Ahad, 9 September 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Tiada Provokasi, Pengawal Anwar acu senjata api?.. betoi ka?

Posted: 08 Sep 2012 11:17 PM PDT


Bagai dijangka, akhirnya provokasi-provokasi yang dilakukan oleh pencacai-pencacai UMNO terhadap beberapa siri 'Jelajah Merdeka Rakyat' kali  ini membuahkan hasil akhirnya.

Ianya berhasil bilamana salah seorang dari Pengawal Peribadi DS Anwar Ibrahim mengeluarkan pistol yang dibawanya ketika pencacai-pencacai UMNO melakukan provokasi.

Difahamkan tindakan Pengawal Peribadi mengeluarkan pistol tu dianggap hanya sebagai SOP dalam melindungi Anwar Ibrahim dari diserang oleh kumpulan orang awam dikawasan tersebut.

Seperti dijangkakan blogger-blogger Pro UMNO menggunakan isu ini untuk memburuk-burukkan DS Anwar Ibrahim, malah ada yang menganggap Pengawal Peribadi DS Anwar Ibrahim ini adalah pengikutnya..

Bukan saja Blogger pencacai UMNO malah Media tunggangan UMNO juga tidak melepaskan peluang yang ada..


Pengawal Anwar acu senjata api

Jasin: Polis menahan lelaki yang ditugaskan mengawal Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas mengacukan senjata api ke arah orang ramai pada majlis anjuran PKR di Kampung Baru Rim di sini, petang semalam.

Dalam kejadian jam 3.15 petang itu, lelaki berusia 37 tahun yang menaiki kereta Toyota Camry, dipercayai berang dan keluar dari kenderaan sebelum mengacukan pistol selepas sekumpulan lelaki cuba menghalang bas dinaiki Anwar ke majlis itu.

Diserbu orang ramai
 


Marah dengan perbuatannya, orang ramai yang berada berhampiran tapak program Jelajah Merdeka Rakyat, menyerbu ke arah lelaki itu sehingga keadaan menjadi kecoh.

Beberapa anggota polis yang berkawal di tempat kejadian pantas menyuraikan kekecohan sebelum menahan dan membawa lelaki itu Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD).

Susulan kejadian itu, laporan polis dibuat Pemuda UMNO dan Belia 4B Jasin jam 6.30 petang di IPD berkenaan. Hadir sama, Ketua Pemuda UMNO Jasin, Zaidi Attan dan Timbalan Pengerusi Gerakan Belia 4B Jasin, Zulkifli Kalil.

Ketua Polis Melaka, Datuk Chuah Ghee Lye ketika dihubungi mengesahkan menahan seorang pengawal sebuah syarikat keselamatan yang ditugaskan untuk mengawal Anwar.

"Siasatan mendapati senjata api itu milik syarikat keselamatan dan pengawal terbabit dibenarkan membawanya ketika bertugas. Kita menahan pengawal itu dan turut merampas senjata apinya untuk siasatan.

"Kita menyiasat dari pelbagai aspek sama ada dia mengacukan pistol ke arah orang ramai atau hanya mengeluarkan senjata dan memegangnya di celah baju," katanya.

Chuah berkata, pihaknya menerima empat laporan berhubung kejadian itu sehingga petang semalam.

Tiada provokasi

Sementara itu, pemimpin belia 4B Jasin yang diacukan pistol, berkata beliau terkejut dengan tindakan lelaki terbabit kerana beliau bersama beberapa rakan tidak melakukan sebarang tindakan ganas atau provokasi.

"Saya hanya berdiri di tepi jalan untuk memberi laluan kepada rombongan Anwar ke tapak ceramah.

"Namun, secara tiba-tiba pengawal peribadi itu meluru keluar dari keretanya lalu mengacukan pistol ke arah saya sambil berkata 'masuk' (jika berani).

"Saya dan beberapa rakan terkejut dengan tindakannya dan hanya berdiam diri sebelum lelaki itu masuk semula ke dalam kereta dan beredar," katanya - Berita Harian 

Ada Polis rupanya ditempat kejadian... ketika bas 'Jelajah Merdeka Rakyat' di baling dengan cat merah mungkin anggota Polis masih belum masuk bertugas agaknya..


"Saya hanya berdiri di tepi jalan untuk memberi laluan kepada rombongan Anwar ke tapak ceramah kata pemimpin Belia 4B itu...

Tengok gambar kat bawah ni.. ditepi jalan memberi laluan..


Beliau bersama beberapa rakan tidak melakukan sebarang tindakan ganas atau provokasi... tengok gambar kat bawah ni..


Tidakkah pencacai UMNO di atas sedang mengacukan senjata yang boleh menggulingkan negara terhadap konvoi 'Jelajah Merdeka Rakyat' itu.. maksud aku botol mineral water tu..

Siapa yang kata botol mineral water tu boleh ancam keselamatan sila lihat di ( SINI )

Rafizi Ramli di Taman Pauh Jaya malam ini..

Posted: 08 Sep 2012 08:30 PM PDT

Pengarah Strategi PKR, saudara Rafizi Ramli akanmenyampaikan pidatonya malam ini di Taman Pauh Jaya dan sebelum itu beliau dilaporkan akan turut menjayakan Rumah Terbuka Aidilfitri KADUN Seberang Jaya..

Seluruh rakyat Malaysia yang berada berhampiran kawasan dipersilakan hadir!!..


Tiada ulasan: