Nuffnang

Pengikut

Muslimeen United

sumber :-

Muslimeen United


'Penangan' Ustaz Azhar Idrus di Himpunan Kebangkitan Rakyat Kedah

Posted: 07 Dec 2012 06:40 AM PST


(Ustaz Azhar Idrus memberikan tazkirah di majlis petang menjelang Himpunan Kebangkitan Rakyat)

ALOR SETAR: Lebih 5,000 rakyat Kedah mula berhimpun di Stadium terbuka Sultan Abdul Halim, Suka Menanti petang ini bagi menyertai Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat negeri Kedah.
Majlis bermula sejak jam 3 petang apabila para pemuda PAS membuat perarakan bermotor dari Gurun ke stadium berkenaan.

Di stadium terbuka itu, ucapan dari pelbagai NGO dibuat untuk menyatakan sikap mereka dalam pelbagai perkara yang menyangkut perjuangan dan tuntutan masing-masing.

(Perarakan bermotor yang disertai anak muda)

Antaranya Kempen Anti Saman Ekor (Kase), R yang memperjuangkan royalti untuk Kelantan serta Anak. DAP pula membawa treler kempen mereka dan dijangka PKR akan datang dengan bas dua tingkatnya.

Acara kemuncak petang ini adalah tazkirah dari ikon anak muda, Ustaz Azhar Idrus. Sebelum bermula Ustaz Azhar Idrus melancarkan Alternatif Riding Club (ARC) peringkat negeri Kedah.

Dengan Leman Raja Lawak mengacarakan majlis, perhimpunan petang ini begitu meriah sekali apabila bandaraya Alor Setar bercuaca cerah yang membolehkan orang ramai memenuhi stadium terbuka itu dengan selesa.

Kemuncak perhimpunan adalah malam ini apabila tokoh-tokoh Pakatan Rakyat akan memberikan ucapan mereka yang berupa amanat-amanat penting menjelang pilihan raya umum akan datang.


(Antara orang ramai yang memenuhi padang stadium)

Antaranya Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang serta Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ustaz Azizan razak.

Himpunan ini adalah yang ke empat selepas Seremban, Kota Bharu dan Batu Pahat di Johor. Besok himpunan akan diadakan di Melaka manakala Ahad akan diadakan di Temerloh, Pahang.

14 dan 15 Disember ini himpunan akan diadakan pula di Terengganu. Kemuncak adalah himpunan yang menjangkakan kehadiran 1 juta orang pada 12 Januari di Kuala Lumpur. -Hrkh






Jangan Berlagak Jika Ada Ilmu Silat - Pengasas Silat Pusaka Gayong

Posted: 07 Dec 2012 06:28 AM PST


Jangan salah guna ilmu silat – Pengasas Silat Pusaka Gayong

Orang yang menyalah guna ilmu persilatan akan dilaknat ikrar yang dilafazkannya, kata pengasas Pertubuhan Silat Pusaka Gayong Malaysia, Cikgu Abdul Majid Mat Isa.

"Pesilat sentiasa berwuduk, baca ayat surah at-Taubah dan bersumpah laknat. Sebab itu tak boleh tunjuk lagak.

"Ilmu silat ada pantang-larangnya. Kalau berlagak, kita tak selamat. Allah yang akan balas," katanya kepada Keadilan Daily.

Beliau merujuk kejadian 4 Disember lalu apabila dua penyokong Pakatan cedera diserang samseng Umno termasuk pesilat Lincah di Dataran Sharuddin, Batu 8 1/2, Kampung Gombak Utara.

Seorang daripada mereka cedera ditikam kerambit manakala seorang lagi luka di kepala akibat dibaling pasu.

Cikgu Majid adalah Pengarah dan Gurulatih Utama Pusaka Gayong Malaysia masih mengekalkan gelaran 'Cikgu' meskipun beliau bertaraf mahaguru dalam dunia persilatan.

Beliau adalah murid kanan pengasas Gayong Malaysia, Allahyarham Datuk Meor Abdul Rahman.

Kata Cikgu Majid, silat untuk mempertahan diri jika diancam, bukannya untuk menyerang orang yang tidak bersalah dan tidak bersenjata.

"Jangan sengaja tunjuk kelebihan. Saya keluarkan arahan kepada semua guru Gayong dan anak buah, jangan sembarangan tunjuk lagak.

"Mereka yang melakukan kesalahan wajib bertaubat," katanya.

Beliau juga mengarahkan pesilat Gayong bersiap-sedia menghadapi kemungkinan gangguan berikutan program Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Suka Menanti, Alor Setar Kedah, 7 Disember ini.

Berita Dr. Asri jadi calon PKR fitnah Ulama’ Muda Umno (ILMU) ?

Posted: 06 Dec 2012 10:33 PM PST

Memang tak mustahil khabar angin ni dicipta puak-puak Ulama' Muda Umno yang cukup tak puas hati dengan Dr. Asri untuk menjejaskan reputasi Dr. Asri .
Semalam aku post ulasan aku berkaitan khabar angin bekas mufti Perlis, Dr. Asri Zainal Abidin yang katanya akan bertanding atas tiket PKR di Dun Penanti Pulau Pinang "Dr. Asri akan bertanding tiket DAP kerusi Parlimen dan PKR kerusi Dun?"

Aku sebenarnya tak berapa percaya khabar angin tu dan harap sangat khabar angin tu fitnan semata-mata. Macam tak berapa sesuai kalau Dr. Asri bertanding Dun di Pulau Pinang pasainya kalau dia menang pun paling tinggi pun dia cuma boleh jadi Exco Agama di bawah pimpinan DAP.

Nampak tak berapa nak sesuai orang macam Dr. Asri yang selalu mencetuskan kontroversi dengan pandangan dia yang agak kerap jugak dilihar menentang arus duduk di post macam tu.

Kalau betul dia nak jadi orang politik lebih sesuai kalau dia pegang jawatan menteri di peringkat pusat ataupun Menteri Besar walaupun pada aku dia aku nampak lebih sesuai jadi pembangkang.
Apa pun, kat bawah ni aku salin tampal timeline tweeter dia berkenaan khabar angin tu.


Memang tak mustahil khabar angin ni dicipta puak-puak Ulama' Muda Umno yang cukup tak puas hati dengan Dr. Asri untuk menjejaskan reputasi Dr. Asri .


Aku malas nak buat kesimpulan, hangpa baca sendiri dan hangpa simpul sendiri.
Sumber: Twitter realDrMAZA @ cenangau

Shahidan Kassim mahu jadi hero,tuntut royalti minyak jika Kelantan dapat.

Posted: 06 Dec 2012 10:29 PM PST

Perlis akan menuntut bayaran royalti jika Kerajaan Pusat membayar kepada Kelantan. Datuk Seri Shahidan Kassim (BN-Tambun Tulang) berkata, jika Kerajaan Pusat memenuhi tuntutan Karajaan Kelantan, Perlis juga layak dan akan menuntutnya. "Sebenarnya Kelantan tidak layak mendapat bayaran royalti kerana minyak diperolehi jauh di tengah laut iaitu melebihi 100 kilometer dari pantai.

 "Mengikut peraturan, apa-apa yang berada tiga batu nautika dsri pantai adalah milik negeri. Melebih had itu adalah menjadi hak Pusat," katanya ketika mencelah pada sesi penggulungan Bajet 2013 semalam. Beliau yang juga bekas Menteri Besar berkata, minyak atau petroleum ditemui di perairan Malaysia adalah hak milik negara dan wajar dikongsi oleh semua negeri dan bukan menjadi hak negeri tertentu sahaja.

 "Kerajaan Pusat sudah bertindak adil dengan berkongsi hasil kekayaan minyak dengan semua negeri selama ini. "Semua negeri menikmatinya melalui wang ihsan. Bukan sahaja Kelantan, malah Perlis, Johor dan negeri lain merasai manfaatnya. "Jadi tidak adil jika Kelantan sahaja yang dapat menikmati duit royalti petroleum," kataya.

Disaman RM10Juta.. PapaGomo tak mengaku dia pemilik Blog PapaGomo..

Posted: 06 Dec 2012 10:25 PM PST


Dari pendedahan-pendedahan yang berunsur fitnah yang dibuatnya, aku sangkakan dia ini seorang yang bertanggungjawab.. tapi rupanya sama saja dengan pencacai-pencacai UMNO yang lain.. berani baling batu tapi takut nak tunjuk tangan..

Menurut sumber yang mengikuti pusingan pertama saman Husam terhadap PAPAGOMO yang berjumlah RM10juta itu:


PAPAGOMO ini menggunakan peguamnya untuk kerap meminta penangguhan.

Tak tau kenapa PAPAGOMO nak pengangguhan ni.

Yang lebih menyedihkan, PAPAGOMO seboleh-boleh MENAFIKAN yang blog PAPAGOMO beliau itu bukan miliknya.

Kita semua ingatkan PAPAGOMO mahu mempertahankan hujjah tulisan beliau yang tidak disukai Husam Musa itu. Rupanya, sikit pun dia tak sentuh tulisannya itu. PAPAGOMO lebih selesa menafikan blog beliau itu adalah miliknya.

Rupanya, manusia PAPAGOMO ni hanya berani mengaum dalam alam siber sahaja. Bila disuruh bertanggungjawab di atas tulisannya, dia menikus.

Manusia PAPAGOMO ini adalah jenis manusia pengecut, bachul dan suka baling batu sembunyi tangan.

Dia lebih selesa melontar tuduhan dan fitnah dari jauh tanpa mengira tuduhan itu benar atau tidak. Apabila dia disuruh bertanggungjawab di atas tulisannya, terus lari lintang pukang.

Dia ingin mengikut jejak langkah kawannya, si Ruang Bicara Faisal, yang berjaya mengelak dari di saman kerana Mahkamah tidak yakin bahawa Faisal ini adalah tuan punya blog Ruang Bicara Faisal.

Namun jangan takut kerana walaupun RBF ini menang pusingan pertama, kes beliau sedang berjalan di Mahkamah Rayuan.

Khabarnya kali ini selori saksi2 akan memberi keterangan mengecam manusia bachul bernama Faisal ini.Maka atas pengalaman dengan blogger bachul nama Faisal itulah, kali ini peguam2 Husam Musa telah menyeret selori saksi yang akan mengecam PAPAGOMO.

Termasuk yg akan jadi saksi adalah sepupu kepada Papagomo sendiri. Kalau ahli keluarga pun cam dia, mcmna dia nak nafi lagi?

Rasanya kali ini PAPAGOMO tidak akan dapat lari seperti kawannya di Faisal itu. Ini kerana trick si Faisal tu Husam Musa serta lawyer2 Husam sudah maklum.

Apa punya manusia si Papagomo ni. Blog sendiri pun tak nak mengaku. Jelas kepada kita bahawa Papagomo ini adalah manusia pendusta.

~tulangbesi

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT