Selasa, 11 September 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Serang bas - Ada bukti tapi polis belum bertindak

Posted: 10 Sep 2012 11:59 PM PDT

Sekurang-kurangnya dua individu membaling batu, botol minuman dan cat ke atas bas yang membawa Anwar dan kepimpinan PKR.

SEREMBAN: Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pusat, Shamsul Iskandar Mohd Akin mendakwa walaupun beliau telah memberikan bukti yang kukuh kepada pihak polis berhubung serangan sekumpulan lelaki ke atas bas yang membawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kampung Rim, Jasin, Melaka Sabtu lepas tetapi sehingga ke hari ini (semalam) polis masih belum menahan atau menangkap mereka yang terlibat.

Bercakap di sebuah program ceramah PAS di Ampangan, Seremban malam tadi, Shamsul berkata beliau turut berada di dalam bas bersama Anwar dan mengenali sekurang- kurangnya dua individu di dalam kumpulan yang melakukan serangan dengan membaling batu, botol minuman dan cat ke atas bas yang membawa Anwar dan kepimpinan PKR.


"Pada 9 September saya membuat empat laporan polis dan dalam laporan-laporan itu saya
menyebut dua penjawat awam turut terlibat di dalam serangan itu.

"Mereka ialah Jezlee Pit, seorang penghulu mukim dan Ahmad Baharuddin yang merupakan seorang Pengerusi JKKK dan Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Jasin.

"Pada 8 September saya juga ada membuat satu laporan polis dengan memberikan foto, alamat dan nombor telefon salah seorang individu yang membaling objek ke arah bas.

"Tetapi sehingga hari ini polis masih belum menangkap sesiapa pun yang terlibat di dalam serangan itu. Saya difahamkan esok (11 September) polis akan melakukan proses kawad cam dan pemandu bas serta dua kakitangan PKR Pusat iaitu Maisuri dan Hadi yang turut berada di dalam bas dan melihat insiden itu akan hadir untuk mengecam individu-individu tersebut," kata Shamsul Iskandar.

Tidak puas hati

Bagaimanapun Shamsul Iskandar yang juga Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) PKR Melaka berkata beliau tidak puas hati dengan tindakan polis yang lambat ambil tindakan.

"Apabila saya tanya kenapa polis masih belum menahan individu-individu yang saya nyatakan tadi, mereka (polis) berkata mereka masih menyiasat kes tersebut.

"Saya nak tanya katalah Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak atau pemimpin Umno lain membuat lawatan ke Melaka dan cukuplah saya cuma baling botol atau telur busuk pada kenderaan mereka, saya rasa masa itu juga saya ditangkap.

"Mungkin saya tidak dapat hadir ceramah pada malam ini kerana mungkin saya telah ditahan di lokap kerana membaling objek ke atas kenderaan pemimpin Umno.

"Amat malang apabila polis mengambil pendekatan 'double standard' ketika mengambil tindakan,' katanya.

Samsul Iskandar turut melahirkan rasa kesal apabila polis yang tidak memakai uniform dan gagal mengambil tindakan atau menangkap individu-individu yang membaling objek ke arah bas walaupun polis turut berada di lokasi kejadian.

"Polis turut berada di dalam 'crowd' tetapi kenapa mereka (polis) tidak membuat tangkapan
terhadap individu yang membuat provokasi dengan membaling objek ke atas bas?

"Hanya ketika mereka menahan pengawal Anwar barulah kami tahu memang ada beberapa anggota polis berpakaian preman di dalam 'crowd'.

"Tuan-tuan boleh melihat visual di dalam berita NTV7, bagaimana individu-individu ini membaling cat ke atas bas secara terbuka. Kalau polis nak tangkap memang boleh. Malangnya mereka (polis) tidak berbuat demikian.

"Saya mendesak pihak polis tangkap individu yang menyerang bas Anwar dan dakwa mereka di bawah Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana melakukan perbuatan khianat,' ujar Shamsul Iskandar.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2012/09/11/ada-bukti-tapi-polis-
belum-bertindak/



Media Spinning - Nenek Dilanggar Beca

Posted: 10 Sep 2012 06:35 PM PDT





Sultan Johor Perli Zahid Hamidi Ke?

Posted: 10 Sep 2012 05:15 AM PDT

Perbezaan harga Rapid Intervention Vehicle (RIV) yang diutarakan Sultan Johor Sultan Ibrahim dalam titah baginda Sabtu lepas akan disiasat, kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid
Hamidi.

Beliau berkata kementeriannya mengambil secara positif komen tersebut dengan menganggapnya sebagai satu keprihatinan yang ditunjukkan Sultan Ibrahim yang juga Kolonel Komandan Rejimen Gerak Khas.


"Kementerian Pertahanan mengambil maklum terhadap komen baginda dengan cara positif di mana saya sendiri akan lakukan penyiasatan terhadap perbezaan di antara harga RIV yang dianugerahkan oleh Tuanku Sultan Johor berharga RM150,000 berbanding RM690,000 yang dijual oleh pihak pembekal.

"Mungkin terdapat spesifikasi yang berbeda yang akan saya teliti," katanya kepada pemberita ketika mengulas mengenai titah Sultan Johor pada majlis ulang tahun Rejimen Gerak Khas ke-47 di Kem Iskandar, Mersing, Johor Sabtu lepas.

Ahmad Zahid yang ditemui selepas menerima kunjungan hormat Timbalan Ketua Staf Angkatan Tentera Republik China, Jeneral Ma Xiaotian di Kementerian Pertahanan di Kuala Lumpur, berkata beliau menghargai pandangan tersebut dan sekali gus menunjukkan keprihatinan baginda terhadap peralatan yang sedang dan terus digunakan oleh Rejimen Gerak Khas.

"Keprihatinan ini adalah suatu yang perlu dihargai oleh kementerian (pertahanan) dan tentunya akan diambil kira sebagai panduan terutamanya dalam pembelian aset-aset dan peralatan di bawah naungan baginda," katanya.

Sultan Johor Sultan Ibrahim pada Sabtu lepas melahirkan rasa dukacita kerana kelengkapan ketenteraan yang dibekalkan kepada Kor Gerak Khas bukan sahaja tidak mencukupi tetapi juga tidak bermutu dan tidak menepati spesifikasi.

Baginda bertitah dalam usaha kerajaan mengawal belanjawan dan perbelanjaan, pihak Kementerian Pertahanan hendaklah meneliti satu persatu pembelian yang dibuat dan memastikan peralatan yang diperolehi bertepatan dengan keperluan dan mempunyai kualiti yang tinggi.

Di samping itu Sultan Johor juga mengingatkan pihak yang berkenaan agar tidak mengambil kesempatan dalam usaha pihak tentera melengkapkan kor itu dengan peralatan terkini.

"...janganlah bekalkan peralatan yang kurang berkualiti tetapi meletakkan harga yang berlipat kali ganda," titah Sultan Ibrahim.

- Bernama


PKR adakan makan malam TERBESAR di Johor: Samseng tidak patahkan semangat kami- Jui Meng

Posted: 10 Sep 2012 04:30 AM PDT

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim agak cemas akan peristiwa keganasan yang dilakukan oleh samseng politik yang juga penyokong BN dengan peristiwa menyimbah cat ke atas bas yang dinaiki beliau, mereka juga memberhentikan konvoi beliau dan juga memaksa polis menangkap pengawal peribadi Anwar kerana cuba melindunginya.

Namun, Anwar tidak akan membiarkan ugutan ini mematahkan usaha jelajah ke serata Malaysia untuk menemui pengundi sebelum pilihanraya umum ke 13, yang mungkin akan diadakan pada November ini.


Semua tertumpu kepada destinasi Anwar yang seterusnya- Johor, tempat lahirnya Umno yang juga merupakan kubu kuat BN.

Tidak percuma TETAPI sudah habis dijual

Memandangkan reaksi yang agak ganas dari penyokong Umno-BN di Melaka, yang cuba menyekat konvoi bas pada hujung minggu untuk masuk, suatu pertemuan yang mendebarkan akan dijangka apabila Anwar mula menjelajahi Johor pada Jumaat, 14 September ini (Jelajah Bas Anwar Ibrahim).


"Tiada perubahan dalam rancangan langsung. Kami tidak akan takut pada samseng politik yang cuba bermain kasar kerana dengki. Rakyat Johor sedang memerhati dan mereka adalah penentu apa jenis politik yang mereka mahu bertapak di negeri mereka," ketua PKR Johor Chua Jui Meng memberitahu Malaysia Chronicle.

"Anwar akan melawat beberapa bandar bersama-sama pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang lain dan pada waktu malam, kami akan mengadakan makan malam terbesar yang belum pernah disaksikan oleh rakyat Johor. Ini adalah untuk mengucapkan terima kasih kepada rakyat di negeri ini kerana sokongan dan semangat yang diberikan kepada kita semasa ceramah sejak setahun yang lalu. Memang ia bukanlah percuma, tetapi ianya bertujuan untuk mengutip dana, tetapi rakyat Johor akan berpeluang untuk berkumpul dan bertemu serta mendengar sendiri amanat pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat. "

Sudah, 800 meja telah dijual sepenuhnya. Makan malam yang dianjurkan oleh bahagian Jui Meng ini akan diadakan di tempat letak kereta Sutera Mall di Skudai. Jadual lawatan Anwar belum ditetapkan lagi tetapi lawatan mungkin akan bermula di Ledang pada pukul 11 pagi.

Terancam


Johor, dan juga Negeri Sembilan, Sabah dan Sarawak disifatkan sebagai 4 negeri dalam senarai paling terancam BN. Pakatan dijangka membuat kejutan besar di empat negeri ini semasa PRU ke-13 nanti.

Johor mempunyai 26 kerusi Parlimen dan 56 kerusi Dewan Undangan Negeri. Dalam pilihan raya umum 2008, BN Johor kehilangan hanya satu kerusi parlimen dan 6 kerusi Dewan Undangan Negeri. Ia telah banyak menyumbang dalam mengekalkan kekuasaan BN, sebab itulah ia dikenali dengan nama "kubu" Umno-BN.

Tetapi langit tidak kekal cerah bagi BN selepas itu. Bukan sahaja Umno kehilangan sokongan orang Melayu, tetapi parti komponen BN iaitu MCA, Gerakan dan MIC mungkin akan lenyap selepas PRU ke-13 kerana pengundi sudah muak dan melarikan diri dari parti-parti ini.

"Untuk mendapatkan gambaran bagaimana Johor berada dalam keadaan yang mencemaskan bagi BN, apa yang anda perlu lakukan adalah untuk meneliti bilangan kerusi yang dipegang oleh MCA, MIC dan Gerakan di sini. Selebihnya dipegang oleh Umno dan jika anda telah menghadiri ceramah Pakatan dan memerhatikan kadar peratusan Melayu yang besar, maka anda akan memahami kenapa Umno mula panik," kata Jui Meng.

"Ia juga begitu ketara bahawa PAS cukup yakin untuk menggunakan Naib Presidennya Salahuddin Ayub untuk bertanding kerusi DUN di sini supaya jika Pakatan menang di Johor, Salahuddin akan menjadi ketua menteri dan begitulah yang ditetapkan oleh Pakatan."

7 daripada 15 kerusi Parlimen dan 12 daripada 35 kerusi Dewan Undangan Negeri bagi MCA adalah di Johor. Bagi Gerakan, salah satu daripada dua kerusi parlimen dan 2 daripada empat kerusi Dewan Undangan Negeri mereka berada di Johor. Begitu juga MIC, satu daripada tiga kerusi Parlimen dan empat daripada tujuh kerusi Dewan Undangan Negeri berada di Johor. Selebihnya dipegang oleh UMNO.

Malaysia Chronicle


Video : Inilah Rupa Samseng Yang Baling Cat Pada Bas Jelajah Rakyat

Posted: 10 Sep 2012 02:56 AM PDT


Lupakan video pasal najib joget2 tue. Dah tamat dah masa untuk bergelak ketawa. Kini kita ada video yang lebih panas kebabommmm..

Mesti bloggers umno cakap dsai upah penyokong umno untuk merosakkan bas jelajah merdeka pakatan rakyat kan? Itu alasan bagus tue. Amalkan selalu and i like.

Wakaka..


Saksikan sendiri video kat bawah neh dan jangan lupa dengar apa benda yang dorang sembangkan tue oke ;




Dengar kan? Walaupun bodyguard dsai acukan pistol kepada pengganas, tetapi bila dia didatangi oleh polis dia ikut jek arahan polis2 tue walaupun polis2 tue bersikap keras dan kasar terhadap dia.


Adil ka?

Haktuihhhhh

Dasar tak sendiri punya amenoworld. Ko duduk kat negara mana hah? Ini malaysia beb. Undang2 dibawah tapak kaki umno dan bn. Ko sapa? Ko cuma kulibatak umno dan bien jek. Seumur hidup mampos lah kena menyembah dorang.

kah kah kah

Time baling cat ada ka polis mai sound mereka?

Time provoke2 ada ka polis mai sound dorang?

Aku rasa aku dah dapat gabung pecahan2 citer kat sini. Aksi baling cat dan baling barang tue mengundang persepsi la beb. Kadang2 kita boleh fikir dorang nak baling batu juga. Mana nak tahu. Baling batu kang kemalangan tak pasal2 kang sapa nak tanggung? Soh tindakan acu pistol sebagai warning dan amaran amat bertepatan sekali disebabkan dorang tak lut dengan cara baik.

And guess what, itu pun dorang tak lut. Orang acu pistol 4,5 saat jek. Tapi kesan yang bodyguard tue dapat lebih dari 4,5saat. Macam2 dia kena balik. Kena provoke, kena fitnah, kena siasat, kena gari, kena tahan dan dituduh macam2.

Hak tuih.

Sekali lagi. Undang2 dibawah tapak kaki umno. Selagi bn jadi pemerintah selagi itu kita seme dikulibatakkan, korang sanggup?

http://sedakasejahtera.blogspot.com/2012/09/video-inilah-rupa-samseng-yang-baling.html


Tiada ulasan: