Ahad, 19 Ogos 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Perutusan Khas yang disiar oleh penggodam Blog Anwar Ibrahim

Posted: 19 Aug 2012 07:55 AM PDT


17 Ogos lalu Blog Datuk Seri Anwar Ibrahim telah digodam dan satu Perutusan Khas kononnya dari DS Anwar Ibrahim telah disiarkan oleh pihak yang menggodam Blog tersebut.

Antara kenyataan disiarkan ialah permohonan maaf dari hujung kaki ke hujung rambut oleh DS Anwar Ibrahim kepada Najib kerana telah memfitnahnya.

Disamping itu permohonan maaf atas keterlanjuran beliau menyokong Israel tempoh hari juga dikemukakan kepada umat Islam di Malaysia.

Pasukan Pentadbir Blog Dato Seri Anwar Ibrahim menyedari Blogtersebut telah digodam sekitar jam 11.50 dan yang menariknya pihak yang terawal mengetahui perkara ini ialah Blogger Pro UMNO.


Ada yang melaporkan kononnya selepas solat tarawikh beliau menjenguk ke Blog Anwar Ibrahim untuk melihat samada terdapat atau tidak laporan mengenai temubual Google Hangout #BorakAnwar.

Secara tiba-tiba beliau ternampak entri seperti di bawah. Tanpa membuang masa, beliau printscreen apa yang boleh.


Yang menjadi persoalan disini ialah, kenapa Blogger Pro UMNO tahu bahawa Blog Anwar Ibrahim telah digodam begitu awal dan mereka punya masa untuk printscreen apa yang tersiar sedangkan menurut Pasukan Pentadbir Blog tersebutianya digodam selama 20 minit sahaja?

Kalau korang tak nampak apa yang terpapar tu sila lihat di bawah..

PERUTUSAN KHAS

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh & Salam Kesejahteraan.

Alhamdulillah kita sedang memasuki fasa terakhir bulan puasa di mana kita akan bergembira kerana beroleh kemenangan pada Hari Raya Aidil Fitri.

Pada tahun ini, saya dan keluarga ingin mengambil kesempatan memohon ampun dan maaf, dari hujung kaki ke hujung rambut, khususnya kepada YAB Dato' Sri Mohd. Najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansur yang saya sebenarnya sangat kenal rapat baik orangnya.

Saya sebenarnya merasa sugul dan berdosa dengan keterlampauan beberapa pihak dalam pasukan kita, di mana dalam usaha kita mengejar kedudukan dan jawatan Perdana Menteri, kita telah jauh pergi hingga memfitnah Datuk Seri Najib dan keluarganya.

Saya ingin mengajak rakan-rakan saya dan jentera pakatan supaya membuat perubahan dengan menghormati institusi kePerdana Menterian yang sekian lama kita warisi.

Jawatan Perdana Menteri adalah khas untuk orang Melayu dan Islam sahaja, bukannya untuk bangsa lain.

Kepada umat Islam di Malaysia, saya turut ingin memohon maaf atas keterlanjuran saya menyokong Israel tempoh hari. Sesungguhnya saya tidak mampu untuk menghalang kehadiran mereka dalam hidup saya, maka dalam keterpaksaan saya perlu mengikuti kemahuan, desakan dan asakan bertubi-tubi mereka.

Sebenarnya saya turut mendapat maklumat yang salah berkenaan kes Altantunya. Saya akui maklumat itu belum boleh disahkan.

Dalam hal Bersih 3.0, saya sangat-sangat menyesal kerana melibatkan kerosakan keharmonian negara.

Sebenarnya, saya tidak pernah bersetuju secara peribadi hal-hal yang sedemikian, melainkan desakan rakan-rakan bukan Islam dalam pakatan.

Sebagai Ketua, saya perlu adil kepada semua dan memenuhi segala keinginan mereka walaupun ianya sebenarnya bertentangan dengan kehendak saya.

PRU13 akan menjelang tidak berapa lama lagi, sekiranya saya tewas kali ini, saya akan kembali ke Amerika Syarikat dan kembali mengajar di universiti di sana.

Kepada rakyat Malaysia, saya akui Datuk Seri Najib adalah seorang pemimpin dan pentadbir yang paling sesuai untuk rakyat Malaysia. "SEBANGSA SEJIWA SENEGARA"

Selamat Hari Raya Aidil Fitri & Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-55 Tahun

Anwar Ibrahim,
Ketua Umum,
Parti Keadilan Rakyat (PKR)

17 Ogos 2012.

Blogger Pro UMNO juga mempertikaikan dakwaan blog Anwar Ibrahim digodam.

Kenapa hanya 20 minit. Tidakkah penggodam atau hackers akan menggodam sehingga website / blog tersebut down dan tak dapat diakses kemudiannya mengambil alih laman tersebut soal mereka.

Jika blog Anwar digodam hingga lumpuh dan diambil alih oleh penggodam itu.. bagaimana agaknya pembaca yang melawati Blog tersebut hendak membaca 'Perutusan Khas' palsu yang disiarkan mereka agaknya?

Dari apa yang disiarkan oleh penggodam yang mengambil alih Blog Anwar selama 20 minit itu jelas ianya bukanlah mahu mengambil alih Blog tersebut atau melumpuhkannya tetapi hanyalah untuk memalukan DS Anwar Ibrahim sendiri kononnya 'Perutusan Khas' itu ditulis oleh Anwar..

Hudud : Berita yang tidak akan disiar oleh Utusan dan TV3

Posted: 19 Aug 2012 03:50 AM PDT


Sebelum itu.. Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri buat semua yang membaca Blog Anak Sungai Derhaka yang tidak seberapanya ini...

Jika ada terkasar bahasa ampun dan maaf dipinta.. buat pencacai UMNO yang terasa pedih tu.. nasib koranglah!!

Seminggu yang lalu Pengasas pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa'amah yang kenyataannya disiarkan Utusan Malaysia  haram menyokong DAP.

Ini kerana menurutnya "secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud." - sepenuhnya sila baca di ( SINI )

Kelmarin... 18 Ogos 012..

MCA Selangor: Pilih kami, kami akan halang jadi negara Islam
Pengerusi MCA Selangor, Datuk Donald Lim berkata jika Selangor dan negeri-negeri lain di negara ini dikuasai atau kekal di bawah pemerintahan BN, ia tidak akan menjadi negara Islam.

"MCA akan terus mempertahankan kepentingan orang Cina dan tidak akan membiarkan Selangor menjadi sebuah negara Islam," kata Pengerusinya, Datuk Donald Lim.

"Ini juga tidak akan berlaku di mana-mana negeri dan negara yang ditadbir oleh BN. Ini adalah janji kami kepada rakyat Selangor," kata Lim dalam ucapan pembukaannya di konvensyen MCA Selangor.

Satu contoh Islamisasi di Selangor di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat sekarang, katanya, ialah percubaan Majlis Bandaran Kuala Selangor untuk mengasing tempat di pawagam mengikut jantina.

Lim menggesa semua ADUN keturunan Cina di Selangor, khususnya dari Pakatan Rakyat, supaya menyatakan pendirian mereka terhadap cita-cita PAS untuk mewujudkan negara kebajikan Islam dan undang-undang hudud - Malaysiakini

Mana  Pengasas pondok Geting tu? tak mahu keluarkan fatwa haram sokong MCA pula ke?

MCA dah secara terang-terangan berkata "tidak akan membiarkan Selangor menjadi sebuah negara Islam".. atau dia tak faham apa uyang Donald Duck tu kata..

Tiada ulasan: