Khamis, 8 November 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Bila kita tidur, dia kencing kita ...

Posted: 08 Nov 2012 08:46 AM PST


Jadi, saya juga hendak maklumkan bahawa terdapat perbezaan, rakyat dengan Raja, oleh kerana rakyat ingin menjadikan Raja itu sebenarbenarnya mulia.  
Kita tidur, dia tak tidur, Kita makan, dia tak makan. Kita berjalan, dia tak berjalan. Kita mati, dia tak mati.Itulah Raja. Sebab, bila kita tidur, dia beradu, Bila kita makan, dia santap. Bila kita berjalan, dia berangkat. Bila kita mati, dia mangkat. (Ketawa) Jadi, sampai ke peringkat itu kita buat perbezaan.

Itulah kata-kata Shahidan Kassim sewaktu membentangkan Pindaan Perlembagaan kuasa raja dahulu pada 19 JANUARI 1993 – Parlimen Hansurd : 13740.

Ingatkan bila dah lepas lulus pindaan tersebut, tak adalah lagi gejala seumpama itu lagi di muka bumi ini. Rupa-rupanya tidak juga...malah semakin bermaharajalela...

Ditambah pula dengan perbezaan antara rakyat dengan Pemimpin.Selagi ada   rakyat  yang bangang dan mahu menjadikan Pemimpin  itu sebenarbenarnya mulia....


Kita tidur, dia tak tidur, Kita makan, dia tak makan. Itulah Pemimpin. Sebab, bila kita tidur, dia kencing kita, bila kita makan, dia berak kita kerana dia sentiasa kekenyangan dgn rasuah...

Orang sekadar cium tangan sekadar tanda hormat , tapi jenis yg menjatuhkan marwah diri sendiri malah aqidah sendiri  akan sanggup jilat cup! cup! cup!

Najib jadi Amirul Mukminin?

Posted: 07 Nov 2012 08:00 PM PST

Orang bukan Islam yang menerima kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dianggap sebagai 'kafir zimmi' (bukan Islam yang patuh bawah kepimpinan Islam), kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mashitah Ibrahim di sini.

Ha! ha! bila pula PM Najib diangkat jadi Amirul Mukminin?

Jangan lupa,apa yang pernah Dr Mahathir Mohamad kata tak berapa lama dulu : "Lebih baik (memilih) syaitan yang anda kenali dari malaikat yang anda tidak kenal" - Mahathir merujuk Umno/BN sebagai syaitan yang dikenali.

Senang cakapnya, menerima kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, maknanya menerima Syaitan sebagai pemimpin…. 

Tiap-tiap malam jumaat tentu ramai orang Umno jumpa ayat dalam surah Yassin yg maksudnya : Wahai bani adam , jgnlah kamu sembah syaitan' sesungguhnya syaitan itu adalah musuh kamu yg nyata… 

Aku tak kisahlah Apek Porno tu Mashitah nak anggap dia sebagai 'Kafir Zimni' sbb mak nyonya yg dia 'pulun' tu bukan Rosmah.Tapi pernahkah korang dengar Apek tu pernah bertaubat?

Tapi aku risau, bagaimana keadaan orang Islam yg menerima kepimpinan PM Najib kalau kita berpandukan dengan kenyataan Mahathir tu.

Tiada ulasan: