Sabtu, 25 Ogos 2012

Tukar Tiub

Tukar Tiub


MALAM 30 OGOS KIT BERHIMPUN DENGAN JANJI DEMOKRASI

Posted: 25 Aug 2012 12:56 PM PDT




KOMENTAR TUKAR TIUB

dari jam 10:00 malam
hinnga jam 2:00 pagi
pada malam sabtu 25 ogos
hanya kelihatan dua buah
kereta yang memasang jalur tembelang

ini adalh bukti saheh
bahawa anak semua bangsa
telah bosan dengan jalur temeblang


SANG SAKA TANAH MELAYU


inilah bukti saheh bahawa
anak semua bangsa tak ambil pot
tentang 31 ogos

ini adalah bukti saheh bawa
anak semua bangsa hanya menunggu masa
untuk menghumbankan gerombolan!




MAT BRONSON MENJEMPUT SEMUA TURUN



TURUN TURUN KE DATARAN MERDEKA





PAS : PAKAI BAJU KUNING KE JANJI DEMOKRASI - mkini

Zulaikha Zulkifli
5:08PM Ogos 25 2012

Timbalan presiden PAS Mohamad Sabu menyeru ahli parti itu supaya hadir pada himpunan Janji Demokrasi yang akan diadakan pada malam 30 Ogos bertempat di Dataran Merdeka.

Beliau turut menyarankan agar peserta yang hadir pada himpunan itu nanti akan memakai baju warna kuning – warna yang simbolik dengan kempen tuntutan pilihan raya bersih dan adil.

"Kita galak ahli PAS hadir pada santai merdeka (Janji Demokrasi) pada 30 Ogos sehingga malam masuk 31 haribulan bersama 44 NGO lain yang akan berkumpul bagi merayakan hari kemerdekaan.

"Pada malam yang sama kita juga akan adakan sambutan kemerdekaan di Selangor (Shah Alam).

"Kita galak supaya semua yang hadir memakai warna kuning kerana tuntutan BERSIH kita masih berterusan," katanya pada sidang media selepas mesyuarat biro politik di ibu pejabat PAS hari ini.

Mohamad juga berkata, Pakatan Rakyat juga akan menganjurkan satu program sama pada hari tersebut di Dataran Kemerdekaan Shah Alam.

Selain itu, PAS juga mengumumkan bahawa siri program Himpunan Hijau anjuran parti itu akan diadakan untuk sambutan peringkat negeri Sabah dan Sarawak.

Naib presiden parti itu Datuk Mahfuz Omar berkata, Himpunan Hijau di negeri Sabah akan diadakan pada 1 September dan di negeri Sarawak pada hari berikutnya.

"Kita adakan himpunan hijau secara besar-besaran kerana kita dapati sokongan di belah sana semakin memberangsangkan," kata Mahfuz lagi.

Himpunan Janji Demokrasi sebelum ini dipromosi sebagai nama Janji BERSIH.

Nama perhimpunan itu ditukar kepada Janji Demokrasi memandangkan pergerakan tersebut tidak dikaitkan dengan gabungan NGO BERSIH, walau sebahagiannya merupakan anggota gabungan badan tersebut.

Nama Janji Demokrasi itu juga disesuaikan dengan tema Janji Ditepati yang dijadikan tema untuk sambutan Hari Kebangsaan ke-55.

NOTA:
janji demokrasi
ialah tuntutan rakyat

janji demokrasi
ialah peerjunagan rakyat

jangan lagi ditipu dengan memula moon
jangan lagi ditipu dengan bukit kepong
jangan lagi ditipu dengan jalur tembelang

bersama kita merayakan janji demokrasi
dataran merdeka
malam 30 ogos
jam 10: 00 malam



NOTA:
janji demokrasi
ialah tuntutan rakyat

janji demokrasi
ialah peerjunagan rakyat

jangan lagi ditipu dengan memula moon
jangan lagi ditipu dengan bukit kepong
jangan lagi ditipu dengan jalur tembelang

bersama kita merayakan janji dmeokrasi
dataran merdeka
malam 30 ogos
jam 10: 00 malam




TERDESAK TERTEKAN HINGGA NAZAK

Posted: 25 Aug 2012 12:18 PM PDT




TELAH KEHILANGAN PENYOKONG





ISU HUDUD MENUNJUKKAN BN TERDESAK POLITIK, KATA ANWAR
- minsider

KUALALUMPUR, 25 Ogos — Tindakan memainkan isu negara Islam dan hukum hudud secara berterusan oleh media Barisan Nasional (BN) adalah percubaan terdesak untuk mengalihkan pandangan masyarakat terhadap rasuah dan salahguna kuasa, kata Anwar Ibrahim (gambar) hari ini.

Ketua pembangkang hari ini menggambarkan usaha parti pemerintah BN untuk memainkan isu perkauman dan agama dalam media yang dikawal Umno sebagai "cubaan keji untuk mengugut dengan hasutan agama dan persengketaan etnik " yang dibuat dalam keadaan politik terdesak menjelang pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Beliau menegaskan PR komited kepada prinsip-prinsip asas yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.




KENYATAAN MEDIA
UNTUK EDARAN SEGERA
25 OGOS 2012

HUDUD DAN KETERDESAKAN POLITIK UMNO


Percubaan terkini UMNO menyemai sentimen perkauman dan kesangsian agama seperti yang dipaparkan menerusi permainan isu Hudud dan Negara Islam di dalam media-media kawalan UMNO sekali lagi membuktikan gejala politik melulu yang membudaya di kalangan mereka. Percubaan keji bersifat ugutan dan hasutan bertujuan membangkitkan persengketaan agama dan etnik merupakan langkah terdesak untuk mengalih perhatian rakyat dari isu-isu berkaitan rasuah dan penyalahgunaan kuasa.

Tidak kira bagaimana sesuatu isu itu diputarbelit oleh media kawalan UMNO, kami dalam Pakatan Rakyat kekal komited terhadap prinsip asas yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan; kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan manakala pada masa sama menjamin kebebasan agama-agama lain untuk diamalkan dalam keadaan aman dan harmoni; Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dengan kebebasan untuk menggunakan bahasa ibunda pelbagai kaum; kedaulatan raja-raja Melayu berserta kedudukan hak istimewa kaum Melayu dan Bumiputera dan hak-hak kaum lain seperti yang dilindungi oleh Perlembagaan.

Dasar bersama Pakatan Rakyat dan Buku Jingga tetap kekal sebagai pernyataan rasmi kami tentang kebijakan dan prinsip tadbir urus kami. Marilah kita mengekalkan tumpuan terhadap agenda perubahan. Kita seharusnya perlu terus komited dalam meningkatkan daya saing negara, nilai pendapatan rakyat, mutu pendidikan dan kesihatan serta peningkatan kos hidup yang semakin membebankan rakyat.


Berkaitan persoalan Shariah, Hudud dan Negara Islam, kami mengiktiraf serta menghormati perbezaan pandangan dan kedudukan parti-parti komponen dalam Pakatan Rakyat. Ini mencerminkan penerimaan kami terhadap amalan konsensus politik. Sebagai seorang Muslim, saya tetap meyakini al-Quran dan Sunnah; dua asas yang membangunkan prinsip-prinsip Shariah. Saya percaya bahawa Maqasid al-Shariah adalah prinsip penting dalam tadbir urus dan tidak bercanggah dengan amalan demokrasi.

Dalam hal ini, Pakatan Rakyat akan kekal berpandukan prinsip-prinsip berteraskan keadilan sejagat, tadbir urus yang baik, kebertanggunjawaban, ketelusan dan keberdayaan dalam usaha memberikan yang terbaik buat rakyat.

Kita tak seharusnya terpengaruh dengan keterdesakan politik serta ugutan oleh UMNO-BN. Keyakinan dan kepercayaan sewajarnya diletakkan terhadap kematangan dan kebijaksaan rakyat untuk menilai dan membuat pilihan mereka sendiri.

ANWAR IBRAHIM
Ketua Pembangkang Malaysia



stesen punk rock terulung:





JALUR TEMBELANG TAK ADA YANG KIBAR - SEMAKIN MALANG

Posted: 24 Aug 2012 09:56 PM PDT





JALUR TEMBELANG YANG MALANG





NOTA:
tahun ini semakin jelas bahawa
rakyat telah naik menyampah
melihat jalur temberang
semenjak diketahui umum bahawa
bendera ini diciplak dari amerika

tak sampai satu minggu sambutan
hari malapetaka 31 Ogos
tapi masih tidak kelihatan jalur tembelang
dikibarkan oleh kereta kereta

ini cukup jelas
taxi tak kibar
bas tak kibar
kereta sedniri jauh lagi

yang pasang jalur tembelang hanya
bangunan kerajaan - ini kontrek
yang pasang jalur tembelang
di rumah-rumah tapi bukan tuan rumah
yang pasang - mat bangla dan mat indon yg pasang
kah kah kah

NOTA:
tapi hanya lori pasir
yang bawa muatan lebih
ada kibar jalur tembelang
ini kerana tidka mahu kena pau oleh mata mata
atau tak mahu di saman
kah kah kah



KIBARKAN SANG SAKA TANAH MELAYU



JEMPUTAN UNTUK ANAK SEMUA BANGSA - KITA BERPESTA

Posted: 24 Aug 2012 08:40 PM PDT




KOMENTAR TUKAR TIUB



malam 30 ogos
ialah malam janji demokrasi
anak anak muda
pelajar dan warga
di seluruh negara di jemput
untuk memakai pakaian kuning

di kuala lumpur, melaka, ipoh
akan ada perhimpunan
pada malam janjin demokrasi

di kuala lumpur
akan berkumpul anak semua bangsa
di dataran merdeka jam 10:00 malam


pak samad akan membaca puisi

semua di jemput hadir
sila pakai apa saja yang kuning!





JANJI DEMOKRASI TAK PERLU PERMIT - keadilan daily

KUALA LUMPUR 24 Ogos: Gabungan JANJI bertegas akan meraikan sambutan ambang kemerdekaan di Dataran Merdeka pada 30 Ogos ini tanpa memerlukan permit.

Pengarah Eksekutif Persatuan Kesedaran Komuniti Selangor (Empower) Maria Chin berkata, himpunan Janji Demokrasi pada jam 10.00 malam di kawasan pancuran air itu tidak memerlukan permit daripada pihak berkuasa.

Katanya, ini kerana sambutan menjelang kemerdekaan menjadi kebiasaan setiap tahun dan ia disambut di empat lokasi berbeza, iaitu Dataran Merdeka, KLCC, Dataran Maybank dan Bukit Bintang.

"Jadi, kita hanya datang dan bersama-sama merayakan sambutan itu," katanya pada sidang media 'Janji Demokrasi' di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor hari ini.

Ia turut disokong Pengarah Propaganda Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Edy Noor Reduan yang menyifatkan isu permit tidak timbul ekoran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) maklum berhubung sambutan tahunan itu.

"Bezanya peserta Janji Demokrasi disarankan untuk hadir dengan berpakaian kuning," kata Maria lagi.

Himpunan Janji Demokrasi dianjurkan oleh Gabungan JANJI yang dianggotai 49 NGO, antaranya Empower, SAMM, Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Warga Aman dan Persatuan Progresif India Malaysia (Mipas) dan Asalkan Bukan Umno (Abu).

Sebelum ini, Majlis Tindakan Peniaga-peniaga Kecil Kuala Lumpur (MTPKL) mengugut untuk bertindak agresif kepada peserta himpunan jika ia diteruskan.




Sementara itu, aktivis Hishamuddin Rais berkata, Janji Demokrasi tidak akan menyebabkan huru-hara dan peserta turut dilarang membawa kain rentang dan sepanduk serta melaungkan slogan selain laungan Merdeka.

"Kita cuma merayakan (ambang kemerdekaan), cuma perbezaannya kita berpakaian kuning dan Pak Samad akan membaca sajak beliau pada malam itu," tegasnya.

Hadir sama pada sidang media itu, Koordinator Jingga 13, Fariz Musa; Setiausaha Agung Mipas, S Barathidasan; Warga Aman, Raja Retinam dan Timbalan Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indipenden, Khalid Ismath.







NOTA:
sila layari radio bangsar utama
untuk maklumat terkini
radio bangsar ialah
radio resmi janji demokrasi!


Tiada ulasan: