Sabtu, 14 Julai 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


sapu 1 malaysia...Noh Omar sapu 30 ekar tanah di Selangor.....!!!!

Posted: 14 Jul 2012 10:21 AM PDT

 

kepala samseng merangkap Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Selangor, Noh Omar  telah dianugerahkan 30 ekar tanah di Bagan Tengkorak, Tanjong Karang pada 1995.

Perkara itu didedahkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sekinchan, Ng Suee Lim pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor.

Menurut beliau, Noh membeli tanah tersebut dengan harga RM100,000 berbanding harga asal kira-kira RM3 juta.

Rakyat susah untuk mendapat tanah tetapi seorang pemimpin kanan diberi tanah dengan mudah pada ketika itu. Saya telah melawat kawasan itu dan mendapati statusnya adalah untuk ternakan udang,” katanya pada perbahasan semalam.

Noh kemudian mengusahakan tanah tersebut bersama syarikat Pristine Agrofood Sdn Bhd bagi projek ternakan udang pada 2001.

Kes ini kita anggap sebagai skandal tanah dan bukti wujudnya percanggahan kepentingan kerana beliau ketika ini ialah Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani yang secara terang terlibat secara langsung dalam industri berkenaan.

Di manakah maruah Umno BN yang kononnya memperjuangkan hak rakyat tetapi parti terlibat dalam kes sapu tanah rakyat?..

Noh buat pertama kalinya memenangi kerusi Ahli Parlimen Tanjong Karang pada April 1995.

Pakatan PUKIMAK dan HARAMJADAH UMNO-MCA menyebabkan tanah di selangor tergadai dan TALAM muflis ...!!!!

Posted: 14 Jul 2012 10:11 AM PDT

 

MCA   di gesa  memohon maaf kepada seluruh rakyat Selangor atas penyelewengan yang dilakukan bersama Umno hingga menyebabkan 4,259 ekar tanah di negeri itu tergadai.

Ini kerana Umno dan MCA memindahkan tanah tersebut kepada Talam Corporation (Talam) dan kemudian mencagarnya ke bank.

Hutang tertunggak Talam kepada bank mencecah RM286 juta. Penyelewengan yang ditinggalkan oleh MCA ini terpaksa diselesaikan oleh Pakatan Rakyat. Ini bermula dengan merampas tanah-tanah dan harta milik Talam termasuklah tanah yang digadai kepada bank.

Jumlah aset yang dirampas dari Talam mencecah RM684 juta. Daripada jumlah ini, RM292 juta digunakan untuk melangsaikan hutang bank dan pemiutang lain bagi membebaskan tanah tersebut dari gadaian.

Hasil bersih RM392 juta bersamaan dengan hutang-hutang Talam Corporation, yang akhirnya berjaya dikutip oleh Pakatan Rakyat,

Minggu lalu, Ketua Biro Profesional Muda MCA Pusat, Datuk Chua Tee Yong menuduh Talam yang berhutang sebanyak RM392 juta dengan syarikat berkaitan kerajaan melupuskan asetnya kepada kerajaan negeri berjumlah RM1 bilion.

Beliau juga menuduh Talam menjual tanah pegangan pajak seluas 2,263 ekar yang terletak di Bestari Jaya kepada Kerajaan Selangor pada harga RM181 juta.

Tee Yong mempertikaikan tindakan Talam itu kerana mereka berjaya menjual tanah tersebut dengan harga RM42 juta lebih tinggi daripada harga pasaran.

Dalam pada itu, kita mengecam tindakan Tee Yong yang memutar belit fakta untuk memfitnah Kerajaan Selangor.
Tee Yong dan pemimpin MCA sepatutnya memohon maaf kepada rakyat Selangor bukan memutarbelitkan fakta.

Kita memberi amaran supaya beliau cepat-cepat menghentikan fitnah sebelum lebih banyak fail-fail penglibatan pemimpin MCA dalam kesemua usahasama dan projek yang gagal ini didedahkan kepada rakyat...

bila penyamun geng kongkek UMNO ( MCA ) putus bekalan hasil rompakan....`depa melolong bagai terkena polong....isu TALAM rupanya selama ini MCA yang jadi penyamun....!!!!!

Posted: 13 Jul 2012 08:48 PM PDT

 

Pengarah strategi PKR Rafizi Ramli hari ini mengancam untuk mendedahkan kaitan parti BN dengan syarikat Talam Corporation sekiranya timbalan menteri daripada parti itu, Datuk Chua Tee Yong terus menyerang Pakatan Rakyat Selangor.

Bercakap dalam satu sidang media hari ini, Rafizi mendakwa mempunyai fail transaksi melibatkan Talam dan pemimpin MCA.

"Sekiranya dia teruskan, minggu depat saya akan panggil satu lagi sidang media untuk tunjukkan siapa sebenarnya yang mendapat untung daripada Talam," katanya.

Katanya, beliau sanggup menggali setiap fail mengenai semua usaha sama demi menujukkan setiap pemimpin MCA yang mendapat keuntungan daripada Talam.

Beliau sanggup berbuat demikian kerana tugas itu tidak sepatutnya dibuat oleh menteri besar Selangor, kata Rafizi.

Katanya lagi, Chua terlupa bahawa Talam menghasilkan berjuta ringgit semasa pentadbiran BN.

UMNO mengkatakkan MP PKR RM 20 J....apa nak heran....keturunan anak haram jenis ini dah biasa menketedarah duit haram....kalau buat benda haram dah lumrah baginya....!!!!.

Posted: 13 Jul 2012 07:43 PM PDT

Ahli Parlimen (MP) Tanah Merah, Amran Ab Ghani mendedahkan, beliau ditawar RM20 juta supaya meninggalkan KEADILAN.

Ia merupakan jumlah paling tinggi selepas episod pendedahan tawaran membeli Ahli Parlimen Pakatan Rakyat didedahkan di Parlimen baru-baru ini.

“Satu perjumpaan diaturkan orang tertentu untuk membeli Ahli Parlimen daripada KEADILAN. Tawaran bermula daripada RM10 juta. Akhirnya pihak itu mematikan harga dengan RM20 juta seorang.

“Perkara ini terjadi apabila pakej berlaku, iaitu kelapan-lapan Ahli Parlimen ini melompat. Kalau seorang tarik diri, perkara ini tidak jadi,” kata Amran pada sidang media di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di sini hari ini.

Menurut Amran, tawaran itu dibuat semasa peralihan kuasa pada era Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Berkongsi pengalaman sama, MP Kelana Jaya, Gwo Burne Loh dan MP Ketereh, Ab Aziz Kadir turut mengesahkan mereka juga menerima tawaran keluar parti seperti yang didedahkan MP Indera Mahkota, Azan Ismail sebelum ini.

Amran berkata, selain dipujuk, beliau dan keluarganya ditekan pelbagai ugutan.

“Saya ditekan dari sudut orang muda iaitu jika saya tidak dicalonkan lagi, pencen hanya bermula umur 50 an.

“Dia mengandaikan parti ini (KEADILAN) hanya menggunakan saya, kerana pada PRU13, saya tidak akan dicalonkan semula,” ujarnya.

10 juta disuruh ke Indonesia, 10 juta lagi dapat gudang

Bagaimanapun katanya, tawaran RM10 juta itu membuah hasil apabila kumpulan lapan Ahli Parlimen itu ada yang lompat selepas berlaku perbincangan.

“Dalam perbincangan itu, diberikan penjelasan berkenaan tawaran RM10 juta bahawa mereka akan diberikan gudang di sekitar KL dan dijadikan seperti pencen.

“Manakala RM10 juta lagi supaya bawa isteri tinggal di Indonesia dua atau tiga tahun. Maknanya jika balik kampung selepas itu, orang kampung tidak marah,” jelas Amran.

“Tawaran ketika itu menarik kerana tidak perlu lompat masuk BN tapi keluar dan duduk atas status Bebas dan sokong kerajaan, itu gambarannya,” kata Amran.

Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad yang turut hadir dalam sidang media itu dengan sinis meminta media mengesahkan perkara tersebut dengan MP yang sudah lompat parti.

“Ini transformasi Najib, jadikan manusia tukar jadi katak, kalau boleh tuan-tuan hubungi Bandar Baharu, Wangsa Maju, Bayan Baru, Bagan Serai, tanya mereka yang melalui transformasi berdasarkan cerita mereka ini,” ujarnya

 

 

 

comments

 

 

Patutlah beberapa orang bajingan politik tu beria-ria sangat menghentam Pakatan Rakyat khususnya terhadap DS Anwar Ibrahim. Cuba perhatikan siapa yang selalu suka bercakap di TV. Tengok lama-lama dan acap kali rasa nak muntah.

Perut sudah kenyang bagi makan anak bini.Mereka macam ini tak wajib dipilih walau mewakili parti mana sekali pun dalam pilihan raya akan datang.

Akhirnya BN/UMNO rugi juga kerana mereka "disumpah" rakyat.

dasar PUKIMAK pemimpin UMNOPORNO dalam lubang taik....cakap aje janji di tepati tapi janji KELING aje yang di ikuti.....!!!!!

Posted: 13 Jul 2012 07:34 PM PDT

Najib  sudah kehilangan arah sekarang ini. Dia tengah dilambung oleh badai janji ditepati. Oleh sebab itu, ke mana saja dia pergi berkumandanglah retorik tentang kebolehannya sebagai pemimpin merasai denyut nadi rakyat. Maka berkeliaranlah dia menjaja sesuatu yang sifatnya masuk bakul angkat sendiri. Dia ingat rakyat tidak tahu tembelangnya. Dia ingat rakyat percaya kepada autanya.

Rakyat tahu apa-apa yang dikatakan Najib itu sebenarnya tanggungjawab yang wajib dilaksanakan oleh pemerintah yang dilantik oleh rakyat. Mana-mana kerajaan pun dalam dunia ini berbuat sesuatu untuk mensejahterakan rakyatnya. Tidak kira kerajaan itu berbentuk monarki mutlak. Tidak kira kerajaan itu berbentuk monarki berperlembagaan. Tidak kira kerajaan itu berbentuk republik. Tidak kira kerajaan itu mengamalkan sosialisme. Tidak kira kerajaan itu mengamalkan komunisme. Semuanya berkhidmat kepada rakyat.

Walau bagaimanapun, ada kelainan dalam Kerajaan UMNO Baru/BN pimpinan Najib. Serak tekak mereka bertempik tentang janji ditepati. Rupa-rupanya tempikan itu hanyalah kokok derderai-derai, ekor bergelumang taik. Mengapa ekor mereka penuh taik?

Mereka kayakan diri sendiri. Mereka bina istana. Mereka bina rumah agam. Mereka ambil wang pembayar cukai. Rakyatlah yang membayar cukai. Siapakah pemimpin UMNO Baru yang miskin?

Mereka kayakan kroni. Tajudin Ramli ambil RM598 juta, tak payah bayar balik. NFC yang dimiliki Suami Shahrizat diberi pinjaman mudah RM250 juta, Malaysia terus import daging. Raja Farhana anak Raja Nong Chik dianugerah projek membina Institut Kemahiran Belia Negara Bandar Penawar Johor sebanyak RM30.8 juta, Ikhwan anak Jamaludin Jarjis mendapat projek Pusat Kawalan Trafik Udara Subang bernilai RM128.4 juta.

Pernahkah Najib berjanji kepada rakyat Malaysia untuk menghentikan kronisme? Tidak pernah barang sekali pun. Pernahkah Najib berjanji kepada rakyat Malaysia bahawa pemimpin UMNO Baru akan berhenti memperkaya diri sendiri? Tidak pernah barang sekali pun. Pernahkah Najib berjanji kepada rakyat Malaysia untuk membanteras ketirisan yang setiap tahun jumlahnya RM28 bilion itu? Tidak pernah barang sekali pun!!!

Najib tidak akan berhenti berkokok. Setiap kali dia berkokok, rakyat akan nampak taik yang bergelumang di punggungnya. Biarlah dia. Rakyat tidak sabar-sabar lagi hendak melenyapkan kokokan yang sumbang itu.

skandal PANDI-KUTTY sebagai kontraktor scorpene dan projek LRT..... penglibatan Thales, syarikat berkait skandal Scorpene dalam projek LRT Ampang di persoal....!!!!

Posted: 13 Jul 2012 05:19 PM PDT

 

Penglibatan syarikat kontroversi Perancis, Thales International, yang dikaitkan dengan skandal kapal selam Scorpene dalam usaha sama dengan George Kent untuk bidaan projek penyambungan Sistem Transit Aliran Ringan (LRT) Ampang di persoalkan .

Ini kerana  Thales adalah sebahagian dariapada Konsortium George Kent yang dikatakan telah dianugerahkan kontrak berkenaan.

Daripada lapan bidaan, tiga daripadanya adalah usahasama antara Thales dengan syarikat lain berdasarkan laporan teknikal yang dikeluarkan oleh perunding Harclow iaitu, George Kent-Wijet-Thales, Colas-CMC-Thales and Samsung-LG-Thales.

Daripada senarai pembida, tidak ada satu syarikat pembekal teknologi pengangkutan lain dibenarkan menghantar lebih dari satu bidaan, kecualilah Thales  yang mana ”keistimewaan” itu adalah bercanggah dengan “amalan kontrak yang baik dalam proses tender.”

Kita tidak menolak kemungkinan “hubungan rapat antara Thales dan Najib telah terjalin sejak pembelian Scorpene lagi.

Merujuk kepada Thales, , syarikat Perancis itu kini masih lagi disiasat pihak berkuasa Perancis atas tuduhan merasuah pihak-pihak tertentu yang rapat dengan kerajaan Malaysia dalam urusan pembelian dua kapal selam Scorpene.

Dokumen mahkamah Perancis turut menunjukkan syarikat itu telah membuat satu transaksi kepada Terasasi, syarikat yang dikaitkan dengan bekas pembantu Najib, Abdul Razak Baginda.

Kita turut mengulangi dakwaan bahawa Putrajaya telah mengarahkan projek penyambungan LRT Ampang itu diserahkan kepada George Kent, dan  Najib telah campur tangan selepas konsortium berkenaan tewas bidaan.

Selasa lalu, pengarah strategi PKR ,rafizi ramli telah  mengemukakan bukti salinan surat kebenaran Kementerian Kewangan bertarikh 25 Jun untuk menganugerahkan projek itu kepada George Kent.

Bagaimanapun, kerajaan masih lagi belum mengumumkan pemenang bidaan kontrak tersebut.

Keputusan awal Putrajaya adalah untuk menyerahkan projek itu kepada Konsortium Balfour Beatty-Invesys, yang menurut Rafizi lebih layak untuk mendapat kontrak tersebut.

Konsortium British itu adalah pembida terendah untuk projek LRT tersebut melalui tender terbuka yang tamat tempoh bidaan pada 16 Jun tahun lalu dengan nilai bidaan berjumlah RM950 juta berbanding RM1.45 bilion untuk jumlah tertinggi bidaan tersebut

Tiada ulasan: