Isnin, 6 Ogos 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


pencuri masuk rumah tuan rumah kena dakwa....Najib Mahu Lindungi 'Perompak BN'

Posted: 06 Aug 2012 12:05 AM PDT

Kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak agar segala maklumat sulit kewangan diserahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hanyalah  untuk melindungi 'perompak-perompak BN'.

Ini kerana kebanyakan undang-undang yang berada di bawah BN hanya bertujuan untuk melindungi pihak tertentu.Sedangkan, jika diimbas di awal pendedahan isu National Feedlot Corporation (NFC), pengarah strategi  PKR Rafizi Ramlie   berkata pihaknya telah memberi tempoh selama tiga minggu kepada Umno, Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil, dan pihak berkaitan untuk memberi penjelasan, sebelum satu laporan kepada SPRM.

Namun, laporan yang dilakukan sebuah NGO, Jingga 13 itu tidak mendapat sebarang reaksi dari mereka.Seperti undang-undang berkaitan 'whistleblower', hanya di Malaysia sahaja yang tidak menganggap pendedahan di media sebagai maklumat, berbanding di negara luar yang menjadikannya sebagai sumber maklumat.

Jika di negara luar, sebarang pendedahan di media, akan dikira sebagai satu maklumat. Bukan seperti di Malaysia. Di Malaysia lebih untuk melindungi pihak tertentu. Yang beri maklumat pula didakwa..Masalahnya di negara ini,  apabila ada pihak yang membuat laporan di SPRM, perkara tersebut tidak boleh didedahkan kepada umum dan perlu 'didiam'kan sahaja.

Sedangkan,  SPRM di negara ini pula dilihat berat-sebelah dalam menangani kes-kes tertentu.Sehubungan itu, kita  tidak mempunyai pilihan lain selain mendedahkannya kepada media.

Najib, dalam kenyataannya sebelum ini berkata sesiapa sahaja yang mempunyai maklumat kewangan sulit yang berkaitan dengan rasuah perlu mendedahkannya kepada SPRM.

Beliau dilaporkan berkata, maklumat sulit seumpama itu tidak sepatutnya didedahkan kepada umum.

Rafizi pada Rabu lalu yang didakwa melanggar Akta Bank dan Institusi-Institusi Kewangan 1989 (Bafia) kerana mendedahkan dokumen mengenai butiran perbankan yang berkaitan dengan skandal NFC kepada umum.

Rafizi mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di Shah Alam pada Rabu terhadap pertuduhan itu.

Beliau didakwa mengikut Seksyen 97(1) Akta Bank dan Institusi-Institusi Kewangan (Bafia), yang boleh dihukum di bawah Seksyen 103 (1) (a) akta sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum tiga tahun atau denda maksimum RM3 juta atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Selain itu, bekas kerani bank Johari Mohamad, 41, yang didakwa bersubahat dengan Rafizi, juga mengaku tidak bersalah.

Johari didakwa mengikut Seksyen 112 (1) (c) Bafia, dan boleh dihukum di bawah Seksyen 103 akta yang sama.

Hakim Aslam Zainuddin menetapkan jaminan RM15,000 dengan seorang penjamin masing-masing ke atas kedua-dua tertuduh dan menetapkan tarikh sebutan semula kedua-dua kes pada 10 September ini dan kedua-dua kes dibicarakan serentak

 

 

penyapu sial

 

samalah seperti berkata " 1 malaysia ! sama-samalah kita tutup mata atas segala penyelewengan,rasuah,salahguna kuasa,rompakan secara licik khazanah negara kerana demi pemimpin-pemimpin yang telus,adil & berwibawa ! jadilah seperti lembu pawah " malaysia oh malaysia negara yang buat salahjadi hero & yang benar jadi penjenayah !

chong wei kata bukan ketiak busuk sebab dia kalah.....bukan pasal politik katanya.....mungkin dia dah kena mandram betina puaka...kah kah kah....!!!

Posted: 05 Aug 2012 11:30 PM PDT

baca ini  kenyataan  chong wei  yang membela  ketiak rosmah  yang bau hapak dan bacin....tak bercampur  aduk  dengan politik..???....habis rosmah tu sape....semua orang  dah tau....PM wanita  1 malaysia  yg berkulit babikan lakinya dengan nasi kangkang.....kah kah kah....

tak campur soal politik kunun....yg datang  pun anjing anjing  politik kerajaan yang  memerintah apa citer...!!!

anjing anjing politik yang cari publisiti murahan  untuk  menutup aktiviti  haram  mengumpul  beg beg dan cincin 2 karat serta  menukarkan lembu  duduk di kondo  jadi separuh lembu separuh sharizat lakibini....kah kah kah....!!!

 

 

CHONG WEI TEMPELAK BLOG NAKAL!! JANGAN CAMPURADUKKAN POLITIK DAN SUKAN!!

Penyumbang pingat Perak Olimpik 2012 menerusi acara Badminton Perseorangan, Datuk Lee Chong Wei menemplak blog-blog nakal yang menyifatkan kehadiran isteri Perdana Menteri, Datin Sri Rosmah Mansor ke perlawanan akhir menentang sebagai punca kekalahannya.

Sebaliknya bagi penyumbang pingat tunggal Negara di temasya sukan terbesar dunia 2012 setakat ini amat berterima kasih kepada DS Rosmah Mansor yang sanggup mengharungi penerbangan selama 13 jam untuk hadir memberikan sokongan moral kepadanya. Memang Datin Sri dah janji dengan saya kalau berjaya ke akhir beliau akan datang untuk memberi sokongan. Inilah yang dikatakan JANJI DITEPATI!!

Datuk Lee Chong Wei turut menambah bahawa beliau amat terkejut dan terharu apabila DS Rosmah memaklumkan akan hadir ke perlawanan akhir tersebut dalam perbualan telefon sebaik memenangi perlawanan separuh akhir menentang seorang lagi jaguh China, Chen Long.

Dengan nada tegas Datuk Lee Chong Wei mengatakan, “Jangan campurkan politik dengan sukan! Ini hal sukan! Ini bukan politik!! Sambil menyifatkan kehadiran DS Rosmah tambah menyuntik semangat beliau untuk memenangi pingat perlawanan semalam.

Mereka tidak tahu perkara sebenar. DS Rosmah memang sentiasa mengambil berat dan memantau perkembangan saya, kata Chong Wei. Ramai yang tidak tahu bahawa Chong Wei akan menghubungi DS Rosmah sebelum dan selepas perlawanan-perlawanan penting.

DATIN SRI ROSMAH LAH PENDORONG UTAMA UNTUK SAYA MARA KE PERLAWANAN AKHIR!! BELIAU LAH PENYOKONG SAYA PALING SETIA!!

BELIAU SETIA BERSAMA SAYA BUKAN HANYA KETIKA SAYA MENANG TAPI SATU-SATUNYA INSAN YANG MEMBERIKAN KATA-KATA PERANGSANG APABILA SAYA TEWAS!! KERANA KADANG-KADANG BILA SAYA TEWAS MACAM-MACAM ORANG MENGATA SAYA.. TETAPI DATIN SRI TETAP MENYOKONG SAYA.. ITU YANG ORANG TAK TAU DAN PERLU TAU..!! BELIAU MERUPAKAN CONTOH ISTERI PEMIMPIN YANG KOMITED..!!

 

 

penyapu sial

 

 

komited kumpul beg beg dan cincin di siang hari di sebelah petang kumpul lembu di kondo....di sebelah malam merembat tender tender kerajaan untuk kroni....x salah chong wei sbb beliau dah lama kena mandram dengan ketiak busuk betina puaka   atau  bau bangkai badak  yang di bawanya dari kazakhtan.......

Tiada ulasan: