Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SUAKA POLITIK UNTUK WIKILEAKS ASSANGE

Posted: 16 Aug 2012 11:28 AM PDT





ANAK MUDA MEMBEBAS MAKLUMAT





BERITA TERBARU DARI LONDON

pemula wikileaks julian assange
telah mendapat suaka politik
dari negara ecuador

assange sedang diminta oleh
kerjaan sweden untuk satu
tuduhan ganguan sexual i.e
ketika membuat hubungans seksual
assange telah tidak menggunakn kondom

assange telah melarikan diri dua bulan
dahulu dahn memasuki kedutaan ecuador
dan meminta perlindungan politik

hingga ke saat ini
walau pun telah mendapat suaka politik
kerajaan british masih enggan
memberikan laluan untuk assange
terbang ke ecuador

assange enggan ke sweden kerana
dia sedar bahawa dia tidak akan mendapat
keadilan yang saksama di sweden
ini kerana sweden sedang mendpat tekanan
dari amerika untuk menghantarkan assange
ke amertika

asange yang berumur 41 ini
adalah anak kelahiran australia
assnge ialah aktivis politik,
wartawan dan ketua pemimpin wikileaks

kes ini belum berakhir....

PENYOKONG TELAH MULA BERKUMPUL



DARI INFORMATION CLEARING HOUSE

August 16, 2012 "Information Clearing House" Ecuador has granted political asylum to WikiLeaks founder Julian Assange. The decision comes almost two months after the world-famous whistleblower came to the country's embassy in London seeking protection.

"We have decided to grant political asylum to Mr. Assange," said Ecuadorian Foreign Minister Ricardo Patino. "We believe that his fears are legitimate and there are the threats that he could face political persecution."

DI HADAPAN KEDUTAAN ECUADOR






SUARA ANAK MUDA BANGUN MELAWAN

Posted: 16 Aug 2012 11:05 AM PDT








SUARA TUNTUTAN ANAK MUDA

UNISEL sebuah universiti yang ditubuhkan di bawah kerajaan negeri
Selangor dan merupakan aset dalam menjana arus pendidikan bagi negeri
Selangor serta melahirkan mahasiswa yang progresif & profesional,
sesuai dengan visi dan misinya. Baru-baru ini kita digemparkan dengan
isu mahasiswa/i yang tidak dibenarkan memasuki asrama atas faktor
UNISEL tidak membayar hutang kepada Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB) yang
berjumlah RM15 juta.

Kami tidak mahu isu sijil layak menduduki (CF) menjadi modal politik
samada daripada BN/PR sendiri. Walaubagaimanapun ianya jelas apabila
kontrak yang telah ditandatangani oleh pihak UNISEL dengan pihak JNSB
pada tahun 2003 mendapati infrastruktur yang telah dibina oleh pihak
Jana Niaga gagal mendapat Sijil Layak Menduduki (CF). Hasil pemantauan
daripada pihak UNISEL mendapati pelbagai masalah dan kerosakan
terhadap bangunan kolej kediaman. Hal ini telah menyebabkan Lembaga
Pengarah telah membuat keputusan untuk membuat audit terhadap bangunan
kolej kediaman tetapi malangnya pihak Jana Niaga tidak memberi
kerjasama sepenuhnya kepada pihak UNISEL.

Di peringkat kami khususnya Mahasiswa UNISEL tidak mahu isu ini
dipolitikkan atas dasar kepentingan politik terutamanya kepentingan
kroni. Diperingkat AKSI sendiri mahu kedua-dua(UNISEL & JNSB) belah
pihak menyelesaikan isu ini melalui perbincangan kerana kami memandang
perjanjian yang telah ditandatangani sewaktu zaman Khir Toyo (Bekas MB
Selangor) iaitu UNISEL terpaksa membayar kepada pihak JNSB samada
asrama tersebut mempunyai penghuni ataupun tidak walaupun sewaktu cuti
semester. Ini perkara yang tidak masuk akal yang hanya memberikan
keuntungan sebelah pihak dan ternyata menguntungkan syarikat kroni.

Oleh sebab itu diperingkat mahasiswa sendiri kami telah membuat satu
group media sosial (facebook) iaitu Sekretariat Hapus Syarikat Kroni,
Selamatkan UNISEL (HAPUS) bagi menggabungkan mahasiswa, pensyarah,
staf & alumni UNISEL serta rasa bertanggungjawab kami di atas
kepincangan yang berlaku dan akhirnya memberikan kesan kepada
mahasiswa sendiri. Kami juga menyambut baik tindakan alternatif
daripada Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UNISEL yang telah mengadakan
rundingan dengan pihak UNISEL dan kerajaan negeri bagi menempatkan
pelajar di Kota Puteri sekiranya Jana Niaga berdegil lagi. Tetapi
ianya perlu lebih efisyen dan memudahkan pelajar khususnya.

Kami tidak mahu pihak JNSB memandang enteng isu sebegini kerana ia
menjejaskan kebajikan mahasiswa. Kami mahu semua mahasiswa serta warga
UNISEL fokus kepada perjanjian yang dilihat berat sebelah yang hanya
menguntungkan syarikat JNSB sahaja. Kami tahu ianya (perjanian) sukar
untuk dibatalkan dan jika dibatal sekalipun UNISEL terpaksa memberikan
pampasan yang besar nilainya kepada syarikat kroni berkenaan. Tetapi
pihak JNSB perlu ada budi bicara yang sewajarnya dan tidak memberikan
bebanan ini kepada mahasiswa.

Jika pihak JNSB langsung tidak menghiraukan dan tidak bersimpati
dengan kami selaku mahasiswa, kami tidak teragak-agak menggunakan
saluran lain dengan mengumpulkan seramai mungkin mahasiswa dalam
ertikata lain demonstrasi bagi membantah sikap JNSB yang membiarkan
mahasiswa seperti gelandangan. Kami juga mendesak agar pihak UNISEL
sendiri menyelesaikan masalah ini secara baik dan tidak mahu juga Tan
Sri Abdul Khalid Ibrahim lepas tangan begitu sahaja serta
bertanggungjawab di atas kapasiti beliau selaku Menteri Besar Selangor
dan jangan hanya duduk diam tanpa melakukan sebarang tindakan.

Ekhsan Bukharee Badarul Hisham,
Setiausaha AKSI Mahasiswa Peduli,
Unisel.





SELAMAT HARI RAYA

Posted: 16 Aug 2012 03:30 AM PDT



INI PEKAN KECIL BATU ENAM




KELMARIN TIDAK DI KUALA LUMPUR

aku di bantu enam kuala terangganu
bila aku tanya dengan tuan rumah
apa maknna batu enam ini?
enam batu dari mana ke mana
aku tidak mendpat jawapan yang memusakan

kalau sesiapa bertanya
kenapa kampong aku namanay kg chenor
makan akan aku buka teromba dan salasilah
hingga ke datuk bahaman
nampaknya jenerasi kini
tidak memiliki nilai sejarah
mereka terlalai tentang asal usul

PAGI KELMARIN
aku sampai awal ke bilik hotel
hotel ini diresmikan oleh pak samad
ini hotel melayu
nak masuk buka kasut
aku sebenarnya kurang selesa
aku lebih senang memakai kasut

selesai meletakkan barang
aku terus ke pasar ikan
pasar ramadan belum bermula
tatapi aku melintasi juga
tempat kueh mueh yang telah sedai ada
walau pun belum pukul 1:00 tengah hari lagi
nampaknya ramai telah datang menjual kueh




IKAN IKAN IKAN
pasar ini tidak besar
tak sampai sepuluh gerai menjual ikan
aku layari satu persatu

aku membeli sotong yang kelihatan amat segar
aku membeli iakan tenggiri
syangnya pak cik yang jual tenggiri ini
tidak emmiliki pisau yang sempurna
seharusnya jia berurusan dengan ikan
wajib memiliki pelbagai ejnis pisau yang tajam
bila aku mahukan ikan aku dihiris untuk
dijadikan sekeping nipis
tuan kedai tidak memiliki keupyaaan

kalau dipasr tokyo
pal cik ini akan diharamkan untuk masuk
jangan harap boleh mendapat gerai
tapi di malasyia kita
belum ada budaya makan yang sopistikated lagi
makan kiat masih belum sampai ke tahap seni




DAGING DAGING DAGING
ada tiga gerai daging segar
aku menacari batang pinang
pak cai dan abang jula daging
cukup jujur
mereka terus mengatakan dah habis

biasanya di pasar khadijah kb
bila aku bertanyakan daging batang pinang
pak cik penjual akan berlakun
menacari-cari batang pinang
mereak menyangkan aku jantan
mana tahu hal masak
mana tahu hal daging

mereka tak sedar
daging hidup pun selalu aku makan!

akhirnya aku membeli setengah kilo
di malaysia aku hanya makan
daging tempatan
tidak akan makan daging dari india

BATANG PINANG YG DICARI


BATANG PINANG
memang susah untuk mendapat
diseremban ada tukang jual daging
anak muda pro reformasi
jika akau mahu aku wajib memesana wal

untuk yang tak tahu apa batang pinang
sila hantuk kepala ke dinding
kah kah kah

BAZAR RAMADAN BATU ENAM
cukup meriah
petangnya aku merayau
wow - seluruh kawasan telah
dipenuhi dengan jajan
macam mana jenis kueh muih

aku terus bertanya tentang gulai itik
dari satu meja ke satui meja
wow... tetiba ada kakak berkata
ari ini tak kelmarin ada
dan esok ada juga
bayangkan betapa kecewanya aku
sama saperti aku terlah membuka seluar
tetiba si dia memolak lamaran aku
kah kah kah

akhirnya aku hanya membeli
air tauk kelapa
dan buah rambai

aku tidak membeli apa apa lain
kerana aku telah dijemput
untuk berbuka puasa


SELAMAT BERBUKA PUASA PETANG INI
kelmarin aku diberitahu hujan
hari ini juga hunjan
jalan macet
lebuh raya berasak asak

semua turun nak beli
ada shaja yang nak dibeli
ada sahaja yang wajib dibeli

kalau hujan macam ini
peniaga warung akan rugi
habis kueh mueh tak terjual
tapi kalau 2 jam sebelum berbuka
hujan berhenti akan jadi lebih meriah
kerana redup dan bertambah lapar

aku pentang ini berbuka di bangsar
nak tengok macam mana pasar ramadan
di bangsar utama - tahun ini tak sampai
lagi ke sana

INI TANDA KITA BERAYA



LETUPAN MERCUN TANDA RAYA

raya nak sampai
selain dari tokan ganja
tokan mercun paling dicari ketika ini

aku telah pesan
untuk memastikan tahun ini
aku tidak gagal macam tahun lalu
dimana aku tidak ada mercun hanya bunga api
tahun ini aku telah memukul talipon awal
itu pun bola telah habis

selamat makan petang ini











SEJARAH DAN TEORI ASAL USUL PERKATAAN GABAN

Posted: 16 Aug 2012 02:00 AM PDT




TEORI PENCERAHAN DARI PEMBACA





CADANGAN UNTUK REBUS RAIS YATIM - KAH KAH KAH
tahap gaban? maksudnya tahap sudah melampau.. ianya bahasa orang malaysia borneo.. gua tak perasan sabah atau sarawak.. bukan gaban yang spacecop tu.. boring tahap gaban.. susah tahap gaban.. itu jer.. haibat tahap gaban.. sama mcm melepas batuk di tangga, batuk ni adalah pencedok air untuk basuh kaki.. lepas basuh kaki, memang orang lempar saja pencedok air ini..

gua cadangkan, rais yatim ini, kita rebus saja sampai mati dalam periuk besar depan RTM jika PR menang nanti.. tak payah hantar dia ke penjara lagi.. perkenalkan akta2 baru seperti "mencium tangan" orang yang tidak ada kene mengena dengan si pencium itu (terutama sang penguasa), wajib dibunuh dengan cara disembelih di khalayak ramai.

memang pantang orang arab cium tangan orang lain.. beratus2 syair arab mengutuk mencium tangan pemimpin terutama pemimpin2 korup mcm UMNO dan BN.. orang melayu langsung tak ada lagu pasal cium tangan si penjenayah rakyat.. kalau nak beraya, beraya saja di penang... raya cina, raya hindu, See more...
By Anonymous on DARI PEROGOL AMAH MENJADI WAK DOGOL on 8/16/12

Asal usul perkataan gaban adalah kerana siri ini... http://ditelanzaman.blogspot.com/2010/12/polis-angkasa-gaban.html
By Matrojak on DARI PEROGOL AMAH MENJADI WAK DOGOL on 8/15/12

Gaban berasal dari drama siri kanak-kanak Polis Angkasa Gaban yang ditayangkan di tv pada tahun 1980an-1990an. Tak tahu kenapa digunapakai dalam bahasa melayu secara tak rasmi, boleh diertikan sebagai tahap ultimate sesuatu perkara yang tidak disukai contoh ayat aku dah bosan tahap gaban menunggu mamat ni datang
By Anonymous on DARI PEROGOL AMAH MENJADI WAK DOGOL on 8/15/12



KEINDAHAN BERHARI RAYA IALAH MENJAUHKAN DIRI DARI MAT POYO

Posted: 16 Aug 2012 12:15 AM PDT







SELAMAT MEMBUAT PERSEDIAAN

siapa yang belum beli mercun sila cari
siapa yang belum beli karbid sila beli

hari raya tanpa mercun
bukan hari raya namanya

semenjak orang melayu mengenal china
semenjak china datang ke tanah melayu
semenjak itulah mercun menjadi
sebahagian dari budaya hari raya



MULAKAN DENGAN BUNGA API
















KEKAL KAN TRADISI INI

katalah apa nak kata
keluarkan lah segala berita
hari raya tanpa mercun
tanpa meriam karbide
samalah saperti berhari raya
dengan tidak berpuasa







NOTA:
kecik kecik maian bunga api
bila dah besar main meriam buluh
bila dah betul besar main meriam besi
yang takn pernah main mercun
yang tak pernah main meriam bulu
adalah mat poyo




TETAPI..... TETAPI....

zunar kata jangan main macam najib
najib main bom c4 letupkan altantuya



BAWA KENPEBN ANTI 114A KE JALAN RAYA SEBELUM PILIHANRAYA!

Posted: 15 Aug 2012 11:31 PM PDT




KOMENTAR TUKAR TIUB


dua hari dahulu tukar tiub telah
menyatakan bahawa kempen anti 114A
ini wajib di bawa ke jalan raya

belum pun sampai 3 hari
telah jelas membuktikan
bahawa garis jalan raya
adalah paling tepat

najib dulak dalik
najib flip flop
najib kluk klek

jika tidak ada tekanan jalan raya
mustahil gerombolan akan melakukan perubahan

jalan raya telah memecahkan isa
jalan telah memecahkan auku
jalan raya telah mengubah ppsmi
jalan raya telah membawa kemenangan di pru12

BAWA KEMPEN INI KE JALAN RAYA





SEKSYEN 114A : NAJIN TERIS FLIP FLOP - harakah daily

PETALING JAYA: Najib Razak terus bersikap 'flip-flop' dalam tindakannya dan terbaru mahu mengkaji semula Seksyen 114A, Akta Keterangan 1950 yang telah diluluskan.

Bercakap pada, pada sidang media di Ibu Pejabat PKR semalam, Ketua Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat Dr Hatta Ramli (gambar) berkata, apa yang berlaku itu akibat kerajaan tergesa-gesa meluluskan lapan rang undang-undang dalam masa sehari pada persidangan perlimen lalu.

Ekoran itu, apabila ia hendak dilaksanakan, rakyat bangkit membantah dan Najib terpaksa mengeluarkan kenyataan untuk mengkaji semula.

"Najib terus bersikap flip-flop dalam tindakannya membuat keputusan terutamanya dalam 114A Akta Keterangan yang mana kita lihat beliau ingin pertimbangkannya semula.

"Jika sebelum ini Akta Pilihanraya telah ditarik balik setelah kelulusan diberikan maka ia berulang kembali setelah mendapat tekanan dari rakyat," jelasnya.

Menurut Dr Hatta lagi, kelulusan yang dilakukan secara tergesa-gesa terhadap akta tersebut tanpa sebarang perbincangan yang terperinci lebih mendorong kepada kelemahan serta menjejas kewibawaan beliau sebagai Perdana Menteri.

JALAN RAYA JADI PENENTU



SEKSYEN 114A : KERAJAAN SEDANG TELITI, TIADA CADANG PINDA
- mkini

Kabinet sedang meneliti Seksyen 114A Akta Keterangan 1950 yang hebat diperkatakan dalam alam maya ketika ini selaras dengan arahan perdana menteri, kata Rais Yatim.

Katanya, kerajaan mempunyai pendirian yang teguh mengenai perkara itu, namun setakat ini tidak ada ada cadangan untuk sebarang pindaan baru terhadap Akta berkenaan.

Seksyen 114A adalah satu daripada dua pindaan yang dibuat terhadap Akta Keterangan yang digazetkan Julai lepas, dan ia mula mendapat reaksi pelbagai pihak daripada kalangan pengguna internet.

Kempen-kempen tentangan terhadap akta itu dibuat oleh pertubuhan Pusat Kewartawanan Bebas (CIJ) dan sepanduk yang dibuat oleh pertubuhan itu melalui laman facebook dengan tajuk 'Stop 114A' itu dimuat turun oleh pelbagai pengguna internet dalam negara.





TERLIBAT DALAM KES BUNUH PELAKON TAMIL

Posted: 15 Aug 2012 10:59 PM PDT






THE VERY UGLY BEAST








KOMENTAR TUKAR TIUB
untuk pengetahun umum
anak samy velu ini terlibat
dalam kes bunuh seorang
pelakon tv tamil

dikatan pelakon ini telah
membunuh diri minum racun
mayat belum sempat di bedah siasat
dari hukl telah dipindah ke klang
dan terus dibakar

bila pakatan rakat berkuasa
ini adalah salahs satu kes
sperti

kes kugan
kes aminulrashid
kes sarbaini
kes francis
kes teoh beng hock
kes altantuya
yang wajib dibuka semula


jika kes kes ini tidak dibuka semula
bermakna tidak ada perbezaan antara
barisan nasional dengan pakatan rakyat

anak anak muda
wajib dari sekarang bersedia
untuk memastikan pakatan rakyat
tidak akan belot dengan janji
keadilannya!


Foul play in Malaysian Actress Death
Saturday, 28 July 2007

Malaysian actress Sujatha, age 29, died a few weeks ago at Klang general hospital. Local newspapers did not specify the cause of her death but a police report has been made yesterday by Parti Keadilan Rakyat (Justice Party) implicating Vellpaari, Works Minister Samy Vellu's son, on her untimely death.

THE BEAUTY



SIAPA KATA S VELL PAARI SEORANG YANG BIADAP? - mtoday

S Vell Paari, satu nama yang kurang dikenali ramai sehinggalah beliau dikaitkan dengan kematian kontroversi pembantu peribadinya, K Sujatha, 28 tahun, bekas heroin filem Tamil dan telah membunuh diri dengan meminum racun rumput pada 25 Jun 2007. Beberapa hari lepas nama beliau kembali disebut-sebut apabila anak Presiden MIC, Datuk Seri S Semi Value, mengatakan kononnya UMNO menjadi punca masalah kepada masalah di dalam MIC. Tuduhan S Vell Paari ini dibuat menerusi sebuah laman web "Free Malaysia Today".


LAPORAN KES BUNUH



ANAK SAMY VELLU TOLAK TAWARAN BERTANDING PRU13 - mstar

PETALING JAYA: Anak kepada bekas Presiden MIC S.Samy Vellu, S.Vell Paari mengesahkan tidak akan bertanding dalam pilihan raya umum 13 (PRU-13).

"Presiden ada menawarkan kerusi kepada saya, mengatakan satu kerusi sudah sah untuk saya namun saya tidak dapat menerimanya," katanya, dipetik dari portal The Malaysian Insider, Khamis.

Kenyataan Vell Paari secara langsung menjawab dakwaan beliau akan bertanding sebagai menyambung perjuangan bapanya dalam parti komponen Barisan Nasional (BN).

Sementara itu Ketua Publisiti dan Komunikasi Vell Paari melalui portal sama berkata beliau ditawarkan bertanding di kerusi milik bapanya namun beliau menolaknya.




FATWA DAN FATWI ADALAH REKAAN DAN BUATAN MANUSIA YANG MEMILIKI KEPENTINGAN!

Posted: 15 Aug 2012 10:50 PM PDT




INI CONTOH TERBAIK MENJUAL AGAMA






KOMENTAR TUKAR TIUB

ini bukti saheh bagaimana agama
telah digunakan untuk menipu dan menindas

ini bukti saheh bahawa fatwa fatwi ini
adalah buatan manusia
yang dibuat untuk tujuan
kepentingan ekonomi

inilah bukti saheh bahawa
fatwa fatwi itu digunkan
untuk mengolah persetujan penganut
untuk kepentinagn ekonomi

inilah bukti saheh bahawa
ekonomilah punca manusia!



DARI FACEBOOK:
Ronasina Kartunis
Laa...patut pun guru pondok ni berfatwa haram undi DAP, kini masa balas budi~pondok dapat rm2juta wooo!

KAH KAH KAH
maka hendaklah kmu berface book agar kamu dapat
mengertahui oarang oarng yang terdahulu dari kami - tt
kah kah kah

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT