Nuffnang

Pengikut

KRAI Utara

sumber :-

KRAI Utara


Bini Najib lancar Kapal Perang! : Atas kapasiti mende bini najib lancor kapal? Dok kang Menteri pertahanan bodoo do'oh me lalu, tapi nok wak guane bodooooo!

Posted: 17 Dec 2012 11:11 PM PST

Lu, gua, kita semua dok tau setarang (sepatoh haram) bakpe dan atas kapasiti mende bini yang amat berhormat perdane menteri malaysia Rosmoh Mansur di beri kebenarang untuk merasmikan majlis pelancaran kapal latihan tentera laut diraja malaysia, seperti yang dipersoalkang oleh datuk fauzi, bos kor bekas angkatan tentera. Gua pun setuju, dengan datuk pauzi, lu koya sediri r, doh bendenye...takat bini najib, bini pm...jawatan dalam kerajaan takdok! Bulih die masuk capur urusan kerajaan, gile ape? Kalau jawatan bini pm ni setau gua yang belum kawen ni...kerje die jong beranok benih najib je, bukannya buat keje orang jatang, bukan buat kerje kerajaan. Tapi ni lebih, pandai2 nok masuk urusan orang! Doh kalu mung rase nok jadi pm gok, mu suruh najib letok jawatan....mu ambik calon pulok!

Memang kerje giler! Kalu orang kapong, bini tok ngulu masok capor hal projek agih beras banjir pon dohhh bising, doh guane bini tuk ngulu gile nok jadi tuk ngulu ke, macam bini pengerusi PIBG, mano ade yang gile babi nak rasmi majlis anjuran PIBG! kalu buat jugok SAH2 orang kate die gile....dok kang bodo nok suruh orang cap kite gile. Tapi kalu doh bodo...nok wak guane?

Dan lagi, sepatutnye orang ade jawatan yang sepatutnye saje bulih lancor kapal perang, mane ade ketua polis negaro lancor kapal askor, walaupon die pakat besor jugok. Mane ade ketuo pengaroh kastam lancor majlis tentera, sebab keluor bidang die...doh paham sendiri la! Dok kan title bini perdane menteri hok patutnye jage tepi kain tok laki die bulih pulok nok2 cube berlakon jadi bini agung. Dok kene!

Doh hok jadi menteri pon bengong! Doh tahu bende ni tok kene tempat, dia bui jugok bini najib rasmi kapai. Patut2 atas dasar dio orang cerdik, dok kang menteri pom bodo? Atas jawatan menteri pertahanan die kene bagi tau kat najib, "dokleh gini abg najib, kak moh dok leh, hok bulih agong,permaisuri, dan orang yang berkaitan saje....kalu kak moh nok jugok rasmi, rasmi majlis bini anggoto tentera bulih la sayo ejas, dah nok rasmi jugo, kalu rasmi jugok majlis tu, rakyat napok atas darat kito ni bodooo...abg najik pm, saye menteri...dok kang bodooo gitume lalu".

Tapi memendangkan menteri,bos dia jenis dok ceridik mane berlaku jugok bende bodo! Doh mung tengok mende lagi? Nok jadi bodo macam mereke? Hoh..mapuh gi laa, doh mung sekelian nokjadi bodo, aku tak mboh. Undi la lagi parti orang orang bodoooo...maroh gua kato lu bodo? Doh orang tue2 selalu pesang nok jadi baik, kawang ngan orang baik. Nok jadi kayo kawang ngan orang kaye, nak ceridik kawang ngan orang ceridik kawang ngan orang ceridik....doh bodoooo..doh lah bodoh duduk kawang ngan orang bodoh. Kalu UMNO cerdik dok kan semoh bulih buat bende2 bodoh yang memalukan rakyat di mate dunia....

SINAR HARIAN: Tuduhan Ibrahim Ali, Sampah! Tiada asas dan dialah sampah....

Posted: 17 Dec 2012 08:24 PM PST

NGO sokong Sinar sebagai akhbar komuniti terbaik
WARTAWAN SINAR HARIAN18 Disember 2012KOTA BHARU - Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Pendaratan Minyak dan Gas ke Kelantan (NGO R) menyifatkan kenyataan Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali bahawa Sinar Harian sebagai akhbar memecah-belahkan kaum sebagai tuduhan tidak berasas.Presidennya, Nazri Deraman berkata, beliau mendapati tidak ada akhbar yang menggunakan pendekatan sebagaimana dilakukan akhbar berkenaan dalam memberi ruang kepada semua pihak tanpa mengira fahaman dan kelompok.“Pada saya ia satu tuduhan berunsur sampah, tak ada nilai dan tidak berasas, kerana saya dapati tidak ada lagi akhbar yang memberi ruang kepada semua pihak kecuali Sinar Harian,” katanya, semalam.Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Ibrahim dalam akhbar perdana semalam bahawa beliau ‘jelik’ dengan laporan Sinar Harian dan sebuah portal web kerana didakwa hanya menyiarkan sebahagian kenyataannya sehingga dilihat seolah-olah menghina kaum lain.Ibrahim dilaporkan mengeluarkan kenyataan itu semasa menggulung perbahasan Perhimpunan Agung Tahunan Perkasa Ketiga, dua hari lalu.Nazri turut menempelak Ibrahim yang menyifatkan akhbar  ini sebagai akhbar pemecah belah masyarakat sebaliknya berkata, Ahli Parlimen Pasir Mas itu sepatutnya lebih jelas siapa sebenarnya pernah dilabel sedemikian.“Saya harap Ibrahim Ali secara terbuka akan menarik balik kenyataan yang dibuat,” katanya yang juga Pengerusi Cakna Palestin.Beliau yang memuji pendekatan Sinar Harian berharap akhbar ini akan terus berpegang pada prinsipnya dengan memberi keadilan dan ruang kepada semua pihak dan membiarkan pembaca menilai sendiri setiap situasi yang berlaku.“Terima kasih kepada Sinar Harian kerana memberi ruang kepada NGO R dan Cakna Palestin, dan pernah bergabung dengan Cakna Palestin menjayakan misi kemanusiaan. Pada kami, ia akhbar komuniti terbaik dan tidak menampakkan ada unsur memecahbelahkan masyarakat,” katanya.Nazri turut menyeru Kerajaan Persekutuan memberi ruang kepada media arus perdana lain mencontohi Sinar Harian agar rakyat berpeluang mendapat maklumat secara terus.

Sedekah kepada pelacur, gimana gamok ye?

Posted: 17 Dec 2012 06:52 PM PST

Telah menceritakan kepada kami Suwaid bin Sa"id telah menceritakan kepadaku Hafsh bin Maisarah dari dari Musa bin Uqbah dari Abu Zinad dari Al A"rajdari Abu Hurairah dari Nabi shallallahu "alaihi wasallam, beliau bersabda:"Ada seorang laki-laki berkata, "Malam ini, aku benar-benar akan bersedekah." Maka laki-laki itu pun keluar membawa sedekahnya, dan disedekahkannya kepada wanita pelacur. Esok harinya, orang-orang pun mengatakan bahawa tadi malam ada pelacur yang diberi sedekah. Maka laki-laki itu berdoa, "Ya Allah, segala puji bagi-Mu yang telah mentakdirkan sedekahku jatuh di tangan pelacur.Aku akan bersedekah lagi." Ia pun pergi dengan membawa sedekahnya, lalu diberikannya kepada orang kaya. Esok harinya, orang-orang pun membicarakannya bahwa tadi malam ada orang yang memberi sedekah kepada orang kaya. Maka laki-laki itu pun berkata, "Ya Allah, Untuk-Mu lah segala puji, karena Engkau telah menjadikan sedekahku jatuh di tangan orang yang kaya, aku akan bersedekah lagi."Kemudian ia pergi lagi dengan membawa sedekahnya dan diberikannya kepada pencuri. Esok harinya, orang-orang pun membicarakannya, bahwa tadi malam ada orang yang bersedekah kepada pencuri. Laki-laki yang bersedekah itu pun berujar, "Segala puji bagi Allah yang telah mentakdirkan sedekahku jatuh pada pelacur, kepada orang kaya, dan kepada pencuri."Kemudian laki-laki itu didatangi malaikat seraya berkata, "Sedekahmu telah diterima oleh Allah. Adapun shadaqahmu yang jatuh ke tangan perempuan pelacur, semoga ia berhenti dari perbuatan melacur, yang jatuh kepada orang kaya semoga dia menyadari dirinya dan bersedekah pula, sedangkan yang jatuh kepada si pencuri, semoga ia berhenti mencuri.

Bapa Kejam: Ayah Kejam Jual Puterinya Pada 200 Lelaki Hidung Belang

Posted: 17 Dec 2012 05:45 PM PST

Kata durjana memang pantas untuk menyebut seorang ayah ini, entah apa yang merasuki sang ayah hingga tergamak menjual puterinya yang baru berumur 17 tahun ke 200 lelaki hidung belang. Sadis dan biadabnya lagi sang ayah sebelum menjualnya, dia memperkosanya terlebih dahulu, sungguh biadab dan durjana. Penyimpangan itu terjedil lebih dari setahun disebuah kota di India dan kini polis  meyakini lebih dari 100 orang yang terlibat dalam kes ini. Perbuatah bejat sang Ayah dilakukan ketika isterinya tidak berada di rumah.Belakangan ibunya mengetahui perbuatan suaminya namun dia diam saja kerana ayahnya mengancam akan membunuh seluruh keluarga juga jika mengadu ke polis . Perbuatan jahat ayah itu akhirnya terbongkar setelah si gadis mengaku pada keluarga terdekat lainnya.Menurut berita yang beredar, dikhabarkan kalau gadis itu sedang dirawat di rumah sakit kerana kena penyakit kelamin dan mengalami depresi. Kepada polis , gadis itu mengaku sekitar 70 nama lelaki hidung belang yang telah menodainya, diantara mereka ada yang bekerja sebagai kontraktor, produser film serta polis . Atas pengakuan itu, polis  berjanji akan memburu mereka.Hingga saat ini sudah ada 29 lelaki yang telah ditahan bersama ayah gadis itu. Menteri Kesejahteraan Sosial Dr MK Muneer, mengatakan pemerintah akan melakukan berbagai upaya agar gadis itu boleh menjalani kehidupannya kembali seperti sedia kala. Kes ini sungguh membuat syok seluruh warga. detikmaya

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT