Khamis, 20 Disember 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Puaka Balak di Perak menjadi-jadi

Posted: 20 Dec 2012 08:00 AM PST

Umno melaungkan slogan Hidup Melayu! Hidup Melayu!Tetapi pada realitinya merekalah yang mengkhianati bangsa Melayu mereka sendiri!

Secara sembunyi-sembunyi mereka berbisik sesama mereka slogan rahsia - Mampus Melayu! Mampus Melayu! Korang dengarlah pendedahan Nizar mengenai Puaka Balak di Perak nih :


78 orang sertai PAS di Felda Bkt Permai! : Kami mahu mati dalam Perjuangan Islam!

Posted: 20 Dec 2012 04:30 AM PST

Mazlan Aliman menulis dalam F/Booknya : 5 hari demam, terubat dan berasa lega hari ini apabila saya menerima borang PAS dari 78 orang yang sebahagian besarnya bekas pemimpin dan ahli Umno dari Felda Bkt Permai. 


Ketua penaja PAS Cawangan, En Kamal Hamzah mewakili yang lain2 menyerahkan borang kepada saya sambil disaksikan Yang DiPertua PAS Kawasan Kulaijaya, Sdr Hisham Mohd Zin dan Ketua Dewan Pemuda, Sdr Ahmad Tabrani. 

Ia disusuli takbir yang bergema beberapa kali mengiringi peristiwa bersejarah tersebut. 

Hampir 90% peratus yang menyertainya adalah orang muda berusia antara 25-50 tahun. Ada dikalangan mereka dulunya adalah samseng Umno 'berdengung' yang menghalang PAS daripada apa jua aktiviti. 

Kini, kata mereka, kami dah tobat. Kami mahu mati dalam Perjuangan Islam! Majlis diselangi dengan sumbangan peralatan sekolah kepada hampir 100 pelajar dari Felda Bkt Permai dan Kg Murni Jaya. 

Kalau ramai tokoh2 hebat dah masuk PAS, orang biasa nak tunggu apa lagi? ALLAHUAKBAR 3x SUMBER 

Tetapi yang masuk Umno adalah jauh lebih ramai lagi dan lebih berumur ....lihatlah paparan Utusan Meloya berikut :

Katakan Haram Jadah : Anda boleh dapat RM3,000 macam Najib!

Posted: 20 Dec 2012 01:37 AM PST

Ucapan biadab Najib di Jengka baru-baru yang mengatakan kepada peneroka dan pihak yang tidak bersetuju dengan penyenaraian FGVH dengan kata-kata "HARAM JADAH!!" yang maksudnya sebagai 'Anak Haram' atau Anak Zina @ Anak Luar Nikah bukanlah suatu fitnah.

Hakim Datuk Akhtar Tahir  memutuskan ucapan itu adalah satu bentuk kiasan yang tidak merujuk kepada mana-mana pihak  lalu memerintahkan mereka  membayar RM3,000 setiap seorang kepada PM Najib!

Tak pasal-pasal, Najib dapat RM21,000 daripada 7 orang yang menyamannya itu! Baca di sini

Pada 7 Ogos lepas, tujuh lelaki dan seorang wanita peneroka felda Wilayah Jengka, Bandar Jengka, memfailkan saman terhadap Najib berhubung ucapannya yang didakwa mengaibkan dan menghina mereka.

Mereka mendakwa ucapan di hadapan lebih kurang 40,000 orang itu antara lain membawa maksud mereka adalah pengkhianat, tidak bermaruah, tidak jujur dan tidak setia dalam perjuangan.

Mereka menuntut ganti rugi am, khas, teruk, faedah dan juga kos. Kalau korang nak cari duit mudah macam itu, jomlah kita ucapkan "HARAM JADAH" kepada Najib; manakan tahu, setiap kita juga nanti akan diberikan saguhati RM3,000 seorang ....


Bekas Ketua Polis Negara ada hubungan dengan Kepala Penjenayah

Posted: 19 Dec 2012 09:04 PM PST

PETALING JAYA: Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (CCID) Ramli Yusuff hari ini menafikan dakwaan bekas Ketua Polis Negara Musa Hassan bahawa dia cuba menonjolkan dirinya sebagai penyelamat pasukan polis.

 "Tiada Wira hitam, Wira putih dalam persamaan pada semua. Ia adalah hanya satu isu saya memberitahu kebenaran. 

 "Jika anda (Musa) mahu menyerang seseorang dalam pasukan polis, kita bekas pegawai polis adalah bertanggungjawab untuk mengatakan sesuatu mengenainya juga," katanya kepada FMT. 

 Ramli merujuk kepada dakwaan terkini Musa bahawa ada menteri telah cuba mengganggu siasatan polis pada masa dia berkhidmat - satu amalan yang Musa dakwa berterusan walaupun di bawah pemerintahan semasa Ismail, Omar sebagai KPN. 

Dalam responnya kepada "pendedahan" Musa, Ramli memberitahu pemberita bahawa Musa sendiri mempunyai hubungan dengan tokoh-tokoh penjenayah seperti Goh Cheng Poh atau Tengku Goh, dan ini kemarahan yang dibangkitkan Musa. 

 "Dari luar, ia seolah-olah seperti [Ramli adalah] kuda putih, penyelamat PDRM [Polis Diraja Malaysia] ... sedangkan saya wira hitam yang memusnahkan PDRM ... gambaran diberikan begitu," Musa berkata pada sidang akhbar minggu lepas. 

Walau bagaimanapun, Ramli menafikan tanggapan sedemikian dan berkata bahawa kritikan beliau adalah semata-mata tindak balas kepada "gangguan terbuka" Musa pasukan polis. 

"Apabila anda telah bersara, hari anda sudah berlalu, Anda jangan mengganggu. Pengganti anda mempunyai cara sendiri melakukan sesuatu. Anda telah berlalu, jadi mengapa anda mahu mengganggu? "Kata Ramli hari ini. 

Beliau menambah bahawa jika Musa ikhlas bertujuan untuk memerangi unsur-unsur jenayah dan gangguan menteri dalam pasukan polis, dia akan bertemu dengan KPN sendiri untuk membincangkan isu ini, bukannya menghina semua orang melalui media.

 "Anda tidak perlu mengatakan perkara ini secara terbuka. Ini adalah perkara-perkara dalaman. Musa sepatutnya bincangkan dengan Ismail, bertemu dengannya, beritahu dia baik-baik. "Atau dia boleh pergi melalui persatuan kami," Ramli berkata. 

 Sebaliknya, Musa telah memberitahu pemberita bahawa Ismail adalah seorang "tukang anggukt" dan satu "yg suka membanggakan diri", dan menggambarkan bagaimana, pada tahun 2008, Ismail telah menangis disisi katilnya selepas menuruti perintah menteri Syed Hamid Albar Dalam Negeri ketika itu, untuk menangkap wartawan Harian Sin Chew di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri. 

"Kedua-dua Musa dan Ismail pernah berkhidmat secara terus di bawah saya selama enam tahun, saya tahu sangat kedua-dua mereka kerana saya yang sediakan laporan sulit tahunan mereka," kata Ramli. 

 "Saya tahu bagaimana mereka, mereka masing-masing mempunyai personaliti yang berbeza dan cara sendiri untuk melakukan sesuatu. Jadi Musa tidak boleh mengharapkan Ismail untuk mengikuti jejak langkah beliau, "katanya. 

Kekayaan diisytiharkan 

Mengenai dakwaan bahawa Ramli sedang disokong oleh tokoh-tokoh yang berkuasa yang menyediakan platform untuknya "menyerang" Musa, Ramli berkata: "Saya tidak memerlukan sokongan mana-mana, saya berjuang untuk keadilan." 

 "Jika saya tahu sesuatu yang tidak kena, saya keluar dan berkata mengenainya. Saya tidak memerlukan sokongan mana-mana, saya boleh berdiri sendiri dan saya cukup matang untuk berdiri sendiri," tegas Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial itu. 

Ramli juga menolak tuduhan Musa bahawa dia telah mengumpulkan kekayaan tidak wajar sebagai pegawai polis, mengatakan bahawa dia telah menjelaskan perkara tersebut sendiri sebelumnya. 

"Bekas KPN meminta saya untuk menjawab kepada aset awam atau kekayaan kewangan peribadi saya. Saya telah berbuat demikian di bawah Seksyen 32. 

Saya telah menjelaskan bagaimana saya memperoleh aset saya kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) dan saya tidak pernah didakwa kerana rasuah, "Ramli dipetik sebagai berkata oleh laporan media awal minggu ini. 

 "Saya telah memaklumkan kepada pegawai atasan saya pembelian dan penjualan aset termasuk saham, kereta, harta dan tanah sejak saya mula perkhidmatan pada tahun 1970. 

 "Saya mengambil masa satu setengah bulan untuk menyediakan apa yang BPR perlukan. 

Sebelum saya kemukakan surat akuan saya, ia juga telah diperiksa oleh seksyen perakaunan forensik CCID, dan kemudian disahkan oleh akauntan awam sebelum menyerahkannya kepada BPR. 

" Beliau juga berkata bahawa dakwaan kekayaan yang dimiliki seperti yang didakwa oleh blogger Bigdogdotcom, adalah pembohongan mutlak, dibesar-besarkan untuk memberi gambaran negatif kepadanya. 

 Pengisytiharan-Nya, kata Ramli, telah menyatakan bahawa aset semasa beliau masih terus dibayar melalui pinjaman bank. SUMBER

Tiada ulasan: