Selasa, 6 November 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Kemewahan Melampau Anak Jantan Nazri Aziz

Posted: 05 Nov 2012 11:22 PM PST

Siapa yang tak kenal menteri mulut celupar (mulut limbah) Nazri Aziz. Menteri yang terkenal mempertahankan setiap undang-undang dan peraturan yang menekan dan menzalimi rakyat. Memang dah sinonim dengan Nazri.

Inilah menteri yang tidak pernah menunjukkan rasa simpati ke atas penderitaan rakyat. Segala undang-undang dan peraturan perlu mengikut telunjuk si mulut celupar ini.

Dan undang-undang serta peraturan, tidak pula diguna-pakai untuk kaum kerabat dan kroni. Sebab itu, anaknya bebas memukul rakyat, menzalimi rakyat namun terlepas begitu saja. Jika mengikut standard Najib, Nazri ini layak diberikan gelaran Menteri Undang-undang Haramjadah.


Kini telah terdedah kepada umum betapa menteri ini mampu mengumpul harta dan kemewahan secara yang tidak bermoral. Malah Micheal Chia, seorang yang didakwa sebagai penggubal wang haram pun dengan mudah 'dibersihkan' oleh Nazri kerana Chia berkawan baik dengan anaknya, si Nadim.


Salah satu penemuan yang amat memeranjatkan kita sebagai rakyat (yang rata-rata terpaksa mengikat dan mengalas perut) ialah gambar sebuah kediaman laksana mahligai di bandaraya Kuala Lumpur yang dimiliki oleh anak si menteri mulut jamban ini.

Gambar di bawah menunjukkan sebuah kolam renang di unit 'mahligai atas angin' yang dimiliki oleh anak si menteri yang bernama Nedim. Patutlah beriya-iya sangat si Nazri cuba mengelak desakan agar semua menteri umno dan Barisan Nasional mengisytiharkan harta mereka.

Di kala rakyat di Padang Rengas hidup dikelilingi longkang dan parit yang kotor dan tersumbat, anak si menteri hidup mega-mewah di kediaman yang dikelilingi kolam renang. Mudah-mudahan ianya bukan daripada hasil 'menjual Gunung Pondok' kepada kilang simen YTL (sebelumnya, Perak Hanjoong). Maklumlah, orang jual tanah, kamu jual gunung.... harap-harap, tidaklah..

Mampukah kamu pikul mahligai dan kolam renang anak kamu ketika berhadapan dengan Allah Azza Wajaalla di sana nanti? Itu baru mahligai dan kolam renang. Dan itu baru di Kuala Lumpur....



Lebih banyak pendedahan mengenai hubungan anak Nazri dengan penggubal wang haram, Michael Chia, di sini. (SUV Hummer tanda kaitan Nazri-Chia, dakwa PKR).

Anak Nazri...


(Lebih banyak foto anak Haji Mohamad Nazri Aziz di sini..)

- Weblog M@RHAEN. (sumber: King Jason & Malaysia Kini)
blog.marhaen.info

Panggil juga Utusan, kata Nurul Izzah kepada Jais

Posted: 05 Nov 2012 10:09 PM PST

KUALA LUMPUR: Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) disaran turut memanggil wakil akhbar Utusan Malaysia bagi memberi keterangan berhubung laporan mengenai kenyataan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dalam forum 'Negara Islam: Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab?, Sabtu lalu.

Izzah berkata, beliau bersedia memberi keterangan kepada Jais jika dipanggil berbuat demikian dan mahu Utusan Malaysia juga disoal siasat kerana memutar belit kenyataannya.

"Ya, saya harap dia (Jais) panggil Utusan Malaysia sekali sebab dia keluarkan kenyataan fitnah akidah tersebut," kata beliau pada sidang media di lobi parlimen hari ini.


Ahli Parlimen Lembah Pantai itu bagaimanapun berkata, beliau tidak boleh mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung perkara itu pada masa sekarang atas nasihat peguam.

"Saya mengajak semua untuk merujuk kenyataan saya dalam blog dan saya dinasihatkan oleh peguam untuk tidak lagi membuat kenyataan kerana peguam saya akan mengambil tindakan seterusnya," katanya.

Semalam, muka depan Utusan Malaysia menyiarkan artikel bertajuk 'Melayu Bebas Pilih Agama?' dengan memetik laporan portal Malaysiakini berhubung kenyataan Izzah.

Akhbar Sinar Harian hari ini melaporkan, Pengarah Jais, Datuk Marzuki Hussin berkata, tindakan memanggil Izzah hanya akan diambil sekiranya pihak Jais menerima maklumat berhubung perkara tersebut bagi membantu siasatan.


Kalau Nurul Izzah rujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua Soi Lek rujuk fatwa siapa?

Posted: 05 Nov 2012 03:49 PM PST

Utusan Malaysia semalam melaporkan berita bertajuk "Melayu perlu bebas pilih agama?"

Antara lain, akhbar itu melaporkan, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar menegaskan, rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan perkara itu juga perlu terpakai kepada orang Melayu.

Beliau seperti dipetik menerusi laporan portal propembangkang, Malaysiakini berkata : ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata."

Dalam berita FMT 3/11/12 bertajuk "Nurul Izzah backs religious freedom for all", antara lain dilaporkan:


Earlier in her speech, Nurul Izzah quoted a decree made by Egypt's University Al-Azhar president Ahmad el Tayeb and said freedom of belief should be a fundamental right for all.

Izzah dilaporkan memetik fatwa Sheikhul-Azhar, Ahmad el Tayeb, yang menyatakan kebebasan dalam soal kepercayaan seharusnya menjadi hak asasi semua orang.

Saya tidak bercadang hendak membela Ahli Parlimen yang saya undi itu. Dia lagi pandai membela dirinya. Yang saya nak habaq satu ja - Izzah memetik fatwa Sheikhul-Azhar.

(Nota: Secara peribadi, saya lebih bersetuju dengan pandangan Prof Dr Abdul Aziz Bari yang disiarkan dalam laporan FMT bertajuk "Aziz Bari explains 'No compulsion' verse":
Aziz, an expert on constitutional law, said the verse in question (لاَ إِكْرَاهَ فِى الدِّينِ - Verse 256 of Surah al-Baqarah) did not mean that a Muslim could renounce his faith. "If this is the case, then what is the point of the ruling that says renouncing Islam is a big sin?" he said.)

Bagaimana pula dengan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek? Dengan berdalihkan istilah 'hudud versi PAS', sesuka hati dan dengan bebas musuh Islam itu menghina Islam serta menyebarkan ideologi Islamofobia. Tentulah dia bebas berbuat demikian kerana Umno merestui dan berhempas-pulas mewali keramatkan syaitan itu.

Kalau Izzah merujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua merujuk fatwa siapa?

Di bawah berita Sinar Harian semalam bertajuk "Fathul Bari: 'Soi Lek persoal hudud versi Pas'", rujukan Chua itu saya tulis sebagai "Budak kurang ajar ini (dia hanya talabah bukan ulama) sudah naik tahap jahat dia punya bodoh".

- http://penarikbeca.blogspot.com


Rafizi ke Hong Kong minggu depan siasat skandal RM40 juta

Posted: 05 Nov 2012 04:41 AM PST

PUTRAJAYA 5 November: Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli ke Hong Kong minggu depan untuk bertemu Suruhanjaya Bebas Terhadap Rasuah (ICAC) bagi mendapat keterangan lanjut berhubung kes pemberian RM40 juta oleh jutawan balak Sabah, Michael Chia kepada Ketua Menteri Sabah, Datul Seri Musa Aman.

"Saya akan ke Hong Kong minggu depan atau minggu berikutnya. Kita nak dapatkan jawapan ICAC kerana sehingga kini tidak ada apa-apa kenyataan rasmi. Pada masa sama pihak (di Malaysia) berminat untuk dapatkan maklumat.


"Kita tahu ada media (Malaysia) hubungi ICAC. Hal ini melibatkan nama baik dan reputasi ICAC sendiri," katanya kepada pemberita di hadapan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya selepas melaporkan kes itu petang tadi.

Rafizi berkata, ICAC sebelum ini dikata telah membersihkan nama Chia. Namun, penemuan baru di Malaysia berhubung pemberian wang RM40 juta kepada Umno Sabah kini melibatkan keluarga Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz.

KEADILAN menuntut SPRM membuka fail siasatan terhadap Nazri apabila keluarganya mendapat manfaat dengan tujuan mempengaruhi keputusan membersihkan nama Chia.

"Akan berlaku konflik kepentingan. Sebab itu kita desak Perdana Menteri, Najib Razak arah Nazri bercuti. Berbeza dengan kes Shahrizat (Jalil) (NFC), Nazri adalah Menteri yang bertanggungjawab ke atas SPRM," jelasnya.

KEADILAN sebelum ini mendedahkan wujud unsur rasuah apabila kenderaan mewah Hummer berharga RM479,000 diberikan kepada anak Nazri, Nedim seolah-olah untuk membersihkan nama Chia.

"Nazri sampai hari ini tak nafikan (pemberian Hummer). Nazri seperti tak rasa bersalah dengan hujahnya mengatakan dirinya tiada kaitan. Mengikut tafsiran kami, kes ini ada asas untuk disiasat mengikut Akta SPRM 2009, Seksyen 16 (a).

"Sebelum ini dalam kes NFC, kita beri semua maklumat yang ada, termasuk transaksi kepada Jabatan Jenayah Komersil. Tapi SPRM tak pernah hubungi. Sebab itu kita alu-alukan semua pihak termasuk wartawan untuk berkongsi maklumat yang ada untuk membantu pembongkaran," katanya.

Dalam pada itu, Rafizi berkata, beliau bersedia dengan sebarang akibat dari pendedahan tersebut.

"Saya telah pertimbang risiko. Sebab itu saya kata, jika hal ini satu fitnah, Nazri Aziz boleh saman. Sekarang ini tidak ada sesiapa, meskipun Menteri, atau ahli politik Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat sekalipun, boleh sorokkan (sogokan).

"Mereka bukan sahaja perlu bersih, tetapi kelihatan bersih. Masyarakat perlu menuju ke arah itu," tegas Rafizi.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=38937


Zul Noordin minta RM60,000 untuk kosongkan kerusi

Posted: 05 Nov 2012 04:05 AM PST

KUALA LUMPUR 5 November: Ahli Biro Politik KEADILAN, Dr Syed Husin Ali berkata, Datuk Zulkifli Noordin meminta bayaran lebih tinggi berbanding RM60,000 bagi mengosongkan kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu untuk memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding.

Perkara itu dinyatakan beliau ketika menjawab soalan peguam, Hasnal Rezua yang mewakili Zulkifli pada perbicaraan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi tadi.

Bekas Timbalan Presiden KEADILAN itu ditanya berhubung pendedahan beliau dalam kes samannya terhadap Zulkifli 25 Oktober lalu bahawa Zulkifli ada meminta bayaran RM60,000 bagi tujuan itu.


Peguamnya, Latheefa Koya berkata, jawapan Syed Hussin itu jelas membuktikan penipuan Zulkifli yang kononnya Syed Husin ada menawarkan tempat kepada Zulkifli.

"Jawapan Dr Syed jelas, dan kita nak bongkar kebenaran tentang penipuan Zulkifli. Walaupun pihak pembelaan cuba mengelirukan hakim sama ada jumlah RM60,000 itu betul atau tidak, jadi kita nyatakan ia lebih dari jumlah tersebut," jelas Latheefa.

Turut mewakili Syed Hussin, Naib Presiden KEADILAN, N Surendran.

Syed Husin pada 27 Januari lalu menuntut ganti rugi sebanyak RM10 juta, ganti rugi teladan, faedah, kos dan relif yang dirasakan wajar oleh mahkamah.

Tuntutan itu dibuat terhadap Utusan Melayu (Malaysia) Berhad, Ketua Pengarang Utusan Malaysia, Datuk Aziz Ishak dan Zulkifli.

Dalam kenyataan tuntutannya, Syed Husin berkata, Utusan Melayu dan Abdul Aziz dengan niat jahat dalam akhbar Utusan bertarikh 20 November 2011 apabila menerbitkan kata-kata berunsur fitnah terhadap beliau dalam berita bertajuk "Zul Noordin nafi dakwaan Syed Husin".

Zulkifli juga menerbitkan perkara sama dalam blog beliau dengan tajuk "Anjing-anjing Pencen".

Syed Husin turut memohon injunksi menghalang semua defendan daripada menerbitkan sebarang kata-kata bersifat fitnah tersebut.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=38921


Tiada ulasan: