Nuffnang

Pengikut

Siulan Apadianie

sumber :-

Siulan Apadianie


Timbang Pakai Dacing..Semua Kena Kencing..???

Posted: 17 Oct 2012 06:41 PM PDT



Kerajaan sedang menimbangkan untuk membiayai kos infrastruktur bagi membolehkan pemaju swasta membina lebih banyak rumah di bawah harga pasaran, kata Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini. -Sinar http://www.sinarharian.com.my/nasional/kerajaan-timbang-biayai-kos-infrastruktur-rumah-mampu-milik-1.95470

usinkata;...TIMBANG apa lagi..buat terus la...lembab betul la...mcm siput babi....

.aku penah bertekak dgn beberapa org tentang isu nie...dan setelah aku taw..aku cukup mempertahankan hujah aku..bahawa...xda sikit masalah pon utk mana-mana kerajaan utk nak buat rumah kos rendah kurang dr harga pasaran..sbb kerajaan yg kontrol semua keuntungan yg diperolehi oleh syarikat pembekal bahan binaan...dan kos keuntungan pemaju ..dan juga keuntungan Bank2 yang bagi pinjaman...kalau kerajaan bole bagi bermacam potongan cukai kepada pelabur2 asing yang berprofile tinggi yang punya seribu mcm protokol..xkan benda ciput mcm nie xleh nk buat...

Lagi satu kalau setakat TIMBANG nk bg duit kos infrastruktur bagi membolehkan pemaju swasta bina rumah kos rendah dibawah harga pasaran..setakat nak buat rumah Pangsa xda lif atau ada lif..xda guna jugak..sebab masalah lif rosak berbulan-bulan..dok lagu tue jugak..yang xda lif..huhuhu..bila umoq dah cecah 60 tahun ke atas ..sakit lutut..sakit sendi..dan sakit jantung..mcm mana nak berjalan kaki naik ke tingkat 3 atau 4..Kita di bumi Malaysia nie..bukan mcm Hong Kong atau Singapura..kita mempunyai banyak tanah yang mencukupi utk membina rumah teres..kita harus memberi keutamaan membina rumah teres kepada keluarga-keluarga miskin dan bukan utk golongan korporat a.k.a kaya-raya..

Tanya lah mana-mana ketua keluarga..apakah bentuk harapan mereka utk memiliki rumah sendiri..saya pasti..harapan mereka ..paling minima adalah utk mendapatkan rumah teres yang selesa-dengan 3 bilik..seluas 22kaki X 50kaki..di atas lot berukuran 22 X 80 kaki..dan bukanya menginap di flat2 2 bilik yang mcm kotak-kotak..

So..jika ini cadangan Kerajaan Najib..baru nak timbang..huhuhu..bak kata kawan Facebook aku..."Timbang Pakai Dacing..Semua Kena Kencing.."...huhuhu

Lauk Ku Cukup Masin

Posted: 17 Oct 2012 04:58 AM PDT

 "Dah nama Ikan Masin..Nak tambah Garam lagi..."

2.. 3.. menjak nie..dapat diperhaikan bahawa terdapat 2 watak berbeza..tetapi mempunyai nasib yang sama..kedua mereka ini bagaikan dijual hidup-hidup..kedua-dunya pihak ini bagaikan dilelong dipasar dengan harga 25 Darham...Siapa mereka mengapa mereka dijual..dimana pusat jualanya..siapa yang menjualnya..sila sambung membaca surah tidak bersiri ini..

Tam Spider..mengalunkan sebuah lagu yang cukup pantas.macam lipas kudung..susah nak tangkap apa maksud lagu tersebut jika pertama kali mendengarnya..kecuali disemak satu persatu liriknya barulah dapat kita mengetahui apa isinya..isi ketam atau isi tulang ikan..


"Makin lama kukunyah..Makin tawar..Macam manis perasa gula getah..Bunyi tajuk sikitlah punya besar..Isinya kosong bercampur sifar
Dalam diam diam..Senyuman menyulamkan dendam..Nasi yang engkau sajikan..Penuhi tulang ikan
Mana benar baik mana pula tidak..Baik bodoh atau jahat bijak..Sudah pipi kanan kena sepak..Kepala kasi orang pijak..
Dalam diam diam..Senyuman menyulamkan dendam..Nasi yang engkau sajikan..Penuhi tulang ikan
Ayatmu ayat sekerat..Ayatmu tak cukup sifat..Ayatmu boleh buat orang sesat
Laukku dah dah cukup masin..Laukku cukup masin..Tak perlu engkau tambah garam
Peluru sesat tak kenal siapa tuannya..Peluru sesatmu.."

Sila pahamkan segala macam lirik diatas...kemudian..padankan dengan Media Utama Negara kita yang dikontrol oleh Kerajaan Barisan Nasional..baik Utusan,Berita Hairan dan The Star..RTM,dan TV3..
Jujur diakui..lirik lagu ini benar2 saya tujukan kepada MPB..Media Penjilat Buntut Baisan Nasional terutamanya UMNO..

Berbalik kepada 2 watak yg "dijual dan dilelong" ini..mereka berdua ialah..Pengarang Novel "SHIT"..Pengarang Cerpen/Atikel "Politik Baru YBJ"..

Sasterawan Negara Prof Emeritus Datuk Sahnon Ahmad telah diwawancara dan kemudian hasil dari wawancara itu 'diterbalikan dari atas ke bawah..diputar 360 darjah..tak ubah bagaikan dijual idup-hidup..dilelong sebegitu murah dan mudah kepada umum..
Saya membaca "Ayat Sekerat ..Ayat tak cukup Sifat"..serta "Nasi "..yang dihidangkan oleh MPB..Namun sedikit pun tidak berbekas dihati dengan kenyataa wawancara yang "kononya" dari Penulis SHIT itu..akhirnya tuan punya tubuh menjelaskan dan akhirnya...terbongkar jua "Nasi yang dihidangkan penuh dengan tulang ikan..".. '
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/shahnon-terima-pas-bersama-dap-dalam-pakatan-nafi-laporan-media-arus-perdana/


Datuk Chamil Wariya ..lagi teruk di terkena "peluru sesat yang tak kenal siapa tuannya"..ianya berlanjutan hingga menaiki tangga Mahkamah dan bertafakur didalam dewan Keadilan..Cerpen "Politik Baru YBJ" diolah..diedit..ditokok tambah..diubah.tanpa persetujuan tuan empunya dan kemudian.."Dalam diam diam..dengan penuh senyum...ianya disulamkan dendam ...dipamerkan kepada umum ..
Saya pernah membacanya artikel itu..dan ketika itu pada 2008.saat artikel/cerpen itu diedarkan..diakui..saya tercekik tulang ikan...teraba-raba..mencari air...betul-betul "ayat-ayat" itu menyesatkan saya dengan mencemuh karya Datuk Chamil Wariya itu..
Kini...setelah 3 tahun..saya menemui pencerahannya..dari mulut tuan empunya Cerpen itu..segala tulang ikan kini semuanya menjadi "shit" yang telah diflashkan..nasib baik saya tidak membiarkanya membusuk didalam usus sampai ke kepala...
http://www.malaysiakini.com/news/211085

Media Penjilat Buntut ini..sekarang ini..terkini..masih lagi menghidangkan "Nasi Yang Dipenuhi Tulang Ikan"..masih lagi ingin menambah perasa kedalam Nasi ..bijaklah kepada pemakannya yang telah merasakan Lauknya dah cukup masin..xperlu ditambahkan garam.."..

Jom layan unplugged..."Lauku Cukup Masin"...http://www.youtube.com/watch?v=wDbeYlG7PjA&feature=related




Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT