Sabtu, 3 November 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Nampak lembu, nampak Shahrizat.....

Posted: 03 Nov 2012 09:00 AM PDT

Shahrizat dan keluarganya sudah tentu tidak berani bermain-main dengan anak lembu yang aneh ini.

Anak lembu yang dikatakan aneh ini telah menggemparkan penduduk kampong di Kabupaten Sumenep, Madura seperti mana Shahrizat menggemparkan negara Malaysia dengan isu lembu National Feedlot yang menelan duit rakyat RM250 juta lebih itu. 


Jika keanehan Shahrizat terletak pada otaknya, anak lembu ini punya keanehan pada mulutnya.

Anak lembu jantan ini lahir dengan bahagian mulut mirip mulut serigala.Lidah anak lembu tersebut menjulur keluar dan rahang bawahnya jauh lebih pendek. Bahkan, secara terus menerus menganga, layaknya seperti serigala (baca gerombolan Umno) yang sentiasa tidak pernah puas dan kenyang mencari mangsa.

Keadaan lembu tersebut sihat meskipun mengalami kersulitan sedikit untuk makan atau minum.


Untuk membantunya, pemilik lembu itu, Misnoto (50) menyusukannya menggunakan botol kecil. Setiap hari, tidak kurang dari tiga liter air dicampur susu tepung.

Rasanya kalau Shahrizat yang menyusukannya tentu anak lembu ini akan lebih bahagia hidupnya....ada beranikah Shahrizat?

 Sumber

Rahsia Tarzan terbongkar….

Posted: 03 Nov 2012 05:48 AM PDT


Suatu hari dalam hutan rimba.

Monyet : Tarzan..., kenapa engkau saja yang pakai spenda? Kami semua tak pakai. Ada apa rahasia nih? 

Tarzan : Tidak ada apa-apa rahasia! 

Monyet : Kita kan berkawan baik. Masakan ada rahsia sesama kita? 

Tarzan : Aku bilang nggak ada apa-apa... ya nggak ada!

Monyet tidak berpuas hati dengan jawapan Tarzan. Dia mengajak kawan-kawan lain ke pondok Tarzan dan mengintai untuk mencari rahasia Tarzan. 

Seperti biasa, sebelum mandi, Tarzan pun buka spendanya itu (itulah satu-satunya yg dia ada). Melihat keadaan itu, Monyet-monyet pun ketawa pakat kesukaan. 

Monyet : Patutlah kamu pakai spenda, rupa-rupanya kamu malu …. sebab ekor kamu ada di depan, pendek dan kemetot lagi!!!

Sendiri berak, sendirilah cuci, apasal Melayu ni pula mahu gi sental?

Posted: 02 Nov 2012 06:26 PM PDT

Bayangkanlah, Samy Vellu, A Kohilan Pillay dan P Kamalanathan berak atas jalan di Batu Caves…lama dulu tu; tiba-tiba diaorang nih pi cerita kat orang ramai hari ini , kata yang berak tu adalah kerja Pakatan Rakyat yang perintah Selangor la ni? 

Puak-puak tu naik menggelabah bila anggota exco Selangor Ronnie Liu mendedahkan gambar Samy Vellu, A Kohilan Pillay dan P Kamalanathan berak atas jalan di Batu Caves pada 2007 ketika BN mentadbir Selangor! Ha! ha! 

Yang aku Nampak pelik ialah kerana ada seorang Melayu tu sanggup pula nak pi cuci, gosok dan sental bagi bersih berak Samy Vellu, A Kohilan Pillay dan P Kamalanathan saperti berita  di sini.

Apakah dengan kenyataan tersebut menjadikan dua orang yang kotor dan jijik menjadi suci bersih dari penglibatan isu tesebut? 

Apa, pernahkah selama ini korang dengar bantahan dari mereka khususnya MIC berhubung kelulusan tersebut selepas mesyuarat yang kedua mereka itu tidak hadir? Mustahil kalau kata mereka tidak pernah tahu. Takkanlah hanya sekali itu mesyuarat mengenai projek tersebut dan mudah begitu saja diluluskan?

Setelah hampir 4 tahun berlalu, Samy Vellu mengetuai jawatankuasa kuil dan beberapa orang MIC berdemo membantah projek tersebut dan menyalahkan kerajaan PR Selangor kerana meluluskan projek tersebut! 

Nampak sangat diaorang punya ota kari! Samy Vellu tak terkata apa-apa pun hingga kini….ha! ha! padan muka mereka. Sendiri berak, sendiri cucilah …

Tiada ulasan: