Sabtu, 24 November 2012

Addin

Addin


Gambar Najib Dan Anaknya Solat Hajat Tersebar..

Posted: 24 Nov 2012 08:40 AM PST


Ni dia gambar najib dan anaknya solat hajat untuk rakyat palestin. Gambar ni di sebarkan oleh seluruh media pencacai umno bagi memulih imej najib yang kian tercalar.

Najib solat hajat bantu palestin tetapi dalam masa yang sama bersahabat dengan yahudi.. Umno apa pun tak boleh..



Iklan

Mahathir Sudah Sokong PAS

Posted: 23 Nov 2012 11:00 PM PST

Mahathir nampaknya lebih Pas dari ahli Pas sendiri apabila mendakwa Presiden Pas, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang lebih layak menjadi Perdana Menteri Malaysia. Kita semua sudah faham dan matang dengan sepak terajang politik Mahathir. Apa sahaja yang diperkatakan oleh Mahathir sudah pasti menjadi senjata Umno/BN untuk memerangkap PR. Kenyataan Mahathir di atas tidak lain hanya untuk memecahbelahkan ali dan penyokong PR. 

Benarlah dengan kenyataan Mursyidul Am Pas, Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang mahukan ahli dan pimpinan Pas lebih berhati-hati dengan pandangan parti lawan berhubung siapa layak menjadi Perdana Menteri ketujuh apabila perkara itu semakin dipertikaikan pelbagai pihak termasukantara komponen Pakatan Rakyat (PR) sendiri.

Beliau berkata, hal ini adalah bertujuan untuk mengelak parti daripada terjerat dengan cadangan yang boleh membawa kepada kemudaratan."Tun Mahathir Mohamad bukanlah orang PR, dia orang Umno, bagaimanapun cadangan musuh kita boleh dengar tetapi tidak semudah-mudahnya boleh percaya. 

Kadang-kadang cadangan yang diberikan akan menjerat kita, kita juga yang akan teraniaya nanti," katanya ketika ditemui Sinar Harian, semalam.Tuan Guru berkata demikian mengulas pandangan Tun Mahathir yang menganggap Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang lebih sesuai jadi Perdana Menteri berbanding Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.Kalau betul Mahathir hendak memberikan cadangan bolehlah beliau isi borang Pas dan mohon jadi ahli Pas. ~mutaligat


Iklan



Bekas Menteri Umno Kini Di Siasat Polis

Posted: 23 Nov 2012 08:39 PM PST

Bekas menteri dalam negeri, Mohd Radzi Sheikh Ahmad adalah seorang pengarah di sebuah syarikat yang kini di bawah siasatan polis atas beberapa kesalahan yang berkaitan dengan penyeludupan manusia.Syarikat SNT Universal Corporation Sdn Bhd, adalah salah satu ejen yang dilantik kerajaan dalam program pengampunan 6P. Polis mengesyaki ia telah mengeksploitasi beratus-ratus pekerja asing, terutamanya warganegara Bangladesh.

Penyiasat memberi tumpuan kepada kemungkinan bahawa SNT telah melakukan beberapa kesalahan, termasuk palsu mendakwa bahawa ia mampu untuk mendaftarkan warga asing di bawah program 6P dan mendapatkan permit kerja untuk mereka, menubuhkan berpuluh-puluh agensi pekerjaan palsu, dan menyerang warga asing mencari pekerjaan.

Menurut carian Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), Radzi menjadi pengarah SNT pada 17 Mei, 2011.Radzi menyatakan rasa terkejut apabila wartawan memberitahunya rekod CCM tersebut.Beliau berkata, "beberapa rakan-rakan" turut membantunya menjadi seorang pengarah SNT dan menafikan pengetahuan aktivitinya."Saya tidak terlibat dalam penyeludupan manusia," katanya. "Orang bertanya kepada saya untuk menjadi pengarah dalam segala macam perkara.

Saya tidak mempunyai kaitan dengan syarikat. "Radzi ialah Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri antara tahun 2006 dan 2008 di bawah pentadbiran bekas perdana menteri Abdullah Badawi.Di bawah program 6P, pekerja asing adalah haram di sisi undang-undang dan boleh diusir tanpa dikenakan hukuman.

Enam P mewakili perkataan Melayu untuk amalannya, pendaftaran, pengampunan, pemantauan, penguatkuasaan dan pengusiran. Kerajaan telah melantik lebih daripada 300 syarikat untuk mengendalikan pendaftaran tersebut.Awal bulan ini, Majlis Selangor Menentang Penyeludupan Manusia (Mapmas) mengeluarkan rakaman CCTV yang menunjukkan keganasan bahawa pekerja SNT didakwa dilakukan terhadap pencari kerja.

Mapmas berkata ia memperolehi rakaman dengan bantuan pemberi maklumat dan kenyataan yang direkodkan dari mangsa serangan mewakili hanya sebahagian kecil daripada kira-kira 200 mendakwa telah ditipu oleh SNT. Video kini tersebar di YouTube.Polis berkata minggu ini bahawa mereka telah menahan tiga warga asing dalam kes itu dan sedang suspek lain.Bukti mengenai agensi pekerjaan yang palsu hasil daripada siasatan yang dijalankan oleh Abdul Aziz Ismail dari Mapmas. Ia telah mendapati bahawa syarikat-syarikat ini tidak mempunyai infrastruktur perniagaan dan nampaknya ditubuhkan bagi maksud semata-mata menipu untuk mendapatkan permit kerja untuk digunakan dalam program 6P.

Salah satu daripada nama-nama yang berulang dalam syarikat-syarikat ini adalah Md Shahidul Islam, dikatakan seorang lelaki Bangladesh yang nama samaran adalah Babul.Nama Babul juga muncul dalam laporan polis terhadap SNT yang menuduh ia menipu dan serangan.Pihak berkuasa masih belum menjelaskan bagaimana beliau mampu untuk menjalankan sebuah syarikat pengurusan 6P apabila Kementerian Dalam Negeri (KDN) melarang warga asing daripada berbuat demikian.

'Mereka membuat penggunaan nama saya''Abdul Aziz dari Mapmas, seorang aktivis buruh veteran, hari ini mengutuk Radzi kerana menerima kedudukan pengarah dalam SNT."Sepanjang beliau memegang jawatan Menteri Dalam Negeri, kerajaan membawa masuk 500,000 warga Bangladesh dan mereka ditinggalkan di lapangan terbang dan dijual kepada pihak ketiga," kata Abdul Aziz."Jadi, jika anda bercakap tentang Mohd Radzi, beliau gagal semasa tempoh perkhidmatan beliau.

Dan kini dia mengelak dirinya terlibat dalam sesuatu seperti ini. Ia adalah benar-benar tidak beretika dan tidak bermoral. "Dalam satu temubual, Radzi teringat bahawa beliau telah diminta untuk menjadi pengarah SNT sekitar masa kerajaan mengumumkan program 6P."Saya tidak tahu di mana syarikat ini," katanya. "Mungkin saya telah berada di sana sekali, apabila ia adalah kira-kira hendak dibentuk. Ia diperiksa dengan Kementerian Dalam Negeri. Kini ia telah hilang sedikit lucu, kan?

"Beliau berkata ia adalah syarikat pertama beliau menyertai selepas meninggalkan kabinet."Saya melihat syarikat dan pemikiran mereka hanya melakukan beberapa pendaftaran bagi pekerja-pekerja ini, membolehkan mereka untuk pergi rumah atau sesuatu seperti itu. Mereka bertanya jika saya mahu menjadi sebahagian daripadanya. Jadi ok-lah.

"Beliau berkata bahawa beberapa bulan lalu, apabila dia mendapati bahawa program 6P tidak diurus dengan baik, beliau memberitahu syarikat dia mahu berhenti.Ditanya jika dia tahu pengarah SNT yang lain, beliau berkata: "Saya mungkin dapat ingat ini sesuatu Babul. Saya fikir itulah dia. "Beliau berkata beliau berasa dikhianati. "Mereka telah menggunakan nama saya. Kini ternyata bahawa saya sepatutnya diperiksa apa jenis syarikat ini adalah. Saya kecewa. "Akan membantu siasatan polisPara pengarah SNT lain termasuk Mustadza Abu Bakar dan Rozilahwati Kalil, kedua-dua ahli Umno. Mustadza pernah menjadi Yang di-Pertua Majlis Perbandaran Jasin (MPJ) dan Rozilahwati adalah pemimpin Puteri Umno di Melaka.

Radzi berkata dia mengenali kedua-dua mereka."Mustadza Abu Bakar adalah seorang kawan peribadi saya. Mungkin ia adalah melalui dia bahawa saya datang ke syarikat ini, tetapi saya tidak pasti."Saya akan mendapatkan memegang rakan-rakan dan mengetahui apa neraka yang sedang berlaku."Ini bung Babul terlalu. Untuk menggunakan nama saya dan tiba-tiba semua ini pergaduhan dan barangan penyeludupan manusia. Apa neraka, manusia? Saya akan menjadi yang pertama untuk menangkap bersetubuh berdarah dan perah lehernya.

Saya akan menjadi yang pertama untuk menggantung beliau. "Beliau berkata beliau akan membantu dalam penyiasatan polis.Radzi kini merupakan Ahli Parlimen Kangar. Selepas pilihan raya umum 2008, beliau meletak jawatan setiausaha agung Barisan Nasional (BN) dan Umno. ~jalanpulang


Iklan

Umno Selangor Di Ambang Kehancuran.. Ini Buktinya

Posted: 23 Nov 2012 06:56 PM PST

BATANG KALI - Jemaah yang menunaikan solat Jumaat di Masjid Al Falah, Hulu Yam Bharu dekat sini terkejut apabila khatib menutup khutbah dengan doa meminta kehancuran Umno dan Barisan Nasional (BN) selepas mendoakan kesejahteraan Sultan Selangor.Terdapat sebilangan jemaah menurunkan tangan untuk tidak mengaminkan doa tersebut dan ada juga yang mengambil keputusan keluar daripada masjid kerana berasa terganggu.Seorang ahli kariah masjid berkenaan, Muhammad Shaiful Harun, 35, berkata, beliau antara jemaah yang terkejut dengan bacaan doa itu kerana tidak menyangka khatib yang merupakan imam kedua masjid itu sanggup mendoakan kehancuran sesama Islam.

Dalam kekhusyukan mengaminkan doa akhir itu, tiba-tiba terkejut dengan doa yang menyebut kehancuran Umno dan BN."Saya segera menghidupkan telefon bimbit dan merakam sambungan doa itu hingga akhir kerana saya sifatkan doa ini menyimpang," katanya ketika ditemui selepas membuat laporan di Balai Polis Hulu Yam Bharu di sini semalam.Menurutnya, kerana mahukan penjelasan beliau menunggu khatib tersebut di depan masjid dan bertanyakan sama ada doa itu tercatat dalam teks khutbah Jumaat dikeluarkan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Namun, menurutnya ketika bersemuka dengan khatib tersebut beliau terus ditengking dan dikutuk dengan kata-kata kesat."Niat saya mahu bertanya dan ingin menegur kesilapan, tapi dengan segera beliau mencaci saya."Sambil mencaci, imam tersebut seperti cuba mencari sesuatu di celah-celah tembok pagar yang saya percaya untuk dijadikan senjata memukul saya," katanya.

Menurutnya yang juga Pengerusi Pemuda Umno Gugusan Hulu Yam Bharu, jemaah yang melihat tindakan khatib tersebut cuba meredakan keadaan namun segalanya hanya terlerai apabila seorang anggota polis tiba membantu.Muhammad Shaiful menggesa pihak polis dan Jais menyiasat perkara itu dan memastikan tidak berulang.Manakala, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) Kampung Kampung Pasir, Rosli Sari lantas menurunkan tangan sebaik mendengar doa tersebut.

Beliau terpinga-pinga dan terkejut mendengar doa itu sambil berasakan kesal terhadap tindakan khatib tersebut."Saya terasa sangat dan terus menurunkan tangan. Sambil mendengar doa itu hingga akhir, saya masih tertanya-tanya mengapa khatib membaca doa seperti itu."Sebab saya tidak pernah mendengar doa sebegitu ketika solat. Kalau melihat doa disampaikan adik (Mursyidul Am Pas) Nik Abdul Aziz, hanya dalam berita di televisyen, tapi ini depan mata," katanya.~sinar


Iklan

Tiada ulasan: