Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


polis siput babi bila mau buat kerja.... rakyat dah mula pertikai kerja kamu...jangan asik cekik gaji buta yang kerajaan UMNO bagi..!!!.

Posted: 08 Sep 2012 12:53 PM PDT

Warga Aman beri masa 48 jam untuk polis tangkap mereka yang kencing gambar pemimpin Pakatan

Warga Aman hari ini memberi amaran kepada Polis DiRaja Malaysia (PDRM) agar mengambil tindakan terhadap mereka yang bertindak kencing gambar menteri besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat dan ketua menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam masa 48 jam untuk mengambil tindakan terhadap mereka yang bertanggungjawab, atau mereka akan turun ke jalan raya.

Pengerusinya, Raja Ratnam Arumugam berkata, polis seharusnya adil dalam mengambil tindakan terhadap mereka yang melakukan perkara sedemikian seperti yang dilakukan terhadap mereka yang menunjuk punggung kepada gambar perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Polis seharusnya bekerja untuk rakyat, bukan untuk Umno dan Barisan Nasional (BN).

"Kerajaan boleh bertukar, tapi polis tidak boleh ditukar," katanya lagi.

Menurut Raja Ratnam, mereka tidak menyokong tindakan yang dilakukan oleh pelajar-pelajar yang menunjukkan punggung dan memijak gambar perdana menteri, tetapi menuntut agar tindakan sama kepada mereka yang memijak gambar pemimpin pembangkang.

"Perdana menteri juga telah menggunakan bahasa kesat seperti haram jadah, apakah ini budi bahasa seorang pemimpin tertinggi negara?

"Mengapakah pihak polis tidak menangkap Najib sedangkan dia juga melaungkan kata-kata berunsur kesat?" kata Raja Ratnam lagi.

Sementara itu, Senator S. Ratmakrishnan berkata, mereka sudah turun ke Bukit Aman sebulan yang lalu untuk membuat aduan terhadap kes ini, tetapi tidak ada tindakan susulan dibuat.

"Polis dibayar gaji oleh rakyat, bukannya Umno dan BN.

"Jadi kami menuntut agar polis berlaku adil sebelum rakyat hilang kepercayaan dengan polis," kata Ratmakrishnan dalam sidang media hari ini.

Raja Ratnam mengetuai Warga Aman menghantar memorandum tersebut kepada ASP Mohd Fouzi Halim, yang mewakili Pusat Kawalan Malaysia (MCC) Bukit Aman.

Pihak polis baru-baru ini telah menubuhkan skuad khas untuk memburu mereka yang menunjuk punggung kepada gambar perdana menteri semasa himpunan Janji Demokrasi pada malam ambang merdeka yang lalu

Sehingga kini pihak yang sepatutnya bertindak macam bertindak ikut kelajuan siput babi...Lembab dan tidak bermaya.

Lain pula kalau sipembuat repot dari PERKASA atau Pemuda UMNO.. macam halilintar pantasnya siap buat 3 pasukan khas yang tiap satu diketuai seorang pegawai polis yang berpangkat agak kanan jua.

Nak cekup pelajar IPTS yang tunjukkan bontot ke gambar Najib dan Rosmah terpaksa seorang Pegawai Kanan Polis berpangkat SAC dan berdarjah Datuk ditugaskan.

 

 

penyapu sial

 

JANGAN SAMPAI RAKYAT HILANG LANGSUNG KEPERCAYAAN KEPADA PDRM. RAKYAT TAHU PDRM SEOLAH-OLAH HIDUNGNYA KENA CUCUK DAN TERPAKSA AKUR AKAN KEMAHUAN DAN KEHENDAK NAFSU PARA PEMIMPIN POLITIK YANG MENGAWAL SELIA JABATAN TERSEBUT.

MOHON TONJOLKAN SIKAP PROFESIONALISME DALAM MELAKSANAKAN UNDANG-UNDANG DAN TANGGUNG JAWAB SERTA AMANAH

Apabila polis telah secara terang-terangan dan keterlaluan bersikap berpihak di dalam menjalankan tugas, maka rakyat dengan sendirinya akan bangun memperingatkan mereka.

Jika masih tiada juga perubahan, MAKA ia petanda satu kehancuran. Rakyat akan bangun semula menurunkan kerajaan yang sedia ada supaya selepas itu polis akan terbeliak matanya.

weiiiii menteri kaki dangdut dan tonggang arak....Menteri Wanita kena rogol baru parlimen nak bahas ke atau nak bela anak hang yang memang tergolong perogol bersiri ke....????

Posted: 08 Sep 2012 12:37 PM PDT

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nazri Aziz di cabar membahaskan pendirian menteri yang bertegas bahawa undang-undang berhubung serangan seksual dan rogol bawah umur tidak perlu dipinda.

Beberapa keputusan mahkamah berhubung kes rogol statutori tidak menggambar hasrat Parlimen dalam menggubal hukuman mandatori.Mengarut jika dikatakan bahawa Parlimen berhasrat supaya ada pilihan untuk kesalahan yang sama seperti itu.

Kita mempertikaikan tindakan mahkamah yang melepaskan tertuduh dalam kes seperti itu atas kelakuan baik, walaupun hukuman (penjara) lima tahun dan maksimum 20 tahun untuk menyatakan tahap keseriusan jenayah berkenaan.

Keputusan itu dibuat dalam oleh hakim dalam dua kes yang menimbulkan kontroversi sebelum ini.Tindakan itu menimbulkan kritikan daripada banyak pihak, termasuk oleh Timbalan Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga Datuk Heng Seai Kie, yang mengemukakan memorandum kepada kerajaan supaya menyemak semula undang-undang tersebut.

Laporan The Star hari ini memetik Nazri sebagai berkata, beliau tidak melihat apa-apa masalah dalam undang-undang berkenaan dan peruntukan Kanun Keseksaan itu tidak perlu dipinda.

Nazri berkata, isu dalam kes berkenaan adalah dalam soal menjatuhkan hukuman dan terpulang kepada mahkamah untuk berbuat demikian.

Bagaimanapun, Nazri berkata badan kehakiman telahpun maklum mengenai perkara itu dan akan mengambil langkah untuk membetulkan semula perkara itu berdasarkan persepsi awam.

bila hakim mudah di beli maka undang undang pilih bulu hutan rimba mencemari integriti kerajaan yang memerintah di negara ini....!!!

Posted: 07 Sep 2012 07:16 PM PDT

PEMAIN bowling negara, Noor Afizal Azizan terselamat daripada hukuman penjara apabila Mahkamah Rayuan membenarkan permohonannya bagi mengekalkan keputusan Mahkamah Sesyen membebaskannya perintah berkelakuan baik selama lima tahun dengan ikat jamin RM25,000 kerana merogol gadis bawah umur.

Dengan keputusan itu Mahkamah Rayuan mengetepikan hukuman 5 tahun penjara yang diberikan oleh Mahkamah Tinggi Melaka.

Mahkamah Sesyen Butterworth pula mengenakan hukuman berkelakuan baik selama tiga tahun ke atas jurueletrik Chuah Guan Jiu setelah mahkamah mendapati beliau bersalah kerana melakukan rogol ke atas kanak-kanak berusia 12 tahun.

Kedua-dua kes tersebut kini mendapat perhatian hangat. Rata-rata ramai orang yang berpendapat hukuman ke atas dua-dua perogol tertsebut adalah terlalu ringan mengambil kira usia mangsa yang terlibat.

Perkara pertama kedua-dua kes tersebut melibatkan kes rogol statutori. Rogol statutori adalah perbuatan merogol mangsa yang berumur 16 tahun ke bawah.

Secara umumya perbuatan zina antara dua lelaki dan wanita secara rela bukan termasuk dalam kategori rogol.

Namun jika perbuatan zina melibatkan gadis yang berumur kurang 16 tahun ia adalah dikira jenayah rogol meskipun ianya dilakukan dengan kerelaan wanita tersebut.

Perkara kedua yang pembaca perlu tahu adalah hukuman ke atas jenayah rogol. Dalam Kanun Keseksaan kesalahan rogol termasuk rogol statutori boleh dikenakan hukuman penjara dan sebatan.

Kalau begitu, pembaca mungkin bertanya, mengapakah kedua- dua perogol di atas tidak dikenakan hukuman penjara atau hukuman sebatan?

Jawapan kepada soalan tersebut adalah hukuman penjara dan sebatan bagi kesalahan rogol bukanlah hukuman mandatori. Secara mudah hukuman penjara dan hukuman sebatan bukanlah wajib.

Mahkamah masih boleh mengenakan hukuman berkelakuan baik (bind over) ke atas perogol jika mahkamah berpendapat wujudnya faktor-faktor meringankan (mitigating factors) .

Faktorfaktor meringankan ini antaranya faktor pengakuan bersalah. Ketiadaan rekod jenayah yang lampau, usia pesalah, kekesalan pesalah dan beberapa faktor lain.

Sebelum seseorang hakim menjatuhkan hukuman pihak pendakwa dan pihak peguambela tertuduh diberi peluang untuk berhujah bagi meyakinkan mahkamah hukuman apa yang sesuai dikenakan ke atas pesalah.

Seperti biasa pihak pendakwa akan meminta hukuman yang keras (deterrent) manakala peguambela akan berusaha meminta hukuman ringan dikenakan.

Kesimpulannya meskipun kesalahan rogol adalah satu kesalahan berat namun undang-undang masih memberikan ruang budibicara ke atas hakim bagi mengenakan hukuman sesuai ke atas perogol.

Dalam hal ini, meskipun kita mungkin susah untuk menerima hukuman berkelakuan baik tersebut namun jika kita melihat isu ini dari perspektif undang-undang keputusan hakim hakim tersebut bukanlah satu keputusan yang pelik di sisi undang-undang.

Namun, untuk berlaku adil kepada hakim-hakim yang membuat keputusan ke atas kes-kes tersebut apa yang mereka lakukan adalah masih dalam kerangka dan ruang lingkup undang-undang. Undang- undang membenarkan mereka menggunakan budi bicara mereka ( pilih bulu atau dengan kata lain di beli )

Memang agak sukar untuk menerima hukuman ringan ke atas pesalah rogol.

Reaksi orang ramai sama ada orang Islam atau bukan Islam, lelaki atau perempuan yang tidak selesa dengan hukuman ringan tersebut menunjukkan bahawa perbuatan rogol ke atas kanak-kanak tersebut adalah dibenci.

Kesalahan rogol ke atas gadis berumur kurang 16 tahun jika dengan kerelaan kedua-dua pihak hakikatnya adalah satu kesalahan zina dari persepektif Islam.

Perbezaan asas undangundang jenayah Islam dan undang-undang manusia adalah di dalam Islam bagi kesalahan yang termasuk dalam kategori hudud, hakim tidak diberikan peluang menggunakan budibicaranya.

Hukuman hudud termasuk dalam hukuman mandatori kerana ianya melibatkan huququllah (hak-hak Allah).

Sebagai contoh jika seseorang didapati bersalah melakukan zina tanpa apaapa keraguan maka hakim tidak ada budi bicara untuk menjatuhkan hukuman lain selain hukuman yang Allah tetapkan.

Jika pesalah zina belum berkahwin (ghayr muhsan) maka hukuman mandatori adalah hukuman sebatan 100 rotan dan jika dah berkahwin (muhsan) hukuman mandatori adalah hukuman rejam.

katak haramjadah di timpa bala....Mahkamah batal saman Ibrahim Ali dan kena bayar kos RM8000 ke atas SU Agung PKR

Posted: 07 Sep 2012 05:19 PM PDT

 

Mahkamah Tinggi Sivil di sini  semalami membatalkan saman fitnah yang dikemukakan Anggota Parlimen Pasir Mas Datuk Ibrahim Ali terhadap Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Saifuddin Nasution Ismail berhubung artikel di akhbar Suara Keadilan, dua tahun lepas.

Hakim Datuk Hue Siew Kheng membenarkan permohonan Saifudin untuk membatalkan saman Ibrahim terhadapnya dengan kos RM8,000. Beliau membuat keputusan itu dalam kamarnya.

Peguam Puspawati Rosman yang mewakili Saifudin berkata antara alasan yang diberi hakim itu ialah mahkamah bersetuju dengan pembelaan Saifuddin bahawa artikel itu tidak berbaur fitnah.

Pada 2 Jun 2010, Ibrahim mengemukakan saman berjumlah RM2 juta ke atas Saifuddin kerana didakwa memfitnahnya.

Menerusi pernyataan tuntutan, Ibrahim yang juga Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mendakwa Saifuddin secara palsu dan dengan berniat jahat di Suara Keadilan edisi minggu 27 April hingga 4 Mei 2010 menyebarkan perkataan yang membabitkannya dengan perniagaan.

Ibrahim mendakwa perkataan tersebut disebarkan dengan niat jahat untuk mencemarkan nama dan reputasi baiknya, dan perkataan itu telah menyebabkan beliau dihina, disingkirkan dan diabaikan orang awam.

Selain ganti rugi am berjumlah RM2 juta, Ibrahim turut menuntut satu injunksi melarang anggota Parlimen Machang itu, dengan sendiri atau melalui pekerja dan/atau ejen beliau daripada mengulangi perkataan yang sama terhadapnya. -

 

Bernama

tunggu aje rumah syaitan di makan anai anai sendiri....

Posted: 07 Sep 2012 04:53 PM PDT

 

nyanyuk tua nak mampos....tak mengaji agama....dia boleh tau pulak malaikat tu ada yang buat dosa...sewel punya keling kutty nie....anak beranak  tonggang judi dan arak....setau aku yang buat dosa adalah  bapak syaitan dan pengikut totoknya  seperti tua kerepot  yang di atas ini....!!!

Tidak guna hendak 'bertegang urat' dengan parti lawan jika parti sendiri penuh dengan cacamerba dan hampir karam. Inilah yang berlaku kepada Umno sebenarnya. Umno yang tidak pernah menafikan pengakuan bahawa mereka adalah 'syaitan yang dikenali'.

Rupa-rupanya serangan bertubi-tubi ke atas PAS dan Pakatan Rakyat, dilakukan secara terancang, dengan tujuan untuk menutup pekung dalaman Umno yang semakin hari semakin membarah.

Media massa yang dikuasai Umno, ligat dikerah menutup karenah dalaman Umno yang tidak pernah selesai sehingga kini. Sesiapa pun dalam Umno sekarang berasa tidak selamat. Ada banyak faktor yang boleh unjurkan, antaranya:

Pertama, selepas Najib Tun Razak menggantikan Abdullah Ahmad Badawi, sokongan terhadap Umno masih belum pulih sehingga kini, akibat pembongkaran lebih banyak skandal membabitkan pemimpin Umno-BN.

Kedua, kecuali kroni-kroni rapat, setiap orang Menteri dan Menteri Besar, Timbalan Menteri, Exco dan Ketua Umno Bahagian tidak mendapat indikator jelas dari Najib, apakah mereka akan dicalonkan semula sebagai calon Parlimen atau Dewan Undangan Negeri.

Ketiga, akibat daripada ketidak tentuan itu, tambahan pula Najib mempunyai 'winnable candidate' sendiri, di semua negeri dan bahagian Umno, masing-masing bergasak sesama sendiri. Rebut jadi Ketua Bahagian, rebut menjadi calon Menteri Besar, rebut jadi calon Parlimen dan Dun.

Keempat, akibat dari permasalahan ini, penganalisis menjangkakan, wujud ketegangan di antara kedua-dua pimpinan tertinggi Umno iaitu di antara Najib dan Timbalannya, Muhyiddin Yassin.

Umumnya, perselisihan wujud kerana haluan dan pendapat berbeza di antara kedua-duanya, mengenai cara terbaik untuk menyelamatnya Umno daripada terkubur dalam PRU depan.

Dalam diam 'fan' Muhyiddin giat berkempen dalam Facebook, menyebarkan poster di Johor dan dibanyak tempat, bahawa TPM adalah calon terbaik PM bagi menggantikan Najib.

Dilaporkan, bertebaran poster misteri menyokong Muhyiddin menggantikan Najib sebagai PM sebelum PRU, di Johor dan Pulau Pinang.

Umno Johor menafikan bahawa poster itu dicetak mereka dan membuat laporan polis berhubung perkara itu.

Imej pada poster itu, bersama dengan potret Muhyiddin dan bendera Malaysia, telah disebarkan secara meluas di Internet.

Poster itu berbunyi 'Kami Mahu Tan Sri Muhyiddin Yassin Sebagai PM sebelum PRU 13'di bahagian bawah dan 'Selamatkan Barisan Nasional' di atas. Ia juga memaparkan logo BN dan Umno, serta tulisan 'Terbitan Barisan Nasional Negeri Johor'.

Walaupun Umno Johor menafikan dan memang tidak rasional mendakwa mereka yang mencetak poster tersebut, namun ianya tidak mampu menutup pertelagahan di antara kedua-dua pemimpin mereka.

Muhyiddin mempunyai 'track-record' yang cemerlang, berjaya 'menghalau' Abdullah dari kerusi PM dan Presiden Umno, dengan sokongan kuat keling nyanyuk Mahathir Mohamad.

Dengan keceluparan Mahathir membuat pelbagai kenyataan mendahului Najib dalam banyak perkara sebelum ini, apakah ianya bukan indikator bahawa Presiden Umno itu tidak boleh diharap untuk mengekang kemaraan Pakatan Rakyat?

Apakah dengan sebab itu kempen menjatuhkan Najib sedang giat dijalankan kumpulan pro Muhyiddin? Kita nantikan episod seterusnya, apakah rumah 'syaitan' akan roboh akibat dimakan anai-anai belaan sendiri? Sama-sama kita saksikan.

pelaku kurang ajaq....gambar najib di pijak lagi....!!!!

Posted: 07 Sep 2012 03:41 PM PDT

Ini kes menghina....
Kita akan  cari  pelaku kurang ajaq  ni sampai dapat
dan pastikan ia nya digari & ditahan lokap..
sapa suruh dia buat "tarian pungkok" depan.....
dan sampai pijak-pijak gambar  berdaulat tu!!..ishh!!

ini tidak boleh di biarkan dan memalukana kerabat di raja  monggol  YAM  Raja Najib  Al tantuya Ibni Raja Tong Nazak dengan permasuri nya  dari kalangan malaun dan penyamun  YAM Raja Rosmah Al Botoxi Binti  Raja Pundek,,,issshhsh..!!!!

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT