Nuffnang

Pengikut

shalehudin

sumber :-

shalehudin


Polis dah kenal dreber Imam Mahadi...

Posted: 11 Jul 2012 09:10 AM PDT

Individu hantar 'Imam Mahadi' ke JPM sudah dikesan

KUALA LUMPUR - Polis telah mengenalpasti individu yang bertanggungjawab menghantar seorang lelaki dan seorang wanita di luar perkarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri (JPM), Putrajaya, Isnin lepas sebelum mereka mengamuk.

Ketua Polis Daerah Putrajaya, ACP Abdul Razak Abdul Majid berkata individu tersebut dikesan melalui siasatan polis sejurus selepas kejadian itu.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan identiti individu terbabit kerana dikhuatiri akan menjejaskan siasatan.

"Kita sekarang sedang mencari pemilik kenderaan yang menghantar pasangan itu. Kita juga turut menyiasat latar belakang lelaki dan wanita yang mengamuk itu," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.

Pada hari berkenaan, Khalil Afandi Hamid, 47, yang mengaku dirinya "Imam Mahadi" dan pasangannya yang bersenjatakan dua bilah pedang samurai dan sebilah pisau pemotong daging mengamuk di perkarangan Kompleks B, JPM di Putrajaya.

Dalam kejadian 2.30 petang itu, Khalil Afandi mati ketika dalam perjalanan ke Hospital Putrajaya selepas terkena tembakan di tangan dan bahagian ari-ari manakala wanita berkenaan, bekas penuntut Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, terkena tembakan di paha kanan dan dirawat di hospital sama. - Bernama


Kat mana NAJIB nak lepak lepaih neh, Putrajaya pun tak selamat?

Posted: 11 Jul 2012 07:00 AM PDT

Kalau pejabat PM tak selamat, tempat lain...

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) melihat kejadian amuk yang berlaku di depan Jabatan Perdana Menteri, Putrajaya semalam sebagai satu manifestasi ketidakamanan yang berlaku di negara kita ini.

Dalam kejadian tersebut, seorang penganggur lelaki telah mati ditembak anggota polis ketika mengamuk bersama seorang wanita dengan melibaskan pedang samurai di luar perkarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri.

"Tragedi amuk di depan JPM ini dilihat benar-benar mencalar kredibiliti Najib kerana ianya berlaku di kawasan pejabat beliau sendiri," kata ketuanya, Kamaruzaman Mohamad.

Ini, ujarnya ditambah dengan pengumuman "3K Berkembar" iaitu Keamanan dan Keselamatan, Kestabilan dan Keharmonian serta Kemakmuran dan Kemajuan oleh Najib di Bandar Baru Bangi sehari sebelum tragedi itu.

"Dengan kejadian amuk ini, maka timbul persoalan di benak fikiran rakyat Malaysia, di manakah keamanan, keselamatan dan kestabilan yang dimomokkan oleh Najib?" ujarnya.

Ini, kerana katanya Putrajaya merupakan pusat pentadbiran kerajaan Malaysia.

Di sana juga, ujar Kamaruzaman terletaknya penginapan bagi para penjawat awam yang bekerja di Putrajaya.

"Sekiranya Jabatan Perdana Menteri yang terkenal dengan sistem keselamatan yang ketat pun tidak selamat, bagaimana pula dengan jaminan keselamatan di tempat-tempat lain?" tanya beliau lagi.

Justeru, kata beliau jaminan keselamatan dan keamanan dilihat hanyalah ungkapan kosong semata-mata.

Tambahnya, DPPWP juga melihat status keselamatan negara yang kian samar apabila polis yang dilihat sebagai penjaga keamanan turut dijadikan sebagai tebusan oleh lelaki tersebut yang hanya bersenjatakan pedang samurai sahaja.

Ini, ujarnya sekaligus menunjukkan bahawa betapa lemahnya kaedah sistem keselamatan yang terdapat di Jabatan Perdana Menteri tersebut.

Justeru, katanya DPPWP menyifatkan pengumuman 3K Berkembar Najib tidak lain hanyalah omongan kosong demi menutup kelemahan kerajaan Umno BN dan ianya dilihat sebagai strategi kuno Umno BN untuk memancing undi semata-mata.

"Namun begitu, syabas diucapkan kepada pihak polis yang masih mampu menangani tragedi amuk ini walaupun terpaksa melepaskan beberapa das tembakan," katanya.

VIDEO: MAMPUIH la Umno kali neh... JOM tengok...

Posted: 11 Jul 2012 02:44 AM PDT

Artis sedia masuk PAS, yakin parti Islam itu mampu buat kejutan PRU-13

Sokongan para artis terhadap PAS jadi suatu fenomena. Bukan seorang, masih ramai yang akan istihar sertai PAS. Mereka yakin PAS dan Pakatan Rakyat mampu lakukan perubahan di negara ini. Ikuti wawancara wartawan AZIZ MUDA bersama hero filem Leftenan Adnan, Haire Othman pada 28 Jun lalu.


Boleh saudara ceritakan kenapa mengambil keputusan masuk PAS?

HAIRIE OTHMAN: Ini semua bertolak atas kesedaran diri sendiri. Kita semua ada tanggungjawab untuk memilih. Setelah saya kaji yang mana satu parti yang juga perjuangan yang patut kita ikuti, saya memilih PAS. Setelah memilih PAS, dapatlah saya bersama-sama dengan jemaah PAS. Sebagai orang Islam, kita mesti menyokong perjuangan Islam sebab itulah yang dituntut oleh Allah ke atas kita.

Sesetengah pihak mendakwa artis masuk PAS kerana nak cari glamour atau nak jadi calon. Bagaimana pandangan saudara dalam hal ini?

Itu merupakan satu tuduhan yang tidak berasas. Tapi itulah, tuduhan-tuduhan dan tohmahan semacam dah menjadi sifat orang Melayu. Kalau kita buat perkara baik, dituduh macam-macam, seolah-olah buat benda baik ini macam tak penting. Mereka lebih suka kalau kita terus buat benda yang tak elok. Kepada orang-orang Melayu yang bersifat seperti itu, kena tarbiyahlah (mereka) sikit. Bagi orang Melayu, kalau kita buat benda baik, mereka akan cuba mencari segala kesalahan kita. Mereka suka mengungkit kembali benda-benda lalu yang tak baik yang kita lakukan. Benda-benda tak baik itulah yang hendak dilondehkan. Pada hal tak perlulah kita nak bercerita benda-benda yang lepas. Hanya dapat dosa sahaja.

Tuduhan cari glamour dan jadi calon tak logik...

Menuduh artis masuk PAS kerana nak cari glamour adalah sesuatu yang tak logik. Duniaglamour bukan berada dalam PAS. PAS adalah parti Islam yang berjuang untuk menegakkan Islam sebagai ad-deen, bukannya mencari glamour. Begitu juga jika menuduh artis masuk PAS kerana hendak menjadi calon. Itu tak masuk akal sama sekali. Dalam politik kalau hendak menjadi calon, bukan boleh menjadi calon macam itu sahaja. Mesti adalah prosedurnya. Kalau nak jadi calon mestilah memegang jawatan-jawatan tertentu dalam parti sama ada di peringkat kawasan, negeri dan Pusat.

Kalau nak jadi Menteri Besar, mestilah menang wakil rakyat peringkat dewan undangan negeri (Dun). Begitu juga untuk menjadi menteri, mestilah memegang jawatan penting dalam parti di peringkat pusat dan menang Parlimen. Kalau nak bertanding Adun pun, sekurang-kurangnya mesti memegang jawatan penting parti di peringkat kawasan. Nak jadi calon mestilah ikut prosedurnya. Itulah antara prosedur penting yang mesti diikuti. Tapi artis bukannya memegang apa-apa jawatan dalam parti. Jadi mana boleh nak jadi calon? Tanpa pegang apa-apa jawatan dalam parti tiba-tiba nak jadi calon, itu tak logik sama sekali.

Bagaimana saudara melihat kebangkitan rakyat, khususnya dalam menyokong PAS dan Pakatan Rakyat?

Saya yakin ada kesan baiknya apabila artis masuk PAS. Malah kawan-kawan saya dari kalangan artis pun turut memberikan sokongan terhadap saya. Mereka juga ingin ikut jejak langkah saya menyertai PAS, tetapi kebanyakannya ada yang tidak berani untuk menyatakan sokongan secara terbuka. Sungguhpun begitu, mereka mengakui secara ikhlas yang mereka juga sebenarnya ingin masuk PAS secara terbuka macam saya. Cuma buat masa ini mereka masih tak berani mengambil langkah seperti saya.

Maklumlah, dalam dunia seni ni banyak tekanannya. Jika dah masuk PAS, banyaklah halangan yang akan dikenakan oleh pihak-pihak tertentu ke atas artis itu. Senarai hitamkan namalah, tak bagi adakan persembahan bagi program-program tertentu, tak bagi keluar TV dan sebagainya. Berbagai-bagai sekatan dan tekanan yang akan dikenakan oleh pihak-pihak tertentu untuk menyekat sumber rezeki dan populariti artis terbabit. Samalah juga jika kakitangan kerajaan menyokong PAS. Mereka akan ditukar ke tempat lain dan sebagainya. Artis pun macam itu juga.

Persepsi artis-artis ini apabila Pakatan Rakyat memerintah...

Ada juga dari kalangan artis yang cakap kepada saya, jika PAS dan Pakatan Rakyat menang dalam PRU-13 nanti dan dapat menawan Putrajaya, mereka akan beramai-ramai masuk PAS. Tapi saya cakap tak betullah macam itu. Bila dah menang dan dapat menawan Putrajaya barulah nak masuk PAS, itu dah tak betul. Sepatutnya jika kita betul-betul menyokong PAS mesti masuk PAS dari sekarang, bukannya bila dah menang baru nak masuk PAS. Apalah maknanya? Itu dah tak betul dari segi perjuangan. Untuk masuk PAS, seseorang artis itu memerlukan kekuatan yang tersendiri. Bila masuk PAS, kita bukan kena fikir pasal parti sahaja, tetapi juga diri kita sendiri. Kita mestilah berhijrah.

Berhijrah daripada yang tak baik kepada baik, daripada kurang baik kepada lebih baik. Itu semua adalah tuntutan Allah ke atas diri kita sendiri, bukan untuk parti sahaja. Apabila artis dah masuk PAS, tak bolehlah nak terus melakukan perkara-perkara tak baik lagi. Tak bolehlah nak pergi karaoke lagi. Tapi kita kena berubah. Malah tujuan kita masuk PAS itu juga sebenarnya adalah untuk berubah kepada lebih baik. Dalam masa yang sama, kita kenalah bekerja, bukan untuk diri sendiri sahaja, tetapi untuk perjuangan.

Apa rasanya sejak nejadi sebahagian daripada keluarga PAS...

Saya bersyukur kepada Allah. Banyak maknanya berada dalam PAS. Berada dalam PAS bermakna saya dah tak boleh lagi melakukan perbuatan biasa yang tak baik. Nanti orang kata itukah orang PAS? Orang akan nampak PAS, bukan kita sahaja. Jadi dua-dua saya kena jaga. Alhamdulillah, dengan itu diri kita akan terjaga dari melakukan perbuatan yang tidak baik. Sekarang apabila berjumpa dengan rakan-rakan artis, saya lebih banyak bercakap kepada agama. Bila kita berkawan dengan orang yang selalu pergi ke masjid, kita juga akan ikut ke masjid. Inilah kehidupan yang kita nak cari sebenarnya.

Apa sebenarnya yang berlaku dalam dunia artis hingga ramai yang masuk PAS muktahir ini?

Tak ada apa yang berlaku, macam biasa sahaja. Tapi keseluruhan dunia seni ini macam itulah, tak berubah. Bayaran kepada artis tak pernah direview sejak 20 tahun lepas. Barang-barang naik harga, tapi bayaran kepada artis begitu juga, kerja pula semakin banyak. Industri seni di negara kita sekarang bukan tambah maju, tapi di tahap lama juga. Alaf baru jika dibayar RM2 juta atau RM3 juta, itu maknanya tak majulah. Dalam politik pula ada artis yang berterus terang. Tapi kita kena yakinlah, rezeki itu Allah Taala yang beri. Kepada yang tak yakin, kena 'cover line' lah.

Kita harap mereka akan menyokong perjuangan PAS, tapi biasalah bagi yang nak cari makan, mereka tak berani berterus terang. Ada yang kata punca artis masuk PAS kerana sebelum ini jiwanya kosong. Jadi bila masuk PAS jiwa akan terisi dengan kebenaran dan kerohanian. Tapi hati yang kosong itu sebenarnya bukan artis sahaja. Sesiapa sahaja yang nak cari ketenangan, kenalah ingat kepada Allah. Dalam perkara ini tidak kepada artis sahaja, tapi merangkumi semua orang Islam. Bila masuk PAS, bermakna kita akan bersama-sama dengan jemaah yang lebih besar. Saya bersyukur kepada Allah kerana dapat bersama-sama dengan jemaah PAS yang lebih besar.

Pandangan saudara melihat keupayaan PAS untuk mara ke Putrajaya?

Saya rasa lebih yakin. Bila kita tengok sendiri kajian dalam Facebook dan Twitter, insya-Allah kita akan mendapat kemenangan majoriti nanti. Sekarang kalau kita tengok kempen di sebelah sana (Umno-BN) pun nampaknya dah berubah. Dulu pemimpin-pemimpin Umno dan BN kata, "Kita akan rampas semula negeri-negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat." Tapi sekarang mereka dah tak cakap macam itu lagi. Sebaliknya mereka kata, "Kita akan pertahankan Putrajaya." Ini menunjukkan mereka semakin sedar, Umno-BN semakin lemah dan semakin hilang sokongan rakyat. Ternyata ada impak yang besar bagi kekuatan PAS dengan kemasukan artis ke dalam PAS.

Kepada pemimpin-pemimpin PAS sendiri pun, bila artis masuk PAS, mereka nampak. Mereka akan raikan artis itu. Bila masuk Umno, Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Razak tak tengok pun kita. Tapi masuk PAS, artis itu akan diraikan oleh pemimpin-pemimpinnya. Semalam pun (27 Jun 2012), saya diraikan oleh Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat. Tok Guru Nik Aziz tanya saya, "Masuk PAS untuk apa?" Dia memberikan kepada saya bimbingan dan turut dijelaskan kepada saya tentang dasar perjuangan PAS. Menurut pegawai-pegawainya, selalunya Tok Guru Nik Aziz hanya jumpa orang sekitar lima atau enam minit sahaja sebab dia sentiasa sibuk dengan jadual hariannya, tetapi dengan saya diraikan cukup lama sehingga hampir sejam.

Apa respons Tok Guru?

Tok Guru Nik Aziz begitu suka berjumpa dengan saya. Saya cukup terharu bila diraikan begitu rupa. Kami bersembang panjang dalam pertemuan itu. Jika saya berada dalam Umno, tak mungkin saya akan diraikan sebegitu rupa oleh pemimpin Umno atau BN. Sekarang setelah menjadi ahli PAS, jadual saya penuh dengan ceramah, terutama pada waktu malam. Selepas Aidilfitri nanti, terdapat pula ustaz dari Kelantan yang juga berada dalam barisan kepimpinan PAS untuk turut menyusun jadual ceramah saya, bagi membolehkan saya turut sama memainkan peranan membantu PAS dan Pakatan Rakyat menuju ke Putrajaya pada PRU-13 akan datang.


VIDEO HOT: Ummi Hafilda dah buat TAIK kat Umno...

Posted: 10 Jul 2012 11:56 PM PDT

Video Ummi Hafilda larikan duit RM2,500 tersebar.. saksikan!!

ASD
Sebelum ini dalam ceramah, beliau mendakwa berjuang mendedahkan salah laku Anwar Ibrahim demi bangsa dan negara ternyata karut semata-mata.

Meskipun tidak ramai orang menghadiri ceramah yang disampaikan oleh Ummi Hafilda ini, beliau dikatakan menerima bayaran yang lumayan iaitu sekitar RM2,500 setiap kali berceramah.

Hal itu terbongkar apabila Ummi Hafilda telah dibayar sebanyak RM2,500 untuk menyampaikan ceramah menghentam Anwar Ibrahim, namun beliau tidak hadir memberikan ceramah.

Difahamkan Ummi Hafilda tidak mahu memberikan ceramah kerana pihak penganjur tidak menyediakan banner promosi dengan gambar beliau.

Maka beliau risau tidak ada orang akan menghadiri ceramahnya.

Justeru itu pihak yang terlibat menganjurkan ceramah itu telah menghubungi Ummi Hafilda untuk meminta balik duit yang telah diberikan.

Menariknya kejadian itu dirakamkan oleh mereka, maka tersebarlah tembelang Ummi Hafilda.


Semua yang tertulis kat atas tu.. aku copy dari MiLo SuaM

JOM kenali mamat yang mengamuk kat Putrajaya (Video)

Posted: 10 Jul 2012 08:34 PM PDT

Orang yang mengamuk di Putrajaya, rupanya penulis blog

 
Individu yang mengaku dirinya "Imam Mahadi, yang mengamuk mau mengulingkan kerajaan dengan bantuan pasangannya dengan hanya bersenjatakan sebilah pedang samurai seperti dilaporkan oleh Utuseks Meloya dikenali dengan nama Khalil Afandi Hamid dan memiliki blog jenama Jaya Negara

Lelaki yang menyerbu pejabat JPM dan cuba menyerang orang ramai dengan pedang samurai di JPM rupanya seorang Penulis Blog Jaya Negara. Allahyarham sempat menulis entri terakhir tentang hidup dan mati. (Baca di sini...)

Mengikut kenyataan polis, lelaki ini mengangkat dirinya sebagai Imam Mahadi. Tak dapat dipastikan sama ada dia ni penyokong mana-mana parti sebab dari blognya itu tidak digambarkan ideologi politiknya. Pas pun dia bantai, Najib pun dia bedal. Tapi dia banyak bercakap mengenai ketuhanan,

Nama sebenar lelaki tersebut ialah Khalil Afandi Hamid 47 tahun, seorang penganggur manakala teman wanitanya bekas pelajar UIA berusia 28 tahun. Lelaki tersebut disahkan meninggal dunia kira-kira 15 minit dimasukkan ke hospital berkenaan, manakala suspek wanita masih menerima rawatan dan dilaporkan dalam keadaan stabil.omak kau


HOT: Budak BN bergambar ngan Ayah Pin...

Posted: 10 Jul 2012 03:00 PM PDT

Ehh!! Pehal pulak neh...
Nak angkat Ayah Pin jadi Pengerusi Umno kerajaan langit ka?
Takkan Mahathir tak tengok gambar ni sebelum katakan Nik Aziz macam Ayah Pin...

Kahkahkah...


BERGAMBAR: Polis Bertudung Pertama Di Sweden

Posted: 10 Jul 2012 12:00 PM PDT

Donna Eljammal yang berusia 26 tahun, merupakan polis Muslimah pertama di Sweden yang mengenakan tudung. Demikian dilaporkan Metro Se, Rabu (7 / 12).

Dia mendedahkan bahawa keinginannya untuk menjadi anggota polis jauh sebelum dirinya memakai tudung. "Sejak saya masih kecil, saya ingin membantu orang lain sehingga boleh bergerak dan bukan hanya duduk di depan komputer," katanya.

Beberapa tahun yang lalu mengenakan tudung menjadi mungkin, sebagai sebahagian daripada pakaian seragam polis, pasca beberapa perdebatan. Menurutnya, Sweden ialah sebuah negara multikultural dan itu penting dimana dalam setiap bidang, akan ada orang-orang dari latar belakang yang berbeza, kerana ingin meningkatkan pengetahuan dan pemahaman.

"Saya membesar di Piteå kecil dan kami berada di antara keluarga pendatang pertama di sana. Bahkan ketika saya bekerja di lapas (Lembaga Pemasyarakatan), saya adalah orang pertama yang memakai tudung. Tapi tidak ada banyak komentar tentang tudung ketika mereka harus tahu saya sebagai peribadi," jelasnya.

Eljammal tidak berfikir untuk membuka jilbabnya semasa bekerja. Dia melihat tudung sebagai sebahagian daripada dirinya dan boleh melakukan segala sesuatu dengan tudung, sehingga dia melihat tidak ada gunanya untuk membukanya.

Lagi gambar-gambar Donna Eljammal, polis wanita Islam pertama bertudung di Sweden. -unikversiti

 
 
 

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT