Nuffnang

Pengikut

Merah Hitam

sumber :-

Merah Hitam


Tahanan ISA ada nilai komoditi?

Posted: 19 Aug 2012 06:26 PM PDT

Seperti yang telah diduga, setiap kali ada perayaan utama, mesti ada tahanan ISA yang dibebaskan.....Begitu juga dengan nasib 40 tahanan ISA , baki berpuluh ribu tahanan ISA sejak tahun 60 hingga 2011.

Nampaknya, walaupun ISA telah "confirm" di mansuhkan di Parlimen, namin baki 40 orang ini terus di kekalkan di kurung tanpa bicara di kem Kamunting. Alasannya ialah, Menteri Dalam Negeri dah terlanjur tandatangani kontrak penahanan tu selama dua tahun......walaupun akta tu dah tak de...orang yang di tahan di bawah akta tersebut...terpaksa terus di tahan sampai cukup 2 tahun yang tertulis di surat penahanan masing-masing...

Hmmmm.....begitu rendah nilai kebebasan dan harga diri semua 40 tahanan tersebut.... ikut suka tokey KDN jer nak bebaskan atau nak penjarakan mereka-mereka tu......para hakim dan mahkamah pun tak boleh nak kata apa....begitulah "power" nya kuasa eksekutif di M'sia ni...


Dan bila Hari Raya menjelang.....tetiba jer nilai harga tahanan ISA naik mendadak.....mereka dibebaskan 2 hari sebelum perayan terbesar di M'sia!!! Mesti ramai raaakyat M'sia kata...."baik dan bertimbang rasa sungguh lah Menteri Dalam Negeri ya........"

Hanya 12 dari 40 yang dibebaskan....yang lain macam mana ek?

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT