Rabu, 10 Oktober 2012

Era Pasca

Era Pasca


Kenapa UMNO menafikan wujudnya Kes Perbicaraan Kapal Selam Scorpene

Posted: 10 Oct 2012 02:52 AM PDT


Media lidah biawak hari demi hari menafikan wujudnya Kes Perbicaraan Kapal Selam Scorpene di Perancis yg melibatkan PM Malaysia. Tapi nak sorok mana, kes tu memang berlangsung. Buktinya bukan setakat media PR je yg keluarkan cerita ni malah banyak media negara asing pun keluarkan cerita yg sama. Nak tipu celah mana?

Peguam mewakili Suaram yang mengendalikan kes Scorpene di Perancis, William Bourdan dan dan Joseph Breham telahpun menerima surat jemputan supaya mereka hadir memberi taklimat kepada Ahli Parlimen Malaysia berhubung siasatan dan perbicaraan yang sedang berjalan di mahkamah Perancis. Turut menerima surat jemputan itu, peguam mewakili syarikat pertahanan Perancis yang terlibat dalam penjualan Scorpene iaitu Direction des Construction Navales Services (DCNS), Olivier Metzner.

Kemungkinan besar akan terjadi sekali lagi peguam Perancis dihalau keluar dari Malaysia. Kerajaan UMNO-BN tiada sebab untuk halang mereka datang ke malaysia, mereka hanya dijemput memberikan taklimat berhubung status perbicaraan dan siasatan untuk rakyat dapat maklumat terus daripada mereka.

Dalam surat itu turut mengalu-alukan kehadiran mereka dalam tempoh sehingga Parlimen tamat bersidang pada 22 November depan.


Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Tiada ulasan: