Khamis, 27 September 2012

dollah yankee

dollah yankee


Haram J punya mamak !

Posted: 27 Sep 2012 06:00 AM PDT

Ini mamak memang macam yang Najib cakap dekat peneroka-peneroka felda suatu ketika tak lama dulu, haram jadah!.

Sebabnya bila ditanya bab dia dengan parti syaitan dia, dia akan pusing dia akan 'kona' dia akan jadi 'kura-kura dalam perahu', pura-pura tak dengar soalan. Tetapi bila ditanya pasal Pakatan Rakyat atau pasal Guan Eng atau pun pasal Anwar Ibrahim, soalan belum selesai ditanya, jawapannya begitu cepat macam taik lembu jatuh daaa....memang betul lah ini orang 'Mamak Haram J' ... BACA DI-SINI 

dollah yankee -
Apa cerita setiausaha dia yang sorok duit 2 juta dalam mesin  basuh di Butterworth? Dah kena 'caj'?

Siapa yang gila? mesin AES ini?atau pemandu?

Posted: 27 Sep 2012 12:53 AM PDT


Kelmarin gurkah-gurkah politik port ini ada terbaca tentang projek pengswastaan dan pemasangan sistem 'mesin saman ekor' @ AES (Automatic Enforcement System) di 14 lokasi di Perak,Selangor,Putrajaya dan Kuala Lumpur. 10 lokasi untuk memerangkap had laju dan 4 lokasi untuk yang langgar lampu merah. (Penang dah ada lama dah 'kamera' untuk yang suka langgar lampu merah)

Dengan bangganya dilapurkan bahawa hanya dalam masa 2 hari saja mesin saman ekor ini telah berjaya menangkap 2,952 pesalah untuk 809 kesalahan memandu laju dan 2,143 untuk yang langgar lampu merah.

Kalau kita 'ushar' betul-betul, memang baguslah 'mesin saman ekor' ni, tetapi kalau 'ushar' lagi dekat-dekat... terkejut juga sebab sampai 2,143 orang yang sudah langgar lampu merah dalam masa hanya 2 hari saja. Apa kah pemandu-pemandu kita semua sudah gila dan tidak ambil pot dengan denda RM300 yang dikenakan jika melanggar lampu marah?, atau 'mesin saman ekor' ni yang gila? Dan setelah gurkah-gurkah ini buat 'research' sendiri tentang 'mesin saman ekor' ini disimpang jalan yang telah dipasang dengan 'mesin' ini, telah didapati yang pemandu-pemandu kita semua okey, mereka tidak gila, tetapi memang sah laa yang 'mesin saman ekor' ini lah yang sebenarnya gila, sebabnya anda hanya ada masa 1.725 saat sahaja untuk anda memecut melepasi kamera dan lampu merah ini ketika lampu trafik itu bewarna kuning ke merah.

Dan ketika melihat poster iklan sistem AES ini, gurkah-gurkah perasan ada logo Kem Pengangkutan, JKJR,JPJ dan MIROS, tetapi tidak ada logo PDRM. Kenapa PDRM tiada sebagai salah satu dari peserta dalam inisiatif kempen keselamatan jalan raya ini??!

dollah yankee -
Sistem nak tangkap peragut, mat rempit dan pencuri tak ada ke??!!

Tiada ulasan: