Khamis, 6 Disember 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Melayu2 Bodoh Gombak... Rupanya Spesies 3 Line...!!!!

Posted: 06 Dec 2012 09:28 AM PST


 Thursday, December 06, 2012 

Nih gua baru buka email dan terima citer dari seorang sahabat yang gua andaikan dah insaf kot dari berkecimpung dengan gang samseng taik kucing 3 line umno hahahahaha....!!!! 

Terima kasih bro... sudi kongsi cerita lanun 3 line dengan pembaca gua. (Maklumat beliau gua dah delete... demi keselamatan). 

Cuma gua edit serba sedikit perkataan2 berupa sms dan tambah ajinomoto, garam dan gula tanpa menjejaskan isi kandungan ceritanya. 

Lu orang layan jelah kat bawah tuuuu....: Salam.. Setelah aku melayari beberapa blog berkenaan "samseng digombak" tu, baru aku teringat kisah lama di Kuala Lumpur. 

Kisahnya sekitar tahun 2006-2010, masa tu aku menyewa di Danau Kota, untuk makluman Danau Kota adalah antara tempat panas geng samseng 3 line cari duit. 

Geng ni cari duit dengan pow penjaja tepi jalan, gerai2, workshop dan sebagainya, kononnya sebagai menjaga perniagaan mereka. 

 Itulah hebatnya mereka. Selain itu puak2 ni memang handal dalam bab bergaduh. Puak2 ni akan bergaduh atas beberapa sebab antaranya: 

1) perempuan 
2) perempuan 
3) perempuan 

Aku pernah nampak depan kepala mata aku sendiri, ahli 3 line ranting lain, datang tetak ahli ranting Danau Kota, berlumuran darah sedangkan Balai Polis 100 meter jer.. tapi haram, takda siapa datang untuk meleraikan, semuanya pakat tengok jer.. 

Kesnya, ahli ranting Danau Kota, mengurat awek ahli ranting lain, depa jumpa di disco dan pergi makan2... sekali ada kaki sudah nampak dan terus TV3 suku laporan kat ayahanda, apa lagi beb... ayahanda hantar balaci terus belasah... kekekeke.. hina sungguh perangai samseng melayu.


Ok.. straight to the point, si mamat poyo yang bernama Mohd Faizaruddin bin Mustafha, Ketua Penerangan Pemuda UMNO Cawangan Batu 8, Gombak yang mengaku kena belasah nih ADALAH AHLI 3 LINE DANAU KOTA. 

Macamana aku boleh kenal? Aku menyewa di situ 4 tahun beb.., aku kenal laaa... dari ayahanda sampai ke acu diorang. Semuanya poyo belaka. 

Kerja waktu siang tarik kereta, kerja waktu malam lepak disco melantak arak, pompuan tak payah citer aarrr... semuanya depan mata aku. So... aku tak heran la si mamat poyo tu kunun2 hero dalam kes nih.. ingat slogan nih, 3 line adalah balaci UMNO dan UMNO adalah 3 line, pusing2 kot mana pun tang tu jugak..!!!! ciaoooo..!!!! 

Gua tak mau tokok tambah lagi dengan tahap kejahiliyahan dan kelaknatullah puak2 samseng melayu yang tak cukup makan nih..., sebab gua memang dah tau betapa laknatnya perangai diorang yang terlebih bangsat dan hina daripada Iblis dan segala binatang yang diharamkan dalam Islam... hahahaha... 

Cuma gua yakin teramat sangat yakin, sekiranya berlaku keganasan selepas berakhirnya waktu kiraan undi PRU-13 nanti, yang akan menimbulkan huru-hara adalah puak2 binatang 3 line dan yang sewaktu dengannya yang menjadi peliharaan umno selama ini... 

Tak percaya... lu orang tunggu dan lihat...!!!! sini...ikutsukaakuisa Like · · Share 5 people like this. Write a comment...

Layakkah penyangak bagi kursus ?

Posted: 06 Dec 2012 01:36 AM PST

SPRM dan Pejabat Peguam Negara (PPN) nak bagi kursus mengenai rasuah kepada ahli Parlimen?

Wow, bolehkah? Aku tanya sebab aku rasa SPRM dan PPN tu perlu cermin diri mereka sendiri dulu.

Ingat tak lagi kisah Mohamad Ramli Abdul Manan? bekas Pengarah BPR Sabah yang telah membuat laporan salah laku sex dan rasuah terhadap ketuanya sendiri , Datuk Zulkifli, Ketua Pengarah Badan Pencegah Rasuah Sila baca kisahnya di sini
 
Ketua Pengarah Badan Pencegah Rasuah (BPR), Datuk Seri Zulkipli Mat Noor ,  telah dilibatkan dengan laporan rasuah, gangguan seksual dan salah guna kuasa yang dibuat di bawah Seksyen 107 Kanun Prosedur Jenayah pada Julai 2006.

Beliau dikaitkan dengan dakwaan mencabul seorang suri rumah sepuluh tahun lalu (ketika kesnya disebut pada 2007) sewaktu bertugas sebagai ketua polis Johor.

Sempat berpesan , "Kekalkan imej baik BPR dengan melaksanakan 
tugas sebaik mungkin," - bekas Ketua Pengarah SPRM 
Datuk Zulkifli sewaktu nak bersara.
 
Sebagaimana yang kita semua sedia maklum, SPRM perlu merujuk kepada Jabatan Peguam Negara.Walhal, Jabatan Peguam Negara pula adalah dibawah Jabatan Perdana Menteri.

Maka Jabatan Perdana Menteriakan beri arahan kepada  Peguam Negara dan biasalah bagi Peguam Negara, yang dilantik oleh PM sendiri, sebagai kakitangan jabatan akan  tertakluk kepada 'Yang Menurut Perintah' akan berkata:

  • Tidak cukup bahan bukti untuk mendakwa yang tertuduh.
  • Kes ditutup  

  • Inilah yang menyebabkan terencatnya beberapa kes yang melibatkan orang-orang VVIP seperti  Ketua Pengarah BPR, Dato' Seri Zulkipli Mohd Noor, dan bekas-bekas Menteri seperti Rafidah Aziz , Rahim Tamby Chik serta "18 lagi kes rasuah berprofil tinggi" sebagai mana yang didedahkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri ketika itu Datuk Seri Dr Rais Yatim pada 13 Feb 2004 fail mereka tidak bergerak! 

    Aku sangat setuju bila uncle LKS kata berikut :


    Daripada mengadakan kursus mengenai rasuah untuk ahli Parlimen, DAP berkata, Suruhanjaya Anti Rasuah Malaysia (SPRM) sepatutunya mengadakannya untuk perdana menteri dan kabinet beliau. 

    SPRM dan Pejabat Peguam Negara (AG), tegas pemimpin DAP, Lim Kit Siang, seharusnya tahu di mana keutamaannya dalam memerangi rasuah, terutama rasuah besar. 

     Dalam satu kenyataan hari ini, Lim membidas pengumuman usaha SPRM untuk mengadakan kursus mengenai rasuah untuk ahli Parlimen, sambil menegaskan bahawa pemimpin tertinggi politiklah yang tidak tahu "apa yang boleh diambil dan apa yang tidak boleh diambil". 
     Beliau merujuk kepada kenyataan PEMANDU semalam bahawa kursus, yang merupakan sebahagian daripada Pelan Transformasi Kerajaan 2.0 (GTP 2.0), dirancang diadakan tahun depan.

    21 das tembakkan untuk memberhentikan sebuah kereta biasa?

    Posted: 05 Dec 2012 05:38 PM PST



    Jenain telah melepaskan 21 das tembakkan untuk memberhentikan sebuah kereta biasa, bukan kereta kebal.

    Ini melangkaui keraguan munahsabah. Sudahlah Aminulrashid mati dibunuh, dituduh pula sebagai penjenayah apabila kononnya dijumpai sebilah pedang atau parang dalam kenderaan milik kakak arwah yang dipandunya.

    Walaupun didesak berkali-kali, pihak polis tidak menarik balik tuduhan penjenayah dan tetap tidak akui bahawa parang tersebut adalah 'planted evidence' sedangkan Aminulrasyid dikenali sebagai seorang remaja yang baik oleh warga setempat.

    Sungguhpun undang-undang membenarkan polis menggunakan segala langkah yang perlu untuk melakukan tangkapan, termasuk tembak mati, tetapi ia terikat dengan syarat - hanya kepada jenayah yang dilakukan itu ialah jenayah yang boleh dihukum mati selain mempertahankan diri.

    Jelas kedua-dua kriteria tersebut tidak tepat untuk membolehkan Aminulrasyid dibunuh.

    Dengan pelbagai tohmahan palsu, tanpa sebarang permaafan dari pihak polis dan menteri KDN, dan terbaru keputusan mahkamah yang 'tidak logik', di manakah keadilan buat arwah adik Aminulrasyid?

    Justeru itu dalam isu Aminulrasyid, pesalah tetap pesalah. Kelalaian pihak polis wajar diakui dan si penembak harus dihukum setimpal agar tiada lagi polis yang lain menembak di lapangan awam tanpa pertimbangan yang sepatutnya.

     Jenain dibiarkan bebas ketika keluarga arwah Aminulrasyid meratapi pemergian 'budak penjenayah' ciptaan polis, tanpa keadilan.

    Tiada ulasan: