Sabtu, 6 Oktober 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Malaysia Kita : Parti liar siswa diserbu..budaya kebangaan masyarakat kini....!!!

Posted: 06 Oct 2012 08:17 PM PDT

Parti liar siswa diserbu
SERBU... antara remaja ditahan dalam serbuan di sebuah rumah kedai yang dipercayai menganjurkan parti liar.
SERBU... antara remaja ditahan dalam serbuan di sebuah rumah kedai yang dipercayai menganjurkan parti liar. 
 
PETALING JAYA: Mengejutkan apabila sekumpulan remaja, termasuk pelajar kolej swasta, berpakat menganjurkan parti liar yang menyajikan dadah dan seks di sebuah rumah kedai tiga tingkat di Damansara, di sini, yang turut diubahsuai menjadi disko mini, semalam.
Kegiatan mereka terbongkar selepas premis itu diserbu pihak berkuasa awal pagi.
Dalam serbuan jam 3 pagi, 27 lelaki dan lima wanita berusia antara 19 hingga 26 tahun yang kebanyakannya berada dalam keadaan khayal, dicekup.

Serbuan terhadap disko mini yang dipercayai beroperasi sejak dua bulan lalu dijalankan hasil intipan tiga hari oleh Bahagian Siasatan Jenayah Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya, selepas mendapat maklumat awam mengenai kegiatan tidak bermoral di premis berkenaan.

Sepasukan polis dengan kerjasama Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) yang menyerbu premis terbabit terpaksa memecahkan jeriji besi pintu utama yang dikunci dari dalam sebelum ke tingkat tiga yang dijadikan ruang untuk berhibur.

Negara Zina : Hanya jadi pemuas nafsu dan gundik jantan sial...!!!

Posted: 06 Oct 2012 08:15 PM PDT

Hanya jadi pemuas nafsu
KUALA LUMPUR: Dia hanya gadis naif berasal dari sebuah kampung di utara Semenanjung. Tanpa kelulusan tinggi, Nadia yang ketika itu berusia 21 tahun berhijrah ke ibu kota untuk mencuba nasib sebagai pekerja kilang.
Bagaimanapun, tidak sampai dua bulan di Kuala Lumpur, perkenalannya dengan ahli perniagaan, Zahrain, 53, mengubah kehidupannya untuk bakal bergelar 'penghuni neraka'.
Diberi duit poket RM5,000 sebulan seperti gaji eksekutif muda dan disediakan rumah serta kereta, Nadia nekad berhenti kerja 12 tahun lalu, semata-mata inginkan kemewahan dan keselesaan hidup selepas lelaki itu berjanji menjadikannya isteri kedua.

Namun janji tinggal janji. Impiannya untuk menjadi suri hidup lelaki kaya itu belum kesampaian, sebaliknya dia hanya dijadikan pemuas nafsu sejak 12 tahun lalu.

Setiap kali diajukan soalan berkaitan perkahwinan, pelbagai alasan diberikan Zahrain seperti belum bersedia dan minta bersabar.

Hutang Talam ; Tak perlu sidang khas Dun kata BN Selangor

Posted: 06 Oct 2012 08:10 PM PDT



Sidang Dun panas isu Lynas SHAH ALAM – Barisan Nasional (BN) Selangor menyifatkan tidak perlu Kerajaan Negeri mengadakan sidang khas Dewan Undangan Negeri (Dun) bagi membentangkan tiga kertas putih berkaitan isu utama di negeri itu kerana ia boleh dibincangkan sekali pada sidang Dun akan datang.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Permatang, Sulaiman Razak berkata, beliau berpendapat, perkara mengenai kertas putih itu boleh dibincangkan sekali gus semasa sidang Dun akan datang dan ia menjimatkan masa.

"Memandangkan ini sidang Dun terakhir maka adalah lebih baik sekiranya perkara mengenai kertas putih itu dibincangkan terus ketika itu.

Read More / Baca Lagi >>

Stubborn Umno ‘killing’ race relations

Posted: 06 Oct 2012 08:07 PM PDT

Umno's refusal to adapt to the changing socio-political setting in the country is its own doom. 

The Malaysian people have already shown that they no longer accept the Umno solution.
The coming together of various races during Bersih 3.0 earlier this year sent shivers along the spine of the Umno leadership unless of course they misread or simply refused to read the signals sent by the tens and thousands of participants who voluntarily rallied.
Umno's approach to 'unity' is something like the Nazi final solution. It thinks it can achieve national unity by pitting one race against one another.
Today the Chinese, tomorrow the Indians and later all other non-Malay Malaysians.
Eventually, it will apply the same gas-chambering treatment to the Malays who dared challenge and reject Umno.
The Malays who are opposed and reject Umno are classed as either not having sufficient Malayness or apostates. The majority of us reject this fascism.
The socio-political setting in the country has changed but Umno refuses to adapt.
And those who don't adapt will perish.
Read More / Baca Lagi >>

Muka Seposen : PM hadiri kenduri kahwin kedua anak KM Melaka..yang ni pun ada penaja eh...atau simpanan tabung buluh..sampai 2X kenduri...???

Posted: 06 Oct 2012 08:05 PM PDT



 
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan beberapa anggota kabinet pada malam tadi menghadiri majlis jamuan kedua sempena majlis perkahwinan anak ketua menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam.
Majlis di sebuah hotel lima bintang di Kuala Lumpur itu tetap glamor walau hanya dihadiri 900 orang jemputan, berbanding majlis jamuan di Melaka yang mencatat rekod dalam Malaysia Book of Records dengan kehadiran 130,000 orang.

ali rustam wedding royal chulan 071012 najibMohd Ali yang memakai baju berwarna merah pulasan, sedondon dengan pakaian isteri dan dua orang anak yang menemaninya di pentas, mengambil masa beberapa minit ketika membacakan nama hadirin dari kalangan orang kenamaan.

Antaranya adalah Sultan Pahang, keluarga diraja Perlis, perdana menteri dan Isteri, timbalannnya Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri, dan juga bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Turut hadir ialah ketua setiausaha negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa, bekas menteri dalam negeri Tan Sri Syed Hamid Albar, menteri besar Perak Datuk Seri Zambry Abdul Kadir dan menteri besar Johor Datuk Ghani Othman.

Lagu Tema KEADILAN PRU13: Semarak REFORMASI

Posted: 06 Oct 2012 07:54 PM PDT

Syrian cartoonist pushes the boundries

Posted: 06 Oct 2012 07:53 PM PDT

Dr Abd Basit Rahman - Zikir Sudah Ingat Tapi Tak Ingat Berzikir ( Projek Mega Mampu Milik )

Posted: 06 Oct 2012 07:52 PM PDT

Perasmian PGU5 0 Ucapan Mursyidul Am PAS

Posted: 06 Oct 2012 07:51 PM PDT

Temubual Dengan Amzad Selepas serah Borang Keahlian PAS

Posted: 06 Oct 2012 07:50 PM PDT

Perasmian PGU5 0 Penyerahan Borang Ahli PAS Tiga Tokoh Anak Terengganu

Posted: 06 Oct 2012 07:44 PM PDT

Perasmian PGU5 0 Ucapan YB Haji Wahid Endut

Posted: 06 Oct 2012 07:44 PM PDT

Laungan ROYALTI bergema di Stadium Muhammad ke-IV

Posted: 06 Oct 2012 07:43 PM PDT

MASIHKAH KAU INGAT : KE MANA MENGHILANGNYA PUAK2 GEROMBOLAN MUNAFIK INI?

Posted: 06 Oct 2012 09:04 AM PDT


Modus Operandi UMNO menawan negeri Pakatan Rakyat (2)

Posted: 06 Oct 2012 08:57 AM PDT

BACA DAN SEBAR!
 
Modus Operandi gerakerja UMNO adalah berpunca dari beberapa kelemahan:



Faktor2 kelemahan

Adakah Pakatan Rakyat turut mengalami masalah sama di bawah?

UMNO menyedari budaya feudalisme adalah faktor kelemahan utama. Pakatan Rakyat?

BERSAMBUNG…….

Modus Operandi UMNO menawan negeri Pakatan Rakyat (1)

Posted: 06 Oct 2012 08:56 AM PDT

BACA DAN SEBARKAN!







Pakatan Rakyat's path to Putrajaya (Pokémon Style) - Pt.2

Posted: 06 Oct 2012 08:46 AM PDT

Pakatan Rakyat's path to Putrajaya (Pokémon Style) - Pt.1

Posted: 06 Oct 2012 08:45 AM PDT

Belanjawan populis akibat politik sengit

Posted: 06 Oct 2012 08:41 AM PDT

Belanjawan 2013 yang dibentangkan minggu lalu menepati jangkaan banyak pihak apabila muncul sebagai bajet yang amat populis, meneruskan dan meningkatkan pemberian tunai dan bonus untuk kakitangan perkhidmatan awam.

Hakikat bahawa belanjawan kali ini merupakan satu persediaan menghadapi pilihan raya akan datang telah jelas dan banyak diulas.

Apa yang agak mengejutkan ialah tawaran yang kelihatan tidak berdasarkan perkiraan jangka panjang seperti rebat untuk belia membeli telefon pintar - melalui pembekal terpilih - yang kini lebih banyak berfungsi sebagai aksesori semasa.

Fokus pemerintah pada kali ini, iaitu belia dan kakitangan kerajaan amat jelas, sebagai usaha menarik dan menjamin undi yang selesa daripada golongan ini.

Apa yang turut mengejutkan ialah kekurangan reaksi tegas dan konstruktif terhadap belanjawan populis yang memerlukan belanja besar untuk dilaksanakan daripada pihak bertanggungjawab.

Ekonomi negara dan pembangunan jangka panjang kini terabai akibat persaingan politik sengit sehingga pentadbiran Najib menghasilkan belanjawan populis yang kurang berhemah.

Populisme berlebihan dalam pentadbiran negara tidak menyumbang kepada dasar dan tindakan yang berhemah, yang lebih diperlukan dalam keadaan ekonomi global yang mencabar, ditambah dengan prospek krisis makanan dan kekurangan sumber.

Di negara jiran, Thailand, hal yang sama telah berlaku dan wajar menjadi pengajaran, apabila populisme yang ekstrem mengancam ekonomi negara.

Lebih empat tahun selepas pilihan raya umum pada Mac, 2008, persaingan politik yang sengit antara Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat dan konsultasi bipartisan yang amat kurang kini menampakkan kesan negatifnya.

Kepentingan ramai dan jangka panjang semakin terjejas akibat persaingan BN-PR yang amat sengit dan lebih kelihatan berlandaskan kepentingan politik kelompok.

Yahudi, Kristian New York 'lawan' iklan kecam Muslim

Posted: 06 Oct 2012 08:40 AM PDT


Defeat Jihad
Kumpulan Yahudi dan Kristian beli ruang iklan untuk melawan iklan "Defeat Jihad" di New York. – Foto ihsan CNN
 
NEW YORK – Tiga kumpulan Yahudi dan Kristian memulakan kempen iklan yang berasingan untuk melawan mesej berbaur kebencian yang dikeluarkan terhadap masyarakat Islam menerusi iklan yang dipaparkan di stesen-stesen kereta api bawah tanah di sini.
Iklan-iklan baru itu bertujuan menggalakkan toleransi agama dan menawarkan sokongan kepada komuniti Muslim.
"Bantu menghentikan kesempitan fikiran terhadap jiran Muslim kita," kata satu iklan.
"Sokong keamanan dalam kata-kata dan juga amalan," sebut satu lagi iklan.
Read More / Baca Lagi >>

Puad: 30 peratus pelajar terbaik SPM akan ditawar kursus perguruan..?? Yang 10 ribu graduan perguruan menganggur tu apa citer...!!!

Posted: 06 Oct 2012 08:37 AM PDT


puad-zarkashi BATU PAHAT - Pengambilan calon untuk Kursus Perguruan Lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tidak akan diiklankan mulai tahun depan dan sebaliknya akan ditawarkan kepada 30 peratus pelajar lepasan SPM yang memperolehi keputusan terbaik.
  
Timbalan Menteri Pelajaran Dr Mohd Puad Zarkashi berkata langkah tersebut adalah usaha bagi meningkatkan kualiti guru selari dengan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025.
  
Sebelum ini, katanya, lepasan SPM yang ingin menjadi guru perlu memohon untuk menduduki ujian kelayakan khas atau M-Test dan akan dipanggil untuk temuduga selepas lulus itu.
  
Bagaimanapun mulai tahun ini, permohonan untuk mengambil ujian M-Test adalah terbuka kepada semua pelajar SPM pada hari terakhir peperiksaan, katanya kepada pemberita di sini hari ini.
  
Beliau berkata apabila keputusan peperiksaan SPM keluar nanti, kursus itu akan tawarkan kepada 30 peratus pelajar yang memperoleh keputusan terbaik.

Sebelum itu, Mohd Puad, yang juga Ahli Parlimen Baru Pahat, menghadiri majlis pemimpin bersama rakyat dan penyampaian cek baikpulih rumah nelayan peringkat Parlimen Batu Pahat di Pengkalan Nelayan Kampung Sungai Suloh di sini.
  
Sebanyak RM1.5 juta diperuntukkan untuk membantu membaiki 155 buah rumah dari enam kampung nelayan di daerah itu. - Bernama

Salleh ragui kajian Merdeka Center mengenai populariti ketua menteri Sabah

Posted: 06 Oct 2012 08:36 AM PDT

KOTA KINABALU, 6 Okt — Pungutan suara dan kaji selidik mempunyai kelebihan pada tahap tertentu tetapi sekiranya tidak dijalankan dengan betul maka ia boleh menjadi cacat dan tidak menghormati pihak-pihak tertentu, kata Timbalan Ketua Umno Sabah, Datuk Seri Salleh Said Keruak.
Tanpa menyatakan banyak bahawa kajian Merdeka Center adalah salah, beliau berkata jika sesuatu kaji selidik telah didorong oleh agenda, maka tidak banyak dapat dilakukan untuk menghalang mereka yang di belakangnya daripada memanipulasikan keputusan untuk menyesuaikan rancangan mereka.
"Malah kata-kata soalan (dalam kaji selidik) boleh mencetuskan respons tertentu dan membangkitkan seseorang daripada menyatakan perkara yang dia sendiri tidak berniat untuk menyatakan terlebih dahulu," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
Salleh mengulas laporan online yang mendakwa tahap kepuasan pengundi Sabah terhadap Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman, yang memimpin pentadbiran kerajaan negeri hampir 10 tahun, telah merosot di bawah paras 50 peratus.
Katanya beliau sendiri tidak fikir populariti Musa telah merosot mahu pun keputusan bagaimana membangunkan negeri itu mempunyai implikasi negatif terhadap rakyat negeri itu.
Kajian terbaru Merdeka Center menunjukkan tahap kepuasan pengundi Sabah terhadap Musa telah merosot secara ketara dari 60 peratus pada November 2008 kepada 45 peratus pada September tahun ini. — Bernama

Golongan Kurang Berkemampuan Pangsapuri Taman Medan Cahaya Terima Bantuan Kerajaan Selangor

Posted: 06 Oct 2012 08:27 AM PDT



PETALING JAYA, 6 OKT : Seramai 50 penghuni Pangsapuri Taman Medan Cahaya di sini dari kalangan kurang berkemampuan menerima sumbangan Kerajaan Negeri yang disalurkan melalui DUN Taman Medan.
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Taman Medan, Haniza Talha berkata, ia adalah sumbangan berterusan Kerajaan Negeri kepada golongan ini berikutan kos sara hidup yang semakin meningkat
Kumpulan sasaran itu yang terdiri dari warga emas, ibu tunggal dan orang kelainan upaya (OKU) dikenalipasti menerusi persatuan penduduk.
"Kita akan terus mengenalpasti kumpulan sasaran ini untuk dibantu supaya semua mereka terbela nasibnya," katanya ketika berucap pada majlis penyampaian sumbangan kepada penghuni pangsapuri Taman Medan Cahaya di sini hari ini.
Read More / Baca Lagi >>

Bajet 2013: Sekadar ambik, sokong tidak

Posted: 06 Oct 2012 08:27 AM PDT

KUALA LUMPUR: Di Johor, orang tidak tanya MCA akan tinggal berapa kerusi sahaja lagi tetapi orang tanya tinggal berapa orang sahaja lagi di dalam MCA, kata Mohamad Sabu.
"Itu baru di Johor, tempat lain pun sama atau mungkin lebih teruk untuk Umno BN (Barisan Nasional)," katanya lagi.

Timbalan Presiden PAS itu menyatakan demikian merujuk kepada kesan Bajet 2013 yang dibentangkan Datuk Seri Najib Razak yang disifatkan tidak memberi kesan besar kepada perubahan sokongan rakyat untuk menyokong BN.

Di Johor katanta, MCA dalam keadaan nazak, dan bajet BN itu tidak mungkin akan memberi nyawa baru untuk menyelamatkan parti itu.

Read More / Baca Lagi >>

Today in History for October 6th

Posted: 06 Oct 2012 08:20 AM PDT

Tiada ulasan: