Nuffnang

Pengikut

ALHUSSEYN

sumber :-

ALHUSSEYN


Hudud : PAS akan laksana ikut saluran demokrasi

Posted: 25 Aug 2012 06:00 AM PDT

Harakahdaily, 25 Ogs 2012

KUALA LUMPUR: Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata PAS akan melaksanakan hudud melalui proses demokrasi yang sedia ada.

Malah ujarnya, usaha itu telah dimulakan sejak tahun 90-an apabila undang-undang itu diluluskan di Kelantan dan pada 2003 di Terengganu.

Sebelum itu lagi mereka telah memperkenalkan draf undang-undang itu kepada NGO Islam dan bukan Islam dan pernah mengemukakan usul agar isu perlaksanaan hudud dibincangkan di parlimen.

"PAS terima hudud secara positif dan hudud ini kewajipan orang Islam.

"Kita akan terus langsungkannya melalui ruang demokrasi," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Biro Politik dan Pilihan Raya PAS di Pejabat Agung PAS petang ini.

Ditanya berhubung Pengerusi DAP Karpal Singh yang sering mengeluarkan kenyataan menentang perlaksanaan hudud, presiden PAS itu berkata ianya bukan sesuatu yang pelik bagi PAS.

"Masalah Karpal lawan tak pelik, yang kita peliknya Umno yang lawan.

"Malah (Umno) ambil langkah-langkah yang menyekat," katanya.

Beliau turut memberi contoh surat amaran dari pusat yang dihantar kepada kerajaan Kelantan apabila menyatakan hasrat mahu melaksanakan hudud di negeri itu.

Malah katanya Umno sanggup kempen kepada pelabur asing agar tidak datang melabur kerana negeri ini akan dilaksana hukum hudud.

"Karpal bukan kerajaan, tidak ada kuasa, yang ada kuasa ni BN yang dikuasai Umno. DAP berhak berhujah dan PAS mendokong demokrasi.

"Bahkan kalau PAS ada kuasa (memerintah) macam Umno sekarang, PAS tak akan tutup mulut sesiapa yang nak tegur termasuk kakitangan kerajaan," katanya.

Berita Yang Pasti Buat Mahathir Dan Koncunya Terkencing

Posted: 25 Aug 2012 12:48 AM PDT

Apa helah Mahathir dan koncu-koncunya untuk mengelak diri mereka daripada disapina oleh Karpal Singh?

Tentunya malaon-malaon bertiga ini tak senang hidup dibuat oleh Karpal. Paling tidak terpaksa pakai pampers sebab asyik terkencing !

Menurut Karpal Singh, dia tidak patut dibicarakan atas tuduhan mengeluarkan perkataan-perkataan berbaur hasutan terhadap Sultan Perak .

Ini kerana menurutnya, Dr. Mahathir sewaktu debat pindaan Perlembagaan pada 1993 telah mengeluarkan kata-kata yang jauh lebih berbaur hasutan berbanding kata-katanya dalam sidang akhbar di pejabatnya, empat tahun lalu.

Namun sehingga hari ini, menurut Karpal, tiada pendakwaan dikenakan terhadap bekas Perdana Menteri Malaysia keempat itu.

Klik untuk besar

Pada 20 Januari lalu, Mahkamah Rayuan membenarkan rayuan pendakwaan untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi yang melepas dan membebaskan Karpal pada akhir kes pendakwaan tanpa memanggilnya membela diri. Sumber

Pakatan Rakyat Sedang Berkecamuk - Masa Terbaik Bagi Najib Istihar PRU !

Posted: 24 Aug 2012 06:50 PM PDT


Nampaknya PM Najib semakin konfiden Umno/BN boleh menang PRU-13 ini. Entah nak tunggu apa lagi? Pakatan Rakyat sekarang ini sedang bergelora bergolak dengan pelbagai isu.

Kalau sebelum ini, Pakatan Rakyat mengasak Umno/BN dengan pelbagai isu,tetapi kali ini giliran PR pula yang terpaksa bertahan bila Umno/BN mengasak PR.

Isu Mansor Osman tiba-tiba muncul tak semena-mena.Ramai blogger Pakatan Rakyat sendiri tidak berapa minat nak membela Mansor Osman yang bercita-cita nak jadi Duta ke China tu.Hanya blog Pakaq sahaja yang cuba nak selamatkan Mansor. Rata-rata bloggers PR lain tidak begitu gemar dengan sikap Mansor yang dilihat tidak ubah macam perangai Umno/BN yang pentingkan diri semata-mata dan bukan kerana nak membela rakyat. Elok jadikan tukon dan campakan dia ke dalam laut!

Kenyataan Mansor sehingga kini tidak mampu menyangkal kesahihan cerita yang dimuat naik oleh blog yang dikatakan 'blog anti PR'. Sedikit hari lagi, tentunya rakaman bersuara akan diaorang upload kat U-Tube.

Dalam waktu yang sama isu Hudud, PAS dan DAP berlaga angin sedang dalam carta tertinggi Umno/BN untuk dieksploitasikan. Umno berhutang budi mengenai isu Hudud ini kepada Nasharudin yang tidak pasal-pasal sekembalinya dari membontot PM Najib ke Mekah, menyondol Karpal Singh.

Budak-budak PAS pun ada yang terkinja-kinja terikut-ikut menari sama.Pencacai Umno/BN pun bertepuk tangan mengiringi tarian Nasha. Tentu ada antara kita ingat pesanan Allahyarham Ust Fadhil Nor dulu, supaya waspada apabila musuh memuji kita ....


Utusan Meloya semakin rancak dalam memainkan isu panas yang melanda Pakatan Rakyat.Anwar Ibrahim pun dah keluar kenyataannya yang jelas memberi ingatan kepada PAS mengenai 'konsensus'.

Lujnah Politik PAS yang akan membincangkan mengenai kenyataan kontraversi Nasha dipercayai akan play safe, memandangkan pilihanraya dah dekat sangat. Besar kemungkinan, Nasha hanya akan diberikan nasihat sahaja ...

Memecat Nasha lebih buruk padahnya. Subky Latif pun ada berkata supaya PAS biarkan sahaja si Luncai tu terjun dengan labunya.

Episod Hasang Beras Hancor mungkin boleh kita jadikan teladan. Korang faham tak maksud aku ? Mudah cakap begini – daripada kita melepaskan pergi pelesit yang jenis makan tuan sendiri nih, lebih baik lagi kalau kita 'botolkan' sahaja pelesit tersebut. Musuh tidak boleh pergunakan dia dan kita mudah memantaunya ...

Cuma risikonya ialah pelesit ini boleh terkeluar dari dalam botol . Maklumlah, bukan mudah nak kawal budak-budak dari bermain botol ...

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT