernilai RM100 juta dan pertukaran tanah tersebut mencetuskan kontroversi, Boustead berkata pembelian tanah tersebut adalah peluang untuk kumpulan tersebut meluaskan pemilikan tanahnya.

"Kita juga memiliki tanah untuk pembangunan seluas 283.28 hektar dari Jendela Hikmat Sdn Bhd, syarikat yang dimiliki 60 peratus saham kepentingan oleh syarikat dan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT)," menurut sumber Boustead lagi.

Boustead berkata mereka optimis dengan prospek tanah tersebut memandangkan ia berada di lokasi yang strategik.

"Permintaan untuk tanah industri di kawasan ini semakin meningkat dengan siapnya setor terbaru UMW dan kilangnya di Bukit Raja, Klang," katanya lagi. ~tmi



Iklan C (ii)




Abby Abadi Perli Ustaz-Ustaz Umno

Posted: 08 Jan 2013 06:57 AM PST


Lihatlah post di wall Abby Abadi ni.. dia perli ustaz-ustaz Umno. Malu kepada Abby Abadi yang baru berhijrah tapi lebih faham Islam daripada ustaz-ustaz Umno ni.

Ustaz-ustaz Umno ni hanya menjual agama demi kepentingan diri sendiri. Taraf mana ilmu ustaz Umno hingga nak memperlekehkan ulama-ulama besar dunia.

Jikalau dilihat statement ustaz-ustaz Umno ni ternyata sudah jauh terpesong dari agama. Moleklah bertaubat sebelum nyawa di hujung halkum..


Iklan C (ii)




Gempar!! Sisa Buangan Hotel Jadi Makanan Rumah Kebajikan

Posted: 08 Jan 2013 05:54 AM PST

Tak lama lagi, akan beredar di rumah anak yatim seluruh negara, bahan sisa dari hotel mewah yang hanya beberapa ketika sahaja untuk luput penggunaannya. Itulah yang dilakukan suami perdana menteri, Rosmah Mansor yang mencadangkan agar Program Roti 1Malaysia diperluas untuk meliputi pusat pendidikan awal kanak-kanak PERMATA naungannya.

"Saya ingin merayu dan mencadang untuk pertimbangan program Roti 1Malaysia – mungkin anda boleh pertimbang secara serius untuk memperluas program ini ke semua pusat PERMATA kami di seluruh negara," katanya semasa pelancaran program tersebut di Kuala Lumpur hari ini.

Program Roti 1Malaysia merupakan usaha untuk mengumpul roti lebihan daripada hotel mewah untuk diagihkan ke badan kebajikan, rumah kebajikan dan golongan memerlukan.

"Pastikan roti dan croissant ini sampai kepada anak-anak ini, sebab saya tidak fikir anak-anak daripada pusat PERMATA pernah mengecapi croissant.

"Jadi tolonglah beri mereka peluang untuk merasai croissant – bukan sahaja anak-anak di rumah (jagaan) tetapi juga di pusat PERMATA," katanya. Croissant merupakan pastri dengan lapisan mentega berbentuk bulan sabit.



Iklan C (ii)




Polis Janji Beri 'Kerjasama' Terbaik Untuk Himpunan Kebangkitan Rakyat

Posted: 08 Jan 2013 05:48 AM PST

KUALA LUMPUR 8 Jan: Ketua Polis Negara (KPN) berjanji Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) Sabtu ini akan menjadi detik bersejarah dan menjamin ia paling aman di bawah keselamatan anggotanya.

Perkara itu dimaklumkan Pengarah HKR, Mohammad Sabu selepas pertemuan pihak penganjur bersama Tan Sri Ismail Omar di Bukit Aman petang tadi.

Perbincangan khusus mengenai kelancaran HKR itu dimulakan jam 2.30 petang dan berakhir kira-kira 4.10 petang.

"Penganjur dan polis sama-sama berazam untuk memastikan HKR menjadi himpunan aman dan berjalan lancar," kata Mat Sabu kepada pemberita.

"Kita berbincang berpandukan Akta Perhimpunan Aman dan berjanji setiap pihak perlu mengikuti undang-undang tersebut," jelasnya.

Pertemuan itu turut disertai 10 pimpinan Pakatan Rakyat termasuk wakil NGO.

Mereka terbabit ialah Setiausaha Agung dan dua Naib Presiden KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, N Surendran dan Tian Chua; wakil PAS, Datuk Mustafa Ali dan Siti Zailah; wakil DAP, Datuk Teng Chang Kim dan Liew Chin Tong.

Wakil NGO pula disertai Ahli Jawatankuasa Pemandu Bersih, Maria Chin Abdullah; Pengerusi Permuafakatan Kampung Warisan (Muafakat), Ishak Surin dan aktivis politik, Hishamuddin Rais.

Saifuddin berkata, tugas polis adalah sebagai fasilitator yang akan memudahkan perjalanan himpunan itu nanti.

"Polis juga akan sediakan 'marshal' untuk memudahkan dan melancarkan perjalanan hari tersebut," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, Mohamad Sabu menyatakan pihak sekretariat HKR belum mendapat maklum balas berhubung kebenaran menggunakan Stadium Merdeka.

"Kita tunggu sampai 1 petang esok, sama ada dibenarkan atau tidak. Kemudian kami akan adakan mesyuarat jawatankuasa pada jam 4 petang. Selepas itu kita akan maklumkan kepada polis, media dan orang awam jika terdapat sebarang perpindahan lokasi," jelasnya. ~kd



Iklan C (ii)




Rupanya Sebab Ni Wartawan Di Beri Pas Khas Semasa Himpunan Kebangkitan Rakyat

Posted: 08 Jan 2013 01:31 AM PST

KUALA LUMPUR 8 Jan: Polis mesti telus menjaga keselamatan wartawan pada Himpunan Kebangkitan Rakyat Sabtu ini, bukan menyekat kebebasan mereka membuat liputan, kata Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ).Ia ekoran wartawan yang akan membuat liputan HKR diarah memakai pas khas yang disediakan polis supaya mudah dikenalpasti.Langkah itu menurut polis sebagai usaha untuk mengelak berulang kejadian petugas media dipukul anggota polis seperti yang berlaku semasa perhimpunan Bersih 3.0.

"Kita harap dengan pas itu, polis akan mengenal pasti para petugas media dan ini bermakna tiada lagi alasan untuk mereka kata tersilap pukul seperti yang terjadi dalam Bersih 3.0," kata Presidennya, Chin Sung Chew.

Justeru, beliau berharap agar tujuan 'mudah dikenalpasti' bukan alasan untuk menyekat kebebasan wartawan membuat liputan."Tindakan itu tidak patut. Kita harap polis telus dalam mengeluarkan arahan tersebut, khusus untuk menjaga keselamatan wartawan," katanya.

Dalam himpunan Bersih 3.0 28 April tahun lalu, selain orang ramai, turut menjadi mangsa keganasan polis adalah di kalangan wartawan.Polis juga memaksa jurugambar memadam gambar yang dirakam malah ada juga bertindak merampasnya.

NUJ turut menerima 12 laporan daripada petugas media mengatakan mereka diserang polis semasa perhimpunan tersebut. ~kd



Iklan C (ii)

AES Gila!! Seramai 34,980 Di Panggil Ke Mahkamah Slim River Hari Ini

Posted: 07 Jan 2013 11:30 PM PST

TANJONG MALIM: Seramai 34,980 Orang Kena Saman (OKS) diminta hadir ke Mahkamah Majistret Slim River di sini pagi ini bagi sebutan kes saman berkaitan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES).

Difahamkan sebutan kes bermula jam 8.45 pagi ini. Peguam Jawatankuasa Kempen Anti Saman Ekor (Kase) akan berada di sana bagi membantu mereka yang dituduh.

Sementara itu, satu sidang media oleh Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak Mohd Misbahul Munir Masduki akan diadakan tengah hari ini di perkarangan mahkamah di sini.

Sidang media akan disertai Ketua Penerangan PAS Negeri Ahmad Nuri Al-Amin.

Sebelum Jabatan Peguam Negara mengambil keputusan untuk membekukan kesemua prosiding berkaitan dengan saman kesalahan AES, yang dimulakan sejak dua minggu lalu, sehingga beberapa aspek perundangan dan teknikal diselesaikan. ~harakahdaily




Iklan C (ii)

Patutlah Rejim Zalim Basyar Al-Assad Tak Tumbang Sehingga Ke Hari Ini

Posted: 07 Jan 2013 06:54 PM PST

MOSCOW – Rusia telah mengkonsentrasikan lima kapal perang untuk berlabuh di pantai timur Laut Mediterania dalam sebuah aksi untuk menunjukkan kekuatan. Hal itu bertujuan untuk menekan negara-negara Barat agar tidak melakukan intervensi militer terhadap Suriah, demikian laporan akhbar Inggris The Sunday Times mengutip dari seorang diplomat Rusia pada Sabtu (5/1/2013).

Menurut laporan tersebut, kapal-kapal Rusia itu mengangkut peralatan perang dan ratusan tentara marinir Rusia, disertai oleh kapal-kapal tempur.

Pemerintah Rusia beralasan kapal-kapal itu dikerahkan untuk ikut serta dalam latihan untuk "meningkatkan manajemen, pemeliharaan dan pengujian interaksi dari angkatan laut." Namun The Sunday Times mengutip dari diplomat Rusia bahwa tentara mariner Rusia dimaksudkan untuk mencegah negara-negara Barat mengerahkan pasukan darat guna menjatuhkan rezim Bashar Asad.

"Rusia harus bersiap siaga untuk menghadapi perkembangan apapun, konflik di Suriah mungin saja mencapai puncaknya sebelum datangnya Hari raya Paskah," kata diplomat Rusia tersebut.

The Sunday Times melaporkan bahwa sekitar 300 tentara marinir Rusia diputuskan akan mendarat di pelabuhan Tarsus, Suriah. Mereka akan dikerahkan ke daratan untuk mencegah invasi militer darat yang mungkin "akan dilakukan" oleh negara-negara Barat.

Sementara itu koran Lebanon pro rezim Suriah, Ad-Diyar, melaporkan bahwa Rusia telah mengirimkan 71 kapal perangnya yang mengangkut 62 tentara Rusia guna membantu rezim Bashar Asad.

Pasukan militer rezim Nushairiyah Suriah yang didukung oleh militer Rusia, Iran dan milisi Syiah Hizbullah Lebanon selama beberapa pekan terakhir semakin terdesak oleh serangan mujahidin kelompok Islam dan mujahidin FSA.

AS dan Barat sendiri telah memasukkan mujahidin Jabhah Nushrah, salah satu kelompok mujahidin Islam terkuat, dalam daftar kelompok teroris internasional. Rakyat Suriah dan para aktivis revolusi meyakini hal itu sebagai konspirasi AS dan NATO untuk menyelamatkan rezim Bashar Asad.

AS dan NATO dengan mengatas namakan PBB diyakini akan melakukan intervensi militer udara atau darat dengan tujuan memerangi "teroris Islam" dan menyelamatkan senjata kimia rezim Asad agar tidak jatuh ke tangan "teroris Islam."


Sumber ~ arrahmah.com



Iklan C (ii)

Penjelasan Ketua Polis Selangor Berkenaan 'Tiger Show' Di IPD Shah Alam

Posted: 07 Jan 2013 05:54 PM PST

Tersebarnya gambar penari separuh bogel sedang beraksi di atas dilaman FaceBook dan juga Blog menyebabkan pihak Polis Di Raja Malaysia, khususnya dari IPD Shah Alam dihujani kritikan.

Gambar tersebut telah dirakamkan di Majlis Malam Mesra, Sekalung Budi, Segunung Intan Jabatan Siasatan Jenayah IPPD Shah Alam. Ada yang meminta penjelasan dari pihak Polis dan ada juga yang tanpa memberi peluang kepada pihak Polis menjelaskan keadaan terus mengkritik pihak Polis.

Malah oleh kerana gambar di atas disiarkan oleh kebanyakkan Blog-blog Pro Pakatan Rakyat maka secara automatik Blog-blog Pro UMNO mendakwa ianya adalah gambar super impose yang dilakukan oleh penyokong Pakatan Rakyat untuk memburuk-burukkan pihak Polis.

Bagaimanapun tuduhan Blog-blog Pro UMNO itu terjawab bilamana ada individu yang mengambil inisiatif untuk bertanya kepada Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah melalui laman FaceBook beliau.

Beliau melahirkan rasa terkejut bila melihat gambar tersebut dan berjanji akan menyiasat perkara tersebut kerana menurutnya ini adalah satu pelanggaran tata susila PDRM dan mengucapkan terima kasih atas maklumat yang disampaikan kepadanya.

Dan setelah beberapa jam berlalu sekali lagi beliau mengeluarkan kenyataan hasil dari penyiasatannya mendapati "Pihak polis yg hadir (JSJ Shah Alam) juga terperanjat dgn pihak kebudayaan (mlm di Intekma) itu yg tlh membuat "show" sedemikian, namun tindakan disiplin terhadap mereka yg bertanggung jawab &cuai dlm menganjur. Polis Selangor tidak sekali kali menyokong kemungkaran sebegitu. Harap maklum."

Berikut respon dari Ketua Polis Selangor..



Printscreen dari FaceBook Aszfia Haris




Iklan C (ii)

Tiada ulasan: