Nuffnang

Pengikut

Kopitiam Bang Nan

0
sumber :-

Kopitiam Bang Nan


Harris Salleh: Mahathir punca Sabah miskin!!

Posted: 05 May 2012 08:28 PM PDT


Harris pours scorn on Mahathir's rosy outlook

FMT Staff |    May 6, 2012

Former prime minister Dr Mahathir Mohamad did nothing to stop the slide in Sabah's finances, says former chief Minister Harris Salleh.

KOTA KINABALU: Former Sabah chief minister Harris Salleh has accused Dr Mahathir Mohamad of duplicity during his 22-year tenure as prime minister, which saw the Bornean state rapidly fall from riches to rags.

Lashing out at the man who ruled the country with an iron fist from 1981 to 2003, Harris said in a statement that Mahathir was to be blamed for the current impoverished state Sabah is in.

"Had he mentioned and practised the rule of law, Sabah would remain the richest state," Harris said in response to Mahathir's lecture recently at Universiti Malaysia Sabah .

Harris was irked by Mahathir's claim that Sabah, which was declared as the poorest state in the country by the World Bank, would take back its mantle as the richest Malaysian state soon.

Harris, who helmed the Berjaya state government from 1976 to 1985, said there were many instances when the former premier and the federal government had failed the state.

One instance, he cited, was the federal government's disregard of an audit report by Price Water House that pointed to a RM4 billion shortfall in Yayasan Sabah accounts.

He said even when Mahathir announced the missing funds in 1994, alleging fraud, he failed as a prime minister to act through.

He had all the powers to correct any wrongdoings, recover the funds and prosecute the culprits, but did nothing.

"Anything announced by a prime minister is a serious matter. Since there was no action taken against the wrongdoers on the issue, the people take it for granted that the announcement by the then prime minister was just another political slogan to suit and pacify himself only," he said.

If Mahathir proceeded according to the law, Harris said, the people of Sabah through the foundation, which was set up by the Usno government in the 1970s, would be richer by RM6 billion now.

'Dr M knew about fraud'

Scoffing at the former premier's rosy outlook for Sabah in the long term, he said Mahathir was merely pointing out that the state was rich in natural resources, a fact widely known.

Based on this fact, he said, Sabah and its people should have become rich many years ago as the state had been exporting its natural resources since the time of the British colonial government and right up to now.

"Unfortunately, nobody dare(s) to single out why Sabah is now the poorest state in Malaysia," he said, adding that being endowed with natural resources does not automatically make a country and its people rich as could be seen around the world.

He said that an analysis would show that the state was mismanaged by successive governments and also because the authorities and voters had been turning a blind eye to corruption right up to the present day.

Harris added that the failure by the federal government to act, despite clear indications that something was not right in the management of state resources, only indicated that such corruption and fraud was condoned.

He also said that despite Mahathir's optimistic outlook, there was no guarantee that Sabah would become rich anytime soon.

Harris also dismissed claims that Sabah's rich natural resources would play a roll in helping to make its people rich as its oil and gas and oil palm lands are not in the hands of Sabahans.

"Oil and gas are controlled by non-Sabahans and this is also true for oil palm plantations. Therefore, there is not much left for Sabahans to do and carry out economic activities," he said, pointing out that even workers in both sectors are mostly non-Sabahans.

Harris also said that while more than 90% of the cash from both sectors was already being siphoned off to Peninsular Malaysia, it was a "double-whammy" that the federal government had awarded gambling licences to certain companies.

This, Harris said,will further drain away half-a-billion-ringgit from the state based on figures gathered by the Sabah Chinese Chamber of Commerce 10 years ago.

Sabahans' best bet under the current scenario, he said, was to gradually move from low income to middle income by planting cash crops and produce.

He added that the state should also export tapioca starch and chips which were in demand in China.

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


BN dijangka mengadakan pilihanraya mengejut, berkemungkinan Julai..!!

Posted: 05 May 2012 05:22 PM PDT



Perdana Menteri Najib Razak dijangka mengumumkan pilihanraya Julai akan datang. ― Gambar fail
KUALA LUMPUR, 6 Mei  ― Pilihan raya umum dijangka mungkin berlaku seawal Julai depan sebelum bulan Ramadhan kerana Bersih 3.0 tidak memberikan kesan terhadap sokongan rakyat kepada Barisan Nasional (BN), demikian menurut sumber BN.

The Malaysian Insider
difahamkan pilihanraya tidak akan dilaksanakan pada Jun ini kerana Datuk Seri Najib Razak akan bercuti ke luar negara selama dua minggu bermula pertengahan Mei, walaupun beliau akan menghadiri perjumpaan "Rakan BN" di London pada 14 Mei.

"Selepas sambutan ulang tahun Umno pada 11 Mei, perdana menteri akan menghadiri satu majlis di London, majlis graduasi anak lelaki beliau sebelum ke Sepanyol untuk bercuti," jelas sumber kepada The Malaysian Insider.
Read More / Baca Lagi >>

Utusex Hari Ini..!!!

Posted: 05 May 2012 05:12 PM PDT

Mingguan Malaysia Terbitan 6-5-2012
"Fitnah dan Lucah Jadi Tag Rasmi Utusan Kini"

Parlimen bubar selepas Aidilfitri…!!!

Posted: 05 May 2012 04:57 PM PDT

Najib lupa untuk lebih berhati-hati di dalam menghadapi Bersih 3.0 supaya tidak perlu lagi bekerja kuat mencari idea-idea baru bagi meraih sokongan-sokongan yang hilang sepertimana Bersih 2.0 dahulunya. Mungkin Najib ada idea-idea baru termasuklah yang terbaru mengumumkan dasar gaji minimum swasta tetapi masa untuk Najib 'memberi' sudah tidak cukup bagi mengembalikan sokongan ke atas BN atau meredakan kemarahan rakyat di atas kegagalan menguruskan Bersih 3.0.

Najib kehabisan talian hayat?

Pasti ramai yang membaca tajuk artikel ini tertanya-tanya apakah penulis akan membawa arah penulisan beliau dengan meramalkan bahawa parti pemerintah Barisan Nasional (BN) akan melabuhkan tirainya selepas hampir 55 tahun berkuasa. Ada pembaca pasti mengandaikan penulis ini berkemungkinan seorang penyokong ataupun seorang yang bersimpati dengan pembangkang  di Parlimen yang juga kerajaan yang dipilih di beberapa negeri termasuklah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Ayuh, bacalah artikel saya untuk mengetahui kebenaran daripada tajuk saya di atas.
Read More / Baca Lagi >>

Bersih 3.0: Dakwaan Najib tidak logik, kata Ambiga

Posted: 05 May 2012 04:52 PM PDT


ambiga SHAH ALAM  –  Datuk S. Ambiga menyindir Datuk Seri Najib Tun Razak yang mengatakan perhimpunan Bersih 3.0 sebagai cubaan menggulingkan kerajaan sedangkan anggota Kabinetnya sendiri sebelum ini mengatakan perhimpunan itu tidak mengancam keselamatan negara.

Pengerusi Bersama Bersih 2.0 itu berkata, sebaliknya tindakan Najib sebagai pemimpin nombor satu  amat mengecewakan dengan mengatakan tindakan peserta perhimpunan cuba menjadikan Dataran Merdeka sebagaimana Dataran Tahrir.

"Adakah perkara ini tidak penting?" kata beliau kepada Sinar Harian Online.
Read More / Baca Lagi >>

Negara Zina : Bangga diri serah tubuh

Posted: 05 May 2012 04:44 PM PDT

Bangga diri serah tubuhKUALA LUMPUR: Dulu digelar bohsia, kini dipanggil cikaro. Maksudnya hampir sama, tetapi yang membimbangkan ibu bapa masa kini ialah remaja perempuan ini terbabit dalam kegiatan tidak bermoral seawal usia 11 tahun, terutama di kalangan keluarga bermasalah.
Berikutan dibiarkan bebas tanpa pengawasan ibu bapa, mereka berebut-rebut menjadi ratu cikaro di kalangan lelaki bernafsu buas dan samseng jalanan. Bagi melayakkan mereka menjadi ratu, sekali gus mudah mendapat teman, tiga kriteria perlu dipenuhi iaitu seksi, gedik dan berani.
Demi mengejar gelaran itu, kebanyakan gadis yang sebahagian besarnya berusia belasan tahun, sanggup menyerahkan mahkota diri kepada samseng jalanan yang baru beberapa jam dikenali.

Berdasarkan tinjauan Metro Ahad, majoriti remaja terbabit berebut gelaran itu kerana menganggapnya sesuatu yang membanggakan, selain mengelak malu ditertawa atau dicop penakut oleh rakan cikaro lain.


Bertindak atas aduan orang ramai, terutama warga kota yang risau melihat kemunculan kembali gadis bohsia, Metro Ahad melakukan siasatan serta tinjauan di beberapa lokasi tumpuan samseng jalanan sekitar bandar raya.

Keberangkalian UMNO menjadi pembangkang adalah tinggi

Posted: 05 May 2012 04:32 PM PDT

Kali ini saya teruskan lagi tentang perlunya kerajaan diubah, dianjak dan di alih, kalau boleh sebelum pilihanraya umum. Sambutan himpunan Bersih menunjukkan sokongan kepada perubahan dan rakyat tidak lagi mahu menerima pujukan kerajaan dan pimpinan hari ini agar mereka diberikan sekali lagi sambungan untuk memerintah negara kita yang kaya raya tetapi disalah tadbir ini.
Apa pun kata pihak media massa arus perdana jumlah peserta himpunan Bersih 3.0 tetap jauh melebihi 200,000 orang. Siapa pun boleh nafikan angka ini, tetapi itulah angka yang sebenarnya. Tetapi angka itu tidak penting. Yang penting dalam pilihanraya kali ini BN akan sampai penghujung hayatnya untuk mentadbir negara kita setelah memerintah begitu lama yang membuatkan pemimpin-pemimpin mereka menjadi seperti orang yang kufur nikmat.
Read More / Baca Lagi >>

3 bekas KPN mahu dalang komplot guling kerajaan ditahan..!!! Pemimpin UMNO gadaikan negara tak pe eh..!!!

Posted: 05 May 2012 04:29 PM PDT

pix_gal0

KUALA LUMPUR: Tiga bekas Ketua Polis Negara meminta polis bertindak tegas dengan menahan dalang rusuhan perhimpunan BERSIH 3.0 yang cuba 'menawan' Dataran Merdeka pada 28 April lalu dan mengguling kerajaan menerusi keganasan.

Tan Sri Rahim Noor, Tan Sri Musa Hassan dan Tun Haniff Omar berpendapat ia perlu bagi memastikan negara selamat daripada cubaan menukar kerajaan tanpa berlandaskan kedaulatan undang-udang dan Perlembagaan.
Mereka yang mempunyai pengalaman menangani pelbagai ancaman terhadap keselamatan negara, memandang serius komplot itu dan khuatir anasir berkenaan berkembang serta merebak sehingga mencetuskan anarki (huru-hara) dan membawa negara ke arah suasana darurat. Read More / Baca Lagi >>

Perhimpunan Raksaksa UMNO 66 tahun?.. Najib memperbodohkan Ahli UMNO pulak...

Posted: 05 May 2012 04:26 PM PDT


Kurang pasti pulak aku.. samaada Najib yang mengeluarkan kenyataan ini sememangnya bodoh atau sekadar mahu memperbodohkan Ahli-ahli UMNO yang telah dikatakan terdiri dari orang-orang bodoh oleh Mahathir..
Kata Najib "Saya melihat tarikh lahir Umno yang ke-66 ini satu yang amat sesuai sebab kita dah lama tak buat satu perhimpunan secara raksasa dan masanya sesuai untuk kita.
UMNO asal yang dikatakan Najib telah berusia 66 tahun itu sebenarnya telah diharamkan pada tahun 1988 lalu..
Read More / Baca Lagi >>

CeritaBersih3.0 - "Just Shup up Your Mouth "

Posted: 05 May 2012 04:23 PM PDT

Serba sedikit pengakuan dari saya sendiri dengan penuh ikhlas dan tanpa berpihak pada mana2 pihak..:
Yang tak pergi bersih duduk rumah, dan enjoy dengan kawan, yang mengatakan siapa pergi bersih tu BODOH, just shut up your mouth. Jangan cakap lebih seperti korang pergi

Saya yang pergi dan tidak menyokong mana2 pihak sekalipun, Saya tahu situasi sebenar ketika itu. 
Ketika permulaan provokasi dan ketika ramai peserta bersih diserang menggunakan tear gas khas dari ISRAIL. I know your opinions is the best untuk lawan orang yang pergi bersih, tapi korang tak tahu langsung perasaan peserta yang dibelasah lebih teruk dari polis, dan tiada polis pon yang sudi backup.
Read More / Baca Lagi >>

The new Wisma DAP in Penang

Posted: 05 May 2012 04:19 PM PDT

Candle light vigil to free Khalid Ismath

Posted: 05 May 2012 04:18 PM PDT

Today in History

Posted: 05 May 2012 04:17 PM PDT

Student leader spends night in Dang Wangi cell

Posted: 05 May 2012 04:11 PM PDT

Azwan Ali Bengang Ummi Heret Ibu Dalam Buletin Utama

Posted: 05 May 2012 04:09 PM PDT


Berang dengan isu yang disiarkan oleh Buletin Utama pada malam ini mengenai ibu kepada Umie Hafilda, Azmin Ali dan juga ibunya sendiri, Azwan Ali berperang sekali lagi di laman twitternya.

Ummi Hafilda anak dara tua yang sebelum ini sering menimbulkan isu memburukkan Azmin ali sekali lagi tampil dengan mengheret Ibunya bagi memburukkan Azmin Ali dibuletin utama malam tadi.
Read More / Baca Lagi >>

Pak Samad: Seniman Rakyat 2012

Posted: 05 May 2012 11:23 AM PDT

 Peredaran zaman dari dari masa ke semasa melahirkan ribuan seniman yang berkarya dalam berbagai genre.  Seniman adalah golongan yang dianugerahkan Allah dengan bakat.  Namun, bakat tidak harus diterima sebagai keistimewaan semata-mata, tetapi adalah sebuah tanggungjawab yang amat berat.

Sehubungan itu, kami berpendapat tidak memadai bagi seseorang seniman jika hanya berjaya menghasilkan karya-karya seninya demi keuntungan dan laba peribadi dan dalam masa yang sama mengabaikan penderitaan lingkungan.

Seniman seharusnya mengabdikan karya-karya untuk kepentingan rakyat terbanyak, membela rakyat tertindas malah menjadi perakam denyut nadi rakyat.

Hari ini kami, Kumpulan Kartunis Independen (KKI) mengiktiraf seorang seniman, seorang budayawan yang mengabdi karya-karyanya demi membela rakyat, demi membuka mata rakyat dan sentiasa berjuang di garis depan membimbing rakyat.
Read More / Baca Lagi >>

The world now knows about Najib's 'baggage' thanks to NST's 'cheap' reporting trick

Posted: 05 May 2012 11:19 AM PDT

The world now knows about Najib's 'baggage' thanks to NST's 'cheap' reporting trickIt's an encounter that has gone into the folklore of our diplomatic service.
An Australian envoy meeting a senior Malaysian official heard a familiar complaint about critical coverage of his country's politics in the Australian media.
He snapped back: ''The media in Australia are not owned or controlled by the government,'' the envoy said. ''Here they all are, and throughout my time here, I've never seen a favourable report about Australia.''
Read More / Baca Lagi >>

Mengapa Najib takut pilihan raya adil, bersih?

Posted: 05 May 2012 09:51 AM PDT

KUALA LUMPUR, 5 Mei: Mengapa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak begitu takutkan pilihan raya yang adil dan bersih sehingga sanggup menjadikan dirinya dilihat begitu bodoh, kata Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu (gambar).


"Asalkan dapat mengelakkan pilihan raya yang bersih dan adil, Najib sanggup hina dirinya sehingga beliau nampak bodoh sungguh," katanya.

Beliau juga tidak sangka Najib sanggup bercakap merapu dan menuduh rakyat yang menuntut pilihan raya yang adil dan bersih mahu menggulingkan kerajaan.

Mohamad juga mempersoalkan, Najib terancam dengan siapa sebenarnya?

Siapa mahu guling kerajaan, Bersih atau pesaing-pesaingnya di dalam Umno, tanya beliau lagi.

Read More / Baca Lagi >>

Gaji minimum : Majikan minta kerajaan pantau harga barang

Posted: 05 May 2012 07:04 AM PDT

Anwar Ibrahim at Sri Aman, Sarawak

Posted: 05 May 2012 07:03 AM PDT

Kita Tuntutan Janji PM : Stadium Temerloh Untuk Pak Samad

Posted: 05 May 2012 07:01 AM PDT

Bapa Revolusiner minda negara, Pak Samad akan bersantai ke Temerloh pada 13hb Mei 2012 ini. Beliau akan menyantuni masyarakat yang cintaikan keadilan, kesaksamaan dan kedamaian demi menyasarkan masa depan anak cucu kita dijamin kesinambungan hidup dan kehidupan mereka.

Justeru itu, semua masyarakat yang perihatin dan cakna supaya dapat turun beramai-ramai dengan bersantai dengan Pak Samad.
Program Pak Samad turun ke Temerloh adalah kesinambungan BERSIH 3.0 yang digeruni oleh regim Najib.

Pihak berkuasa dan pihak berkuasa tempatan dengan ini dapat membenarkan Sasterawan Negara ini menggunkan premis kerajaan yang ada.
Read More / Baca Lagi >>

Polis jangan lembukan rakyat

Posted: 05 May 2012 07:00 AM PDT

Bukan takat Umno dah jadi gila selepas demo Bersih 3.0 tapi pihak polis pulak mahu lembukan rakyat dengan siarkan foto dan gambar yang kononnya penyokong Bersih 3.0 yang bersalah.Bagaimana dengan pihak polis yang pukul,sepak,terajang rakyat yang sertai demo Bersih 3.0?Siapa yang mahu bertanggungjawab?

Kes sikap ganas pihak polis sendiri dalam demo Bersih 2.0 telah diakui pihak suhakam yang kata 'Tembak Gas di KL Sentral Tak Sesuai (Harakahdaily) dan kes kepala lutut Timbalan Presiden Pas Haji Muhammad Sabu yang turut disahkan Suhakam bahawa kecederaan disebabkan pelanggaran dengan kereta polis.Ini menunjukkan bahawa pihak polis yang bersalah bukan para penyokong Bersih.
Read More / Baca Lagi >>

Muktamar PAS Kawasan Jasin Lulus Usul BERSIH 4.0 Diadakan Sebelum PRU13

Posted: 05 May 2012 06:57 AM PDT


Muktamar PAS Kawasan Jasin hari ini meluluskan usul agar BERSIH 4.0 diadakan sebelum pilihanraya umum ke 13 dipanggil.

Usul tersebut telah dibentangkan oleh Dewan Pemuda PAS Kawasan Jasin oleh ketuanya, Sdra Aminuddin Abd. Jalil di Muktamar PAS Kawasan Jasin kali ke 45 di Kompleks PAS Jasin (KOMPAJ) hari ini.

Menurut Sdra Aminuddin, kenyataan SPR yang enggan membuang lebih 40,000 nama meragukan dalam daftar pemilihnya atas alasan tidak dapat mengenalpasti status mereka, merupakan satu strategi jahat UMNO BN memaipulasi SPR untuk kemenangan mereka di dalam PRU yang akan datang ini.
Read More / Baca Lagi >>

Skandal Scorpene: Apa Pula Kaitan Terasasi Dengan Najib Altantuya??

Posted: 05 May 2012 06:55 AM PDT

Apa yang tidak diketahui oleh rakyat Malaysia bahawa satu lagi syarikat Perancis telah dinamakan di samping Perimekar kini terkenal dalam perjanjian Scorpene.

Oleh Dr Kua Kia Soong

Mendapatkan satu keistimewaan untuk melihat beberapa yang kertas pendakwaan di Paris atas skandal Scorpene baru-baru ini, ia harus mengingatkan saya untuk memberi bimbang tanah-lubbers "panduan hitchhiker," 1 jaringan ini berbelit pembayaran yang telah pergi pada tahap ini yang paling mahal (lebih daripada RM7 bilion) pembelian senjata dalam sejarah Malaysia.

Sejak Suaram membuat aduan dengan mahkamah Perancis untuk semakan kehakiman kontrak Scorpene pada bulan November 2009, pendakwa Perancis telah pasti sibuk dengan siasatan mereka.

Mereka telah ditemuramah pegawai-pegawai dalam syarikat negeri Perancis, DCN, dan syarikat-syarikat berkaitan seperti Thales serta pegawai di kementerian pertahanan Perancis.

Read More / Baca Lagi >>

Kisah Sb Menyamar Sebagai Ahli Pas Ampang

Posted: 05 May 2012 06:44 AM PDT

WasiatPejuang

Sebentar tadi aku berada di Balai Polis Cheras bersama Khalid Ismath yang pada mulanya di minta hadir untuk memberi keterangan di IPKL naum dia telah di tahan dan di bawa ke balai polis Cheras.

Aku bersama team keselamatan khas Pas Pandan ...telah menanti Khalid di tepi bilik siasatan. Untuk pengetahuan semua team Keselamatan Khas Pas Pandan ni muka dan gaya sebijik macam polis, siap dengan walkie talkie.

Tiba2 datang seorang pakcik bertanyakan kami "Pak Ya ada mana?" Kami pun hairanlah Pak Ya mana. Dalam kami semua tu ada seorang pemuda Pas Ampang, bila si pakcik ni ternampak muka pemuda Pas ampang dia jadi terkejut.

Sebenarnya pakcik ni ingat kami semua ni SB pada mulanya tapi bila dia bersalam saja dengan pemuda Pas Ampang ni muka dia sudah jadi lain. Mulalah dia tergagap dan terus masuk ke bilik siasatan CID tempat Khalid di soal siasat.

Read More / Baca Lagi >>

Dr Juanda: Melayu pecah kerana 'gila kuasa'

Posted: 05 May 2012 06:39 AM PDT


Dr Juanda Jaya KOTA BHARU - Masyarakat Melayu perlu bersatu dalam apa jua keadaan yang mencabar, sebagaimana disaksikan sekarang tetapi sama sekali tidak boleh terpengaruh dengan mana-mana pihak yang menjadikannya sebagai agenda politik.

Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya berkata, bersatu mesti diusahakan tetapi bebas daripada pengaruh politik kerana parti-parti politik mungkin menggunakan usaha itu untuk kepentingan masing-masing.

Katanya, perpecahan berlaku di mana-mana sahaja kerana ada kezaliman dari satu pihak yang mempunyai kuasa.

Read More / Baca Lagi >>

D'Perbatasan

0
sumber :-

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


BILA IBUNYA KENA PUKUL - ANAKNYA NAIK MARAH

Posted: 05 May 2012 10:23 AM PDT




SALUT ANAK MUDA BERANI MELAWAN







PERBUATAN KHALID ISMATH ADALAH SATU BENTUK EKSPRESI- mkini

Rentetan daripada tindakan Khalid Ismath yang menulis status di laman sosial facebook beberapa hari yang lepas, empat orang anggota Polis dari Unit Cawangan Khas IPK Klang telah hadir ke rumah Khalid pagi tadi. Status yang dianggap mengecam Polis itu kami kira sebagai satu bentuk ekspresi yang dilakukan bila mana dirinya berada dalam keadaan tertekan dan hiba melihat ibu kesayangan Faridah Abdul yang dizalimi ketika Himpunan Bersih 3.0.

Ibunya terpaksa bermalam lima hari di hospital kerana cedera parah. Sudah tentu sebagai manusia Khalid juga punyai rasa amarah apabila berdepan dengan perkara seperti ini. Lebih - lebih lagi ibunya merupakan warga emas yang hadir ke perhimpunan tersebut hanya untuk melihat kebangkitan anak muda. Malangnya, ia berakhir dengan satu tragedi malang apabila pihak polis mula membuat tembakan gas pemedih mata dan meriam air.

Lantaran itu, Khalid mula bertindak menulis di laman sosial facebook bagi mengekspresikan rasa amarah kepada pihak yang bertanggungjawab. Bagi kami, ia bukanlah satu kesalahan yang besar memandangkan banyak lagi unsur menghasut dalam laman sosial yang masyarakat secara umum ketahui. Kenapa pula tiada dikenakan apa-apa tindakan ?

Atas permintaan Unit Cawangan Khas yang hadir pagi tadi, Khalid yang merupakan Timbalan Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI) akan menghadirkan diri ke IPK Kuala Lumpur hari ini jam 10 pagi. Kami berharap siasatan dapat dijalankan dengan baik dan berhemah. InsyaAllah.

KHAIRUL NAIM RAFIDI,
SETIAUSAHA AGUNG,
KUMPULAN AKTIVIS MAHASISWA INDEPENDEN (KAMI)


------------------------------------------------------



PENGUMUMAN RADIO BANGSAR UTAMA

malam ini jam 9.00 malam
radio bangsar akan menemu buka
saudara dr. chin huat
ahli akademik
akvis ilmuan
jawatan kuasa pemandu bersih


sesiapa ada soalan
tentang bersih
tentang duduk bantah
sila hantarkan sekarang
kepada :


radiobangsarutama@gmail.com



http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/





SILA JELASKAN PEMBACA TIDAK FAHAM

Posted: 05 May 2012 05:34 AM PDT




INI CONTOH SATU KUMPULAN





PENIAGA DEMO TUNTUT GANTU RUGI DARI BERSIH
- mkini

Sekumpulan peniaga ibu kota hari ini berkumpul di hadapan Kompleks Pertama di pusat bandar raya bagi menuntut pampasan dan ganti rugi kerana didakwa kerugian susulan perhimpunan BERSIH 3.0 pada Sabtu lalu.

Peniaga sekitar Jalan Tuanku Abdul Rahman, Masjid India, Sogo, Kompleks Pertama dan Campbell hadir menuntut pampasan tersebut dan membantah perhimpunan BERSIH diadakan di kawasan mereka selepas ini.

"Kami peniaga, tidak mahu BERSIH ini dijadikan acara di hadapan tempat perniagaan kami. Ia dibuat, dan telah menjejaskan perniagaan kami.

"Kami tetap menolak BERSIH (siri) satu, dua, tiga dan empat. Kami akan menentang BERSIH atau pihak yang mengganggu ketenteraman hingga ke darah titisan terakhir," kata peniaga Ikhlas Ridzuan.

Bahkan, beliau yang berniaga di Kompleks Pertama sejak 36 tahun lalu, turut menempelak perhimpunan BERSIH dengan menyifatkannya sebagai 'busuk'.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit...HANYA ADA SATU SOALAN SAHAJA... kah kah kah..

kah kah kah..JAWAB SOALAN INI DAHULU.... kah kah kah...

woit... SEKUMPULAN PENIAGA INI APA MAKNANYA?.... kah kah kah..

kah kah kah..ADA KAH 300 ORANG?.... ATAU 3,000 ORANG?.... kah kah kah..

kah kah kah..ATAU 300 RIBU ORANG?.... BIAR JELAS DAN TERANG... kah kah kah...

woit.. SATU KUMPULAN JUMLAHNYA BERAPA... kah kah kah

kah kah kah..ADA BERAPA BANYAK YANG KUMPUL KUMPUL..... kah kah kah



APA ITU RABU : RADIO BANGSAR UTAMA

rabu ialah stesen radio internet
rabu ialah stesen radio melawan
rabu ialah stesen radio melanggar
rabu ialah stesen radio cool
rabu ialah stesen radio chic
rabu ialah stesen radio radikal

layari sekarang:
www.radiobangsarutama.blogspot.com

pada minggu ini
setiap malam dari jam 9.00 malam
siaran terus menerus
tentang bersih

dari rabu akan dapat didengari:
berita bersih
berita menghasut
berita terkini


dari rabu akan berkumnadang:
lagu punk rock
lagu rock klasik
lagu rock kapak
lagu metal
lagu perjuangan
lagu melawan
lagu sosialis
lagu komunis
lagu lagu perjuangan dari seluruh dunia

sesekali lagu mat bunga
sesekali lagu mat jiwang

NOTA:
untuk mengiklankan program
untuk berhubung
untuk membuat bantahan
untuk memberi komen
untuk mengutuk
untuk mencaci
untuk membodek

sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com



ANAK MUDA TOLONG FIKIR DAHULU SEBELUM MENULIS DI FACE BHOOK

Posted: 05 May 2012 02:56 AM PDT




INI SATU LAGI CONTOH TERBAIK - CARA POLIS BUAT KERJA



AKTIVIS SISWA DITAHAN POLIS KERANA FACEBOOK - mikini

Seorang aktivis mahasiswa ditahan polis ketika hadir bagi membantu siasatan berhubung dakwaan berkaitan status laman sosial Facebook yang dikatakan menyokong tindakan supaya anggota polis dibunuh.

Khalid Ismath, 22, ditahan sejurus sampai di ibu pejabat polis kontinjen Kuala Lumpur ditemani ibu bapa, sanak saudara dan sekumpulan aktivis mahasiswa.

Khalid dalam Facebook sebelum ini menulis: "Saya setuju jika semua polis dibunuh. Kerana begini caranya mereka melayan rakyat. Jadi setiap kali demo, tidak ada rundingan dengan polis lagi. Lawan tetap lawan."

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI LAH MASALAH PELAJAR..... kah kah kah........

kah kah kah...SURUH BACA BUKU... TAK NAK BACA BUKU... kah kah kah...

woit...MANA BOLEH ANGGOTA POLIS DI BUNUH.... kah kah kah....

kah kah kah... INI KERJA JAHAT....kah kah kah..

kah kah kah....INI KERJA GILA...... kah kah kah....

woit.... FIKIR LAAAA SIKIT....JANGAN IKUT PEERASAAAN.... kah kah kah...

kah kah kah...KALAU SEMUA POLIS DI BUNUH... SAPA NAK AMBIL RASUAH... kah kah kah..

kah kah kagh...MASA ROAD BLOCK.. SAPA NAK JADI KAKI PAU?... klah kah kah...

kah kah kah...KALAU SEMUA POLIS DI BUNUH SAPA NAK TEMBAK GAS PEMEDIH MATA?... kah kah kah..

woit... BANGANG PUNYA PELJAR... SURUH BELAJAR..LARI.... kah kah kah


MALAM INI JAM 9 RADIO BANGSAR UTAMA

- malam ini laporan demo tanah di johor bahru
- temu buat demonstran tanah
- berita berita melawan yang terkini

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/


TANDA TANDA GEROMBOLAN AKAN RUNTUH TERBARAI

Posted: 05 May 2012 02:50 AM PDT




IMELDA RATU KASUT




DARI LIDAH PENGRANG TUKAR TIUB

tanda tanda united malays national organistion
akan berkubur semakian jelas

tanda tanda ini dilihat dalam dua segi
dari segi politik
dari segi ekonomi

SEGI POLITIK
keyakinan elit politik terhadap pimpinaan najib makin merosot
mahathir secara terbuka melihat najib razak amat lembik
najib dilihat flip flop - dulak dalik - kluk klak tak tentu hala
ini menakut geng geng mahathir muhamad menjadikan pakatan kuat

daim zainudin secara terbuka telah memperlekehkan najib
najib di lihat tidak ada upaya untuk memberi pimpinan

ahli ahli gerombolan sendiri melihat najib razak amat lembik
malah dikalangan ahli gerombolan telah kelaur kanyataan:

"kalau takut bini - macam mana nak memimpin"

perhatikan tdak ada kenyatan yang menyokong najib
bila 300 ribu rakayat menuntut pilihanraya adil
semua menteri menikus

kenapa?

sebab utama mereka melihat najib bukan pemimpin mereka
tak layak
tak ada kualiti

ramai telah bersedia untuk mencari ganti
justeru itu muhyiddin tidak beekata apa apa
muhyiddin yang tidak boleh senyum
kini tergolek dog ketawa senang hati
apa bila 300 ribu orang turun berdemo

KES RASUAH NAJIB DIPARIS
kes ini akan memencilkan malaysia
jika najib tidak diundurkan
maka waran tangap akan dikeluarkan
pertama kalinya kepada pm malaysia

najib akan bersama
bashir dari sudan
mugabe dari zimbabwe
yang akan di cari oleh interpol

ini menjadikan ramai menteri
dan pemimpin gerombolan tidak lagi senang dengan najib

najib kini dilihat sebagai
one bilion dollar man

DARI SEGI EKONOMI
politik ialah kuasa
kuaswa politik bertujuan untuk mengambil ekonomi

jika politik kukuh maka ekonomi juha kukuh

hari ini amat jelas tanda tanda ekonomi dibawah najib akan hancur

para cukong dan towkay besar semakin tidak yakin
dengan gerombolan dan najib

apa tandanya?

- ananda krishan mula jual syarikat jana kuasa
- vincent tan jual syarikat toto
- saham scomi jatuh - kini scomi telah memulangkan duit saham
- adik vincent tan mula lari ke pulau pinang

INI RATU BEG TANGAN



ADA LAGI SATU TANDA PALING SAHEH
rosmah mansor yang dibenci
bukan sahaja oleh orang ramai
tetapi oleh ahli united malays national organisation
kini telah jarang muncul

tidak kelihatan lagi di tv
tidak merayau bersama isterinya
tidak heboh heboh nak ganti pemaisuri agong
tidak terlonjak lonjak di datarn merdeka
tidak ada lagi gambar dalam akhbar

janda puaka ini dilihat oleh gerombolan sebagai beban
gerombolan tidak mahu memikul biawak hidup
yang akan membawa undi kepada pakatan


ini radio yang akan membocorkan apa yang berlaku di paris:


http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/


BERITA BAIK UNTUK RAKYAT - BERITA BURUK UNTUK YANG TIPU PILIHANRAYA

Posted: 05 May 2012 12:45 AM PDT





DUA BANGKAI MASIH MENIPU





MAHATHIR : ANWAR-NIK AZIZ RANCANG JATUHKAN KERAJAAN MELAUI DEMO - minisider

KUALA LUMPUR, 5 May — Mahathir Mohamad menuduh musuh ketatnya Anwar Ibrahim bekerjasama dengan Nik Aziz Nik Mat untuk menjatuhkan melalui demonstrasi ganas seperti "Bersih."

Perdana menteri paling lama berkhidmat di negara ini berkata, Malaysia bakal musnah jika dakwaan beliau itu benar dan rakyat bakal menyaksikan "kemusnahan kepada kestabilan ekonomi dan keamanan dalam negara tercinta ini."

Kenyataan Mahathir itu dibuat di laman blog semalam selari dengan kenyataan Najib Razak yang mendakwa Bersih 3.0 bukanlah perhimpunan menuntut pilihan raya yang adil, sebaliknya cubaan untuk menjatuhkan kerajaan sedia ada.

Namun, Mahathir, yang telah berulangkali mengingatkan rakyat bahawa kuasa luar telah merancang untuk menukar rejim kerajaan di Malaysia, melangkau lebih jauh apabila membuat dakwaan terdapatnya kesatuan antara Anwar dan Menteri Besar Kelantan itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KALAU INI BETUL ..AH LAN WA SAH LAN.... kah kah kah..

kah kah kah...TAK CUKUP TAPAK TANGAN... PLASTIK BEG DISEDIAKAN.... kah kah kah..

kah kah kah... RAKYAT SEDANG MENUNGGU.... kah kah kah..

kah kah kah...RAKYAT TAK SABAR MENUNGGU... kah kah ka...

kah kah kah.... SUHARTO SUDAH LINGKUP.... kayh kah kah..

jkah klah kah....MARCOS SUDAH LINGKUP..... kah kah kah..

kah kah kah...MADEY DAN GEROMBOLAN ADA LAGI..... kah kah kah...

kah kah kah.... KALAU TIPU PILIHANRAYA.... RAKYAT AKAN BERDEMO.... kah kah kah..

kah kah kah..28 APRIL HANYA 300 RIBU.... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU PILIHAN RAYA TIPU.... 1 JUTA AKAN KELUAR... kah kah kah..

kah kah kah...INI BUKAN SATU AMARAN ...INI SATU JANJI.... kah kah kah

NOTA:
pengerusi spr ahli gerombolan
pegawai spr tak nak pakai dakwat kekal
nampaknya ada rancangan jahat

bersedia!



sila ikuti laporan radio bangsar utama stesen radio melawan:




RAKYAT TIDAK KOMPROMI JIKA MENIPU PILIHANRAYA

Posted: 04 May 2012 10:25 PM PDT




BUKAN AMARAN TAPI SATU JANJI



NOTA:
bersih 3.0
300 ribu rakyat telah berdemo
kalau gerombolan menang dengan menipu
berjuta akan turun berdemo
ini bukan satu amaran
ini satu janji




KERAJAAN TIDAK AKAN BERKOMPROMI
- meloya

GUA MUSANG 4 Mei - Kerajaan tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak yang berniat menggulingkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat seperti dalam perhimpunan Bersih 3.0, Sabtu lalu.

Najib Razak berkata, tindakan pihak terbabit jelas tidak menghormati keputusan rakyat dan undang-undang negara sehingga tercetusnya ketegangan serta mengganggu-gugat keamanan yang dikecapi selama ini.

Menurutnya, apa yang berlaku pada perhimpunan Bersih 3.0 itu menunjukkan niat pihak pembangkang hanyalah untuk menggulingkan kerajaan melalui demonstrasi jalanan.

"Kita dapat tahu dia ada dua kumpuan iaitu satu menganggap perhimpunan aman tidak ada tujuan lain manakala satu lagi kumpulan hendak rampas perhimpunan itu untuk dijadikan perhimpunan politik, mereka cuba menawan Dataran Merdeka (selama) beberapa hari mungkin sehingga Hari Buruh.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... RAKYAT PUN TAK AKAN BERKOMPROMI.... kah kah kah...

kah kah kah... RAKYAT AKAN NAIK MINYAK.... kah kah kah...

kah kah kah...RAKYAT AKAN KELAUR BERDEMO.... kah kah kah...

kah kah kah...JIKA PILIHAN RAYA TIPU.... kah kah kah..

kah kah kah..JIKA GEROMBOLAN MENIPU DALAM PILIHAN RAYA..... kah kah kah..

kah kah kah...JIKA GEROMBOLAN MENANG DALAM PILIHANRAYA.... kah kah kah..

kah kah kah...DENGAN CARA MENIPU... MAKA RAKYAT AKAN BERDEMO... kah kah kah..

woit...INI BUKAN ANCAMAN ... INI SATU JANJI.... kah kah kah


TOKAN JUAL CANDU - MAHU UFTI LAGI

Posted: 04 May 2012 09:09 PM PDT



NOTA:

mufti wilayah
telah keluarkan fatwa
berdedo itu haram

mau ufti lagi ini
keluarkan bahasa bahaas arab
untuk jual candu

dibawah ini adalah pencerahan
dari para pembaca





BERSERBAN SEDANG MENCANDU






PENCERHAN DARI PEMBACA TT

Alahai ahli-ahli Pejabat Mufti.... kalau kamu dah confident surga dalam tangan, baik kamu rindukan mati cepat... buang masa perhabih beras kat dunia ni buat apa? [2:94] Say, "If the abode of the Hereafter is reserved for you at GOD, to the exclusion of all other people, then you should long for death, if you are truthful." Kenapa rujuk separuh ayat 4:59 aje??? Korang langsung BUTA-TULI ke kepada PERINTAH/COMMAND TUHAN kamu diayat 4:58... Cuba kamu amati ayat perkataan COMMANDs dan ENTRUSTED tu...

Kamu tu MAKAN GAJI (CIVIL SERVANTS) duit RAKYAT (people), kamu di amanahkan (entrusted) untuk memberi perkhidmatan yang sejujurnya, kalau kamu menghakimi, hendaklah kamu (YOU SHALL) berlaku adil!!! TUHAN kamu COMMANDS kamu berlaku ADIL. Bila kamu atau PENTADBIR/KERAJAAN (CIVIL SERVANTS) telah berlaku adil dan jujur akan tanggung-jawab masing-masing, baru lah kami yang percaya (Oh you who believe) akan akur dan patuh kepada ayat 4:59.

Rujuk surah ini di http://www.masjidtucson.org/quran/ noframes/ch4.html#59 Honesty & Justice Advocated [4:58] GOD commands you to give back anything the people have entrusted to you. If you judge among the people, you shall judge equitably. The best enlightenment indeed is what GOD recommends for you. GOD is Hearer, Seer. [4:59] O you who believe, you shall obey GOD, and you shall obey the messenger, and those in charge among you. If you dispute in any matter, you shall refer it to GOD and the messenger, if you do believe in GOD and the Last Day. This is better for you, and provides you with the best solution.

Tak negri ke akan warning TUHAN dalam 4:56 ...condemn them to the hellfire. Whenever their skins are burnt, we will give them new skins. Thus, they will suffer continuously.... [4:63] GOD is fully aware of their innermost intentions. You shall ignore them, enlighten them, and give them good advice that may save their souls.
By Ipoh on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/5/12


Ada mufti pun bangang.kalah imam mekah.nk tpu mkcik felda blh la.haahaa
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/5/12

soalan buat Dato Haji : adakah wajib kita menentang pemenrintah dan raja yg zalim setelah di nilai dr mengikuti akal yg diberi dan mendgr nasehat para ulamak?
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/5/12

sanggup seleweng hadis dan al quran utk dpt duit beli kereta baru. murah sungguh harga diri org yg mengaku ulama. ular dlm semak. nampak ulama nampak ular dlm semak ketuk kepala ibrahim ali dulu kahkah
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/5/12


kalau ia dosa besar. kalau Allah telah katakan ia dosa besar menentang pemerintah aku lebih rela membawa beban dosa besar yang tidak di ampun ini ke neraka kerana menentang pemerintah yang zalim ini.... sekian
By Kucing Parsi on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/5/12

ini namanya mufti kepala buto..... Yusuf Al-Qardhawi sendiri jadi imam untuk 2 juta revolusioner Mesir...Hamka yang mahsyur namanya pun melawan Sukarno...mereka tak dibenarkan masuk negara dengan dipenjarakan pasal nak MENENTANG KEZALIMAN....inikan setakat mufti otak ciput nak bagi fatwa...kepala lancaulah lu mufti kl....cukuplah ramai melayu dah spesis macam engkorang tipu.....teruskanlah jual agama untuk duit dan jawatan ko...berbahagialah kau dengan duit duniawi ko tu...azab tuhan menanti kau....kepada pembaca tukar tiub google image muka mufti mangkuk hayun tu...nilaikan sendiri...ni link hamka dengan yusuf qaradahwi http://en.wikipedia.org/wiki/Yusuf_al-Qaradawi http://en.wikipedia.org/wiki/Hamka
By Voltan3457 on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

kamu semua sesat ikut fahaman tukartiub. sedar tak lencana mahkota PDRM itu membawa panji2 agama ALLAH DAN MUHAMMAD, kamu melawan pemerintah dan PDRM samalah mcm melawan ALLAH DAN MUHAMMAD!!!
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12


ustz azhar kata itu mufti SYAITAN!! sbb kasino lebih tinggi dari songkok kAH KAH KAH bersekongkol lak dgn thogut lalu bisu sebisu-bisunya. maka disambut TG hadi itu SYAITAN BISU!!!! mufti-imam-ulama ni sanggup lak ada makhluk mulia disanjung dlm khutbah jumaat maka gue kata itu SYIRIK KHAFI!!! maaf la kawan kalau gue ikhlas cakap itu macam. lu punya kalipah apa mcm banyak jahat?

olang islam bikin itu mcm ke? gue ingat itu olang BAPAK HANTU LO!!!! ala TT lu tatak kesian ke tengok lu munye ular mak jual candu utk milayoo sampai lalok itu mcm?? get your religious people stop the crap la...sebelum org melayu-islam nampak busuk di mata non-moslem. at the moment Najib himself have disgraced msians per se.
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

bai,ni statement nak claim payment/elaun...mat2 kilang nak duit lebih kena la OT...mat2 agama nak elaun kena la kluarkan statement...baik jahil mcm aku sebab tak pandai agama drpd bodoh macam mufti ni....harap ko mati nanti bumi tak terima la mayat ko...
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

hoi mufti carik makan, kasi abis la ayat tu! memang tak bole derhaka dengan pemerintah SELAGI pemerintah itu patuh kepada syariah dan memerintah dengan adil. DAN pemerintah itu tak semestinya melayu, tak semestinya Islam. berkias dengan suruhan patuh setia kepada ibubapa selagi mereka tidak menyalahi hukum agama walaupun mereka belum memeluk Islam.
By zeff on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

ulamak udah banyak lemak sampai keotak,oksigen udah kurang,pemerintah zalim dan menipu wajib ditentang ler bongok.....
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12


Ular dalam semak. Cari makan. Kezaliman pemerintah tak nampak.
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

Ular dalam semak. Kezaliman pemerintah tak nampak. Cari makan.
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

correct, correct, correct..setuju 101% rakyat wajib taat kpd pemerintah. soalan: apa ciri2 pemerintah? oi mufti oi, habag la mai sikit. zaman nabi musa as, firaun pun pemerintah jugak....akhirnya bukan dia saja, bahkan askar2 dia pun tenggelam. sejarah pasti akan berulang selagi manusia yg diuji dgn kuasa berlaku zalim. satu2 kerajaan tidak kekal & akan bersilih ganti. 'indeed this (the khalifat) is nothing but a passing phase, these wordly possessions keep shifting & changing hands' - hassan bin ali bin abi tholib.
By kampong lad on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

Memang betul bro Isham. Agama telah dijadikan candu oleh pemerintah dan Rajah Gopal untuk memperbodohkan rakyat Malaysia. Para Tok Lebai yang malas bekerja mahu tumpang sekaki dengan para Free Loaders kerana Tok Lebai memanglah merupakan alat yang paling penting yang digunakan oleh Rajah Gopal untuk menipu rakyat. Tok Lebai memang malas berkerja. Sebab itu ramai Tok Lebai yang gemuk gedempol.

Apa faedahnya Tok Lebai ni? Para Tok Lebai patut sahut saranan Tukar Tiub yang menyarankan para Tok Lebai pergi cari kerja yang halal. Janganlah tipu orang ramai lagi. Malulah sedikit dengan Lim Goh Tong dan Vincent Tan. Mana maruah Tok Lebai? Vincent Tan dan Lim Goh Tong berkerja kuat dan ada juga faedah kepada orang ramai. Kerana usaha Vincent Tan & Lim Goh Tong, ramai yang dapat bekerja cari makan untuk pelihara anak bini. Tok Lebai apa faedahnya?

Duduk berbuih mulut bercakap dalam bahasa Arab. Yang kamu cakap bahasa Arab dengan orang Melayu ni apa pasal? Kami bukan orang Arab. Jadi tak usahlah nak tunjuk pandai!!! Allah tahu semua bahasa termasuk bahasa Melayu. Jadi janganlah nak menunjuk-nunjuk yang kononnya kamu itu alim kerana pandai berbahasa Arab. Di zaman Internet ini kami tak perlukan lagi Tok Lebai sebab kalau kami tak tahu pasal agama, kami boleh tanya Lebai Google. Jadi tak usahlah bazirkan wang mengupah Tok Lebai yang malas berkerja sama malas dengan Free Loaders. Kerja malas! Tapi duit nak. Duit zakat di salah gunakan oleh Tok Lebai untuk berbini 4.
By Hentikan Lebaisation on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12


Klu x taat pd pemerintah yg zalim salah ke pak mufti? Jgn mkn gaji buta je... Huhuhuhu
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

TT, Bukan mufti nie ker yang menyatakan duit zakat boileh digunakan oleh "kerajaan"..... hahaha, maka tak peliklah fatwa nie boleh kluar...., cerita tak pernah nak abis....
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

Agaknya pemerintah yang makan rasuah, tindas rakyat dsb boleh masuk syurga tanpa hisab kot...
By Muhamad Hafizuddin bin Ali on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

BIASALAH ULAMAK MALAYSIA... ULAMAK MUSANG BERJANGGUT..."SALAH TU MEMANG SALAH LA..TAPI TAK APA UNDANG2 INI NEGRI KANDA YG TULIS...BOLEH KASI PADAM...HEHEHE...kalau ulilamri hari ini sama martabat macam ulilamri zaman rasul dan para sahabat,mmg la kena taat betul2..tapi masalah sekarang ulilamri yg cap ayam..merompak harta rakyat,kuku besi,menjahanamkan agama,mengkhianat bangsa dan menggadai negara kalau rasul masih hidup hai ini pun pasti rasul sendiri yg akan lawan!!!

kalau berterusan agamawan di malaysia ini jual agama angkuh sombong macam setan,tidak mustahil satu hari nanti rakyat malaysia akan hilang kepercayaan terhadap agama sama seperti orang eropah..KEPADA DATO2 NIKAH KAWIN,DARIPADA MU HIDUP BERCERMIN KAN BANGKAI BAIK MATI BERGALANG TANAH
By rakyatbiasa76 on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12


dah pegang jawatan "mau ufti". apa pun dia jual
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

1. Layak ke PM Malaysia sekarang dipanggil ulul amri? Dipanggil ulul amri bila pemerintah memerintah negara dan menegakkan syariat islam. Bila berniaga dengan Israel / guna penasihat israel, buat pembangunan ambil cash kickback (rasuah), fitnah pesaing dengan tuduhan seks palsu dll ....syariat agama mana tu???.Hadis mana? Kitab mana? Nama je Islam tapi disisi Allah belum tentu lagi. Agama Islam tapi syariatnya.....
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

"MENYERTAI PERARAKAN MENENTANG PEMERINTAH ADALAH DOSA BESAR YANG BOLEH MENJEJASKAN IMAN" Gua sgt setuju dengan tajuk kenyataan ini dan sgt2 setuju dgn isi kandungan kenyataan ini. Bahkan, gua percaya bulat2 dgn kenyataan tersebut tanpa merujuk kepada lebai-lebai lain yang berada di Malaysia tanah airku ini.

Kalau FRU suruh gua telan tear gas canister demi untuk mengatakan bahawa "Saya tidak setuju dengan kenyataan Pejabat Mufti tersebut" nescaya dgn rela hati gua akan telan canister tersebut, malah gua akan minta sebijik lagi kerana gua sgt2 setuju dgn kenyataan tersebut..sumpah setuju. Tidak sanggup untuk menafikan kenyataan tersebut

Oleh yang demikian, saya juga amatlah berbesar hati sekiranya Pejabat Mufti juga mengeluarkan kenyataan "MENYERTAI PERARAKAN MENENTANG PEMERINTAH ZALIM, TIDAK ADIL, RASUAH, MENTEKEDARAH DUIT RAKYAT DAN PENTIPU ADALAH JIHAD YANG BOLEH MENGUATKAN IMAN". Apa crita ? Lu org pejabat mufti bole kan ?makalihamput boleh, pegi mampos...lihatlah dgn mata hati See more...
By Kirt on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12


ini mufti kuat umno looo...dulu dia punya abang menteri besar perak maa...wan mohamad wan teh...lagi dia punya abg...wan hashim wan teh..bekas y.b gerik...zaman pak lah..lg aku dgr..ini taun dia punya kerabat gak mau angkat calon ..gerik punya tempat...ayoyoo...lagi2 ini family saja mau jadi kayaa...manyak cilakak...
By janggut on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

Datuk Haji Wan cakap je la terus terang Datuk Mufti gila pangkat dan harta habis cerita. Seluruh dunia dah tau Mufti Malaysia adalah ketua ajaran sesat. Kalau tak sesat keluar la fatwa hukum patuh kepada PM dan Menteri KDN yg hidup dgn hasil judi Genting??? Mufti lelaki tapi telur kechut kahkahkah
By Mufti Telor Kechut on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

Assalam. Nak tanya. Pemerintah mcm Dato Seri Firaun pun kena taat jugak ke?
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

Menteri rogol budak, menteri rogol amah, menteri rasuah, rajahgopal main judi, rajahgopal main pompuan.. Bila nak klua fatwa? Sehina-hina mufti adalah mufti carma dan bodek kuat... -tahihati-
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

1)muftee ni dah bukak mata dia cukup besar sampai terbeliak bijikmata akhirnya dia pun bagi komen yg tepat: Adalah diperhatikan bahawa puak penderhaka yang dimaksudkan dalam hadis-hadis di atas, dan yang muncul kemudiannya di zaman Saidina Ali R.A. adalah terdiri daripada kalangan mereka yang membaca Quran, serta memakai jubah dan serban.

ah-doi lah! memanglah org arab tak kira islam atau kaum jahiliyah tu pakaian tradisi depa berjubah berserban! cuba tunjuk kat kitorang ni mana2 video atau gambar masa zaman Nabi saw yg ada pak arab pakai jeans bellbottom ke pakai leotard ke pakai singlet je ke atau pakai studded leather ala2 hell's angels ke?!! 2)bro tt cuba kau temuduga live muftee ni dalam radio kau yg glamor tu, tanya baik2 sama tuan muftee, suatu ketika dulu masa jasad aku, kau dan tuan muftee belum jejak atas bumi ni, ada tak seseorang yg berpangkat pemimpin al ketua bergelar firaun? ada tak dari kalangan rakyat yg melawan dan derhaka pada si firaun ni? adakah pelawan aka See more...
By average joe on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12


AMPOON TUHANKU BERIBU-RIBU AMPOOOON, AKU INI HAMBA DERHAKA PERINTAH DAN SURUHANMU, SEMBAHKU HARAP DIAMPOOOON WAHAI YANG MAHA MULIA YANG MAHA AGONG YANG MAHA BETUL YANG MAHA SUCI
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

Bro Hisham, Cuba kau tanya Mufti Wilayah tu, Apa hukumnya kalau menang dalam Pilihanraya dengan cara menipu? Pendapatan bulanan yang diperolehi hasil kemenangan tersebut halal atau haram? Satu lagi dengarnya Najib nak umum jawatankuasa bebas utk siasat insiden Bersih 3.0, jawatankuasa bebas akan benar2 bebas adalah bergantung kpd kredibiliti seseorg yg dilantik itu, kalau lantik org mcm Hanif Omar, Musa Hasan dan yg sekapal dengan umngok, lu pikirlah sendiri jawatankuasa apa tu... Episod membeli masa dan membodohkan rakyat akan terus dilangsungkan sekali lagi...
By Anonymous on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12

haram situ sana sini.. takde kerja lain...
By Non-Governmental Individual on INI TOKAN BESAR SEDANG JUAL CANDU on 5/4/12


radio bangsar utama melawan tokan jual candu:


NAJIB NAK ROBOH KELANTANG - KITA WAJIB TUMBANGKAN MAT MONGOL

Posted: 04 May 2012 08:03 PM PDT




KOMENTAR TUKAR TIUB


orang ramai selalu di takut takut
dengan konsep menumbangkan kerajaan

jangan takut
jangan di takut takutkan

menumbangkan kerajaan itu tidak salah
menumbangkan kerajaan yang zalim itu memang tugas
menumbangkan kerajaan rasuah satu jihad
menumbangkan kerajaan di bawah pemimpin pembunuh satu yang mesti

lihat rancangan najib razak
bedrjaya menumbangkan kerajaan perak

sekarang merancang
nak tumbangkan kerajaan kelantan

meracang untuk menumbangkan kerajaan pekara biasa
merancang untk menumbangkan gerombolan pekara biasa

jangan takut
jangan ditakut takutkan
tidak salah bekerja
tidak salah berhimpun
tidak salah menyususn
tidak salah berdemo
untuk menumbangkan gerombolan


tak caya?
baca bawah ini berita utusan

kalau gerombolan nak tumbangkan kelantan
rakyat juga boleh tumbangakan gerombolan

ini bukan amaran
ini janji


BERDEMO UNTUK MEREKA




NOTA:
menumbangkan gerombolan
adalah tugas suci
untuk jenerasi yang akan datang





KOMBINASI KU LI - TOK PA - AWANG ADEK MAPU TUMBANGKAN PAS KELANTAN
- meLOYA

GUA MUSANG 4 Mei - Najib Razak yakin Pas dapat ditumbangkan dengan kombinasi pemimpin Barisan Nasional (BN) negeri ini seperti Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Mustapa Mohamed dan Timbalannya, Awang Adek Hussin serta Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah.

Najib berkata, BN juga akan membentangkan manifesto khas Kelantan bagi membawa perubahan kepada negeri ini selepas lebih 20 tahun diperintah oleh Pas.

"Melalui perhimpunan hari ini jelas, saya yang gabungan , Tengku Razaleigh Hamzah, Mustapa Mohamed dan Awang Adek Husin dalam barisan untuk merobohkan Pas Kelantan," katanya.- UTUSAN MELOYA


radio yang menyebar berita untuk menumbangkan kerajaan:


CAKAP SENANG - TUNJUK KAN BAHAN BUKTI

Posted: 04 May 2012 07:52 PM PDT




TUNJUKGAMBAR MACAM INI





35,000 RAKTAR GUA MUSANG SAMBUT PM
- meloya

GUA MUSANG 4 Mei - Kira-kira 35,000 rakyat terdiri daripada pelbagai kaum menyambut ketibaan Najib Tun Razak di sini yang melakukan lawatan kerja ke negeri ini hari ini.

Najib yang tiba pada pukul 9.45 pagi turut merasmikan Karnival Komuniti satu Malaysia (K1M) Negeri Kelantan di Padang Pusat Sivik dekat sini.

Ketibaan Perdana Menteri di pentas utama disambut dengan laungan "PM!" dan "satu Malaysia!".

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI SUDAH HEBAT.... kah kah kah..

kah kah kah...ADA 35 RIBU YANG SAMBUT.... kah kah kah..

kah kah kah... RAMAI BETUL... PASTI HEBAT.... kah kah kah..

woit...TUNJUK LAAAA GAMBAR...ka kah kah..

kah kah kah...MANA GAMBAR..... kah kah kah..

kah kah kah....CAKAP SAJE MEMANG SENANG....kah kah kah..

kah kah kah...TULIS SAJE MEMANG SENANG.... kah kah kah....

kah kah kah......BAGI LAAAA TENGOK GAMBAR..... kah kah ka

NOTA:
bik mama missing lagi?
mana bik mama hilang?
orang gua musang rindu ketiak bik mama
kah kah kah


RADIO COOL
radio bangsar utama
radio paling cool
radio counter culture

layari sekarang:


http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT