Jumaat, 21 September 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Bantah "Innocence of Islam".. Bodoh macam pencacai UMNO rupanya si Khairy nie..

Posted: 21 Sep 2012 08:38 AM PDT


Naib presiden PAS, Salahuddin Ayub yang mengetuai lebih dari 5,000 orang peserta 'Xpresi Hijau Kasih Nabi SAW' telah berarak ke kedutaan AS yang berada berhampiran dengan Masjid Tabung Haji di Jalan Tun Razak.


Peserta berarak ke kedutaan Amerika Syarikat dengan melaungkan "Hidup Islam", "Hancur Israel", dan "Hancur Amerika", bertakbir dan berselawat berulang-ulang kali.

Dalam ucapannya, Salahudin yang juga ahli parlimen Kubang Kerian mendesak Presiden AS Barrack Obama bertanggungjawab atas penerbitan dan penyiaran filem itu dan mendesaknya memohon maaf.

Amat berbeza dengan perhimpunan anjuran Pemuda UMNO yang disertai kurang dari 3,000 orang malah bolehlah dikatakan sebagai 'ciput' sahaja UMNO mendakwa jumlah ahlinya ialah 3.2Juta..

Selain dari tidak bergerak dari kawasan berhampiran Masjid Kampung Baru, Ketuanya Khairy Jamaluddin kelihatan takut untuk mengutuk Amerika Syarikat..

Malah Khairy lebih banyak mengutuk pemimpin DAP Perak Ngeh Koo Ham yang didakwa mempertikai bantahan umat Islam dalam isu itu.

Apalagi yang parti PAS hendak tunggu dalam Pakatan Pembangkang sekiranya perkara asas seperti penghinaan terhadap Islam dan Nabi SAW tidak mendapat sokongan dari parti yang dikatakan 'rakan seperjuangan'.

"Itu adalah isyarat yang jelas, apa yang hendak ditunggu, kalau kita satu hati dalam isu ini sebagai contohnya kita ajak bersama mereka yang beragama Buddha, Hindu, Sikh dan lain-lain, MCA, MIC serta PPP bersama... kita tunjukkan bahawa ini adalah masalah sejagat," kata Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin.

Khairy membuat gesaan itu setelah melihat perkembangan dalaman parti-parti dalam Pakatan Pembangkang terutama DAP yang tidak turut serta membuat bantahan dalam isu tersebut malah seorang pemimpin DAP bersikap biadap terhadap usaha umat Islam mengadakan demontrasi aman.

Beliau seterusnya mahu PAS membuka mata terhadap sikap DAP yang langsung tidak menghormati perkara asas iaitu penghinaan terhadap agama.

"Saya amat amat kesal. Di mana pada satu keadaan agama kita dikecam, Nabi Muhammad dihina tetapi mereka (PAS) tidak mendapat sokongan daripada parti yang katanya rakan seperjuangan.

"Apa lagi nak tunggu? Bagi saya, itu adalah isyarat yang cukup jelas bahawa mereka (PAS) perlu tinggalkan parti pembangkang," tegas Khairy.

Khairy berkata demikian kepada pemberita selepas selesai mengetuai perhimpunan aman yang mengecam filem dan karikatur yang menghina Islam di Kampung Baru, petang ini ~ Agendadaily

Bodoh macam pencacai UMNO rupanya si Khairy ni..

Dia mempertikaikan kononnya parti-parti dalam Pakatan Rakyat terutama DAP yang tidak turut serta membuat bantahan dalam isu.. tapi dalam masa yang sama ada ke wakil dari MCA dan MIC bersama dia?

Kononnya dia amat kesal Nabi Muhammad dihina tapi bila Mahathir menghina Rasulullah S.A.W di mana dia?

Walaupun tiada wakil dari DAP, tetapi masih ada juga wakil Rakyat yang bukan Islam dari Pakatan Rakyat yang turut serta dalam demonstrasi itu.. tengok video di bawah ni..



Banyak ni saja Pemuda UMNO demo bantah "Innocence of Muslims"?.. awat ciput sangat?

Posted: 21 Sep 2012 01:41 AM PDT


Memandangkan ramai sahabat seperjuangan dari Pakatan Rakyat telah menyiarkan gambar-gambar demo yang diadakan di hadapan Kedutaan US anjuran Dewan Pemuda PAS Pusat, mari kita lihat berapa puluh ribu pula yang hadir ke demo anjuran Pemuda UMNO di Kampung Baru.

Kedua-dua demo dianjurkan di ibu negara bagi membantah penerbitan filem "Innocence of Muslims" yang menghina Nabi Muhammad SAW. Himpunan anjuran Dewan Pemuda PAS Pusat diberi nama "Expresi Hijau Kasih Nabi" itu bermula sejurus selesai solat Jumaat di Masjid Tabung Haji sebelum berarak menuju ke bagunan kedutaan kira-kira 200 meter dari masjid tersebut.

Himpunan yang dianjurkan oleh Pemuda UMNO pula diadakan di Masjid Jamek Kg Baru.. nama himpunan entah apa aku pun tak tahu..

Semalam Khairy kata perhimpunan mereka juga bertujuan untuk mengecam penerbitan kartun dalam sebuah majalah di Perancis yang turut menghina junjungan besar Muhammad SAW baru-baru ini.

Setakat ini lebih 15 NGO dan parti politik komponen BN akan turut serta dalam perhimpunan yang dijangkakan bakal disertai lebih 5,000 umat Islam itu selepas solat Jumaat esok.

Antara NGO yang terlibat kumpulan pendesak Melayu PERKASA, Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Belia 4B dan beberapa pertubuhan silat. Wakil mereka hadir dalam sidang media hari ini.

5000? apa kata korang kiralah sendiri..








Khairy kata dia anggarkan 5000 akan hadir.. tapi apa pasal nampak ciput sangat ni?.. kata aha berjuta ahli.. tentu sebab tak ada upah kan?.. kalau ada upah ramailah sikit yang datang tu...

Kat bawah ni demo anjuran Pemuda PAS Pusat..






Cukuplah kot dengan lima keping gambar tu.. siar banyak-banyak karang ada pula pencacai UMNO yang sakit hati pulak..

Dari dua scenario diatas ianya memberikan jawapan kepada kita kenapa Ketua Pemuda UMNO tidak mahu bergabung dengan PAS dalam demo ini..

Ini alasan Khairy semalam "Oleh kerana risau dengan keadaan keselamatan apabila terlalu ramai penyokong parti akan bertembung di kedutaan AS, (jadi) kami buat keputusan (itu)... tidak (mahu) tenggelam dengan insiden yang (tidak dingini) berlaku," kata Khairy.

Sebab "keselamatan dan bimbang insiden yang tidak diingini berlaku" hanyalah satu alasan untuk menyembunyikan kelemahan mereka sebenarnya..

Lagipun jika bersatu akan tenggelamlah Pemuda UMNO..

Video Pemuda UMNO perjuangkan Islam sambil mencarut tersebar.. saksikan!!

Posted: 20 Sep 2012 09:02 PM PDT


Baru-baru ini satu gerombolan manusia yang terdiri daripada samseng upahan Umno telah berhimpun di hadapan ibu pejabat DAP Melaka kononnya atas nama memperjuangkan Islam.

Ini sebahagian laporan berita mengenainya dari Free Malaysia Today..

PETALING JAYA: Pemuda Umno Ampang membuat laporan polis terhadap pemimpin DAP, Ngeh Koo Ham ekoran kenyataan yang menghina Islam.

Laporan itu diketuai oleh ketuanya, Safarizul Mustafa bersama beberapa NGO iaitu Jakamas, Perkasa dan MAYS di IPD Ampang Jaya petang tadi.

"Kami merasa kesal seorang rakyat Malaysia seperti Khoo Ham boleh mengeluarkan kenyataan menghina Islam.

"Sepatutnya, sebagai rakyat yang faham akan kedudukan agama Islam di negaranya sendiri, beliau seharusnya sedar kenyataan yang dikeluarkanya boleh menimbulkan kemarahan dan mencabar kesabaran umat Islam di Malaysia dan seluruh dunia.

"… lebih menyedihkan lagi di kala manusia hari ini berada di zaman yang bertamadun masih terdapat pemimpin parti yang berfikiran kuno yang lansung tidak mencerminkan kepimpinan yang bertamadun.

"Apakah kenyataan yang dibuat oleh Koo Ham sekadar untuk meraih popularati yang kian menghilang di kalangan pemimpin DAP yang kerap menjadi kecaman masyarakat umum ataupun ingin menjadi "pahlawan di dalam reban" menunjuk hebat bukan di tempatnya," ujarnya selepas membuat laporan polis tersebut.

Beliau menegaskan "kenyataan Koo Ham kurang ajar, umat Islam sanggup mati mempertahankan kesucian Islam dan Koo Ham diminta memohon maaf kepada semua rakyat beragama Islam Malaysia dan seluruh dunia serta menarik balik kenyataan yang dikeluarkanya.

Namun apa yang lucunya, perhimpunan itu tidak lain sekadar himpunan samseng mencarut beramai-ramai sambil bertakbir menyebut kalimah "Allahuakbar" dan "hidup Islam" berulang kali.

Inilah jadinya bila orang yang tidak faham agama, tidak pernah peduli dengan Islam, tiba-tiba ke hadapan untuk memperjuangkan Islam bagi meraih sokongan politik.

Kita faham taktik mereka kononnya mahu menggambarkan diri mereka sebagai orang kampung yang berang dengan DAP. Dengan itu tindakan ini bolehlah dijadikan bahan propaganda TV3 Suku dan Utusan Syaitan.

Namun jelas sekali mereka ini tidak lain dan tidak bukan adalah samseng-samseng upahan Umno. Lihat gambar di bawah, beberapa orang dikalangan mereka memakai baju Barisan Nasional.


Di bawah ini rakaman saat samseng-samseng ini mencarut beramai-ramai sebelum kemudiannya melaungkan takbir dan "Hidup Islam" berulang kali.



Seterusnya sila lihat disini ( MiLo SuaM )

APA?? Rosmah Mansor pakai jam tangan bernilai RM350,000?

Posted: 20 Sep 2012 05:00 PM PDT


Beberapa ketika dahulu rakyat 1Malaysia telah dikejutkan dengan beberapa acessories milik Rosmah Mansor antaranya bag tangan 'Birkin' yang mencecah ratusan ribu RM dan juga 'Bangle' atau gelang tangan yang bernilai jutaan RM dan cincin RM24Juta.

Rosmah Mansor dikatakan memiliki sekurang-kurangnya  11 beg tangan mewah jenama Birkin dianggarkan  Rosmah membelanjakan minima RM638,000 hingga maksima RM5,192,000 untuk membeli beg tangan berkenaan.

Bagi beg edisi terhad miliknya pula harga sebuah beg tangan dikatakan mencecah RM28,000 (US$ 9,000) hingga RM472,000 (US$150,000) bagi setiap satu.. sila baca di ( SINI )

Cincin berlian yang dikenali sebagai 'Natural Fancy Blue Gray Cushion Cut" miliknya itu berharga lebihkurang RM24 Juta.. sila baca di ( SINI )

Kali ini kita akan melihat lagi koleksi barangan mewah milik  Rosmah Mansor iaitu jam tangan pula..

Terkini koleksi yang jam tangan yang dipakai Rosmah dalam satu majlis yang dihadirinya di Vietnam berjaya dirakam lensa kamera…



Ianya dikatakan  dikatakan bernilai antara £70,000 - £100,000. Dan harga tersebut tidak termasuk duti import lagi...

Atau dalam nilai RM lebih kurang RM350,000 hingga RM500,000 sahaja..

Dengan mengambil kira gaji minimum baru bagi Semenanjung Malaysia iaitu sebanyak RM900 manakala di Sabah dan Sarawak diletakkan pada paras RM800.. rakyat Malaysia perlu mengambil masa selama seperti perkiraan di bawah untuk memilikinya..

RM900 x 12 (bulan) = RM10800 x 46 tahun 4 bulan = RM500,400

Ini bermakna mereka memerlukan sekurang-kurangnya 46 tahun lama untuk memiliki jam tangan mewah berjenama Franck Muller ini..

*perkiraan itu berdasarkan gaji minima dimana rakyat Malaysia yang punya gaji minima itu dianggap tidak makan dan minum* he..he..he.. boleh ke?

Harga jam tangan Rosmah Mansor sahaja sudah menyamai 1-2 buah harga rumah yang agak selesa..

Perlu kita ketahui bahawa Jenama Franck Muller merupakan salah satu jenama yang telah menghasilkan antara jam tangan paling mahal di dunia yang bernilai USD2.4 juta.


Persoalannya di sini ialah..

1~ Bagaimana beliau boleh berbelanja mewah seperti ini?

2~Bagaimana Rosmah Mansor masih mampu meneruskan tabiatnya sehingga mampu memililki satu lagi barangan mewah (jam tangan berjenama Franck Muller) selepas berjaya melakukannya ketika memiliki cincin bernilai RM24 juta sebelum ini.

3~Banyak sangatkah pendapatan seorang yang bergelar Perdana Menteri Malaysia sehingga berjaya menampung perbelanjaan mewah isterinya selama ini? Adakah ada lagi "Pendapatan Sampingan"? Mungkin?

Walaubagaimanapun, carian  untuk rekabentuk seperti yang dipakai oleh Rosmah Mansor tiada dalam senaraian jenama Franck Muller, besar kemungkinan ia cukup ekslusif dan direka khas untuk Rosmah Mansor mungkin?

Tiada ulasan: