Ahad, 14 Oktober 2012

Addin

Addin


Gambar Jet Peribadi Anwar Ibrahim Mula Tersebar

Posted: 14 Oct 2012 09:00 AM PDT


Anwar Ibrahim pergi melawat Sabah dengan jet peribadi lagi? Anwar Ibrahim ni betul-betul tak serik. Di mana pencacai Umno ketika ini? Buatlah laporan polis sebanyak mungkin. 

Pemilik jet peribadi ni harus di siasat segera oleh SPRM dan Polis. Jangan lengah-lengah lagi, nanti boss kamu marah.

Lepas tu, tarik lesen dan blacklistkan nama pemiliknya kerana pandai-pandai beri jet peribadi kepada Anwar Ibrahim iaitu musuh no. 1 Najib dan gerombolan.. he..he..he..



Iklan





Berpusu-Pusu Sambut Anwar Di Jelajah Merdeka P.Pinang

Posted: 14 Oct 2012 07:14 AM PDT


Seperti dijangka, masyarakat di Balik Pulau terus memberi sokongan padu terhadap Jelajah Merdeka Rakyat yang berlangsung sebentar tadi hingga menyebabkan kesesakan lalu lintas luar biasa di sepanjang jalan menuju ke tapak ceramah.

Kehadiran Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang menaiki bas khas Merdeka Rakyat dari Nibong Tebal tengah hari tadi dan tiba di sini jam 5 petang disambut dengan pelbagai lapisan masyarakat yang sudah tiba sejak jam 4 petang lagi.Anwar yang diiringi Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Pulau Pinang yang juga Timbalan Ketua Menteri I, Mansor Othman serta ahli parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff tidak melepaskan peluang bersalaman dengan rakyat yang datang dari seluruh pulau mutiara itu.

Terdahulu, Anwar yang berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA), Sabah jam 840 pagi tadi dengan penerbangan Air Asia tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas (LTABL) kira-kira jam 11 pagi dan terus dibawa ke persinggahan pertama jelajah di Nibong Tebal jam 12 tengah hari tadi.

Ribuan hadirin menunggu Anwar di Padang Pasar Awam, Bandar Tasek Mutiara dalam cuaca baik diiringi puluhan motosikal menuju ke tapak ceramah.Kira-kira jam 245 petang pula, rombongan jelajah singgah di Kompleks Sukan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) di Kepala Batas yang terletak di kawasan parlimen bekas perdana menteri, Abdullah Badawi dan disambut meriah tanpa sebarang kejadian tidak diingini.


Seperti dijangka, masyarakat di Balik Pulau terus memberi sokongan padu terhadap Jelajah Merdeka Rakyat yang berlangsung sebentar tadi hingga menyebabkan kesesakan lalu lintas luar biasa di sepanjang jalan menuju ke tapak ceramah.Kehadiran Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang menaiki bas khas Merdeka Rakyat dari Nibong Tebal tengah hari tadi dan tiba di sini jam 5 petang disambut dengan pelbagai lapisan masyarakat yang sudah tiba sejak jam 4 petang lagi.

Anwar yang diiringi Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Pulau Pinang yang juga Timbalan Ketua Menteri I, Mansor Othman serta ahli parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff tidak melepaskan peluang bersalaman dengan rakyat yang datang dari seluruh pulau mutiara itu.Terdahulu, Anwar yang berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA), Sabah jam 840 pagi tadi dengan penerbangan Air Asia tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas (LTABL) kira-kira jam 11 pagi dan terus dibawa ke persinggahan pertama jelajah di Nibong Tebal jam 12 tengah hari tadi.

Ribuan hadirin menunggu Anwar di Padang Pasar Awam, Bandar Tasek Mutiara dalam cuaca baik diiringi puluhan motosikal menuju ke tapak ceramah.Kira-kira jam 245 petang pula, rombongan jelajah singgah di Kompleks Sukan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) di Kepala Batas yang terletak di kawasan parlimen bekas perdana menteri, Abdullah Badawi dan disambut meriah tanpa sebarang kejadian tidak diingini.




Iklan





Petanda BN Sabah Di Ambang Kehancuran

Posted: 14 Oct 2012 04:03 AM PDT


Semakin ramai tokoh korporat dan pemimpin BN di Sabah mengisytiharkan keluar dari Barisan Nasional (BN) dan menyatakan sokongan terhadap perjuangan Pakatan Rakyat.

Terbaru, seorang lagi tokoh koporat Sabah, Dr Richard Sakian Gunting mengisytihar keluar BN dan menyertai Angkatan Perubahan Sabah (APS).

Selain Richard, empat pemimpin BN termasuk bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) turut sama meninggalkan parti pemerintah itu dengan membawa ribuan penyokong dan ahli Umno dan PBS.

Kata Setiausaha Majlis Pimpinan KEADILAN Sabah, Dr Roland Chia Ming Shen, pengumuman dibuat depan Anwar Ibrahim dan disaksikan ribuan rakyat di Jalan Assam, Lahad Datu.

Richard dari keturunan Murut itu pernah menjadi Ahli Lembaga Pengarah di Lembaga Koko Malaysia, Universiti Malaysia Sabah (UMS), Institut Pembangunan Sabah dan Ahli Majlis Perbandaran Nabawan.

Beliau kini Pengurus Besar Koperasi Pembangunan Desa, sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC).

Bekas Adun Lahad Datu, Mohamadin Ketapi, juga bekas Ketua PBS Bahagian Silam dan pembantu Menteri Luar Bandar Sabah, Mohamadin Ketapi, juga keluar BN.

Turut sama, bekas Pengerusi Tetap Umno Bahagian Silam, Datu Halun Datu Abdul Karim; Ketua Umno Cawangan Sri Dewi Lahad Datu, Onga Langadai dan bekas Ketua PBS Tunku, Bolongan Panasi.

Sebelum ini, Ibrahim Menudin yang juga tokoh korporat turut keluar Umno dan menyertai KEADILAN di Wilayah Persekutuan Labuan. ~kd



Iklan





Hanya Kanak-Kanak Sambut Najib Di Kudat?

Posted: 14 Oct 2012 02:06 AM PDT


Kehadiran perdana menteri Najib Altantuya ke Daerah Kudat di utara Sabah disambut dingin penduduk walaupun penganjuran karnival jelajah janji ditepati diadakan di daerah itu.

Buktinya, jika dilihat sambutan yang diberikan ternyata yang hadir di tapak karnival di Kompleks Sukan Kudat itu hanya kanak-kanak yang kelihatan yang mengambil kesempatan cuti hujung minggu berada di kawasan tersebut.

Seperti biasa Najib Altantuya terus menghentam Pakatan Rakyat tanpa rasa malu melihatkan betapa pembangunan di negeri ini jauh ketinggalan dari negeri-negeri lain walaupun sudah mencapai kemerdekaan sejak 49 tahun lalu.

Najib Altantuya yang tiba dengan helikopter dari Penampang, 190 kilometer dari Kudat itu diiringi Ketua Menteri Musa Aman dan Bernard Dompok hanya seketika saja melawat tapak karnival berkenaan.

Jelajah tersebut yang dianjurkan Telekom Malaysia (TM) dengan kerjasama media pencacai Umno nombor satu, Media Prima Berhad seperti biasa terpaksa mengerah beberapa artis tanah air membuat persembahan untuk cuba menarik perhatian penduduk setempat.



Cuma kira-kira 25 minit berada di tapak berkenaan, Najib Altantuya kemudian terus menghala ke pekan Kudat apabila melihat rata-rata pengunjung yang hadir hanya kanak-kanak yang diupah memakai baju t karnival berkenaan yang teruja dengan kehadiran beberapa personaliti media pencacai Umno itu seperti Fara Fauzana, Sharifah Aleya dan penyampai berita.

Tiba di pekan, Najib Altantuya bertemu dengan penduduk yang rata-ratanya berusia 50 tahun ke atas termasuk pemilik kedai kopi yang sudah pasti bukannya anak muda seperti yang dilaporkan Bernama dalam beritanya sebentar tadi:

"Sebaik tiba, Perdana Menteri terus ke Pekan Kudat dan beramah mesra dengan peniaga dan orang ramai di situ.

Beliau juga bersarapan pagi bersama-sama ketua-ketua suku kaum dan kapitan China di sebuah kedai kopi paling lama beroperasi di situ.

Pemilik kedai kopi itu, Fong Hon Khiong yang kelihatan gembira dengan kunjungan Najib itu berkata beliau begitu "gementar" dan teruja Perdana Menteri memilih untuk singgah di kedainya."

Nampaknya apa yang berlaku semasa program yang sama di Teras Jernang, Bangi, Selangor, beberapa bulan lalu kini berulang kembali dan beberapa sumber memberitahu Najib Altantuya kurang senang dengan sambutan penduduk di pekan itu. ~jalanpulang






Iklan





(Gambar) Akhirnya Penyokong Pakatan Rakyat Turunkan Banner Kontroversi "Hari Raya Haji And Halloween"

Posted: 13 Oct 2012 11:56 PM PDT


KUANTAN – Poster besar di sebuah pasar raya, di sini, menimbulkan rasa kurang senang umat Islam kerana menggabungkan Aidiladha bersama perayaan agama lain.

Poster bertajuk Raya Haji and Halloween didakwa mempunyai unsur yang menyentuh sensitiviti umat Islam, bahkan gambar berlatar belakangkan Kaabah turut dicemari karikatur sambutan perayaan agama lain.

Pengunjung yang mahu dikenali sebagai Azmi berkata, dia terkejut melihat poster gergasi yang digantung dalam pusat membeli-belah itu dan mempersoal tindakan penganjur yang tidak peka sensitiviti agama.

"Saya terkejut promosi digabungkan itu kerana mempersendakan Islam," katanya.

Justeru, dia meminta pihak berkuasa agama memantau perkara itu dan meminta penganjur menurunkan poster itu.

Sementara itu, Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) menasihatkan penganjur supaya tidak menggabungkan perayaan agama Islam bersama agama lain sehingga melanggar sensitiviti masyarakat di negeri ini.

Timbalan Pengarahnya, Datuk Mohd Ghazali Abd Aziz berkata, poster seperti itu tidak boleh dipandang ringan.

"Sebelum anjur program, pihak berkaitan perlu faham sensitiviti agama dan tidak menimbulkan perkara yang boleh menyentuh perasaan orang lain," katanya.

Beliau berkata, tindakan itu boleh menimbulkan rasa tidak senang umat Islam.

Dalam pada itu, Pegawai Perhubungan Awam dan Pengarah Program, Chea Sin Cheak memohon maaf dan sedar kesilapan itu selepas dimaklum Majlis Perbandaran Kuantan (MPK), kelmarin.

Beliau harap masyarakat dapat maafkan dan akan berhati-hati pada masa hadapan.~sinar

Nak Tunggu Pihak Berkenaan Bertindak, Memang Lambatlah Jawabnya...
Nak Kena Tunggu Beratus Laporan Baru Nak Ambil Tindakan Gamaknya...
Atas Inisiatif Penyokong Pakatan Rakyat Yang Sensitif Terhadap Isu Ini, Mereka Telah Berbincang Dan Berjaya Menurunkan Banner Yang Menyentuh Sensitiviti Umat Islam Di Negara Ini...
Baju "Anwar Ibrahim Club" & "Ku Lihat Hijau" Tue....
Terbaiklah... Tahniah Dari Kami Untuk Anda, Saudara Amirul Ashraf...
Tahniah buat SAMM Pahang

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/155653_492397320793392_1226283300_n.jpg



http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/548794_492397367460054_1843292577_n.jpg


http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/23939_492397380793386_1600133600_n.jpg


https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/76872_492394200793704_1256084589_n.jpg








Iklan





Bekas Hakim Sertai PAS?

Posted: 13 Oct 2012 11:03 PM PDT


Semalam berlangsungnya Konvensyen Pas Melaka Kali Pertama 2012 di INB Resort, Ayer Keroh, Melaka. Program bermula jam 9.00 pagi dan tamat sekitar 3.00 petang. Addin berkesempatan menyertai konvensyen ini sehingga ke tamat program. 

Konvensyen buat julung-julung kalinya ini di rasmikan oleh Naib Presiden Pas, YB Salahuddin Ayub (MP Kubang Kerian). Konvensyen yang berlangsung secara harmoni dan suasana ukhwah ini di sertai oleh hampir semua Pas Kawasan di negeri Melaka. 

Dengan tekanan politik yang kuat dari pimpinan Umno, amat sukar Pas negeri Melaka untuk mencari lokasi yang sesuai untuk diadakan konvensyen pada kali ini.

Namun seperkara yang menarik dalam konvensyen ini ialah ucapan dari Pesuruhjaya Pas Melaka, Sdr. Adly Azhari. Beliau memaklumkan seorang bekas hakim berminat untuk menyertai Pas. Sekiranya menjadi kenyataan bekas hakim tersebut akan membuat pemgumuman rasmi seawal-awalnya November ini atau pun selewat-lewatnya awal tahun hadapan. 

Sama-samalah kita berdoa agar perkara ini menjadi kenyataan. Sekiranya menjadi kenyataan ia menjadi tamparan hebat buat Ali Rustam dan pencacai-pencacai Umno kerana Umno Melaka sekarang dikelilingi pemimpin yang 'expired' dan runtuh akhlak (baca sini).

Berikut berita berkaitan dari blog YDP Pas Bukit Katil, Mutaligat :-







Iklan





Akibat Melawan Kebangkitan Rakyat, Satu Lagi Cawangan Sekinchan Ikan Bakar Gulung Tikar

Posted: 13 Oct 2012 09:30 PM PDT


Inilah akibatnya melawan kebangkitan rakyat, satu lagi cawangan restoran sekinchan ikan bakar gulung tikar. Kini di jln. dutamas 1, tmn dutamas, balakong, 43200, selangor.

Di melaka, masih ada satu cawangan sekinchan ikan bakar bakar terletak di hadapan mydin mitc ayer keroh. Namun cawangan tersebut bak hidup segan mati tak mahu.

Dulu addin pun pernah berniat nak cuba menjamu selera, namun tembelang pemiliknya pecah.. hasrat tersebut terus terbatal.








Iklan




Tiada ulasan: