Ahad, 23 Disember 2012

Biaqpila

Biaqpila


Zizan Maharajalawak turut sama bantah AES depan Sri Pentas TV3?

Posted: 23 Dec 2012 04:13 AM PST





RAMAI penunggang motor berkuasa tinggi berhimpun di depan Bangunan Sri Pentas Media Prima Berhad untuk menghantar memorandum menggesa TV3 dan Mazidul Akmal Sidek memohon maaf rujuk sini[Mkini].

Para penunggang motorsikal berkuasa besar ini turut bergambar dan menunjukkan kertas bertulis boikot TV3, kami bukan pelesit dan Tolak AES. Tanpa disangka-sangka, Pelakon dan pelawak terkenal, Zizan Maharajalawak muncul dari celah-celah mereka.

Zizan Rajalawak turut dilihat membawa dan menunjukkan sekeping kertas membantah AES bersama-sama penunggang motorsikal berkuasa tinggi. Lihat gambar yang sempat diambil di bawah.

Siapa pun rakyat Malaysia yang normal tentu sekali akan membantah perlaksanaan Saman Rakyat 1 Malaysia, SR1M (AES) ini termasuklah Zizan Razak. Hanya penyokong Umno yang diupah untuk berdemo sahaja menunjukkan sokongan kepada AES.


"Tahniah kepada Zizan kerana berani, jangan jadi lembu cucuk hidung! "

Peringatan penting!

Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112
Tarikh: 12 Januari 2013
Tempat: Bandar Kuala Lumpur.

Jom turun! Bersama sejuta rakyat di Himpunan terbesar dalam sejarah negara!
Bapak segala perhimpunan! Bapak segala bantahan!

milosuam

LAWAK AHAD: JANDA BERBOGEL

Posted: 22 Dec 2012 05:00 PM PST


Salmah seorang janda yang mempunyai anak perempuan tunggal bersusia 6 tahun, sejak kematian suaminya,kehidupannya tidak terurus, makan minum dan pakai tidak menentu sehingga ada ketika anak perempuannya tidak berbaju.

Sedang seronok anaknya bermain pasir ,(mcm biasa x pakai pape). Kebetulan, lalu Usop seorang duda kaya di kampung itu, kerana terkejut melihat anak salmah..

Usop: oi budak mana baju??ei.. malu…mak mana? Nah2.. RM 20. Soh mak beli baju tau!!

Anak Salmah pulang dan mencerita segalanya sambil menghulur wang RM 20, Salmah sungguh terkejut dan seronok..(xpasal2 dapat RM 20)..

Salmah: hurmm kalo aku xpakai pape, mesti dapat RM200..hehe(suke)..
Waktu yg ditunggu, Salmah menuggu Usop lalu,dirinya sudah pun tidak berseurat benang pun dgn harapan Usop akan memberinya wang yang banyak..5 minit pastu Usop pun lalu..

Usop: fuyo!! Mana baju kamu? Nampak #%$% kamu tu..ow x sanggup aku,..dirimu begitu x terurus..dgn nada sedih + geram melihat Salmah yg xpkai pape tu.. lalu Usop,, nah! RM 0.20..

Salmah: eh 20 sen je??

Usop: cukuplah ,beli pisau cukur!!


Tiada ulasan: