Isnin, 31 Disember 2012

Addin

Addin


LIVE!! Sambutan Ambang 2013 Dari Dataran Shah Alam

Posted: 31 Dec 2012 09:08 AM PST


LIVE!! Sambutan ambang tahun baru 2013. Bersama Ustadz Azhar Idrus serta para penceramah dan selebriti serta ikon sukan anjuran Kerajaan Negeri Selangor.










Iklan C(ii)

Rupanya Sebab Ni Najib Kerap Kali Ke Sabah..

Posted: 31 Dec 2012 07:24 AM PST

KUALA LUMPUR 31 Dis: Seramai 365 ahli termasuk pemimpin ahli Parti Bersatu Sabah (PBS) dari Sandakan meninggalkan BN dan menyertai KEADILAN.Setiausaha PBS Cawangan Shing Kee, Karamunting, Dalius Lucius Lobinting menyerahkan borang keahlian bersama 30 ahli cawangan itu kepada Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.Borang tersebut diterima Anwar selepas berucap pada Jelajah Demi Rakyat, Sandakan di hadapan 4,000 penyokong Pakatan Rakyat, Ahad lalu.

Penyertaan itu turut disertai Ahli Jawatankuasa (AJK) PBS Cawangan Bangsawan Karamunting, Osman Jambu yang membawa lagi 50 ahli bersama.Bertindak sama, AJK Pemuda PBS Bahagian Karamunting, Suhardi Awang bersama 40 anggota PBS dan Umno bahagian itu.

AJK Wanita PBS Bahagian Karamunting, Faridah Selamat juga menyerahkan borang keahlianbersama 40 ahli lain.Manakala Kalana Basah, Ketua Cawangan PBS Bahagian Segaliud Sekong bersama 60 ahli turut  'bertukar kapal'.

Selain itu, Ketua Cawangan PBS Kampung Gas, Imam Abdul Rahman Asan dan 60 ahli serta Ketua Cawangan PBS Kampung Gad Tengah, Nasip Jaapar, juga membawa 40 ahli menyertai KEADILAN. ~kd




Iklan C(ii)

15 Ciri-Ciri Penganut Syiah Yang Anda Patut Kenali

Posted: 31 Dec 2012 05:11 AM PST


Penganut Syiah di Malaysia atau di Indonesia selalu bersembunyi dalam segala hal, terutama mereka mendakwa bahawa Syiah merupakan bahagian mazhab dalam Islam.

Padahal sebenarnya tidak. Dalam istilah Syiah, hal itu disebut "Taqiyah". Namun sebenarnya ada beberapa yang boleh kita perhatikan dari penganut Syiah dari 15 ciri-cirinya yang berikut ini:

1) Mengenakan songkok hitam dengan bentuk tertentu. Tidak seperti songkok yang dikenali umumnya songkok mereka seperti songkok orang arab hanya saja warnanya hitam.


songkok parsi

2) Tidak solat Jumaat. Meskipun solat Jumaat bersama jamaah, tetapi dia langsung berdiri setelah imam mengucapkan salam. Orang-orang akan menyangka dia mengerjakan solat sunat, padahal dia menyempurnakan solat Zuhur empat rakaat, kerana pengikut Syiah tidak meyakini kesahihan solat Jumaat kecuali bersama Imam yang ma'sum atau wakilnya.

3) Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam yang dikenali kaum Muslimin, tetapi dengan memukul kedua pahanya beberapa kali.

4) Pengikut Syiah jarang solat jemaah kerana mereka tidak mengakui solat lima waktu, tapi yang mereka yakini hanya tiga waktu sahaja.

5) Majoriti pengikut Syiah selalu membawa At-Turbah Al-Husainiyah iaitu batu / tanah yang digunakan menempatkan kening ketika sujud apabila mereka solat tidak di dekat orang lain.

6) Jika anda perhatikan caranya berwuduk maka anda akan dapati bahawa wudhunya sangat berlainan, tidak seperti yang dilakukan oleh kaum Muslimin.

7) Anda tidak akan mendapati penganut Syiah hadir dalam kajian dan ceramah Ahlussunnah.

8) Anda juga akan melihat penganut Syiah banyak mengingat Ahlul Bait; Ali, Fathimah, Hasan dan Husein radhiyallahu anhum.

9) Mereka juga tidak akan menunjukkan penghormatan kepada Abu Bakar, Umar, Uthman, majoriti sahabat dan Ummahatul Mukminin radhiyallahu anhum.

10) Pada bulan Ramadhan penganut Syiah tidak terus berbuka puasa setelah azan maghrib. Dalam hal ini Syiah berkeyakinan seperti Yahudi iaitu berbuka puasa jika bintang-bintang sudah kelihatan di langit. Dengan kata lain mereka berbuka apabila benar-benar sudah masuk waktu malam. Mereka juga tidak solat terawih bersama kaum Muslimin, kerana menganggapnya sebagai bid'ah.

11) Mereka berusaha sekuat tenaga untuk menanam dan menimbulkan fitnah antara jamaah salaf dengan jemaah lain, sementara itu mereka mendakwa tidak ada perselisihan antara mereka dengan jamaah lain selain salaf. Ini tentu tidak benar.

12) Anda tidak akan melihat seorang penganut Syiah memegang dan membaca Al-Quran kecuali jarang sekali, itu pun sebagai bentuk taqiyyah kerana Al-Qur'an yang benar menurut mereka iaitu al-Quran yang berada di tangan al-Mahdi yang ditunggu kedatangannya.

13) Orang Syiah tidak berpuasa pada hari Asyura, dia hanya menunjukkan kesedihan di hari tersebut.

14) Mereka juga berusaha keras mempengaruhi kaum wanita khususnya para mahasiswi di universiti atau di perkampungan sebagai langkah awal untuk memenuhi keinginannya melakukan mut'ah dengan para wanita tersebut apabila nantinya mereka menerima agama Syiah.

15) Orang-orang Syiah tekun mendakwah orang-orang tua yang mempunyai anak perempuan dengan harapan anak perempuannya juga turut menganut Syiah sehingga dengan selesa dia boleh melakukan zina mut'ah dengan wanita tersebut baik dengan pengetahuan ayahnya ataupun tidak. Pada hakikatnya ketika ada seorang yang ayah yang menerima agama Syiah, maka para pengikut Syiah yang lain automatik telah mendapatkan anak gadisnya untuk dimut'ah. Tentunya setelah mereka berjaya meyakinkan bolehnya mut'ah. Semua kemudahan, kelebihan, dan kesenangan terhadap syahwat ini ada dalam diri para pemuda sehingga dengan mudah para pengikut Syiah menjerat mereka bergabung dengan agama Syiah.

Kesimpulannya, ciri-ciri mereka sangat banyak. Selain yang kami sebutkan di atas masih banyak ciri-ciri yang lain sehingga tidak mungkin bagi kita untuk menjelaskan semuanya di sini. Namun cara yang paling praktikal ialah dengan memerhatikan raut wajah. Wajah mereka merah padam jika anda mencela Khomeini dan Sistani, tapi bila anda mengutuk Abu Bakar, Umar, Usman, Aisyah dan Hafshah, atau sahabat-sahabat yang lain radhiyallahu anhum tidak ada sedikit pun tanda-tanda kebimbangan di wajahnya

Akhirnya, dengan hati yang terang Ahlussunnah dapat mengenali pengikut Syiah dari wajah hitam mereka kerana tidak mempunyai keberkatan, jika anda perhatikan wajah mereka maka anda akan membuktikan kebenaran kadar ini dan inilah hukuman bagi siapa saja yang mencela dan meremehkan para sahabat Nabi sallallahu alaihi wasallam dan para ibunda kaum Muslimin radhiyallahu anhunn yang dijanjikan syurga oleh Allah Subhanahu wa Ta'ala. ~ detik islam





Iklan C(ii)

Bongkar!! Jabatan Pelajaran Sorok Fakta Kecemerlangan Maahad Tahfiz Sekolah Terbaik PMR 2012

Posted: 31 Dec 2012 12:10 AM PST


KUANTAN, 31 Dis - Ramai ibubapa pelajar Maahad Tahfiz Negeri Pahang (MTNP) dekat sini terkilan dengan tindakan pihak Jabatan Pelajaran Negeri Pahang (JPNP) menafikan hak pusat pengajian terbabit sebagai sekolah paling cemerlang dalam Peperiksaan Penilaiaan Menengah Rendah (PMR) 2012 yang diumumkan baru-baru ini.

Mereka keliru kerana kecemerlangan MTNP dinafikan, sebaliknya Sekolah Menengah Abdul Rahman Talib (SMART) diumumkan sebagai sekolah terbaik PMR 2012. Keputusan Penilaian Menengah Rendah (PMR) Sekolah Menengah Negeri Pahang Tahun 2012 telah diumumkan oleh Y.Bhg.

Tuan Haji Hashim bin Mohd Zayat, Ketua Sektor Penilaian Dan Peperiksaan yang mewakili Timbalan Pengarah Pelajaran Pahang bertempat di Bilik Gerakan Jabatan Pelajaran Pahang. Analisis keputusan PMR dilaporkan berdasarkan Pencapaian Calon dan Prestasi Mata Pelajaran.

Menurut seorang bapa kepada pelajar MTNP, benarkah keputusan itu dibuat secara adil dan saksama?. Sedangkan hakikat yang berlaku adaah sebaliknya. Kenapa JPNP cuba menyembunyikan fakta hanya kerana mahu mengangkat sekolah mereka sebagai yang terbaik berbanding sebuah Maahad Tahfiz?

Beliau berkata Maahad Tahfiz Negeri Pahang (MTNP) sering dinafikan hak kecemerlangannya. Seolah-olah ada usaha oleh JPNP untuk mengangkat sekolah dibawah kementerian yang terbaik sedangkan MTPN lebih baik dari semua sekolah terbabit.

"Pada tahun 2012, MTNP mendapat pencapaian terbaik dengan kelulusan 87.10% bagi pencapaian semua A. Namun anehnya SMART yang hanya mendapat 63.64% sahaja. Namun anehnya SMART pula yang diumum sebagai sekolah terbaik", katanya.

Difahamkan, sering kali kejayaan dan kecemerlangan MTNP dinafikan oleh JPNP, mungkin kerana sekolah terbabit berlatar belakangkan agama agaknya. Kecemerlangan MTNP ini sepatutnya diangkat oleh JPNP, namun dek kerana SMART sekolah yang berada di bawah Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) dan merupakan Sekolah Rancangan Khas (SRK) maka itulah JPNP terpaksa ubah fakta kononnya SMART itu sekolah cemerlang PMR 2012.

Difahamkan SRK adalah projek Kerajaan Negeri Pahang untuk menempatkan peajar yang gagal ke asrama penuh walau pun mendapat keputusan cemerlang dalam Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR). Di Pahang terdapat 22 buat SRK dan sebelas daripadanya mendapat keputusan lulus 100% pada peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR 2012) lalu.

Bukankah ini sesuatu yang memalukan dan tidak wajar berlaku sebenarnya. "Dari segi Gred Purata Sekolah (GPS), pencapaian MTNP jauh lebih cemerlang dari SMART sebenarnya. Malah pada PMR2011 MTNP berjaya mengatasi SEMENTA bagi keputusan keseluruhan negeri Pahang.

MTNP mendapat GPS 1.03 manakala SEMENTA GPS 1.04... Anehnya pada tahun ini MTNP mendapat GPS 1.01 iaitu jauh lebih tinggi daripada yang diperolehi oleh SMART (GPS 1.10). Gred Purata Sekolah nii, makin kecil makin bagus..

Tetapi kenapa JPNP umumkan SMART yang terbaik .... Kenapa harus mengkhianati pencapaian pelajar MTPN.. Bukankah GPS itu diberikan oleh kementerian sendiri sebenarnya", kata seorang lagi bapa pelajar yang ditemui. Untuk info lanjut, sila klik pada foto dibawah dan klik sini untuk buktinya.



Kecemerlangan MTNP sering dicemburui oleh sekolah lain terutamanya SMART. Dari laporan yang diterima ia adalah kerana bermula pada tahun 2012 pelajar tingkatan 4 dari MTNP tidak lagi menyambung pelajaran di SMART.

Ini memberi impak besar kepada pencapaian keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) sekolah terbabit mulai tahun 2013 ini. Maknanya pencapaian SPM 2013 sekolah terbabit pasti akan merosot berbanding tahun-tahun sebelumnya.

"Dulu pelajar tingkatan 4 MTNP belajar akademik dan mengambil SPM di SMART.. tetapi mulai tahun ini (2012) mereka belajar akademik dan akan mengambil SPM di sekolah mereka sendiri (MTNP). Inilah yang merisaukan JPNP kerana pencampain SPM MTNP pasti akan mengatasi lain-lain sekolah dibawah kemeneterian.

Tambahan pula pelajar yang cemerlang pula adalah mendapat didikan agama sempurna (tahfiz). Ini memberi gambaran pelajar yang agama dalam diri mereka lebih cemerlang dari sekolah biasa. Agama itu akan diangkat akhirnya dan ia menggusarkan pihak terbabit yang selama ini sering memberi gambaran negatif terhadap pendidikan agama Islam itu sendiri", kata beliau lagi.

"Dah lama MTNP dipandang sepi oleh JPNP... sepatutnya MTNP diangkat sebagai sekolah cemerlang PMR 2012... kerana majoriti pelajarnya sudah menghafaz 22 juzuk ketika mereka menamatkan PMR baru-baru ini", tambahnya. ~pdo



Iklan C(ii)

Adik Artis Popular Bertudung Kerana Mimpi Kiamat

Posted: 30 Dec 2012 10:47 PM PST

Adik Elfira Loy Bertudung Disebabkan Mimpi KiamatDipersidangan media drama terbaru iaitu Debunga Lalang baru-baru ini, adik kepada Elfira Loy iaitu Ezlisa Loy telah mencuri perhatian ramai orang kerana beliau kini tampil dengan gaya bertudung.

Beliau anak ketiga dari empat orang adik beradik ingin meluahkan hasratnya untuk bertudung sudah mula timbul pada tahun lepas lagi. Oleh hal demikian, hasrat itu terlaksana bermula awal bulan ini selepas mimpi ngeri yang dialaminya itu.

Merujuk kata-kata beliau semasa bercerita kepada media adalah: "Baru-baru ni saya mimpi tentang hari kiamat. Dalam mimpi tu, saya dalam perjalanan ke masjid. Tiba-tiba ada batu bulat-bulat jatuh dari langit,"

"Saya sangat takut, saya terus cari mama, tapi mama tak ada,  ahli keluarga yang lain juga tidak ada, saya takut sangat," "Kemudian saya tersedar, saya terus lari ke arah mama dan menangis, mama terkejut dan hairan kenapa saya menangis, dan saya katakan yang saya mimpi hari kiamat."

Menurut beliau, mimpi ngeri yang dialaminya ini sudah beberapa kali muncul di dalam mimpinya, berikut pada mimpi terakhir ia mengulas bahawa dia tidak dapat mencari ibunya itulah yang membuatkan diri dia berasa sangat takut.

Tambahan dorongan seorang rakannya yang menuntut di sekolah agama itu sering menceritakan kisah-kisah nabi kepadanya membuatkan hatinya nekad untuk serius berhijab sekaligus mengubah penampilannya ke arah menjadikan agama adalah kewajipan utama dalam melaksanakan perintah-perintah Allah S.W.T seperti memastikan solat lima waktu terlakasana dengan sempurna.

Dalam perkembangannya pula, beliau akan muncul dalam Debunga Lalang menerusi Slot Akasia TV3, bermula 2 Januari pada jam 4 petang, setelah selesai penggambaran itu beliau akan memperlahankan karier lakonannya buat seketika untuk memberi ruang untuk menumpukan perhatiannya terhadap pelajaran yang bakal menduduki peperiksaan SPM pada tahun hadapan. ~my.artis.my



Iklan C(ii)

Rupanya Sebab Ni Najib,Deepak Tidak Di Siasat Sehingga Ke Hari Ini

Posted: 30 Dec 2012 05:59 PM PST

KULIM 30 DISEMBER: Datuk Seri Najib Razak terlepas dari tindakanundang-undang sekalipun didedah berperanan dalam menarik balik akuanbersumpah P Balasubramaniam kerana beliau masih Perdana Menteri.Sebaliknya, jika Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menjadi sasaran pendedahan Deepak Jaikishan, Ketua Umum KEADILAN itu pasti dikenakan tindakan termasuk ditangkap.Pada ceramah di Sungei Limau, Kulim, malam semalam, Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, berkata Najib langsung tidak disiasat, apatah lagi ditangkap.

"Ini membuktikan amalandouble standard dalam sistem perundangan kerajaan Umno BN."Malah, Deepak tidak dipanggil untuk disiasat, baik polis atau SPRM. Tapi jika dakwaan melibatkan Anwar, percayalah dengan segera mereka geledah dan serbu Ketua Pembangkang.

"Kita akan tanya SPRM kenapa tak siasat walaupun Deepak sudah dedahkan bukti penglibatan Najib dalam isu SD Bala," katanya.Saifuddin berkata, pihak berkuasa melindungi Najib dan pemimpin Umno BN walaupun mereka terbukti terlibat dalam penyalahgunaan kuasa dan wang rakyat.

Beliau berkata, sikap berat sebelah itu jika dibiar berterusan akan merosakkan sistem keadilan dan perundangan di negara ini."Rakyat yang miskin dan tidak berwang akan menjadi mangsa kepada sistem perundangan yang tidak adil.

"Jika tiada perubahan dalam PRU 13, musibah akan menimpa negara dan mendatangkan kesengsaraan lebih teruk kepada rakyat selama lima tahun akan datang," katanya. ~kd



Iklan C(ii)

Tiada ulasan: