Jumaat, 28 September 2012

KRAI Utara

KRAI Utara


Edisi Terbaek: 65 juta dollar untuk lelaki yang sanggup takluk hati puteri lesbian jutawan hong kong,

Posted: 28 Sep 2012 04:00 AM PDT

 Jutawan   Hongkong, Cecil Chao, menawarkan wang sebesar 65 juta dollar AS  kepada lelaki bujang  yang boleh merebut hati puterinya yang lesbian.Harian South China Morning Post edisi Rabu (26/9/2012), sebagaimana dikutip kantor berita AFP, melaporkan, tawaran "pernikahan berhadiah" ini setelah Chao gagal mengubah "selera" puterinya, Gigi, yang awal tahun ini menikahi sesama perempuan yang selama tujuh tahun ini menjadi pasangannya di Perancis."Saya tidak peduli lelaki ini kaya atau miskin. Yang penting bahawa dia murah hati dan baik," ujar Chao (76), sebagaimana dikutip harian South China Morning Post."Gigi adalah wanita dengan talented yang baik dan cantik. Dia sangat taat pada orang tua, murah hati, dan senang membantu," ujar Chao.Chao juga menampik apa yang dikatakannya sebagai "berita bohong" bahawa Gigi yang kini berusia 33 tahun telah menikah di luar negeri dengan pasangan sesama jenis. Chao menilai Gigi masih lajang.Chao yang juga pemilik perusahaan properti Cheuk Nang, yang terdaftar di bursa saham setempat, sejauh ini belum boleh dikonfirmasi soal penawaran ini. Pernikahan sesama jenis kelamin tidak diakui di Hongkong. Kota yang konservatif secara sosial ini menilai hubungan sesama jenis sebagai tindakan kriminal.Chao merupakan tokoh dan banyak dikenal dalam lingkaran sosial di Hongkong. Dia kerapkali tampil di muka umum dan berbagai event dengan pacarnya yang relatif sangat muda. Dia pernah dilaporkan mengklaim dirinya pernah mempunyai hubungan intim dengan sekitar 10,000 perempuan. sumber

Penjaga gawang terbaik malaysia pun sokong tuntutan royalti kelantan....lu musthapa bila lagi! Atau nak jadi kera sumbang?

Posted: 27 Sep 2012 04:26 PM PDT

Sebelum itu.. buat yang masih tertanya-tanya apabendanya 'R' ni?..'R' ialah Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Pendaratan Minyak dan Gas Ke Kelantan (ROYALTI) atau lebih dikenali sebagai “R”merupakan gabungan pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) yang mengabungkan lebih 58 buah ngo di Negeri Kelantan dengan berberapa tujuan iaitu:~ Menuntut Royalti Minyak Diberikan Kepada Kerajaan Negeri Mengikut Akta Pembangunan Petroleum 1974 dan Perjanjian Antara Kerajaan Negeri Kelantan dengan PETRONAS pada 9 Mei 1975.~ Menuntut Hak Pendaratan Minyak & Gas yang Dikeluarkan Dalam dan Luar Perairan Negeri Kelantan ke Negeri Kelantan sepertimana Titah DYMM Sultan Kelantan, Sultan Muhammad Ke V pada Disember 2012 dan pada PLAK ROYALTI yang Ditandatangani oleh Baginda sendiri pada 5 Jun 2012 yang lalu.~ Membina Hubungan Nasional dan Antarabangsa Dengan Negeri-Negeri serta Negara-Negara Pengeluar Minyak & Gas Bagi Mengajak Mereka Bersama-Sama Berjuang Menuntut Hak Hasil Bumi Di Kembalikan.Sebagai anak Kelantan, Penjaga Gol Kebangsaan Khairul Fahmi Che Mat ataupun Apex turut menyatakan sokongannya terhadap 'ROYALTI' ataupun 'R'...Gambar dari : Batu Vs KayuMungkin kerana beliau tahu  negeri Kelantan sememangnya berhak terhadap royalti yang telah dinafikan oleh Kerajaan UMNO/BN maka kerana itu beliau melahirkan sokongannya terhadap tuntutan tersebut..Malangnya ada juga puak bengong iaitu PERKASA telah melaporkan kepada Polis kononnya pihak Royalti telah menggunakan nama Sultan Kelantan..Sedangkan Sultan Kelantan sendiri telah berkenan mencemar duli menandatangani plak Tuntutan Royalti Petroleum itu.... kalau dah lupa sila baca di ( SINI )

Ehsan : anak sungai derhaka

Pelancaran R peringkat kuala krai!

Posted: 27 Sep 2012 07:43 AM PDT

Majlis pelancaran gabungan profesional tuntut royalti diadakan di perkarangan pejabat ahli parlimen kuala krai di hadiri ratusan pemuda dari daerah ini malam ini. Majlis yang bermula jam sembilan malam di hadiri pimpinan ngo R peringkat negeri dan pimpinan pakatan rakyat peringkat parlimen kuala krai.

Antara pimpinan R yang hadir ialah saudara jeming hassan, aduka taruna, topeng perak dan ramai lagi, di samping pimpinan pas kawasan ust abd latiff, abe uji, ketua pemuda ust. mahadi dan lain lain.

Kehadiran begitu ramai aktivis pemuda ini menunjukkan rakyat kuala krai begitu teruja dan bersemangat untuk menyatakan kepada pusat bahawa rakyat kuala krai bukan dayus untuk menuntut hak yang telah dipertikaikan pusat kepada kelantan sebanyak tujuh billion.

R juga mendedahkan disini penyelewengan dan pengkhianatan yang dilakukan pimpinan pusat yang telah mendaratkan hasil petroliam di negeri siam dan bakal mendaratkan hasil gas kelantan di terengganu yang di anggarkan sebanyak 1.7 trillion meter padu yang bersamaan seratus tahun pengeluaran.

Setiausaha R semasa penerangannya juga menegaskan bahawa rakyat kelantan akan menyesal jika tidak bersama sama untuk menuntut supaya hak kita di kembalikan!

Tiada ulasan: