Isnin, 20 Ogos 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Hapuskan Segera Anai-Anai Dalam PAS

Posted: 20 Aug 2012 12:15 AM PDT

Ingat tak di satu ketika dimana Nasharudin Mat Isa yang baru pulang dari luar negara dan sepatutnya menghadiri mesyuarat Majlis Syura Ulamak di pejabat agung PAS ketika itu, tetapi beliau sanggup ponteng dan terhegeh-hegeh pergi hadir dalam majlis P/C Hasan Beras Hancor dan memberi ucapan ringkas?

Antara ucapan beliau ialah, "Hanya kerana kita bercakap dengan Umno, kita nak jadi Umno...Hanya kerana kita keluar suratkhabar Umno, kita nak jadi Umno...Kita harap politik kita lebih matang daripada itu .....(minit 2:24) di sini

Maka sukalah aku nak menambah ikut keadaan terkini : Hanya kerana kita bergambar dgn Umno, kita nak jadi Umno ... Hanya kerana kita pergi Mekah dgn Umno, kita nak jadi umno ...Kita harap politik kita lebih matang daripada itu....Ha! ha! ha! Apa dia ingat kita orang ni jumud sangatkah pasal politik nih?

Hoi Mangkuk Ayun! Siapa-siapalah tu! Bukan gambar itu yang buatkan orang PAS marah. Tetapi kenyataan Nasha itulah yang buat orang nak ludah muka dia , aaarghtui!

Ketika bersama PM Najib di Mekah, dia menggesa PAS supaya menyatakan pendirian sebenar kerana DAP menolak penubuhan negara Islam atau PAS keluar daripada Pakatan Rakyat, seperti yang disiarkan oleh TV3 kepunyaan Umno itu amat jelas bertentangan dengan pendirian PAS.

Macamana tidak marah? Mesyuarat dia asyik ponteng dan ponteng. Sekali pun dia tidak pernah menghadirkan diri. Itu Setiausaha sendiri kasi tau.

Sebab itu Nasharudin didesak oleh ramai penyokong PAS supaya meninggalkan parti itu. Tapi bekas Timbalan Presiden PAS itu tetap berdegil untuk berada terus dalam PAS!

Anai-anai dalam PAS ...disamping Ibrahim Ali

Apa salahnya Nasharudin bersama Perdana Menteri Najib Razak ketika di Makkah? Nasharudin turut membantu menterjemah perbincangan antara Najib dan ulama berkenaan.

Bukankah Jamil Khir pun ada ikut sama? Apakah jamil Khir tak gherti cakap Arab? Mengapa mesti Nasha?

Nasharudin ini setelah kalah mempertahankan Timbalan Presiden itu telah dilantik sebagai Pengerusi Lajnah Antarabangsa. Sekali pun belum buat mesyuarat.Entah apa dia buat dah sekian lama tiba-tiba dia boleh pergi Mekah ikut Najib – Apakah ini tugas dia sebagai Pengerusi Lajnah Antarabangsa PAS?

Jawatankuasa PAS pun satu hal. Mereka baru tergaru-garu kepala nak bincang apa tindakan yang akan diambil keatas Nasha setelah ponteng mesyuarat banyak kali macam ini! Jangan biarkan anai-anai sepertinya merosakan jemaah. Hapuskan segera anai-anai yang ada nih!

Tiada ulasan: