Rabu, 3 Oktober 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


rakyat dapat tanah sekangkang kera....noh omar samseng tanjung karang senang senang rembat tanah 30 ekar...!!!!

Posted: 02 Oct 2012 02:40 PM PDT

Noh Omar dinasihati agar tidak cuba lari daripada isu pokok dan bukannya mempersoalkan kelulusan mesyuarat exco dan Borang 5A bagi tanah 30 ekar yang dimilikinya

Rakyat tertanya dia sebagai pemimpin Umno dapat tanah 30 ekar, sedangkan rakyat biasa sekangkang kera pun tak dapat.

Kedudukan dan pengaruh Noh dalam Umno juga dikatakan mampu mempengaruhi keputusan mesyuarat exco Kerajaan Umno-BN ketika itu.

Walaupun ketika keputusan mesyuarat exco dibuat Noh belum jadi Ahli Parlimen, tetapi kita percaya dia menjawat jawatan berpengaruh dalam Umno Tanjong Karang dan juga mengenali dengan baik ahli-ahli exco mesyuarat tersebut.

Sekurang-kurang pun mesti sebagai Ahli Jawatankuasa Bahagian, kalau tidak tak kanlah dia dipilih jadi calon Ahli Parlimen Tanjong Karang..

Menteri Pertanian dan Asas Tani itu di dakwa  memiliki tanah seluas 30 ekar sebelum borang 5A dikeluarkan merupakan suatu amalan yang salah.

Mengikut amalan lazim, seseorang rakyat biasa hanya dapat mengesahkan permohonan tanah mereka diluluskan setelah menerima borang tawaran terima iaitu Borang 5A.

Keputusan meluluskan permohonan tanah dalam mana-mana mesyuarat sebelumnya juga boleh dipinda selagi borang tawaran itu tidak dikeluarkan oleh Pejabat Tanah.

Sebelum Borang 5A yang sah dari Kanun Tanah Negara tidak berada dalam tangan, selagi itulah rakyat di bawah tidak dapat mengatakan ‘sipolan bin sipolan’ dapat tanah.

Melalui mesyuarat exco, dari segi pentadbiran dan pengurusan mengiktiraf mereka memiliki tanah tersebut apabila Borang 5A dikeluarkan kepada rakyat.

Rakyat biasa hanya mengetahui permohonan tanah mereka sudah diluluskan apabila mereka menerima Borang 5A kecuali bagi pihak yang mempunyai hubungan atau pengaruh dengan pihak yang membuat keputusan tersebut.

 

 

penyapu sial

 

 

Lepas dilantik jd menteri sudah pasti lg byk harta yg dirompaknya yg msh belum kita ketahui...tumbangkan biawak hidup, kuburkan UBN

Baek punya songlap..tanah2 kolam udng benih padi baja padi masih xckup ke lg noh omar hoi!!!..nk kaya tahap mane..

Tanah kubur selayaknya bagi beliau bukannya 30ekar tapi 3'x7'

ekonomi kepala butoh najib syaitan yang di kenali ...kasi orang kaya makin kaya orang miskin makin miskin...

Posted: 02 Oct 2012 02:20 PM PDT

Malaysia kini menghadapi jurang perbezaan dari segi pendapatan dan keuntungan syarikat di bawah Program Transformasi Ekonomi (ETP).

Cadangan untuk Bajet 2013 yang dibuat oleh Barisan Nasional (BN) tidak cukup untuk mengurangkan perbezaan antara kaya dan miskin di Malaysia.

Pendapatan isirumah masih lagi rendah dan menunjukkan yang kaya semakin kaya dan yang miskin semakin miskin.Ini bermakna pertumbuhan ekonomi dan projek yang diumumkan oleh BN tidak memberi manfaat kepada majoriti penduduk

Berdasarkan tinjauan, 44.2 peratus penduduk isirumah di Malaysia mendapat kurang dari RM2,500 sebulan, dan hanya mewakili 14 peratus dari kekayaan ekonomi jika dibandingkan dengan 50 peratus yang dipegang oleh 20 peratus penduduk Malaysia yang terkaya.

Keghairahan mengejar unjuran ekonomi tanpa melihat polisi untuk merapatkan jurang miskin dan kaya dapat dilihat dalam ETP yang dicadangkan perdana menteri.

Analisis dan perbandingan dalam nilai ekonomi yang dibuat dalam projek ETP dan gaji yang diberi kepada pekerja, bahawa pada tahun 2020 gaji pekerja akan mendapat kurang dari keuntungan syarikat.

Sekarang, ratio gaji dan keuntungan ialah sekitar 28 peratus, di bawah ETP ia akan jatuh kepada 21 peratus,.Pelan ekonomi nasional harus berubah dari hanya mahu mencapai pertumbuhan ekonomi dan ekuiti, tetapi harus memastikan pendapatan RM4,000 sebulan kepada seluruh isirumah dalam penggal pertama pentadbiran Pakatan Rakyat (PR).

Pertumbuhan ekonomi harus dijana oleh perniagaan kecil dan sederhana dan bukan “seorang dua bos besar”.

 

 

penyapu sial

 

 

Apa nak buat kebnyakkan rakyat malaysia masih buta pemahaman tentang budget BN tu. Contohnya pengurangan subsidi gula pasir sebanyak 20sen/kilo dikatakan harga gula turun 20sen/kilo. Hingga tahap ini pun masih lagi kebanyakkan rakyat malaysia dibodohkan oleh kerajaan BN/APCO/ syaitan yang dikenali......

najib...bapak kepada bapak lembu NFC bodohkan rakyat dengan gula gula PRU untuk menipu pengundi muda....!!!!

Posted: 02 Oct 2012 02:08 PM PDT

Rebat RM200 bagi pembelian telefon pintar 3G adalah satu langkah yang tidak bijak oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Najib mengumumkan pakej khas one-off, bernilai RM300 juta, bagi belia yang berusia 21-30 tahun, dan memperoleh pendapatan bulanan sebanyak RM3, 000 dan ke bawah.

"Ini adalah untuk memberi manfaat kepada 1.5 juta belia," kata Najib, yang juga Menteri Kewangan, berkata ketika membentangkan Bajet 2013 Jumaat lepas.

Walau bagaimanapun, langkah itu hanya akan memperkayakan peniaga, kerana Najib juga mengumumkan bahawa rebat hanya akan sah apabila dibeli dari kedai-kedai yang dilantik.Ia adalah satu pengumuman yang bodoh macam lembu NFC. Berapakah harga sebuah telefon pintar? Harga purata adalah sekitar RM1, 000

Jika anak muda mahu menikmati rebat RM200, dia akan terpaksa membelanjakan RM800 dari poket sendiri untuk membeli telefon pintar. Jadi, peniaga mendapat RM800

Jika anda tidak mengeluarkan RM800 anda tidak akan mendapatkan telefon pintar. Mereka yang akan mendapat manfaat adalah peniaga yang dilantik, bukannya Rakyat.

Begitu  juga dengan peraturan yang ditetapkan oleh kerajaan untuk mendapatkan telefon pintar tersebut, pembeli juga mesti melanggan pakej internet.Itu bermakna anda tidak boleh lagi menjadi pengguna prabayar yang anda perlukan untuk melanggan pakej internet jika anda mengambil kesempatan daripada rebat, yang pasti kos akan menjadi lebih tinggi.

Ini akan terus meningkatkan perbelanjaan orang-orang yang membeli telefon pintar. Ia adalah ekonomi bodoh Najib. Dia tidak faham? Dia tidak berfikir? sebab beliau bukan pakar ekonomi mau pun pakar belanjawan yang  memikirkan kesan buruk kepada rakyat.

RM200 tidak mencukupi untuk membeli telefon pintar. Pengumuman adalah hanya untuk menarik pengundi muda. Jika Najib fikirkan dia boleh memenangi pilihan raya umum yang akan datang dengan skim itu, dia akan silap.

Najib telah menyediakan gula-gula untuk kumpulan sasaran tetapi telah melakukan sedikit untuk wanita dan warga emas dalam Bajet 2013.

Anak Muda  juga  mahukan pendidikan percuma la… bukannya kurangkan harga telefon..... bodoh punya NAJIB... lagi bagus kalau duit itu digunakan untuk buat jalan tar pergi ke ba'kelalan atau buat jalan-jalan lain di Sarawak… ataupun RM300juta itu digunakan untuk manafaatkan rakyat dengan lebih bijak… 

 

 

penyapu sial

 

 

bila rakyat negara diibarat macam lembu kondo cucuk hidung atau dah dipawahkan

manakala anak muda BN mana mau pendidikan percuma..diorang nak jadi samseng hang kebun je..janji dapat duit..

Tak faham keperluan rakyat. Yang diperlukan anak-anak muda ialah pekerjaan - bukan telefon!

Lagi satu, apasal Najib tak hadir sidang Parlimen lepas bentang Bajet?

Maruah sebagai pengundi muda bukan bernilai RM200. Jangan jadi bodohlah UMNO nak kaut undi di PRU akan datang kerana kami golongan muda bukan pengemis bodoh. Yang kami nak kebajikan kami dijaga bukan beri gula - gula macam kau beri derma kepada pengemis. UMNO mesti ditumbangkan pada pru akan datang dari dulu kini dan selamanya.

pelakon tayang punggong kini belakon jadi hero minta air free...bodoh piang...nak air free galilah perigi tepi rumah najib dan rosmah...kah kah kah...!!!!

Posted: 02 Oct 2012 01:54 PM PDT

Sebelum ini beliau beraksi senaman punggong di rumah Ambiga, selepas itu  pelakon taik kucing penjilat buntot UMNO ini yang dikenalpasti membahagikan air di Balakong, rupanya memegang watak utama demonstrasi tuntut air percuma di Puchong Selangor.

Siapa? Siapa lagi kalau bukan Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd Ali Baharom...!

Cukup hebat beliau dengan topi komandonya itu.

Di dalam "filem" terbaru ini, beliau bersama-sama kononnya dengan 5,000 orang (itu angka BERNAMA, sedangkan dalam gambar kelihatan cuma 50 orang saja) penduduk Pangsapuri Putra Perdana mengadakan bantahan menuntut air percuma yang dikatakan telah dijanjikan Kerajaan Selangor.

Peguam kepada demontsran ini, Kamarudin Ahmad berkata bahawa “Semua kes diserahkan kepada Mahkamah Tinggi untuk diadili dan jangan mudah terpengaruh dengan dakyah tersebut kerana kes ini bukan fitnah tetapi berdasarkan bukti (manifesto).”.....kah kah kah....depa meroyan dah....!!!!

Cukup pelik bagaimana seorang peguam boleh membuat tuntutan dengan bersandarkan "manifesto" sedang manifesto bukanlah satu akujanji atau perjanjian bertulis (kontrak) yang mempunyai kuatkuasa melalui undang-undang.

Seperti yang diumumkan berkali-kali oleh kerajaan Selangor, mereka yang layak untuk mendapat air percuma ialah mereka yang menggunakan meter persendirian dan bukan meter pukal. Tetapi ada pihak yang sengaja tidak mengindahkan syarat tersebut dan membuat tuntutan tunggakan dengan dibantu oleh agen-agen pembakar sentimen.

Pihak mereka terlupa bahawa kerajaan negeri Selangor mempunyai ruang untuk menyaman semula pihak yang melakukan kakacau ganggu (nuisance), fitnah (defamation) dan tanggungan keras/tegas (strict liability) di bawah undangh-undang tort!

Jadi  jawapan tegas MB Selangor sebelum ini: adalah  jangan layan mangkuk hayun ini ...adalah tepat.

 

 

penyapu sial

 

 

perangai Yahudi. Sayang sangat pada manusia jahat ni. Dilahirkan sebagai manusia HEBAT anugerah Illahi tapi sayangnya bila dah besar dan cukup tua, bertukar jadi perangai pengkhianat ala laknatullah Yahudi.

Manusia inilah yang digelar Melayu Yahudi.Kesian bila melihatkan aksi askar pencen ni, tak malukah kepada anak, isteri dan rakan askar pencen serta askar yang masih bekhidmat. Dah lah dulu, menjadi ketua tunjuk ponggong tapi sekarang ni pula nak tunjuk hero pasal kes air pulak. Cukup2lah

nak air percuma koreklah perigi kat tepi rumah tu, tapi duduk kat flat mana ada tanah, sedarle diri sikit. jangan jadi manusia yang bodoh, lembu pun tak sebodoh ini.

Tiada ulasan: