Ahad, 19 Ogos 2012

dollah yankee

dollah yankee


Kempen jahat !

Posted: 19 Aug 2012 07:48 PM PDT

Poster yang kontroversi ini menyatakan: "Jika anda setuju untuk jadikan KRISTIAN sebagai agama rasmi persekutuan Malaysia, teruskan sokongan anda kepada Pakatan Rakyat. 'God bless you my son' (Tuhan berkatimu, anakKu)'."

Poster/gambar yang dipapar di laman rasmi Facebook milik pasukan yang dipercayai menyokong umno/barisan nasional sabtu lalu kelihatan mencadangkan bahawa jika kita semua (terutamanya orang melayu yang islam) mengundi pihak pembangkang Pakatan Rakyat (dan mahukan Anwar Ibrahim sebagai PM kita yang baru), akan menyebabkan Islam diganti oleh agama kristian sebagai agama rasmi negara kita.


Ini cukup-cukup jelas menunjukkan bahawa soal agama masih lagi mahu digunakan, diperjudikan dan dijadikan sebagai bahan kempen untuk menakut-nakutkan pengundi dari kalangan orang Melayu-Muslim kerana pilihanraya umum ke-13 yang bakal diadakan.


Biarpun poster/gambar yang diposkan di Facebook itu telah ditarik balik pada hari yang sama dimuat naik, namun ianya telah pun berjaya mencetuskan perbincangan hangat di Facebook dengan segelintir pengguna Internet menyokong kenyataan itu dalam syawal yang muliam ini.


Biarpun ada yang menyokong namun bukan semua, ada juga pengguna internet lain yang mengecam tindakan 'haran-jadah' itu yang dilihatkan sebagai percubaan untuk mengapi-apikan emosi dan sentimen agama di- kalangan masyarakat majmuk di Malaysia.


dollah yankee -

Tindakan yang sangat terdesak !

Tiada ulasan: