Jumaat, 21 September 2012

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


APABILA KETAKUTAN DI TAHAP GABAN

Posted: 21 Sep 2012 08:17 PM PDT


Dana asing: 'BN lihat puaka yang tak wujud'
10:41AM Sep 22 2012
Serangan serentak kerajaan menggunakan media perdana yang mendakwa berlaku penjajahan bentuk baru NGO prodemokrasi melalui tajaan dana di negara ini terang-terangan hanya kes "paranoia", kata PKR Sarawak.

NONE"Ia cubaan terdesak BN untuk memperkecilkan perniagaan yang sah, masyarakat sivil dan organisasi dengan sindiran tak langsung, bahawa Malaysia secara rahsia dilemahkan oleh negara asing, bukan sahaja tidak masuk akal tetapi menunjukkan bagaimana BN menggunakan taktik menakutkan-nakutkan di peringkat antarabangsa.

"Taktik momokan ini sebenarnya hanya menunjukkan ketakutan BN sendiri terhadap demokrasi sebenar dan lebih penting lagi mereka melihat puaka yang tidak wujud," kata Ketua PKR Sarawak Baru Bian dalam kenyataan semalam.

Akhbar milik Umno Utusan Malaysia dan akhbar berkaitan Umno Berita Harian dan New Straits Times semalam melaporkan di muka depan NGO berpangkalan di Amerika Syarikat National Endowment for Democracy (NED) dan badan lain di peringkat antarabangsa mendanai NGO di Malaysia.

Laporan sama juga ditayangkan dalam waktu perdana TV3 semalam yang menyifatkan perkara itu sebagai penjajahan bentuk baru

Hidup dan mati kita bukan disebabkan UMNO!

Posted: 21 Sep 2012 07:54 AM PDT

.... Janganlah orang Melayu menerima amalan rasuah sebagai suatu kebiasaan. Punah orang Melayu. Jangan kita biarkan UMNO melakukan sesuka hati atas nama bangsa kita. Jika tidak, akan tiba suatu hari nanti, kita merelakan pemimpin UMNO masuk ke dalam rumah kita meniduri isteri dan anak kita.

Tapi oleh sebab kita membiasakan diri kepada kemungkaran, kita kata ok sebab pelakunya bangsa Melayu yang buat perkara itu atas nama bangsa Melayu!. Hidup Melayu jerit kita.

Baca sepenuhnya tulisan Sakmongkol AK47 di sini:    Jangan sampai Umno tiduri isteri anda!

Jam RM35,000: Pukul berapa datuk harimau?

Posted: 21 Sep 2012 05:50 AM PDT

Rosmah dicabar nafi miliki jam tangan RM350,000

KUALA LUMPUR 21 Sept: Selepas gempar dengan kemewahan 'aksesori' Datin Seri Rosmah Mansur melalui pendedahan cincin RM24 juta dan beg tangan RM28,000, kini tersebar pula gambar isteri Perdana Menteri itu memakai jam tangan yang dikatakan bernilai RM350,000.

Jam tangan yang dipakai Rosmah ketika menghadiri satu majlis di Vietnam itu dilihat menyerupai jenama jam tangan antara paling mahal di dunia iaitu Franck Muller. 

Bacaan seterusnya di sini:   Jamtangan RM350K Rosmah. Murah tu!

Tiada ulasan: