Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Santai Minggu - Awek yang Super berani .. mai tengok video ni ....

Posted: 11 Aug 2012 10:17 PM PDT

SABAH : Mampuih BN ....Lagi akan tinggalkan BN

Posted: 11 Aug 2012 09:00 PM PDT

Sehari selepas kunjungan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke Sabah, seorang lagi wakil rakyat negeri itu, Senator Datuk Maijol Mahap dijangka akan berpaling tadah.

Maijol pada 29 Julai lalu menimbulkan tanda tanya apabila hadir bersama ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam satu majlis bersama MP Tuaran yang keluar parti pada hari itu, Datuk Seri Wilfred Bumburing.

MP Beaufort, juga mengambil tindakan sama pada hari itu.

Maijol pada majlis itu mengumumkan hasratnya untuk meninggalkan parti Upko namun tidak menyatakan sama ada akan menyokong Pakatan Rakyat.

Bagaimanapun, seorang pemimpin kanan PKR mengesahkan bahwa naib presiden Upko itu akan bertindak demikian hari ini.

MP Kota Belud, Datuk Rahman Dahlan juga telah menjangkakan perkara sama.

Buat masa ini masih belum jelas sekiranya Maijol akan menyertai Pakatan namun beliau dijangka akan menyertai pembangkang melalui pertubuhan mesra Pakatan yang menggunakan nama Pakatan Perubahan Sabah. 

Tauke Raja Lawak akui kahwin tiga

Posted: 11 Aug 2012 10:37 AM PDT

Dalam diam, rupa-rupanya Tauke Raja Lawak atau nama sebenarnya Zamatul Amri Zakaria, 35, sudah tiga kali bernikah. Malah pernikahannya terkininya telah berlangsung di Thailand sebelum pelawak tersebut menyertai program Super Spontan baru-baru ini.
Fuhhh... hebat juga Tauke seolah mahu menandingi Allahyarham pelawak A.R Tompel yang beristeri ramai.





"Yang sebenarnya, saya dah tiga kali berkahwin. Dengan isteri pertama, saya dah lama cerai. Manakala dengan isteri kedua masih dalam proses penceraian dan menunggu kata putus dari mahkamah.


"Semuanya berlaku secara kebetulan yang mana saya bernikah dengan isteri baru saya iaitu Meera sebelum saya jatuhkan talak secara sah kepada isteri saya sebelum ini. Saya juga mengaku bahawa saya berkahwin dengan Meera di Thailand dengan ditemani beberapa saksi," ujar tauke kepada media.



Bagaimanapun, beliau menafikan dirinya sudah bercerai dengan isteri yang baru dinikahinya itu. Sebaliknya, dia mengakui sedang mengalami krisis rumah tangga dengan perkahwinan baru berkenaan.
"Saya dan Meera masih sah suami isteri. Suami mana yang tidak sayangkan isterinya. Namun, secara jujur sudah hampir sebulan lebih saya tidak berjumpa dan tinggal sebumbung dengan Meera.
"Saya juga tidak menafikan bahawa kami sedang mengalami masalah rumahtangga. Saya boleh katakan disini, ianya berpunca dari hasutan dari orang ketiga.
"Secara jujur, saya dan Meera bercadang hendak membuat satu majlis lepas raya ini. Namun, saya masih tidak tahu sama ada ianya boleh dilakukan atau tidak kerana ketika ini saya juga sedang menanti sama ada ikatan sah saya dengan Meera boleh diselamatkan atau pun tidak," jelasnya dipetik sebagai berkata.

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


ALAAAA...BILA ANWAR KATA KAWANNYA PAK ARAB NAK MASUK MELABUR 10 BILLION....

Posted: 11 Aug 2012 03:58 PM PDT

Bila Anwar dakwa kaum pemodal Arab akan melabur sekiranya beliau berjaya mengambil alih Putrajaya, maka Najib pun membawa seseorang yang kononnya ada 7 billion.Caya ka?Nanti kita lihat apa pula projek yang akan mengantoikan kita rakyat Malaysia..

 

 

Brazil tycoon to invest $7.5 billion in Malaysia

KUALA LUMPUR (AFP) - A Brazilian conglomerate controlled by the country's richest man has pledged to invest US$6 billion (S$7.5 billion) in unspecified projects in Malaysia, the government of the South-east Asian nation said on Thursday.
EBX group chairman Eike Batista made the pledge during a visit with Malaysian Prime Minister Najib Razak earlier in the day, the premier's office said in a statement.
"We are impressed with the potential that Malaysia has to offer and wish to announce our commitment of US$6 billion into Malaysia for high-impact strategic FDI investment to be implemented swiftly," Mr Batista was quoted as saying. EBX has interests in oil and gas, logistics and other fields.

ADA ORANG MEROYAN

Posted: 11 Aug 2012 03:48 PM PDT



Misi untu mendapatan soongan kaum Kadazan Dusun, dan juga majoriti kaum pribumi Sabah tidak mustahil.Kita jangan baca sangat la kenyataan orang yang tak senang dengan apa yang sedang berlaku.Kalau tidak masakan Najib ke sana kalau dah tak ada apa-apa yang dibimbangkan.

Di Sabah sikap penduduknya bergantung kepada apa yang berlaku dan perubahan dipucuk pimpinan atau kaum dan tok ketua.Ianya masih lagi bergantung kepada ketua bagi adat .Sekiranya ketau adat berubah , maa berubah lah sikap pengikutnya.

Bumburing bertugas menarik undi Kadazandusun untuk Pakatan

Kalau baca di atas ni, wah...ita ambik lah Anwar..tak mengapa...asalkan kita berjaya ke Putrajaya..Selepas itu kita siasat la apa yang patut.Kita siasat yang pukul orang,kita siasat yang bunuh orang, makna kata kes dibuka kembali...

Kopitiam Bang Nan

0
sumber :-

Kopitiam Bang Nan


Salut Isteri Perdana Menteri...hmm...Turki!!

Posted: 11 Aug 2012 09:07 AM PDT



Perhatikan seorang muslimah yang solehah pada minit ke 2:00 membetulkan tudung wanita Rohingya...sejati!!

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Inkuiri Suhakam - Penggunaan Gas Pemedih Mata Secara Membabi Buta

Posted: 11 Aug 2012 09:12 PM PDT


Siasatan awam pihak Suhakam ke atas dakwaan pencabulan hak asasi manusia yang berlaku sebelum, semasa dan selepas perhimpunan aman Bersih 3.0 telah bermula sejak 5 Julai yang lalu.

Terdapat beberapa anggota polis dan FRU yang melepaskan tembakan gas pemedih mata secara terus terhadap orang awam walhal mereka sepatutnya melepaskan tembakan dari jarak yang selamat bagi membolehkan peserta bersurai.

Seorang saksi terpaksa menderita hilang penglihatan mata sebelah kiri akibat terkena kelongsong gas pemedih mata yang ditembak dari jarak dekat. Dia baru sahaja bergraduasi dan telah kehilangan pekerjaan pertama akibat kecederaan yang dialami.

Beberapa saksi lain menyatakan terlalu banyak gas pemedih mata dilepaskan di kawasan sempit yang dipenuhi orang awam menyebabkan mereka tidak mempunyai ruang untuk menyelamatkan diri. Diawal inkuiri, seorang saksi memberitahu panel siasatan bahawa dia telah terkena kelonsong gas pemedih mata di leher menyebabkan dia pengsan semasa kejadian.


Serang tentera Mesir: Morsi lawat Sinai lagi

Posted: 11 Aug 2012 09:01 PM PDT


KAHERAH: Presiden Mesir Mohamed Morsi melawat kota el-Arish di utara Sinai untuk kali keduanya selepas berlaku serangan mengejut berhadapan sempadan Rafah lebih kurang seminggu lalu yang membunuh 16 orang tentera Mesir.

Dalam lawatannya Jumaat lalu, Presiden berjanji akan 'malakukan apa sahaja' untuk menghentikan jenayah-jenayah tersebut.

"Kita tidak akan berehat sehinggalah misi ini diselesaikan," laung Morsi kepada khalayak yang bersorak, merujuk kepada operasi ketenteraan besar-besaran Mesir di Semenjanjung Sinai sebagai tindak balas terhadap serangan tersebut, yang bertujuan untuk menghapuskan kumpulan – kumpulan musuh.
Read More / Baca Lagi >>

PAS: DAP tak pernah bawa hudud ke mahkamah...UMNO bawa ke mahkamah serta ugut PAS..!!!

Posted: 11 Aug 2012 08:54 PM PDT

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tindakan pengerusi DAP Karpal Singh menolak pelaksanaan hukum hudud bukanlah satu perkara yang menghairankan.
Akhbar Sinar Harian memetik Abdul Hadi sebagai berkata, Karpal dan pemimpin DAP juga berhak untuk tidak mempersetujui pelaksanaan itu memandangkan kalangan itu bukan beragama Islam.
Bagaimanapun, DAP tidak pernah membawa hukum hudud ke mahkamah, seperti yang dilakukan Umno ke atas kerajaan negeri Kelantan, kata Abdul Hadi.
"Kerajaan pusat pernah hantar surat kepada kerajaan Kelantan, jika Kelantan laksana hudud, kerajaan pusat akan bertindak.
Read More / Baca Lagi >>

Taktik Umno sudah lapuk

Posted: 11 Aug 2012 08:50 PM PDT

Taktik itu juga tidak menepati perkembangan politik dunia Islam, kata Ketua Penerangan PKR.
PETALING JAYA:PKR menuduh tindakan Umno menggunakan pandangan seorang guru agama pondok yang mengharamkan umat Islam menyokong PAS dan PKR kerana bersekongkol dengan DAP sudah lapuk dan ketinggalan zaman.
Taktik itu juga tidak menepati perkembangan politik dunia Islam, kata Ketua Penerangan PKR, Dr Muhammad Nur Manuty.
Baru-baru ini,  Abdullah Sa抦ah seorang guru pondok di Geting Tumpat di Kelantan dilaporkan  sebagai berkata haram umat Islam menyokong PAS dan  PKR kerana kedua-dua pArti itu bersengkokol dengan DAP.
DAP pula menolak perlaksanaan undang-undang Islam di negara ini.
"Sesungguhnya, sekiranya pendekatan ini diteruskan negara yang dicintai ini akan berada di ambang krisis yang besar.
Read More / Baca Lagi >>

RCI imigran Sabah risiko kepada BN

Posted: 11 Aug 2012 08:49 PM PDT

Pemerhati politik berpendapat bahawa tindakan perdana menteri menubuhkan Suruhanjaya Dirajaya untuk menyiasat isu imigran tanpa izin di Sabah akan memberi risiko besar kepada BN.
Penganalisis politik Sabah Arnold Puyok berkata, ini memandangkan bahawa siasatan itu dijalankan di negeri yang bakal menentukan kedudukan parti itu di Putrajaya.

tempoh enam bulan yang diberikan kepad RCI tersebut untuk menyiasat perkara itu bermakna siasatan berkenaan akan ditamatkan menjelang 28 April.
Read More / Baca Lagi >>

Sabah RCI silent on naming culprits, analysts say

Posted: 11 Aug 2012 08:47 PM PDT

KOTA KINABALU, Aug 12 — Sabahans may have little reason to rejoice over the newly-formed Royal Commission of Inquiry (RCI) into the state's population of illegal immigrants, a 40-year-old problem that the government now wants solved in six months without identifying the culprits or the reasons for issuing identity cards, say analysts.
While they agreed that establishing the RCI was a step in the right direction for the ruling Barisan Nasional (BN), the panel's investigation scope, announced yesterday by Prime Minister Datuk Seri Najib Razak, is said to have fallen short of expectations.
For one, none of the panel's eight reference terms specifically touch on identifying the person or persons behind the alleged award of Malaysian ICs and citizenships to illegal immigrants.
It also does not seek to uncover the reasons behind these awards, which many have claimed was engineered by BN as a ploy to stay in power.
Most significant of all is that the panel has not been tasked to recommend punishment for those found responsible of giving away Malaysian citizenships in exchange for votes, if there should be any such case.
Read More / Baca Lagi >>

Kafir Harbi puak UMNO : Lampu hijau 'bunuh' ahli DAP?

Posted: 11 Aug 2012 08:45 PM PDT



Salam,

Saya ingin merujuk kepada kenyataan Abdullah Samaah yang dikeluarkan oleh Utusan Malaysia berkaitan haram menyokong DAP kerana mereka merupakan kafir harbi.

Istilah kafir harbi merupakan istilah fiqh yang membawa konotasi suasana zaman perang di antara wilayah Islam di zaman dahulu dengan negara musuh.
Kafir harbi adalah merujuk kepada negara musuh yang berperang dengan Muslim di mana darah mereka adalah halal ditumpahkan kerana ianya di dalam suasana perang, di mana kafir Harbi itu sendiri berusaha membunuh umat Islam. Kafir harbi adalah wajib diperangi di peribgkat negara di atas dasar peperangan.

Di zaman ini, warga atau rakyat non-Muslim tang tinggal bersama umat Islam tidak dikira sebagai kafir harbi.
Malah pengklafikasian harbi atau dhimmi yang digunakan oleh ulama klasik telah diperbaiki oleh ulama moden, memandangkan negara-negara moden mempunyai konsep kewargenegaraan yang memberikan hak dan tanggungjawab yang saksama di antara Muslim dan non-Muslim.
Read More / Baca Lagi >>

Hudud: Umno perlu tunjuk contoh baik

Posted: 11 Aug 2012 08:43 PM PDT


Abdul Hadi Awang MARANG – DAP berhak menyatakan pendirian termasuk tidak bersetuju dengan pelaksanaan hukum hudud.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, penolakan DAP terhadap undang-undang Islam terutama oleh Pengerusinya, Karpal Singh bukan sesuatu yang menghairankan kerana Karpal dan majoriti ahli serta pemimpin DAP  bukan beragama Islam.

Dalam nada sinis, Abdul Hadi berkata, Umno yang hampir kesemua ahlinya beragama Islam, pun juga sudah lama menolak hudud.

Read More / Baca Lagi >>

Merdeka 55 : PR perjelaskan maksud 'Sebangsa'

Posted: 11 Aug 2012 06:39 PM PDT

SHAH ALAM – Maksud 'Sebangsa' dalam tema Hari Kemerdekaan Pakatan Rakyat (PR) ialah satu bangsa Malaysia yang terdiri daripada pelbagai kaum bersama meraikan hari ulang tahun kemerdekaan negara pada setiap 31 Ogos.

Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad yang menjelaskan demikian berkata, tema itu dipilih selepas Kerajaan Pusat enggan mengubah tema '55 Tahun Merdeka Janji Ditepati' yang didakwa pembangkang sebagai berunsur politik kepartian Barisan Nasional (BN).

"Pemilihan perkataan itu berdasarkan sambutan kemerdekaan yang disambut di negara ini terdiri kaum Melayu, Cina, India dan lain-lain tidak mengira perbezaan fahaman atau agama.
Read More / Baca Lagi >>

RM50,000 untuk keluarkan fatwa haram sokong DAP..!!

Posted: 11 Aug 2012 06:28 PM PDT

Pada 7 Ogos lalu, Utusan melaporkan tentang seorang tokoh ulama di Kelantan yang mengeluarkan fatwa tentang haram menyokong DAP. Dalam laporan tersebut, Abdullah Saamah dikatakan berkata,
"Adalah haram dan berdosa untuk umat Islam menyokong DAP yang secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud.
Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa'amah berkata, umat Islam juga tidak boleh menyokong mana-mana pihak yang bekerjasama atau menjalin pakatan dengan DAP pada pilihan raya kerana sokongan itu akan turut membawa kemenangan kepada DAP."
ADUN Kelaboran, YB Mohd Zaki Ibrahim menjelaskan siapa sebenarnya Abdullah Saamah. Mohd Zaki mendedahkan bagaimana Abdullah Saamah menerima cek bernilai RM50,000 dari Muhyidin Yasin untuk bantuan kepada Pondok Geting. Mohd Zaki juga mendedahkan bahawa Pondok Geting sebenarnya tidak wujud dan gelaran Tuan Guru yang diberikan kepada Abullah Saamah hanyalah dibuat untuk mengaburkan pandangan rakyat.
Tontoni video dibawah.

Kapten Ustaz Asri Khalek: Trend PBB...Khianat !!! Tentera Allah membantu mujahideen

Posted: 11 Aug 2012 06:23 PM PDT

Kapten Ustaz Asri Khalek: Pemerintahan Sosialis Syria

Posted: 11 Aug 2012 06:22 PM PDT

Kapten Ustaz Asri Khalek: Perancangan Allah lebih hebat...Kebangkitan Islam

Posted: 11 Aug 2012 06:22 PM PDT

Kapten Ustaz Asri Khalek: Isu Syria

Posted: 11 Aug 2012 06:21 PM PDT

Rohingya - The Forgotten People

Posted: 11 Aug 2012 06:12 PM PDT

It’ll be a new govt in Putrajaya

Posted: 11 Aug 2012 06:10 PM PDT

Umno doesn't have the fortitude to publicly say what it is thinking.

We are going to see a new government in Putrajaya after the 13th general election.
My prediction is that Barisan Nasional will end up with between 97 to 114 seats. There are 222 seats in parliament.
BN chairman Najib Tun Razak knows that with just a three percent swing in popular votes, Umno will be left with 71 seats.
With the same vote swing, MCA will end up with 10 seats and MIC will be reduced to two parliamentary seats. But it is more likely, MCA may only end up with two parliamentary seats having lost its legitimacy among Chinese.
When this happens we will see a new team move into Putrajaya.
Read More / Baca Lagi >>

KPN Perlu Tegur Regim Umno-BN Dahulu

Posted: 11 Aug 2012 06:09 PM PDT

SHAH ALAM 12 OGOS: Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Ismail Omar disaran menegur kerajaan Umno-BN terlebih dahulu kerana menggunakan hari kemerdekaan untuk kepentingan politik mereka.
Saranan tersebut dibuat oleh pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin dalam satu kenyataan balas terhadap gesaan Ismail agar tidak mengadakan 'Himpunan Janji BERSIH' di malam ambang merdeka 30 Ogos akan datang.
Beliau yang lebih popular dengan gelaran Chegu Bard mendakwa Umno-BN telah mengambil kesempatan sempena sambutan hari kemerdekaan di negara ini bermula pada tahun 1957 lagi, tetapi tidak pernah ditegur oleh mana-mana KPN.
"Sambutan ulang tahun kemerdekaan sudah lama ditunggang oleh Umno-BN demi kepentingan politik mereka, tetapi tahun ini terlalu melampau kerana tema hari kebangsaan itu sendiri terus disalin tampal dari tema yang digunakan dalam jelajah BN iaitu Janji Ditepati.
"Lagu yang digunakan pula jelas digunakan dalam program BN bagi menghentam seteru politiknya kemudian diubah sedikit sahaja liriknya.
Read More / Baca Lagi >>

Amalan Bidaah Dato Seri Haji Najib di Bulan Ramadhan..

Posted: 11 Aug 2012 06:07 PM PDT

Setiap kalinya datang bulan Ramadhan, salah satu ibadat wajib umat Islam ialah menunaikan bayaran zakat Fitrah... 

Zakat Fitrah berlainan dengan zakat harta atau zakat pendapatan, Fitrah semua manusia beragama Islam wajib membayarnya termasuk hamba-hamba mengikut makanan apa yang dimakan oleh penduduk setempat.



Aku masih ingat dizaamn aku kanak-kana tahun 60han,,, arwah bapa aku menyediakan sebungkus beras, mengikut sukatan 1 gantang baghdah (2kilo lebih ), nanti ada penduduk kampong yang mana bekas-bekas anak murid bapa aku belajar mengaji Quran, datang membayar zakat fitrah, selalunya lewat penghujung bulan Ramadhan, maka berlakulah akad jual beli beras, kemudian dari beras itulah di akad menjadi bayaran fitrah, jka bayarannya ramai, maka berulang kalilah dilakukankan... 
Read More / Baca Lagi >>

Dr Haron Din : Kafir Harbi Tidak Wujud Selagi Tidak Tertegak Negara Islam

Posted: 11 Aug 2012 06:05 PM PDT

SHAH ALAM 12 OGOS : Tidak wujud istilah penggunaan 'kafir harbi' selagimana tidak tertegaknya sebuah pentadbiran negara Islam yang sebenar, tegas Datuk Dr Haron Din.
Dr Haron yang merupakan Timbalan Mursyidul Am PAS ketika dihubungi TVSelangor berkata, polemik itu perlu hentikan segera kerana ia ditakuti boleh mencetuskan suasana tidak tenteram dalam negara.
Ujar beliau definisi kafir harbi itu merujuk kepada golongan yang perlu diperangi oleh umat Islam.
Beliau juga mengingati agar mana-mana pihak yang mahu mengeluarkan kenyataan dan melabelkan sesuatu golongan itu agar berhati-hati serta berdasarkan hujah yang kukuh dalam menyampaikan pandangan.
"Kafir harbi ini merujuk kepada golongan yang perlu diperangi oleh orang Islam, saya menegaskan istilah kafir harbi ini hanya timbul dengan sendirinya apabila wujud sebuah pentadbiran negara Islam yang sebenar.
Read More / Baca Lagi >>

Public outrage as national bowler escapes jail for sex with minor..!!

Posted: 11 Aug 2012 06:03 PM PDT

KUALA LUMPUR, Aug 12 — A 21-year-old national bowler who was let off with a RM25,000 bond instead of being jailed after he pleaded guilty to statutory rape has sparked a firestorm online over the court's message on sex with minors even as it raises questions about the Penal Code and other criminal laws.
Incensed Malaysians have taken to Twitter and Facebook in the past few days to vent their outrage against the judiciary after the Court of Appeal was reported to have reversed last Wednesday a High Court decision to jail tenpin bowling ace, Noor Afizal Azizan, for five years — suggesting that fame and a bright future is enough to ensure a convicted offender gets a ticket away from jail.
Read More / Baca Lagi >>

‘Kembara Mahkota’ Sultan Kelantan

Posted: 11 Aug 2012 05:55 PM PDT

Sebelum ini kita selalu mendengar tentang "Kembara Mahkota." Sultan Kelantan yang dikasihi rakyatnya juga mempunyai edisi sendiri Kembara Mahkota. Malah Kembara Mahkota Sultan Kelantan mencipta sejarah mendapat pengiktirafan Malaysia Book Of Record (MBOR) dengan penyertaan terbesar seramai 6,000 rakyat.
Lagi meriah. Seramai 6,000 rakyat berqiamulail bersama Sultan Muhammad V dua malam lalu. Program Kembara Mahkota 'Qiam with me' bersama Sultan Kelantan dilaksanakan di Istana Negeri, Kubang Kerian, Kelantan Serambi Mekah. Tahniah, Sultan Mohamad V!!
Berikut adalah gambar-gambar Kembara Mahkota tersebut…
 
Kembara Mahkota yang tak perlu banyak modal untuk dikeluarkan. Semoga Allah memberi barakah, taufik dan hidayah-Nya untuk Sultan dan rakyatnya…..

"Tamrin Berjanji Kempen Habis-habisan Bersama PAS "

Posted: 11 Aug 2012 05:51 PM PDT


Tamrin keluar Umno, serah borang sertai PAS

Selepas kerap tampil di pentas PAS dan Pakatan Rakyat, bekas ahli Umno, Datuk Tamrin Ghafar akhirnya meninggalkan parti itu dan secara rasmi menyertai PAS malam ini.

Anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri, Allahyarham Tun Ghafar Baba itu menyerahkan borang permohonan keahlian PAS kepada Presiden, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam majlis peringatan Badar Al Kubra di Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUISZM), Taman Melawar malam ini.

Tamrin merupakan bekas Adun Ayer Molek dan pernah menjadi Ahli Parlimen Batu Berendam selain bekas Pengerusi Majlis Amanah Rakyat (Mara) suatu ketika dahulu.

Tamrin dalam ucapannya berkata, beliau tidak terburu-buru membuat keputusan meninggalkan Umno.

Sebaliknya beliau mula memikirkan tindakan tersebut selepas melihat Umno tergelincir daripada landasan membela rakyat.
Read More / Baca Lagi >>

Royalti : Umno takut kehabisan isu

Posted: 11 Aug 2012 05:45 PM PDT

KOTA BHARU- Sikap Umno dilihat cuba mempolitikkan isu tuntutan royalti minyak Kelantan menggambarkan parti itu takut kehabisan isu untuk dimainkan bagi menghentam Kerajaan Negeri menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Kelantan, Abdul Aziz Kadir berkata, Umno berkemungkinan khuatir Kerajaan Negeri memiliki sumber kewangan mencukupi bagi menyelesaikan segala masalah yang membelenggu terutama isu air sekiranya Kerajaan Pusat menyegerakan bayaran tunai royalti minyak yang tertunggak itu.

Read More / Baca Lagi >>

58 NGO tolak jawatankuasa royalti, desak pusat bayar segera kepada Kelantan.

Posted: 11 Aug 2012 05:42 PM PDT


58 NGO tolak jawatankuasa royalti
Wakil NGO-NGO yang menuntut royalti minyak di Kelantan membuat enam resolusi.
 
KOTA BHARU - Enam resolusi dipersetujui melalui persidangan meja bulat badan bukan kerajaan (NGO) yang menuntut royalti minyak Kelantan dibuat segera oleh Kerajaan Pusat.

Pengarah Persidangan Meja Bulat NGO-NGO Royalti, Abu Samah Hasan berkata, melalui sidang meja bulat yang dihadiri dua wakil setiap 58 NGO yang menuntut royalti, enam perkara diambil perhatian.

"Kami menggesa Kerajaan Negeri menolak cadangan penubuhan jawatankuasa bayaran tunai yang dicadangkan Kerajaan Persekutuan kerana ia lebih kepada tipu helah (muslihat) politik.

Read More / Baca Lagi >>

'Imaanan wa Ihtisaaban'

Posted: 11 Aug 2012 04:55 PM PDT

Oleh: al-bahanj

"Adakah kita telah menjalani Ramadhan dengan baik dan sempurna? Pengampunan dosa-dosa yang lalu telah ALLAH tawarkan kepada kita pada bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ini. Tawaran besar-besaran ini sewajarnya direbuti oleh para mukmin. Syarat kepada tawaran besar tersebut ialah seseorang itu mesti menjalaninya dengan baik dan sempurna. Piawainya ialah 'imaanan wa ihtisaaban'.

1) 'Imaanan wa ihtisaaban' pada mengerjakan ibadah puasa di siang Ramadhan.

عَنْ اَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ اَنَّ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم قَالَ: مَنْ صَامَ رَمَضَانَ لّيْلَةَ الْقَدْرِ اِيْمَانًا وَ احْتِسَابًا غُفِرَلَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ. متفق عليه

Maksudnya:

Dari Abu Hurairah radhiAllahu `anhu bahawa Rasulullah sallAllahu `alaihi wasallam bersabda:

"Barangsiapa yang berpuasa pada bulan Ramadhan dengan penuh keimanan dan hanya mengharapkan pahala/keredhaan daripada ALLAH, maka diampunilah dosanya yang telah lampau"

(Muttafaqun `alaih)
Read More / Baca Lagi >>

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT