Ahad, 16 September 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Umno : Jangan perjudikan nasib orang Melayu...!!! Tapi Umno sejak dulu telah perjudikan orang Melayu.......???

Posted: 16 Sep 2012 09:16 PM PDT

KUANTAN - Pemuda Umno Bahagian Kuantan mahu orang Melayu merenung secara mendalam kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang meminta mereka supaya bijak membuat pilihan pada Pilihan Raya Umum ke-13 nanti, jika tidak mahu maruah bangsa tergadai.

Menurut Ketua Pemudanya, Datuk Mohamed Suffian Awang, kenyataan Najib itu bukan satu ugutan tetapi realiti kerana selama ini Umno yang menunjangi tampuk pemerintahan negara sentiasa berjuang untuk memastikan survival orang Melayu terus terpelihara di negara ini.

Katanya, keadaan ini amat berbeza jika dibandingkan dengan perjuangan pembangkang terutamanya Pas dan PKR yang hanya memikirkan kuasa sehingga sanggup mempertaruhkan nasib orang Melayu.

Read More / Baca Lagi >>

SUDAH KANTOI!!!!.. LAGI SEKALI PAKAR KAKI PUTAR NAJIB SUDAH DIKANTOIKAN!!!!..

Posted: 16 Sep 2012 09:11 PM PDT

RUMAH TERBUKA AIDIL FITRI DIPEKAN PAHANG DIHEBAHKAN HADIR BERIBU ORANG RUPANYA GUNA GAMBAR YANG SUDAH DIEDIT!!!!.



Lagi sekali tembelang propaganda Najib Razak konnnya rumah terbuka yang beliau hadiri beribu rakyat yang datang meyambut beliau sudah kasi pecah.

Kali ini rumah terbuka kawasan Parlimen Pekan, Pahang.  Kawasan Parlimen yang beliau wakili semenjak tahun 1975.

Dihebahkan satu dunia konnya habis semua penduduk Pekan, Pahang keluar menyambutnya.

Untuk membuktikannya gambar diterbitkan hampir semua media arus perdana milik dan kawalan UMNO/BN.

Bila dikaji dan diteliti secara halus.. DAPATI GAMBAR TERSEBUT SUDAH DIEDIT.

Kalau gambar rumah terbuka pun sanggup mereka tipu apa tah lagi perkara lain.

UMNO and the Malay Mental Serfdom

Posted: 16 Sep 2012 09:08 PM PDT

We know things are the opposite when our Dear Leader Kim Il Najib spoke about Malay survival being linked to UMNO. What else can he say? The easiest way to rebut this simplistic assertion is to point out to him that 1 in 6 Malays is an UMNO member. So when one UMNO Malay is out of the loop, there are 5 more other Malays left to survive. So, it's not true that if UMNO is out, Malays are also finished off. Only that lone UMNO is out of the equation. So we ignore his shrieking and false assertion.
I am most baffled when he says or suggests that UMNO has an ideology. Since when does UMNO has an ideology consisting of beliefs and basic driving force? What ideology? Since the time when I was still in UMNO until now, we have been taught that UMNO hasn't got an ideology. It has always claimed it's pragmatic although the word actually means anything goes. No sir, UMNO hasn't got any ideology.  
Read More / Baca Lagi >>

Sejarah akan ditulis semula selepas PRU13... Inilah yang paling menakutkan Che Det!!

Posted: 16 Sep 2012 09:05 PM PDT


Ex-top cop: Mahathir could be probed for abetment


EXCLUSIVE Former premier Dr Mahathir Mohamad, who had played an instrumental role in the sacking of his then deputy, Anwar Ibrahim, could be investigated for abetting present attorney-general (AG) Abdul Gani Patail and former inspector-general of police (IGP) Musa Hassan in fabricating or concealing material facts.

This is unless Mahathir can show proof that he had taken necessary action to prevent the two from doing so, said former Kuala Lumpur Criminal Investigation Department chief Mat Zain Ibrahim, who was the man in charge in the investigation of Anwar's black-eye incident.
Read More / Baca Lagi >>

Deklarasi Kuching: Pakatan komited tubuh RCI isu pendatang asing Sabah, S’wak

Posted: 16 Sep 2012 08:59 PM PDT

KUCHING 17 September: Deklarasi Kuching yang ditandatangani pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat (Pakatan) sempena sambutan Hari Malaysia semalam antara lain bertujuan meningkatkan taraf hidup rakyat Sabah dan Sarawak serta pembangunan kedua-dua negeri.
Deklarasi yang menggariskan tujuh perkara pokok bagi membela rakyat di kedua-dua negeri itu adalah kotmitmen Pakatan untuk menghormati Perjanjian Malaysia 1963.
Ia telah ditandatangani oleh Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim; Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Ketua Penasihat DAP, Lim Kit Siang di Chong Ling Park, Kuching petang semalam. Deklarasi berkenaan turut diumumkan pada majlis itu.
Tujuh perkara yang terkandung dalam deklarasi tersebut adalah:
1. Kerjasama bersekutu
Kami akan memulihara intipati Perjanjian Malaysia dan memperkasakan kedudukan Sarawak dan Sabah setanding dengan Semenanjung Malaysia dengan mengembalikan autonomi Sarawak dan Sabah mengikut lunas Perlembagaan Persekutuan.
2. Perwakilan yang adil
Read More / Baca Lagi >>

Paderi Sabah ingatkan Putrajaya tentang Batu Sumpah Peringatan Keningau pada 16 September

Posted: 16 Sep 2012 08:58 PM PDT

KUALA LUMPUR, 17 Sept — Seorang bishop Katholik Sabah bertanya apakah perjanjian 49 tahun kerajaan persekutuan untuk menghormati kebebasan beragama dan hak orang asal selepas hari Malaysia semalam, menunjukkan rasa tidak puas hati kepada Putrajaya selama ini.
Bishop Datuk Cornelius Piong (gambar) berkata, 49 tahun yang lalu, kerajaan persekutuan Malaya telah berjanji untuk maju bersama-sama dan melindungi hak asasi manusia, dengan menubuhkan negara yang dikenali sebagai Malaysia bersama Sarawak dan Singapura.
Antara tiga janji adalah untuk memastikan hak orang Sabah akan bebas menganut apa juga agama, tanah adat akan terus dijaga dan kerajaan persekutuan akan menghormati adat budaya Sabah.
"Adakah janji-janji ini dihormati dan ditunaikan?" beliau bertanya dalam ucapannya yang dicetak semalam di akhbar terbaru Herald, akhbar Katholik di Sabah.
"Perjanjian itu telah diukir di Batu Sumpah Peringatan yang masih ada di Keningau," kata bishop yang menjaga diocese (daerah Katholik) Keningau.
Beliau berkata batu peringatan itu masih berada di depan pusat pentadbiran daerah di Keningau.
Read More / Baca Lagi >>

Bekas polis kanan: Mahathir boleh disiasat kerana subahat

Posted: 16 Sep 2012 08:57 PM PDT

Bekas perdana menteri Tun Mahathir Mohamad, yang memainkan peranan penting dalam dalam pemecatan timbalannya pada masa itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim, mungkin boleh disiasat kerana bersubahat dengan peguam negara Tan Sri Abdul Gani Patail dan bekas ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan atas dakwaan mereka dan menyembunyikan fakta material.

Melainkan, Mahathir boleh menunjukkan bukti bahawa beliau mengambil langkah perlu untuk menghalang Gani dan Musa daripada berbuat demikian, kata bekas ketua CID Kuala Lumpur, Mat Zain Ibrahim, yang bertanggungjawab ke atas siasatan kes mata lebam Anwar.

Mat Zain berkata, beliau menyatakan demikian berdasarkan pengakuan Musa dalam satu wawancara dengan Malaysiakini bahawa bekas ketua polis itu mengambil sampel darah Anwar daripada siasatan mata lebam Mat Zain untuk ujian DNA bagi satu kes lain – melibatkan dakwaan liwat.
Read More / Baca Lagi >>

YB Salahuddin Ayub Di Jamuan Makan Malam PKR Johor

Posted: 16 Sep 2012 08:50 PM PDT

YB Dato Hj Husam Musa | Kuliah Jumaat 14 Sept 2012

Posted: 16 Sep 2012 08:34 PM PDT

Ucapan TGNA Hari Malaysia ke-49 | 16 Sept 2012

Posted: 16 Sep 2012 08:31 PM PDT

Anwar Ibrahim: Sokong Kita, Kita Akan Membuktikan UMNO & Polisi Mereka Salah.

Posted: 16 Sep 2012 08:30 PM PDT

Anwar Ibrahim: Pakatan Rakyat Akan Menjadi Pemerintah Yang Lebih Baik

Posted: 16 Sep 2012 08:29 PM PDT

Anwar Ibrahim - Jaga hubungan antara agama & suku kaum. - Sabah

Posted: 16 Sep 2012 08:28 PM PDT

Lim Guan Eng - Hari Malaysia Sabah

Posted: 16 Sep 2012 08:28 PM PDT

Senator Khairiah Mohamed Himpunan Hijau ke Putrajaya | 13 Sept 2012

Posted: 16 Sep 2012 08:27 PM PDT

Dato Tuan Ibrahim Tuan Man Himpunan Hijau ke Putrajaya | 13 Sept 2012

Posted: 16 Sep 2012 08:27 PM PDT

Cikgu Lau Himpunan Hijau ke Putrajaya | 13 Sept 2012

Posted: 16 Sep 2012 08:26 PM PDT

TGNA Himpunan Hijau ke Putrajaya | 13 Sept 2012

Posted: 16 Sep 2012 08:26 PM PDT

Tuan Guru Hj Abd Hadi Awang Himpunan Hijau ke Putrajaya | 13 Sept 2012

Posted: 16 Sep 2012 08:26 PM PDT

Coral Speaking Himpunan Hijau ke Putrajaya | 13 Sept 2012

Posted: 16 Sep 2012 08:24 PM PDT

PRU 13 : Tok Mun mahu tanding lagi

Posted: 16 Sep 2012 08:16 PM PDT


Tok Mun mahu tanding PRU lagi
Tok Mun yang bertanding sebagai calon Bebas bagi kerusi Parlimen Kuala Terengganu membuang undi pada PRU12 lalu di Sekolah Kebangsaan (SK) Sultan Sulaiman 1, Kuala Terengganu
 
KUALA TERENGGANU – Maimun Yusuf, 93, atau terkenal dengan nama Tok Mun yang pernah menggemparkan rakyat Malaysia pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12) yang lalu kini mencari pihak yang sudi menjadi penyokong dan pencadang untuk membolehkan beliau bertanding pada pilihan raya umum akan datang.

Tidak serik dengan kekalahan pada pilihan raya umum lalu, Tok Mun yang sebelum ini turut memberitahu sebuah akhbar untuk bertanding lagi pada PRU13 berkata, kesukaran mencari kedua-dua individu tersebut disebabkan penyokong 'dacing' terlalu ramai.

"Tiada orang mahu menjadi penyokong dan pencadang sebab ramai yang sokong dacing (Barisan Nasional) sekarang ini," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di rumah sewanya di Kampung Gemia, di sini, semalam.
Read More / Baca Lagi >>

Filem kontroversi: Pemuda Pas pelawa Pemuda Umno sertai protes Jumaat ini

Posted: 16 Sep 2012 08:13 PM PDT

SHAH ALAM - Pemuda Pas mengajak sayap pemuda Umno dan seluruh umat Islam agar menyertai pihaknya dalam bantahan terhadap filem kontroversi Innocence of Muslims  di ibu negara, Jumaat ini.

Setiausaha Pemuda Pas, Khairul Faizi Ahmad Kamil berkata, soal jemputan tidak timbul tetapi mahu semua menyertai bersama bagi menunjukkan keprihatinan dalam isu tersebut.

Menurutnya, Pemuda Pas telah mengambil langkah awal berhubung isu tersebut dan kelmarin, wakil Pemuda Umno ada menghubunginya bagi membincangkan perkara berkenaan.

"Saya ada dapat panggilan daripada pejabat Pemuda Umno dan mereka memang ada mengajak untuk bersama dalam bantahan yang akan diadakan namun tarikhnya tidak dimaklumkan.

"Tapi kalau Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin turut mahu buat perkara sama, kita tak kisah... marilah bersama berkumpul di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat (AS) nanti.
Read More / Baca Lagi >>

Hezbollah: Filem kontroversi 'perang baru' ke atas Islam

Posted: 16 Sep 2012 08:11 PM PDT


 konsulat Amerika Syarikat (AS).
Ratusan penunjuk perasaan berhimpun di luar konsulat AS.
BEIRUT - Sementara ketegangan di negara-negara Islam ekoran filem kontroversi masuk minggu kedua, pemimpin Hezbollah mahu protes barudiadakan hari ini sambil menyifatkan Innocense of Muslims "perang baru" ke atas Islam.

Bercakap kepada televisyen Hezbollah, al-Manar malam tadi, Hassan Nasrallah berkata, sedutan filem itu yang boleh diakses atas talian mencerminkan satu bentuk "perang" ke atas Islam dan Nabi Muhammad.

Read More / Baca Lagi >>

Aktres Innocence of Muslims telan pil tidur

Posted: 16 Sep 2012 08:10 PM PDT


Aktres Innocence of Muslims telan pil tidur
Gurji bersama Bacile semasa proses rakaman filem itu. (Gambar kanan) Gurji tidak menyangka Bacile memperdayanya sehingga mencetuskan rusuhan berdarah.
Aktres Innocence of Muslims telan pil tidur
Nakoula dibawa oleh pegawai persekutuan selepas menyerah diri, kelmarin.
 
AKTRES filem mencetuskan amarah masyarakat Islam dunia, terpaksa menelan pil tidur apabila merasa dikecam dan  tidak selamat selepas protes dan pembunuhan  berlaku berikutan tersiarnya klip video Innocence of Muslims di YouTube sejak seminggu lalu.

Anna Gurji, 21, mendakwa melakonkan watak isteri muda kepada seorang lelaki bernama George, tetapi pengarahnya Nakoula Basseley atau dikenali sebagai Sam Bacile, bertindak menukarnya kepada Muhammad.

"Saya tidak tahu George ditukar kepada Muhammad. Kini saya hanya berkurung di rumah. Saya bimbang masyarakat dunia memusuhi saya kerana filem itu.
Read More / Baca Lagi >>

Google sekat video anti Islam di Malaysia

Posted: 16 Sep 2012 08:08 PM PDT

KUALA LUMPUR, 17 Sept — Google telah menyekat klip filem "Innocence of Muslims" dari perkhidmatan perkongsian video YouTube di Malaysia sejak lewat semalam berikutan aduan daripada pengawal selia Malaysia Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) mengenai klip yang telah mencetuskan protes ganas di seluruh dunia Islam kerana Nabi Muhammad.
Read More / Baca Lagi >>

Tiada ulasan: