Ahad, 25 November 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


lancar BERSIH 4.0 ( PR )...pengerusi SPR memang keturunan anak haram.....halalkan menipu dalam pilihanraya untuk menangkan UMNO-BN...!!!!

Posted: 25 Nov 2012 04:24 AM PST

Disebalik kebimbangan Selangor tentang 28 per peratus pengundi baru di negeri Pakatan Rakyat (PR) itu berkemungkinan “pengundi hantu”, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tetap dengan pendirian tidak boleh menghalang mereka yang berdaftar oleh kerana mereka mempunyai hak sah untuk membuang undi dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang.

“Dibawah undang-undang, mereka adalah pemilih berdaftar yang sah di Selangor dan mereka boleh mengundi di Selangor, tidak kisahlah mahu panggil mereka ‘pengundi hantu’ atau tidak, mereka berdaftar.

“Mereka boleh mengundi di Selangor semasa hari pilihan raya,” kata Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof 

Pengerusi suruhanjaya tersebut mengulas laporan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim Jumaat lepas -menunjukkan satu kajian dijalankan baru-baru ini yang menyatakan negeri itu dapat mengesan sebanyak 134,675 daripada 497,084 pengundi baru berdaftar bagi suku keempat tahun lepas.

Untuk pengundi yang Selangor dakwa tidak dapat dikesan, walaupun tidak dapat dikenal pasti “bukan bermakna mereka tidak boleh mengundi sama sekali”, kata Abdul Aziz.

Beliau juga berkata bahawa SPR menentukan tempat pengundi seseorang berdasarkan alamat dinyatakan dalam kad pengenalan beliau (IC) dan bukan mengikut tempat kediaman semasa pengundi, yang boleh menjadi antara kesukaran dihadapi negeri tersebut dalam percubaan untuk mengesan pengundi berdaftar.

“Masalahnya adalah mereka tidak pernah tinggal [tetap] di alamat itu,” katanya, merujuk kepada alamat yang dicatatkan dalam IC pengundi.

Abdul Aziz berkata terdapat pengundi yang bekerja secara kontrak dan dipaksa untuk berpindah dengan kerap kerana sifat kerja mereka.

Pengundi sebegitu, katanya, mempunyai alamat tetap tetapi hanya kembali sekali-sekala.

Beliau juga menegaskan bahawa beliau bukan tidak pernah mendengar kumpulan besar pengundi berdaftar, termasuk keseluruhan keluarga, menggunakan alamat sama bagi saudara atau rakan, “kesenangan posmen” kerana mereka tinggal di kawasan pedalaman atau bandar-bandar yang tidak diiktiraf oleh pihak berkuasa dan oleh itu tidak mempunyai nombor rumah betul atau pun nama-nama jalan.

Seluruh kampung boleh berkongsi alamat tunggal, tegas beliau, sambil menambah bahawa kes-kes seperti ini menyukarkan untuk mengesan pengundi.

“Terdapat juga kemungkinan mereka ini menggunakan alamat orang lain kerana tidak memiliki alamat sendiri kerana tinggal di kawasan setinggan, tidak memiliki alamat... kadangkala mereka gunakan alamat kedai kopi, kedai basikal, alamat surau dan lain-lain,” kata Abdul Aziz.

Pengerusi suruhanjaya itu berkata SPR akan memeriksa balas dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), yang bertanggungjawab mengeluarkan IC — atau dipanggil MyKad - untuk mengesahkan identiti warganegara dan rekod mereka adalah sahih.

“Jika JPN kata ya, jadi kami akan daftarkan alamat itu,” katanya.

Beliau menambah bahawa SPR memberikan tempoh dua minggu untuk sebarang bantahan direkodkan.

“Jika tiada bantahan, kami akan gazet nama itu. Jika ada, kami akan buat inkuiri awam,” katanya.

Abdul Aziz berkata SPR berulang kali menasihatkan semua pengundi berdaftar untuk memeriksa dan memastikan butiran pendaftaran pengundian mereka - nama, alamat dan butir-butir lain - direkodkan dengan betul, dan memberitahu SPR jika terdapat sebarang kesilapan.

Beliau menegaskan bahawa di bawah undang-undang, SPR hanya boleh menukar alamat mengundi jika pengundi membuat permintaan.

“SPR tidak boleh menukar alamat rakyat dengan sesuka hati,” katanya.

Beliau berkata pengundi kadang-kadang mengubah alamat mereka di JPN tetapi gagal memaklumkan kepada SPR — yang menyebabkan kritikan bahawa daftar pemilih bukan yang terkini.

Salah satu faktor menyebabkan kelewatan adalah JPN tidak dikehendaki oleh undang-undang untuk memaklumkan kepada SPR perubahan dalam status pendaftaran pengundi.

SPR sering dikritik oleh pemantau pilihan raya Bersih 2.0 dan ahli politik pembangkang kerana dikatakan gagal untuk membersihkan daftar pemilih daripada pengundi yang meragukan.

“SPR hanya benar-benar boleh membersihkan daftar pemilih dengan bantuan pengundi dan rakyat Malaysia,” kata Abdul Aziz. Pengundi tidak dikenalpasti” masih mempunyai hak mengundi, kata pengerusi SPR

 

 

penyapu sial

 

 

anjing pukimak UMNO nie tak habis habis nak menangkan UMNO-BN...patut dah kasi mampos ajer dia nie...memang asik nak kasi naik darah kita orang PR aje...memang sial punya keturunan anak haram...

Kata-kata bangsat ini keluar dari salah seekor bapak anjing UMNO , Wan Ahmad Wan Omar, Pengerusi SPR!. yang wajib dipecat segera.

Pengundi hantu wajar dihapuskan segera bukan dengan membelanya. Dengan cara itu anda membenarkan pengundi BN untuk mengundi dua atau tiga kali secara haram .

kita tidak mempersoalkan pengundi sebenar tetapi bagaimana pengundi BARU boleh menjadi tidak boleh dikesan? Dan jika mereka berdaftar melalui cara yang diragui malah bukan warganegara itu yang dipersoalkan?

Nampaknya Kerajaan BN membenarkan JPN untuk mendaftarkan pendatang haram untuk menjadi warganegara dan JPN mengambil perintah itu. SPR dimaklumkan mendaftarkan pendatang-pendatang (sudah dengan IC tetapi tanpa addressess betul) dan SPR mengambil perintah itu juga. Ini adalah satu rantaian helah konsipirasi untuk membantu kemenangan BN. Jadi, pengkhianat (BN) perlu dikutuk dan jangan mengundi kerajaan haramjadah ini lagi

Marilah kita berdoa ini adalah terakhir pilihan raya yang tercemar dengan rasuah dan penyelewengan . Selepas GE13, Insyaallah, Malaysia akan mempunyai Pilihanraya Bersih dan Adil, dan yang paling penting sekali, Negara ini akan ditadbir oleh KERAJAAN BARU!

[Untuk pengundi bahawa tuntutan Selangor tidak dapat dikesan, ia "tidak bermakna mereka tidak boleh mengundi", Abdul Aziz berkata.]

Ini adalah alasan yang cukup bagi anjing ini wajib dipecat supaya banyak wang pembayar cukai, tidak perlu di bazirkan untuk membela pelawak bodoh sebegini dalam kedudukannya...

jadi ... jangan tunggu lagi lancar BERSIH 4.O ( PR )

kes pemerkosaan bapak rais di buka ....pastinya bapak rais mengelupur seperti termakan narkoba...mana mau lari pak....!!!!

Posted: 24 Nov 2012 08:29 PM PST

rumah robengah hasil ugutan dan rasuah dari pak rais supaya mulutnya di tutupi dari membicara isu pemerkosaannya

Kedutaan Besar Indonesia dan polis republik itu akan membuka siasatan kes pemerkosaan dan rasuah oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Seri Rais Yatim terhadap bekas pembantu rumahnya, Robengah dalam masa terdekat.

Laporan tersebut diterima oleh kedutaan tersebut sebagai informasi baru untuk memulakan siasatan.Kementerian Kaunselor Kedutaan, Suryana Sastradiredja dan Polis Kerjasama Antarabangsa Kedutaan, Benny Iskandar telah mengesahkan untuk membuka siasatan terhadap Robengah dan juga majikannya iaitu Rais Yatim yang juga ahli parlimen Jelebu.

Kes ini akan dirujuk kepada pihak berkuasa anti rasuah di Indonesia.Kita  juga   memantau dari masa ke semasa untuk mengetahui sama ada siasatan dibuat atau tidak dan jika perlu kes ini   wajar di kemukakan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) jika tidak ada sebarang tindakan diambil.

Laporan tersebut juga dibuat berhubung kemungkinan wujudnya ugutan terhadap Robengah.Kita  mengesyaki wujud ugutan terhadap Robengah sehingga terpaksa berdiam diri kerana bimbang keselamatan beliau dan keluarga, walaupun hakikatnya telah diperkosa dan maruahnya dinodai.

Robengah sendiri menyatakan bahawa beliau telah diberi amaran oleh orang besar di Malaysia yang melarang beliau dari membicarakan perkara ini.

Pada awal 2011, Malaysia digemparkan dengan pendedahan mengenai penglibatan Rais dalam kes rogol melibatkan pembantu rumahnya, Robengah yang berasal dari Indonesia.

Robengah sebelum ini mendakwa diperkosa majikannya di Malaysia, sepertimana laporan NGO Migrant Care pada 23 Julai 2007.

Bagaimanapun, beliau menafikan perkara itu dalam surat ditandatangani bertarikh 7 Januari 2011, menyatakan tidak menghadapi masalah sewaktu bekerja di Malaysia.

Robengah  di dapati hidup mewah dengan rumah dianggar bernilai RM100,000, walaupun beliau dan suami tidak bekerja.

Pelbagai pihak  sebelum ini membuat laporan polis berhubung kes itu namun sehingga kini, tiada siasatan dilakukan

 

 

penyapu sial

 

 

Kebenaran Kat Malaysia nie tak akan kita tgk selagi UmNO parti syaitan yg telah mereka sendiri akui memerintah.. Yg dok kena rakyat bawah je.. Lu pikir la sendiri...sejarah dah membuktikan semua tu..

pendokong hak rakyat vs penyamun duit rakyat....selagi UMNO berkuasa segala penyamun duit rakyat menyorok di celah burid Najib dan Rosmah....!!!!

Posted: 24 Nov 2012 08:06 PM PST

talam vs NFC....NFC menang...sorok celah burid najib ,rosmah dan UMNO

Kita mencabar Perdana Menteri, untuk mengikut contoh Kerajaan Selangor dan mengeluarkan kertas putih skandal Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) yang melibatkan dana awam berjumlah RM 250 juta.

Ini kerana Kerajan Selangor telah mengeluarkan kertas putih tentang pelunasan hutang Talam Corporation kepada Selangor berjumlah RM 392 juta, yang hangat diperkatakan oleh pemimpin Umno-BN.

Kertas putih tersebut telah berjaya membuktikan bahawa dakwaan kerajaan negeri gunakan duit rakyat untuk ‘bailout’ syarikat Talam adalah tidak benar dan tidak berasas.

Kejayaan membentangkan kertas putih ini telah membuktikan pentadbiran PR bersikap telus, jujur dan tidak menyembunyikan sebarang urusniaga yang melibatkan harta milik rakyat yang bernilai jutaan ringgit.

NFC perlu diaudit oleh firma antarabangsa seperti PriceWaterhouse Coopers.Kita mahu kerajaan Persekutuan menerangkan kepada rakyat bagaimana dana milik rakyat ini telah dibelanjakan dan membentangkan semua perbelanjaan, pihak yang membelanjakan dan aset-aset yang dibeli untuk disemak oleh rakyat..

Terdapat ahli politik BN yang lantang mengkritik usaha kerajaan Selangor mengutip hutang Talam tetapi ‘menikus’ dalam isu skandal NFC.Kita percaya sekiranya kerajaan Persekutuan dan Perdana Menteri gagal menyediakan kertas putih, maka terbukti Barisan Nasional tidak jujur menguruskan harta rakyat dan tiada alasan lagi untuk rakyat terus menyokong Barisan Nasional pada pilihan raya akan datang..

bapak syaitan di kenali semakin nyanyuk hanya tunggu dajjal datang menjemput....kini tuduh Presiden PAS pula disokong syaitan....keling pundek nak mampos ke apaaa...!!!!

Posted: 24 Nov 2012 07:30 PM PST

sape nak rasa duduk di neraka jahanam....boleh ikut jubor dan burid keling pundek syaitan di kenali ini...!!!

 

Selepas memberi gambaran bahawa Umno ialah syaitan yang dikenali dan pembangkang pula ialah Malaikat yang tidak dikenali, tiba-tiba Mahathir pukimak  keling kutty menukar kenyataan kononnya Presiden PAS pula disokong syaitan.

Kenyataan terbaru bekas Perdana Menteri itu menyerlahkan sikap 'putar belitnya' untuk menyelamatkan diri selepas melabelkan Umno BN sebagai syaitan dikenali sebelum ini.

Dia  terpaksa cakap belit untuk menyelamatkan dirinya yang telah mendakwa Umno adalah syaitan yang dikenali.Lebih parah lagi beliau juga membuat kenyataan Malaikat juga membuat salah. Seribu kali malang 3.5 juta ahli Umno tidak menyanggah kenyataan  bapak syaitan ini .

PAS sentiasa memerangi syaitan apatah lagi syaitan yang dikenali kerana ia adalah ajaran Islam.

Apa yang pelik  biarpun keling pundek kutty ini  memberi jenama syaitan dikenali kepada BN, namun tiada ada seorang pun yang menentang atau marah terhadap beliau.

Ertinya mereka semua diam dan redha atas jenama tersebut. Tidak ada pula kita kedengaran Ulamak Umno menegur kenyataan beliau, termasuk Najib selaku Presiden Umno.

Memang   keling pundek ini seorang yang kebal berpolitik  di dunia , siapa yang berani sanggah alamat gelap masa depan di dalam politik.

Contohnya Abdullah Badwi yang berani membatal projek Jambatan Bengkok, sampai hari ini beliau dendam dan membelasah Abdullah tidak kira masa dan tempat  dan hanya PAS dan Pakatan yang berani menyanggah si keling laknatullah ini .

ini bukan kesilapan teknikal ....hanya omong kosong SPR untuk membantu UMNO-BN yang tengah nazak...134,675 pengundi tidak dikenali daftar di Selangor

Posted: 24 Nov 2012 07:15 PM PST

Seramai 134,675 pengundi tidak dikenali dikenal pasti didaftar di negeri Selangor . Jumlah itu mewakili kira-kira 28 peratus daripada jumlah 497,084 pemilih baru yang didaftarkan.

Sebagai rekod sehingga kini jumlah pengundi di negeri itu mencecah 1,924,281 orang.Semakan daftar pemilih bagi jumlah itu berdasarkan daftar pemilih induk (DPI) suku ke empat 2011 yang diperolehi daripada Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) serta dilaksanakan mengikut 56 DUN yang dilakukan oleh Ketua Kampung, Ahli Majlis, kakitangan Pejabat Daerah dan Pihak Berkuasa Tempatan.

Mengikut laporan Projek Pendemokrasian Negeri Selangor yang dikeluarkan oleh Unit Perancangan Ekonomi Negeri (UPEN) itu mencatatkan DUN Sri Serdang mengalami bilangan pengundi tidak dikenali yang paling ramai iaitu lebih 9,000 orang.

Ia diikuti dengan DUN Subang Jaya 8,000 orang, Hulu Kelang 5,500 orang dan Sri Muda 5,000 orang.

Daripada jumlah keseluruhan pemilih baru itu, sebanyak 51 peratus daripadanya terdiri daripada mereka yang berusia 21 hingga 30 tahun.

Manakala bagi pemilih yang tidak dikenal pasti iaitu seramai 134,675 orang itu, sebanyak 44 peratus daripadanya terdiri daripada mereka yang berusia lingkungan 21 hingga 30 tahun.

Dari aspek jantina, sebanyak 51 peratus pemilih baru merupakan lelaki dan 49 peratus wanita.

Manakala, bagi kajian pemilih yang tidak dikenal pasti pasti turut mendapati 51 peratus adalah lelaki dan 49 peratus wanita.

Mengikut aspek bangsa pula, bangsa Melayu mencatatkan peratusan tertinggi iaitu sebanyak 49 peratus, diikuti Cina sebanyak 34 peratus dan India sebanyak 13 peratus daripada keseluruhan jumlah pemilih berdasarkan DPI suku ke empat tahun 2011.

Bagi pemilih baru, ia menunjukkan 55 peratus daripada bangsa Melayu merupakan pemilih baru manakala 45 peratus tidak dapat dikenal pasti berdasarkan semakan yang dilakukan.

Selain itu, kaum Cina sebanyak 28 peratus pemilih baru dan 35 peratus tidak dapat dikenal pasti.

Manakala bagi India, sebanyak 11 peratus pemilih baru dan 13 peratus tidak dapat dikenal pasti berdasarkan semakan yang dijalankan.

Sementara itu, lain-lain sebanyak 8,561 pemilih baru yang terdiri antaranya Orang Asli Semenanjung, Punjabi, Eurasian, Jawa, Pakistan, Sri Lanka dan Hakka.

Laporan terbabit juga memaklumkan penambahan pemilih baru pada setiap suku tahun iaitu bermula suku ke empat 2011 hingga suku tahun ke tiga 2012 mendapati mengalami peningkatan.

Hal itu dibuktikan seramai 497,084 orang dengan peratusan 32 peratus pada suku ke empat 2011 ; 563,471 orang dengan peratusan 36 peratus pada suku pertama 2012 ; 600,406 orang dengan peratusan 38 peratus pada suku kedua 2012 dan meningkat kepada 625,210 orang dengan peratusan 40 peratus bagi suku ke empat 2012.

Jumlah pemilih berdasar suku ke tiga 2012 (belum digazetkan) seramai 2,025,153 orang serta daripada jumlah itu seramai 513,074 pemilih baru yang mencatatkan 51 peratus lelaki dan 49 peratus wanita.

Laporan Projek Pendemokrasian diserahkan kepada Dewan Negeri Selangor (DNS) semalam dan diedarkan kepada Adun.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memaklumkan dalam satu sidang media, laporan itu akan diserahkan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebaik sidang DNS berakhir minggu depan

kafir lahanat UMNO semakin banggang ....minta polis siasat Allah SWT sebab benarkan PAS berdoa musnahkan UMNO-BN....!!!!

Posted: 24 Nov 2012 07:06 PM PST

kafir lahanat UMNO semakin bodoh tahap gaban...depa cuba nak mendahului tuhan...ini seekor pelacur kafir lahanat yang cuba minta polis siasat Allah SWT ...!!!

Kebodohan pencacai-pencacai UMNO Kelantan kali ini pasti akan membuatkan pihak Polis benar-benar pening kepala..

Doa merupakan satu ibadah dalam Islam. Ia memang perbuatan dianjurkan oleh Allah swt itu sendiri menurut hadis.

Semakin kita berdoa kepada Allah swt maka semakin Allah S.W.T sayang kepada kita.

Doa juga merupakan satu interaksi langsung antara manusia dengan Allah S.W.T, jadi selepas laporan polis dibuat, siapa yang Polis nak siasat?

Takan nak siasat manusia yang berdoa? Sejak bila doa itu merupakan satu kesalahan pula?

Islam tak kata haram pun. Jauh sekali berdosa besar. Undang2 malaysia pun tak mengatakan ia merupakan satu perbuatan jenayah.

Macam mana Polis nak buat kerja neh?.. takkan nak siasat Allah S.W.T kot? gila apa??

 

KOTA BHARU - Umno Kelantan hari ini membuat dua laporan polis berhubung tindakan Pas membaca doa untuk menghancurkan Umno dan Barisan Nasional (BN) dan tuduhan bahawa Umno sebuah parti murtad.

Mereka meminta polis menyiasat dan mengambil tindakan terhadap Pas kerana menyifatkan segala kenyataan itu telah mengguris hati bangsa Melayu dan Islam di negara ini.

Ketua Wanita Umno Pengkalan Chepa, Zarina Md Eusoffe mengetuai kira-kira 30 anggota pergerakan itu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Baharu di sini.

Ketika ditemui, Zarina berkata, mereka mahu polis menyiasat perkara itu mengikut peruntukan undang-undang yang ada termasuk Akta Hasutan kerana menyifatkan doa berkenaan boleh menghasut umat Islam bertelagah sesama mereka.

"Hati kami tersentuh. Kami orang Melayu beragama Islam dan tuduhan ini sangat melampau yang menyerlahkan sikap sebenar Pas dan Mursidul Amnya Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat," katanya.

Beliau meminta rakyat Kelantan terutamanya menilai siapa sebenarnya pemimpin Pas itu yang ternyata mempunyai politik dendam terhadap Umno kerana sanggup mendoakan kehancuran dan menuduh Umno murtad.

Di IPD yang sama, Majlis Veteran Umno Kelantan turut membuat laporan serupa, diketuai Pengerusi Biro Ulama Majlis Veteran itu, Mohd Noor Deris.

Mohd Noor berkata tuduhan murtad oleh Nik Aziz itu itu disifatkan sebagai melampau dan meminta Sultan Kelantan campur tangan.

"Kami juga memohon perkenan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V agar dapat segera mengubat perkara yang memudaratkan umat Islam di negeri ini," katanya.

Mohd Noor juga meminta Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan menyuarakan pandangan mereka menurut nas-nas Islam berhubung perkara itu dan mengajak pemimpin Pas termasuk Nik Aziz bermuzakarah.

Pada Jumaat lepas, Pas mengadakan solat hajat dan berdoa supaya Umno hancur yang diadakan di Stadium Sultan Muhammad IV dengan dipimpin adik Menteri Besar, Nik Razi Nik Mat, sempena Muktamar Tahunan Pas Kali Ke-58.

Pada Ahad, Nik Abdul Aziz mengundang kontroversi apabila mendakwa Umno murtad kerana memperlekeh dan menolak Islam. - Bernama

hei ketua menteri dan pak menteri mana mau lari arrrrrr....bukti baru telah di serahkan kepada pihak berkuasa hongkong....!!!!

Posted: 24 Nov 2012 06:58 PM PST

Pengarah Strategi PKR yang mengetuai delegasi tersebut menyerahkan bukti baru itu jam 9 pagi kelmarin, di Hong Kong.

Bukti baru  telah  di serahkan kepada Suruhanjaya Bebas Mencegah Rasuah (ICAC) mengenai wang RM40 juta yang didakwa membabitkan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman.

Bukti baru itu  di serahkan  oleh  Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli  pada  jam 9 pagi di Hong Kong, kelmarin.
Delegasi PKR telah menyerahkan satu laporan (dan dokumen sokongan) mengenai tiga perkembangan baru yang boleh membantu siasatan iaitu :

Bukan derma kepada Umno :

  1. Kenyataan bekas Ketua Umno Beaufort, Datuk Seri Lajim Ukin bahawa beliau tidak tahu menahu bagaimana Umno telah mendapat sumbangan derma RM40 juta, seperti alasan yang digunakan oleh pihak berkuasa Malaysia untuk menghentikan siasatan ICAC;
  2. Kenyataan ahli Parlimen Datuk Seri Wilfred Bumburing bahawa beliau tahu wang RM40 juta itu dimasukkan ke dalam akaun peribadi seseorang (bukannya akaun Umno) yang menguatkan lagi pandangan ramai bahawa wang itu bukanlah derma kepada Umno;
  3. Pendedahan bahawa anak Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz telah mendapat habuan dalam bentuk sebuah kereta mewah menimbulkan keraguan bahawa beliau mempunyai kepentingan di dalam kes ini yang boleh mempengaruhi kesahihan maklumat yang diberikan oleh pihak berkuasa Malaysia kepada ICAC;

Kita percaya bahawa ketiga-tiga bukti baru ini mengesahkan dakwaan pihak berkuasa Malaysia bahawa wang RM40 juta itu merupakan derma kepada Umno adalah tidak benar.

Oleh kerana ICAC terpaksa menutup penyiasatan sebelum ini kerana pihak berkuasa Malaysia memberikan gambaran yang tidak tepat  dan dengan kata lain tidak memberi kerjasama yang di perlukan kerana ingin melindungi seseorang berprofil tinggi, maka bukti-bukti baru ini diharapkan dapat membuka semula kes RM40 juta membabitkan Musa.

Delegasi PKR  juga telah bersetuju untuk menyerahkan lebih banyak bukti termasuklah bukti transaksi di Hong Kong kepada ICAC dalam tempoh tiga minggu akan datang.

Tiada ulasan: