Rabu, 12 September 2012

labun KulupSakah...

labun KulupSakah...


Jangan pijak!

Posted: 12 Sep 2012 12:36 AM PDT

inilah perjalananku...

Posted: 11 Sep 2012 04:09 AM PDT

Perjuangan menuntut pengorbanan. Kalau hanya mengharap apa yang ada ia akan statik. Waktu aku ke Beijing aku hanya dibenarkan cuti 70 hari kerana segala peruntukan cuti apa pun telah habis aku gunakan.
Tapi aku telah nekad melanggar demi An-Nur. Aku tak sempat untuk Annisa.
Hari ini sedikit perubahan ada walaupun perjalanan masih jauh.
Lihat foto An-Nur di bawah ini diambil beberapa hari lalu.

1) Bahagian hadapan


2. Kaki

3. Bahagian belakang.





Apa yang anda nampak? Ya! Badannya membengkok. Tulang belakangnya membengkok sehingga struktur badan 'lari'. Menarik semula tulang belakang ke asal bukan mudah dan bukan dengan pembedahan. Setiap hari An-Nur menjalani akupunktur dan senaman. Ini membuatkan aku terus bercuti menumpukan kepadanya. Aku diminta masuk bertugas tetapi aku bertegas untuk menangguhkan sehingga Disember . Akibatnya aku diberi surat tunjuk sebab, tidak disambung gaji dan bakal menerima tindakan tatatertib.
Kenapa aku sangat degil??

Cuba bandingkan foto di bawah ini yang diambil dua bulan lalu:-
Perhatikan tulang belakang dan kaki An-Nur sangat bengkok. Hari ini perubahan sudah ada.



Dalam keadaan perubahan ini, aku mesti teruskan sehingga hujung tahun. Menumpukan dan berusaha agar keadaan An-Nur lebih baik. Tulang belakang membengkok dan menekan paru-paru inilah punca An-Nur selalu sakit masuk wad.
Aku boleh masuk bertugas - boleh dapat gaji,(sekarang tadak gaji woooo....) tak kena tindakan tatatertib
TAPI....
keadaan An-Nur yang semakin menunjukkan perkembangan yang baik ini akan kembali tergendala.

Dan siapakah yang memahami?



Tiada ulasan: