Nuffnang

Pengikut

otaiblues

sumber :-

otaiblues


adap se orang pemimpin melayu islam..hinanya anak anak melayu di mata pemimpin parti melayu islam yang melaungkan hidup melayu

Posted: 27 Dec 2012 07:25 AM PST

walau pun tinggi mana pangkat atau taraf nya,,kita masih ada adap lagi..lebih lebih lagi sebagai orang melayu.
walau pun yang di hadapan nya hanya budak budak...beradap la sikit..membuka kasut atau alas kaki bila masuk ke suatu tempat itu,,adap orang melayu,yang pakai kasut sampai ke tempat tidor itu,bukan adap kita..
ini pun nak kasi tau ke..

bersih sangat tapak kaki engkau atau lantai yang budak budak duduk dan baring itu terlalu kotor bagi tapak kaki timbalan perdana menteri?

yang pencacai pencacai tu pun...hanya tengok je...eh engkorang ni semua bangsa ape aaah?yang duduk baring di lantai tu bangsa ape ahh?

secara tak langsung mengambarkan penempatan mangsa banjir itu adalah tempat yang kotor dan menjijik kan bagi tpm juga bagi  orang umno...sahingga tak ada sorang pun yang sanggup membuka kasut untuk memijak lantai tersebut..

ape la salahnya buka dulu kasut pua cu kang tu.bukan nya jatuh darjat pun..

sedihnya aku..




hipokrit..

Posted: 27 Dec 2012 05:54 AM PST



Dr Hasan selaku bekas Naib Presiden PAS amat terkejut dengan laporan media terhadap kesan amanat itu sehingga menyebabkan berlakunya solat dua imam,perceraian dan perpecahan keluarga di kalangan masyarakat Islam, hanya disebabkan perjuangan politik berbeza.

"Saya terkejut apabila media melaporkan setiap hari mengenai mangsa atau mereka yang pernah percaya kepada amanat Haji Hadi itu, yang berani tampil mendedahkan perbuatan mereka dan kesannya kepada keluarga mereka..

Mustahil sebelum di pecat, dia ni tak tau menahu tentang amanat tersebut,sekarang baru nak mengulas.. aduhai.

sebelum ni buat pe..tidor ke.. 

Diam bererti menyokong..kalender 2013

Posted: 27 Dec 2012 05:16 AM PST





Umno,perkasa,jati tentu gembira dengan kelender yang mempermainkan hukum islam ini..

mengapa mereka lansung tak menghormati agama rasmi negara ini..adakah ini salah pas?
atau pemrintah yang harus bertanggung jawab?

Mengapa pemrintah hanya membiarkan penghinaan semacam ini..
walau hanya sekadar kalender,,tapi ia tetap menghina.

dan buat pembuat kalender itu.memang sial dan haram jadah la mereka.umat islam di negara ini, tak pernag pun menyentuh dan mempermainkan sebarang agama yang ada,baik budha,hindu,keristian atau pun yang lain lain.

Puncanya adalah dari umno sendiri,,mereka sendiri mempermainkan hukum islam.itulah sebabnya sekutu sekutu mereka ikut serta,,

Malaysia negara maju,bukan kata amah,buruh ladang, guru pun di import..

Posted: 27 Dec 2012 04:40 AM PST

setakat hari ini..dah hampir 10 tahun penggunaan bahasa inggeris untuk mata pelajaran math dan sains.tak nampak pun bahasa inggeris semakin maju di malaysia.
dan ia menjadi semakin bertambah teruk.

Apa motif sebenar kerajaan nak mengambil guru guru dari india tu?
apekah dengan adanya  guru guru itu nanti, bahasa inggeris akan semakin hebat di kalangan para pelajar?

Ingat kan hanya amah,buruh kasar je yang di import.guru pun di import..semakin teruk rupanya taraf pendidikan kita. Anak bangsa malaysia terpaksa di ajar oleh orang india untuk memantapkan penggunaan bahasa inggeris..kemana pergi nya bekas bekas pelajar universiti yang masih menganggur.tak boleh ke kerajaan membina lebih banyak maktab atau kolej untuk mengeluarkan lebih banyak guru.tak kisah la guru yang mengajar apa pun..

kalau la 10 tahun yang lepas,  menteri pendidikan membuat kajian terperinci dan perancangan jauh tentu la tak jadi seperti sekarang ini. Ini lah akibat hanya mengikut je arahan PM.
dah tau bahasa inggeris akan di gunakan secara menyeluruh dan serentak..mengapa ketika itu
TIDAK di bena sekali maktab atau kolej atau mungkin universiti untuk mengeluar kan pakar bahasa inggeris dari kalangan rakyat sendiri..

Ini dah sepuluh masa berlalu. baru kelam kabut nak cari guru inggeris..
dah tu main import pulak,agak agaknya guru guru import itu akan menjadi guru yang baik ke?
menteri pelajaran ku yang bijak..

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT