Jumaat, 28 September 2012

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Najib, ini waktu yang sesuai adakan PRU-13..

Posted: 28 Sep 2012 07:14 PM PDT

Pemanis Bajet mungkin tidak akan memaniskan PRU 13 BN, kata penganalisis
KUALA LUMPUR, 29 Sept — Pengundi Malaysia sudah lebih matang dan tidak mudah terpengaruh dengan insentif tunai dan lain-lain faedah pemberian "one off" untuk mengundi Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum (PRU) ke-13 akan datang kata penganalisis politik apabila ditanya tentang kesan pembentangan Bajet 2013 semalam.

Ulasan DS Anwar Ibrahim (Youtube) mengenai
Bajet 2013 Najib di sini:  Najib gila jika tak panggil PRU sekarang!

NONG CHIK DAN PEMBANGGUNAN WILAYAH

Posted: 28 Sep 2012 02:53 PM PDT




Betoi ka nak bangunkan flat kampung Kerinci ni,Sedangkan pasar malam yang sudah lama berada disitu pun nak dihapuskan,mana peniaga nak berniaga jika dipindahkan jika tapak baru tidak disediakan?

Pembanggunan semula kawasan di Kuaa Lumpur ini adalah untuk kepentigan pihak tertentu, kerana di Wilayah ini , hanya yang wujud tanah kerajaan, banggunan lama yang bakal di majukan, dan sudah tetulah Nong Chick akan berjaya menjadi proksi seseorang sejak sekian lamanya.

Adakah NongChick akan berjaya memenangi kerusi di tempat yang beliau idamkan menentang Nuzul Izzah?...belum tentu.Untuk nak menjadi menteri, crilah tempat yang selamat bagi beliau,,,,putrajaya..

Gula-gula PRU-13 sudah mari....

Posted: 28 Sep 2012 03:37 AM PDT


Najib beri BR1M pusingan kedua, 'gula-gula' untuk penjawat awam, anak muda

KUALA LUMPUR, 28 Sept — Datuk Seri Najib Razak menawarkan "gula-gula" dalam Bajet 2013 hari ini, menggunakan RM3 bilion wang pembayar cukai untuk pemberian wang tunai BR1M 2.0 kepada keluarga berpendapatan kurang daripada RM3, 000 dan bonus 1.5 bulan untuk 1.4 juta penjawat awam dalam apa yang dilihat sebagai bajet pilihan raya sebelum pilihan raya akan datang, perlu diadakan menjelang pertengahan 2013. 

Bacaan seterusnya di sini:   Bonus 1.5 bulan kpd penjawat awam..

Umpama kata Dr M, Bajet menyerupai rasuah..

Posted: 27 Sep 2012 11:31 PM PDT

BR1M kedua meningkat kepada RM1,000?

Penasihat DAP Lim Kit Siang berkata, rakyat Malaysia bukan hanya menantikan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) bernilai RM500, tetapi mengharapkannya nilainya digandakan menjadi RM1,000 atau lebih dalam pengumuman belanjawan petang ini.

Lebih banyak imbuhan dan 'gula-gula' itu dijangkakan ekoran pendekatan perdana menteri Datuk Seri Najib Razak sendiri, kata Lim dalam kenyataannya semalam. 

Bacaan seterusnya di sini:  Santa Jib akan tabur banyak gula-gula

Tiada ulasan: