Khamis, 16 Ogos 2012

shalehudin

shalehudin


Kuasa Allah tak dak sapa boleh lawan

Posted: 16 Aug 2012 10:58 AM PDT

11 terbunuh helikopter Black Hawk terhempas di Afghanistan

KABUL: Tujuh anggota keselamatan Amerika Syarikat antara 11 terbunuh apabila helikopter yang dinaiki mereka terhempas di selatan Afghanistan, sebentar tadi.

Pasukan Pembantu Keselamatan Antarabangsa (ISAF) NATO, berkata helikopter UH-60 Black Hawk yang terhempas di lokasi yang tidak didedahkan itu turut meragut nyawa tiga anggota keselamatan Kebangsaan Afghanistan dan seorang jurubahasa warga tempatan. -CNN

HOT: Ini kes mengencing dan terkencing...

Posted: 16 Aug 2012 08:30 AM PDT

@NajibRazak menipu dan tertipu

Laporan yang diterbitkan oleh Burson-Marsteller dikenali sebagai Twiplomacy yang mengkaji populariti akaun Twitter pemimpin-pemimpin di peringkat global tidak menggambarkan populariti sebenar seseorang pemimpin.

Laporan Burson-Marsteller itu meletakkan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama sebagai pemimpin dunia yang perkembangannya paling banyak diikuti di Twitter manakala akaun Najib sebagai nombor 2 di Asia dan nombor 17 di dunia daripada 254 ketua kerajaan dan negara dan institusi mereka.

Malangnya apa dan siapa sebenarnya yang melayari Twitter @NajibRazak?. Lihat di bawah...

Statuspeople ialah laman sesawang yang membenarkan anda menyemak sama ada pengikut anda di twitter adalah manusia betul atau hanya sebuah bot. Kerana perasaan ingin tahu kami yang tinggi, kami melakukan ujian dibawah terhadap akaun Perdana Menteri kita Dato Seri Najib Razak iaitu @NajibRazak.

Umum kita ketahui Perdana Menteri kita mempunyai lebih dari 800 000 pengikut twitter dan telah disenaraikan sebagai antara 25 pemimpin negara yang paling ramai pengikut. Tetapi..... lihat sahajalah apa terjadi apabila akaun @NajibRazak dianalis menggunakan Fakers.StatusPeople.com

OH NOES!

Bagaimana pula dengan pemimpin lain seperti @BarackObama ? Beliau disenarikan sebagai ahli politik yang mempunyai bilangan pengikut twitter paling ramai dengan lebih 18 JUTA pengikut


Dan jangan lupa nemesis kepada Pak Najib sendiri iaitu @AnwarIbrahim (182 575 followers) dan anak beliau Nuruzl Izzah @n_Izzah (64 289 followers)

Bagaimana pula dengan dua orang kuat geng Cyber Barisan nasional iaitu @TunFaisal (84 936 followers) dan Menteri Dalam Negei Hishammudin Tun Hussein @HishamuddinH20 ? (145 814 Followers)

Najib ni abis semua dia nak kelentong. (Sumber)


BANGANG tu simpan kat Hassan Ali sama Berahim oii...

Posted: 16 Aug 2012 01:30 AM PDT

Anwar terlibat gerakan Freemason?.. Ibrahim Ali kantoi.. (ASD)

Malang sungguh nasib Ibrahim Ali kali ini, niat dihati mahu memburukkan DS Anwar Ibrahim dengan mengaitkannya dengan gerakan Yahudi antarabangsa, Freemason..tapi beliau telah diperbodohkan oleh pemberi maklumatnya sendiri...

Semalam Raja Katak ini telah tampil dengan dokumen yang kononnya adalah bukti keterlibatan DS Anwar Ibrahim dalam gerakan Yahudi antarabangsa, Freemason.

Kononnya beliau terkejut apabila melihat nama Anwar tersenarai sebagai salah seorang ahli dan pemimpin dalam organisasi Yahudi antarabangsa, Freemason.

Ini berdasarkan senarai kedudukan yang disiarkan dalam laman web organisasi tersebut, Civil Service Lodge No. 148 katanya..

Bagi mengelakkan dirinya disaman oleh DS Anwar beliau berkata beliau tidak menuduh tetapi hanya menuntut DS Anwar memberi penjelasan kerana perkara ini sangat mustahak kononnya...

Oleh kerana beliau tidak menyiasat akan maklumat yang diperolehinya perkara yang hendak dijadikan isu bagi menyerang DS Anwar Ibrahim, beliau telah terbawa isu lapuk yang ditimbulkan oleh Blogger Pro UMNO pada tahun 2008, yang telah memberikan malu besar kepada blogger tersebut.

Laman sesawang yang dirujuk oleh Ibrahim Ali itu sendiri sebenarnya telah mendedahkan bahawa Anwar Ibrahim yang dimaksudkan bukanlah Anwar Ibrahim, Ketua Pembangkang parlimen Malaysia.

Di bawah ini Anwar Ibrahim (lelaki paling kanan dalam gambar) yang dimaksudkan, seorang lelaki Arab berperut buncit gemuk pendek seperti Ibrahim Ali.

Terpaksalah Ibrahim Ali cari isu lain pula.. maklumlah PRU dah semakin dekat.. tak ada isu nanti Najib tak nampak pula kehebatan Raja Katak ni....

Sumber Info : MiLo SuaM


KISAH BENAR: Upah lumayan jadi wakil Tuhan [GAMBAR]

Posted: 15 Aug 2012 09:12 PM PDT

UMNO bayar Abdullah Sa'amah RM2 juta jadi wakil Tuhan

KUALA LUMPUR 15 Ogos: Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa'amah memperoleh habuan sebanyak RM2 juta kerana mengeluarkan fatwa haram dan berdosa untuk umat Islam menyokong DAP.

Malah, beliau turut menggelarkan parti itu sebagai kafir harbi.Beliau juga mengharamkan orang Islam mengundi parti-parti yang bekerjasama dengan DAP pada pilihan raya kerana sokongan itu akan turut membawa kemenangan kepada DAP.

Kenyataan Abdullah itu disiarkan pada muka depan Utusan Malaysia 7 Ogos lalu.

Dalam laporan bertajuk 'Haram, berdosa undi DAP' itu, Abdullah berkata, DAP "secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud."

Bagaimanapun, Abdullah mendakwa, MCA yang lantang menentang hukum hudud disifatkan sebagai "bukan kafir harbi kerana tidak membawa kemudaratan kepada kedudukan Islam dan umatnya".

Laporan berkenaan turut menampilkan keratan akhbar Utusan Malaysiabertarikh 7 Mei 1990 berhubung syarat yang dikemukakan pemimpin DAP, Karpal Singh supaya PAS menggugurkan niat untuk membentuk negara Islam sekiranya ingin bekerjasama dengan DAP.

Tidak sampai seminggu fatwa peliknya disiarkan akhbar kawalan Umno itu, Abdullah menerima sumbangan kerajaan bernilai RM2 juta.

Replika cek tersebut disampaikan oleh Ahli Parlimen Jeli, Datuk Mustapa Mohamed yang juga Ahli Majlis Tertinggi Umno dalam satu majlis yang berlangsung semalam sambil disaksikan sekumpulan hadirin.

Merujuk foto yang dimuat naik dalam facebooknya, Mustafa menulis, majlis itu dihadiri sempena lawatannya ke pondok Abdullah untuk sampaikan sumbangan RM2 juta.

Tulis beliau lagi, empat bulan lalu, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah melawat pondok itu dan berjanji akan menghulurkan bantuan.

Penjelasan Mustafa itu menerima banyak komen bantahan daripada pengguna facebook. Antaranya, Ezzanee Has Upah berkata, sumbangan itu sebagai upah keluar fatwa DAP dan kafir harbi sekali.

Wang itu disumbangkan oleh Jawatankuasa Projek-Projek Khas (JPPK), Jabatan Pembangunan Persekutuan Kelantan.

Pada cek itu tertera penyampaian kepada Tetuan Pondok An Najmiah, iaitu pengasas Pondok Geting di Tumpat.


WAJIB BACA: Kisah benar perompak celaka!!

Posted: 15 Aug 2012 06:25 PM PDT

Perompak yang baik hati tapi celaka !

Oleh: tokpepijat

Kisah yang berlaku ini benar-benar berlaku. Satu keluarga dirompak. Hampir RM2 bilion duit kepunyaan keluarga yang malang itu dilarikan sekumpulan perompak. Peristiwa ini berlaku hampir 2 tahun yang lalu.

Tiba-tiba sempena bulan Ramadhan kumpulan perompak menghantar sepucuk surat kepada keluarga yang dirompak RM2 bilion itu minta keluarga itu menghantar wakil mereka untuk berunding tentang pemulangan semula hasil rompakan itu.

Ketua perompak menentukan terma-terma syarat wakil keluarga itu. Tidak boleh dari kalangan ahli kelurga itu. Mesti orang luar.

Ketua perompak itu juga menziarahi keluarga yang dirompak sambil berucap, "Kami tidak pernah menzalimi anda !", jerit ketua perompak itu di hadapan ahli-ahli keluarga yang dirompak.

Inilah rekod kedua "PENCAPAIAN TERBAIK" kumpulan perompak selepas rompakan pertama dahulu pada tahun 2000 iaitu mereka merompak jiran sebelah rumah yang dirompak itu.

Ketua perompak : PMNajib
Kumpulan perompak : UMNO-BN
Keluarga yang dirompak - Kelantan.
Jiran Sebelah rumah - Terengganu


Tiada ulasan: