Sabtu, 15 Disember 2012

Era Pasca

Era Pasca


EDISI GEMPAR: Pegawai Polis Yang Menyokong PR Diugut?!

Posted: 14 Dec 2012 08:59 PM PST

Wah, kes berat nih.. Bende ni sebelum ni hanya dengar dengar camtu je tanpa sesiapa anggota polis yg kedepan dan bersuara. TETAPI kini, seorang polis wanita dengan BERANI bersuara lantang dan menulis di fesbuk miliknya tentang ugutan pihak atasan PDRM kepadanya hanya semata mata dia menyokong Pakatan Rakyat.


Pn Norhashimah Mohammad, seorang pegawai Polis DiRaja Malaysia berumur 30 tahun dan bertugas sebagai pegawai polis meluahkan segalanya di fb dengan berani. Ini kerana beliau sedar dan tahu undang undang. Ini bedasarkan Artikel 10 yg mengungkai bahawa rakyat Malaysia BEBAS memilih dan menyokong mana mana PART POLITIK yg mereka suka.


Kerana KEDEGILAN BELIAU menuruti amaran pihak atasan PDRM, beliau akan ditukarkan ke Sarawak pada Januari 2013 nanti. Wah, sesiapa pegawai PDRM yg x ikut cakap atasan yg menyokong UMNO-BN, maka mereka akan DITRANSFER ke tempat lain dan kemungkinan di kawasan2 yg hulu dan jauh dari bandar.


Pegawai Polis pun rakyat Malaysia, bebas menyokong parti mana mereka suka. Adalah satu jenayah jika menyekat kebebasan rakyat menyokong mana mana parti politik yg mereka suka. Lebih jenayah lagi bila MENGUGUT... Tahniah puan, semoga lebih ramai POLIS buka mata dan berani tegakkan hak sebagai RAKYAT NEGARA DEMOKRASI..




COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

EDISI KANTOI: LYNAS dari SELAMAT menjadi TAK SELAMAT

Posted: 14 Dec 2012 06:25 AM PST

Klo bahan mentah tu radiasinya kurang....
Klo bahan mentah tu tak mendatangkan masalah kpd manusia...
Klo bahan mentah tu boleh pegang mcm gitu je....
Baguslah....




Tapi....
Kenapa polis berpuluh org kawal bahan mentah tu masa dia sampai...
Kenapa dari dulu lagi tak bawa bahan mentah tu jumpa dengan org kampug.....
Kenapa banyak negara tak mahu proses benda alah ni....

Sekarang Kabinet Kerajaan UMNO-BN kena GEBANG!!!!!


Kebodohan empat menteri lembUMNO ini makin bertingkat tingkat terserlah apabila dengan mudahnya dipermainkan syarikat asing yang mereka sendiri izinkan untuk bertapak di negara ini! Penegasan rejim Umno bahawa pendirian syarikat Lynas Corporation Australia perlu mengeksport sisa yang terhasil daripada loji nadir bumi di Gebeng, Pahang untuk memenuhi syarat lesen pengendalian sementaranya (TOL) kini memakan diri.

Sebelum ini pak menteri 1Malaysia termasuk seluruh lembu lembu ternakan mereka tau cakap konon Lynas SELAMAT. Rakyat jangan terpedaya dengan cakap dari Pakatan Rakyat! Akhirnya pak menteri baru pandai sebut pasal AKTA.. baru pandai sebut sekiranya Lynas gagal mematuhi syarat, Lembaga Pelesenan Atom mempunyai kuasa bawah Seksyen 22 Akta Pelesenan Tenaga Atom 1984 (Akta 304) untuk menggantung atau membatalkan TOL dan memerintah Lynas memberhentikan operasinya serta-merta..


Baru sekarang nak menyalak?! Takpe.. Team Erapasca sungguh perihatin masalah kerajaan dah kene GEBANG ngan omputih tu.. Maka dengan ini kami dari team Erapasca mencadangkan semua sisa (Thorium) terbabit yg kononnya tak merbahaya itu diletakkan di beberapa lokasi:
  1. Belakang rumah PM Najib dan Rosmah sebab Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan telah menyemak semula projek kontroversi nadir bumi Lynas Corporation di Gebeng, Pahang dan fakta saintifik menunjukkan projek tersebut tidak membawa kemudaratan kepada masyarakat setempat pada 26 Feb 2012
  2. Belakang rumah Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob yg memberi jaminan bahawa pembinaan kilang pemprosesan nadir bumi milik Syarikat Lynas Corporation Ltd. dari Australia di kawasan perindustrian Gebeng di Kuantan, adalah selamat dan tidak akan memberi kesan buruk kepada penduduk sekitar pada 31 Mac 2012
  3. Belakang rumah Boss Besar Lynas Sdn Bhd, Dato Mashal Ahmad yang mengatakan Lynas tidak perlu membentangkan DEIA (maksudnya tidak perlu mendedahkan laporan tersebut kepada orang ramai) kerana loji pemprosesan nadir bumi bukan lagi industri yang baru di Malaysia gara gara LYNAS dianugerahkan status strategic pioneer oleh MIDA.
  4. Belakang rumah Prof Dr Ismail Bahari (Pakar Keselamatan Radiologi) yg mengesahkan kesan radioaktif atau radiasi dari kilang nadir bumi Lynas itu adalah rendah dan tidak akan memberi kesan buruk kepada penduduk sekitar.
  5. Belakang rumah Karam Singh Walia yg kononnya menegakkan kebenaran di sebalik fitnah dan pembohongan Pakatan Rakyat tentang Lynas
  6. Belakang rumah Boss Utusan Malaysia 
  7. Belakang rumah Boss Berita Harian
  8. Belakang rumah Boss Media Prima Bhd
  9. Belakang rumah Blogger2 lembUMNO yg hari hari kata Thorium tu SELAMAT
  10. Rumah makcik2 yg pegang Nadir Bumi tempoh hari
  11. Korang tambah sendiri.....


Dia ingat semua orang bodoh bangang macam pencacai UMNO. Memang produk itu selamat dan digunakan antaranya di henpon korang. Yang jadi masalah, adalah sisa-sia yang tosik tu. Woooiiii penyokong UMNOOO bodoh bertingkat tingkat, paham ka, sisa buangan selepas nadir bumi tu diproses yang toksik. Apasal bodoh dan bangang sangat?







COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Tiada ulasan: