Ahad, 2 September 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


PANAS!! Kempen 'Kami Mahu Muhyiddin sebagai PM sebelum PRU' telah bermula...

Posted: 01 Sep 2012 11:49 PM PDT


Semalam The Malaysian Insider melaporkan Najib telah menggesa seluruh ahli-ahli UMNO agar merapatkan barisan untuk mempertahankan Putrajaya dari diambil alih oleh Pakatan Rakyat slepas PRU13 nanti..

Nampaknya dari apa yang mula tersebar ialah Najib sepatutnya mengerahkan kesemua penyokongnya sendiri dalam UMNO supaya mempertahankan dirinya dari serangan penyokong Muhyidin.

Poster diatas telah ditemui dinaikkan dibeberapa pusat membeli belah di negeri Johor negeri asal Muhyiddin beberapa hari lalu.

Poster dengan "Selamatkan Barisan Nasional" di bahagian atas manakala di bahagian bawahnya tertera "Kami Mahu Tan Sri Muhyiddin Yassin Sebagai PM Sebelum PRU13" dipercayai diterbitkan oleh Barisan Nasional Negeri Johor.

Menurut salah seorang pengunjung yang ditemui, orang UMNO percaya Muhyiddin lebih layak untuk memimpin Malaysia berdasarkan perkembangan semasa yang tidak memihak Najib dipercayai akibat campurtangan isterinya sendiri, Rosmah Mansor dalam hal pentadbiran negara.

Poster seperti di atas juga telah ditemui diedar kan di Pulau Pinang oleh beberapa orang ahli UMNO yang dipercayai penyokong Muhyiddin.


Dan lebih menarik lagi kempen oleh para penyokong Muhyiddin ini juga telah mewujudkan dua laman Face Book iaitu 'Kami sokong Muhyiddin sebagai Perdana Menteri'dan 100,000 sokong Perdana Menteri baru Tan Sri Muhyiddin Yassin..



Jawapan yang dijangkakan dari pemimpin UMNO tentang kempen penyokong Muhyiddin yang telah terbongkar ini ialah "Ini adalah agenda Pembangkang untuk meretakkan hubungan baik antara Perdana Menteri dan Timbalannya..."

Tak percaya?? korang tunggulah...

Najib tiru agenda Pakatan Rakyat lagi.. kali ini Bas Percuma pula..

Posted: 01 Sep 2012 09:54 PM PDT


Perkhidmatan bas percuma yang dikendalikan oleh Go-KL City Bus itu merupakan langkah terbaharu kerajaan bagi mempromosi pengangkutan awam dalam kalangan orang ramai selain bertujuan mengurangkan kesesakan lalu lintas di Pusat Perniagaan Daerah (CBD) di ibu negara kata Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat, Tan Sri Syed Hamid Alba.

Tak perlu kita pertikaikan bahawa ini merupakan satu langkah yang membawa kebaikkan kepada rakyat selain dari mampu mengurangkan kesesakan dijalanraya.

Tetapi dalam masa yang sama ianya menunjukkan bahawa Najib dalam mentadbir negara hanya tahu meniru apa saja agenda  yang akan dan telah dilakukan oleh Pakatan Rakyat untuk kebaikkan rakyat.

Kemudahan Bas Percuma bukanlah suatu perkara yang baru bagi rakyat Pulau Pinang, kerana ianya telah dilancar oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng pada 1 Mac 2011.


Bagaimanapun setelah perkhidmatan bas yang dikenali sebagai "CENTRAL AREA TRANSIT" (CAT) ataupun 'CAT Free Shuttle' ianya cuba disabotaj oleh kroni UMNO yang menguasai konsesi Jambatan Pulau Pinang.

Dimana Penang Bridge Sdn Bhd (PBSB) telah memansuhkan diskaun kadar tol sebanyak 50 peratus kepada semua jenis bas - sila baca di ( SINI )

Dengan pemansuhan diskaun itu pasti subsidi yang ditanggung oleh Kerajaan Negeri akan meningkat.

Selain itu tindakan Guan Eng yang menyediakan perkhidmatan yang memberikan kebaikkan untuk rakyat ini juga telah ditentang oleh sekumpulan manusia yang jelas bangangnya.

Mereka telah melancarkan perhimpunan haram membantah inisiatif ini di George Town.

Menurut Naib Ketua Wira Perkasa, Mohd Rizuad Mohd. Azudin, langkah menyediakan perkhidmatan bas percuma dari Weld Quay (jeti) ke Komtar itu menindas rezeki kaum penarik beca - gambar-gambar demo mereka sila lihat di ( SINI )

Menindas itu kata mereka, hakikatnya Penarik-penarik beca telah diberikan bantuan kewangan setiap bulan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang dengan syarat mereka menyediakan perkhidmatan di kawasan 'Bebas Kereta' pada setiap hari Ahad.

Brbalik kepada perkara Najib meniru agenda Pakatan Rakyat lagi di atas.. ini bukanlah perkara pertama yang ditiru olehnya.

Kebanyakkan yang ditiru olehnya terkandung dalam 'Buku Jingga' yang pernah dibakul sampahkan oleh Ahmad Maslan yang bodoh suatu masa lalu.

Bagaimanapun ada pencacai UMNO mendakwa agenda mengambil alih Lebuh raya dan juga menurunkan harga kereta adalah maklumat dari JPM yang telah bocor ke tangan Rafizi - sila baca di ( SINI )

Bodoh betul mamat itu...

Persoalannya disini ialah apakah dalam pentadbiran Najib itu hanya dipenuhi oleh manusia-manusia yang hanya bijak membodek dan bijak dalam agenda menipu rakyat sahaja.. hinggakan tidak tahu memikirkan apa yang boleh dilaksanakan untuk kebaikkan rakyat?

Jadi.. jika begini adalah lebih baik pentadbiran negara ini diserahkan kepada Pakatan Rakyat dari pada dikekalkan kepada Barisan Nasional yang hanya tahu meniru...

Tiada ulasan: