Jumaat, 5 Oktober 2012

Biaqpila

Biaqpila


KEPUTUSAN SEPARUH AKHIR PERTAMA PIALA MALAYSIA

Posted: 05 Oct 2012 07:56 AM PDT

LIONS XII 1-1 ATM

GAMBAQ AHLI PARLIMEN MAKAN ELAUN BUTA

Posted: 05 Oct 2012 05:00 AM PDT





Apabila anda tidak menghormati Parlimen, maka Parlimen pun tidak akan menghormati anda lagi. Itu jelas. Parlimen tidak akan sudi lagi menerima kedatangan MP-MP bongkak dan angkuh seperti Najib dan sekalian MP BN yang gagal untuk hadir di dalam sessi perbahasan bajet 2013 hari ini.

Kegagalan menteri-menteri kabinet hadir ke dewan jelas mereka tidak menghormati perlembagaan dan undang-undang serta gagal menjaga amanah yang diberi . Ia ibarat guru dan murid yang sengaja ponteng sekolah maka sekolah wajar membuang mereka.

Apa kata kita pakat tolak MP-MP yang kaki ponteng ni dalam PRU 13?


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Masalah Tak Mampu Nak Tahan Lama? Selesai Serta Merta Dengan Hanya Libido Gel

BUAT KENDURI KAWIN BESAR-BESARAN NAK TUNJUK ORANG SOKONG BN?? KAH! KAH! KAH!

Posted: 05 Oct 2012 12:00 AM PDT


DEY MACHA!!!
INI MB SURUH LIM KIT SIANG,LIM GUAN ENG DAN MAT SABU
ISYTIHAR BERAPA BELANJA KAWIN DEPA DULU
KAH! KAH! KAH!

MAMPOIH PI LA BERAPA JUTA PUN
DEPA PAKAI DUIT SENDIRI
DUIT MAK BAPAK DEPA
APA ADA HAL
BUKAN GUNA DUIT KERAJAAN NEGERI
KAH! KAH! KAH!

INILAH PADAHNYA LAMA SANGAT JADI KETUA MENTERI
ELOK SANGATLAH KALAU NAK DIMUZIUMKAN ATAU DIZOOKAN
PADA PRU 13 YANG AKAN DATANG
KAH! KAH! KAH!

@shamsuliskandar Ali Rustam fikir dia Raja M'ka ? Majlis perkahwinan anak hinggakn Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka perlu bermesyuarat?


Ali Rustam: Pakatan dengki dengan kenduri anak saya

Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam berkata, Pakatan Rakyat "dengki dan iri hati" apabila sengaja memperbesar-besarkan isu majlis perkahwinan 'mega' anak lelakinya.

Beliau berkata, perkara itu hanyalah mainan politik pembangkang dan beliau tidak kisah apa yang dilakukan oleh pihak berkenaan.

"Dia orang ini memang dengki dan tak ada kerja lain, gasak dia oranglah nak buat apa.

"Orang nak datang rumah saya sampai 130,000 sehingga dicatat dalam MBR (Malaysia Book Of Records) apa saya boleh buat, nasib baik anak saya kahwin kalau saya kahwin lagi ramai orang datang.

"Mereka datang pun kerana mereka menyokong BN, tetapi yang bukan penyokong BN pun ramai yang datang," katanya ketika ditemui pemberita di Ayer Keroh hari ini.

'Dia kahwin dulu berapa belanja?'

Beliau sekali lagi berjenaka apabila ditanya mengenai adakah beliau bercadang untuk mengisytiharkan segala perbelanjaan dalam majlis perkahwinan berkenaan.

"Saya minta Lim Kit Siang isytiharlah masa dia kahwin berapa belanja dan Lim Guan Eng kahwin dulu berapa belanja, Mat Sabu kahwin dulu berapa belanja, menteri-menteri besar di kahwin dulu berapa belanja, suruh di isytihar," katanya.

Sementara itu, beliau turut ditanya mengenai tindakan pembangkang Melaka yang membuat laporan isu berkenaan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini.

"Terpulanglah padanya nak buat apa sebab ini negara demokrasi," katanya.

Laporan oleh Ketua Pemuda PKR Shamsul Iskandar Mohd Akin itu dibuat berdasarkan laporan akhbar yang menyebut kos majlis itu sebanyak RM600,000, sekali gus melebihi kemampuan ketua menteri.

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar juga semalam mendakwa terdapat penglibatan agensi kerajaan negeri dan kerajaan tempatan dalam penganjuran majlis itu dan dana kerajaan digunakan tanpa bayaran.

MK


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK
Masalah Tak Mampu Nak Tahan Lama? Selesai Serta Merta Dengan Hanya Libido Gel

SANTAPAN ROHANI - DI AKHIR ZAMAN, UMAT ISLAM BERIBADAH TANPA ILMU

Posted: 04 Oct 2012 09:00 PM PDT



Bismillahir rohma nir rohim


Di akhir zaman, ramai umat Islam BERIBADAH SECARA JAHIL, kerana mempelajari syariat secara rambang sahaja, tidak faham peranan syariat, tidak faham mana yang fardhu, mana yang wajib, mana yang sunat, SAH BATAL PUN TIDAK BEGITU DIFAHAMI oleh ramai umat Islam.... APAKAH BERIBADAH SEPERTI INI TUHAN TERIMA?... Adakalanya kerana mengejar fadhilat, terlanggar yang fardhu dan yang wajib, kerana membuat yang sunat tidak peduli pantang-larang syariat.... Hendakkan fadhilat puasa Isnin Khamis, waktu berbuka tidak kira makanan halal atau haram... KERANA MENGEJAR PAHALA UMRAH, setiap tahun mengerjakan umrah, padahal FAKIR MISKIN DIABAIKAN, bahkan dibiarkan..... Kenduri arwah tidak dicuaikan, tapi SEMBAHYANG FARDHU DIABAIKAN.....

Kerana hendakkan FADHILAT SEMBAHYANG DI RAUDHAH, di Mesjid Nabawi di Madinah, BEREBUT-REBUT, BERTOLAK-TOLAK, dan berkasar dengan orang lain, timbul marah dan sakit pula hati.... KERANA HENDAK MENCIUM HAJAR ASWAD melanggar dan menyiku orang, PADAHAL PERBUATAN ITU ADALAH HARAM, mencium Hajar Aswad hanya SUNAT sahaja di dalam Islam, tidak mencium bukan satu dosa dan kesalahan...

Rajin bersembahyang malam, tapi BAKHIL MENJADI PAKAIAN, SOMBONG MENJADI BUDAYA.... sedangkan perbuatan itu adalah haram termasuk dosa besar... Rajin berdakwah, sering membuat ceramah tapi kerana nama dan glamour yang dilarang Allah.... RAJIN beribadah di masjid, tapi selepas solat duduk mengumpat, bercerita tentang biznes, bola, golf, saham, melancong ke luar negara... BERPUASA SUNAT JARANG DITINGGALKAN, tapi sepanjang hari membuka aurat atau berpakaian ketat.... Meninggalkan sunat bukan satu kesalahan, mendedahkan aurat perkara yang dilarang...

BEGITULAH UMAT ISLAM DI AKHIR ZAMAN... Ada yang rajin beribadah tapi pantang larang, tata tertib, mana yang utama tidak difahami... Kalau di Mekah atau di Madinah, bersembahyang di kedua-dua masjid ini ada yang melangkah orang sedang bersembahyang, berkasar dengan orang kerana merebut tempat sembahyang.... Di dalam beribadah, berkecai ukhuwah dan kasih sayang yang sangat dituntut oleh Islam....

TUNTUTLAH ILMU AGAMA, HADIRI KULIAH2 DAN CERAMAH2 AGAMA.... baca buku-buku agama, dan berkawanlah dengan orang-orang alim dan orang yang baik-baik....

Allah Ta'ala berfirman:

قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ :

"Katakanlah: "Apakah sama antara orang-orang yang berilmu dengan orang-orang yang tidak berilmu?" (QS. Az-Zumar: 9)

Dan Allah berfirman:
يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ

"Allah akan meninggikan orang-orang yang beriman di antara kalian dan orang-orang yang diberi ilmu beberapa derajat." (QS. Al-Mujadilah: 11)


sumber fb



KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK
Masalah Tak Mampu Nak Tahan Lama? Selesai Serta Merta Dengan Hanya Libido Gel

PANAS!!! Pendedahan syarikat 'pengantara' yang mengambil komisyen dalam minit mesyuarat Persatuan Bekas Polis Malaysia yang turut menyebut Presiden MCA

Posted: 04 Oct 2012 06:00 PM PDT


Pada 16 September 2012, che'GuBard bagi pihak Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) telah membuat laporan SPRM di Pulau Pinang berikutan kewujudan satu set dokumen milik Persatuan Bekas Polis Malaysia yang memperakui bahawa menerima Geran Bantuan Kebajikan Perdana Menteri Malaysia bernilai RM500,000. Malangnya sebanyak 40 % dari bantuan tersebut terpaksa dibayar kepada sebuah syarikat membawa nilai RM200,000 kerana menjadi orang tengah. Dalam dokumen yang sama juga disebut dengan jelas wujud pertemuan pemimpin persatuan tersebut dengan Datuk Seri Chua Soi Lek meminta bantuan mendapatkan geran bantuan dari Perdana Menteri dan bersetuju menjadi orang perantaraan. (klik sini untuk baca lanjut)

Namun sehingga ke hari ini masih tidak ada sebarang maklum balas dari laporan tersebut. Walaubagaimanapun SAMM tidak berdiam diri, satu pasukan carian maklumat lanjut dibentuk kerana yakin kes ini bukan kes terpencil dan ia membawa erti besar dalam kehilangan banyak wang (ketirisan) rakyat.

Tekaan kami tidak meleset kami menemui beberapa lagi kes berkaitan kehilangan wang rakyat menerusi persatuan ini. Wujud juga laporan polis berkaitan kehilangan peruntukan sekitar RM600,000 ribu ringgit, tanah, pasir dan seumpamanya. Malah laporan polis oleh individu yang dikenali sebagai bapa mertua Yang Di Pertua Dewan Rakyat juga wujud mengadukan hal kehilangan dan penyelewengan.





Syarikat yang dibayar komisyen 40 % dari sumbangan kebajikan tersebut dikenali sebagai KT Solution Enterprise. Berdasarkan pendaftaran syarikat bertaraf Enterprise ini sepatutnya melakukan perniagaan membekal, membaiki Komputer, membekal alat ganti serta pengurusan pekerja, maka muncul persoalan dari pendaftaran tersebut dimanakah hak syarikat tersebut mengutip komisyen ? Apakah SSM tidak tahu perkara ini atau SSM cuma mengambil tahu pendaftaran SUARAM kerana tekanan pihak tertinggi negara kerana ketakukan isu pendedahan skandal kapal selam yang dilakukan.

Kami percaya dan yakin ini bukan aktiviti memungut komisyen yang pertama kali, maka seharusnya serbuan dibuat kepada syarikat tersebut dan merampas semua dokumen maka akan terbongkar berapa juta sebenarnya sudah terkumpul atas nama komisyen dari wang kebajikan yang diambil sebagai orang tengah ? Bagaimana pula nama Datuk Seri Chua Soi Lek yang turut disebut dalam dokumen tersebut. Berapa banyak lagi kutipan derma atau dana kebajikan yang terpaksa dipotong atas nama komesyen pengantara ?

Ini semua membuktikan berapa juta pun buget negara menyebut peruntukan untuk kebajikan dan seumpamanya ia tidak akan membawa apa makna kerana sebahagian besar akan tiris dan tidak sampai ke pihak sewajarnya. Malang sekali dalam belanjawan kali ini langsung tidak menyebut bagaimana usaha regim untuk menangani ketirisan yang berlaku dan amat parah.

Berkenaan Persatuan bekas Polis Malaysia, rupanya persatuan ini dalam kemelut yang teruk dan bukan sedikit aduan polis,sprm dan aduan kepada pendaftar pertubuhan dibuat. Namun persatuan yang turut memuatkan nama Tun Dr. Mahathir, Datuk Seri Hishamuddin Hussien sebahagia penasihat terus terbiar dalam kemelut tidak berpenghujung. Bukan itu sahaja Datuk Seri Rais Yatim juga tersenarai sebagai penasihat tabung kebajikan iaitu tabung yang diseleweng dengan membayar komisyen orang tengah. Adakah mereka ini sekadar meletakkan nama atas kepentingan politik semata ? YB Datuk Wan Junaidi juga tersenarai sebagai Naib Presiden.

Setiap kali kebelakangan ini bekas tentera mendapat juga habuan dari belanjawan yang dibentang (itupun atas ketakutan regim kerana untuk memujuk semula ramai bekas tentera yang mula beralih untuk menyokong PR), malangnya bantuan kepada bekas polis kelihatan sedikit kebelakang, adakah ini kerana persatuan bekas polis yang pengurusannya bermasalah ?

Kami pendokong PR biarpun dipukul oleh polis namun kami sedar ia atas arahan siapa. Kami terus berbesar hati membela kebajikan anggota polis. Kini setelah sedar bahawa bekas polis juga mengalami masalah dan wang peruntukan kebajikan mereka di kianat juga kami muncul ke depan membela dan mengenengahkan.

SAMM dua hari berulang ke parlimen Malaysia menemui beberapa ahli parlimen untuk mengenengahkan perkara ini. Akhirnya ahli parlimen Bakri (DAP) dan Jerai (PAS) bersetuju membawa perkara ini dalam ucapan perbahasan mereka.

Persoalanya kini adakah iajuga akan disapu dibawah permaidani?

chegubard

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK
Masalah Tak Mampu Nak Tahan Lama? Selesai Serta Merta Dengan Hanya Libido Gel

Tiada ulasan: